Сабақ жоспары “Табиғат таңғажайыптары”
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Ж. Досмұхамедов атындағы педагогикалық колледж
Өзін-өзі тану
Сабақтың тақырыбы:
“Табиғат таңғажайыптары”
1 слайд
Ж. Досмұхамедов атындағы педагогикалық колледж Өзін-өзі тану Сабақтың тақырыбы: “Табиғат таңғажайыптары”
2 слайд
Сабақтың мақсаты:Сабақтың мақсаты:
Проблеманы шешу құзыреттілігі: Проблеманың себебін айқындау,
оны шешуде жинақталған білік пен дағдыны пайдалану, өз
әрекетін бағалау мен талдау, табиғатты қорғап, аялауға деген
құлшыныстарын арттыру.
Ақпараттық құзыреттілік: Өз бетімен ақпараттық әрекеттің
түрлерін тиімді жүзеге асыруда және күнделікті өмірде
кездесетін түрлі жағдайларда жаңа ақпараттық
технологияларды пайдалану білігін арттыру, оқушыларда өзін-
өзі тану негізін қалыптастыру;
Коммуникативтік құзыреттілік: Қойылған мақсатқа жету үшін
ұйымдастыру қабілетін қалыптастыру, топпен жұмыс істеу,
көпшілік алдында пікірін айтуға үйрету, ұқыптылыққа,
кішіпейілділікке,табиғатты құрметтеуге тәрбиелеу.
2 слайд
Сабақтың мақсаты:Сабақтың мақсаты: Проблеманы шешу құзыреттілігі: Проблеманың себебін айқындау, оны шешуде жинақталған білік пен дағдыны пайдалану, өз әрекетін бағалау мен талдау, табиғатты қорғап, аялауға деген құлшыныстарын арттыру. Ақпараттық құзыреттілік: Өз бетімен ақпараттық әрекеттің түрлерін тиімді жүзеге асыруда және күнделікті өмірде кездесетін түрлі жағдайларда жаңа ақпараттық технологияларды пайдалану білігін арттыру, оқушыларда өзін- өзі тану негізін қалыптастыру; Коммуникативтік құзыреттілік: Қойылған мақсатқа жету үшін ұйымдастыру қабілетін қалыптастыру, топпен жұмыс істеу, көпшілік алдында пікірін айтуға үйрету, ұқыптылыққа, кішіпейілділікке,табиғатты құрметтеуге тәрбиелеу.
3 слайд
Сабақтың типі: Аралас сабақ
Сабақтың оқыту
технологиясы:
АКТ, оқу мен жазу арқылы сыни
тұрғысынан ойлауды дамыту
технологиясы
Сабақтың әдісі: кубизм, әңгімелесу
Пәнаралық
байланыс:
валеология, информатика,
бейнелеу, психология
Сабақ көрнекілігі:проектор, интерактивті тақта,
оқулық, компьютер
3 слайд
Сабақтың типі: Аралас сабақ Сабақтың оқыту технологиясы: АКТ, оқу мен жазу арқылы сыни тұрғысынан ойлауды дамыту технологиясы Сабақтың әдісі: кубизм, әңгімелесу Пәнаралық байланыс: валеология, информатика, бейнелеу, психология Сабақ көрнекілігі:проектор, интерактивті тақта, оқулық, компьютер
4 слайд
Ұйымдастыру бөлімі:
Шаттық шеңбері
Жазира, жасыл кілем өрнектеген,
Туған жерге дариға, жер жетпеген Саржайлауым!
Кең өлкем, әлдили бер, сен деп келем, аңсап келем сағынып,
Шөлдеп келем СаржайлауымІ
Самал бұлақ балдай нәрін,
Салқын самал баурайларың.
Саялаған беу, туған жер,
Сағындырған Саржайлауым!
4 слайд
Ұйымдастыру бөлімі: Шаттық шеңбері Жазира, жасыл кілем өрнектеген, Туған жерге дариға, жер жетпеген Саржайлауым! Кең өлкем, әлдили бер, сен деп келем, аңсап келем сағынып, Шөлдеп келем СаржайлауымІ Самал бұлақ балдай нәрін, Салқын самал баурайларың. Саялаған беу, туған жер, Сағындырған Саржайлауым!
5 слайд
Табиғат қой адамға Табиғат қой адамға
Орын берген төріненОрын берген төрінен
Табиғат қой анам да,Табиғат қой анам да,
Жек көрем бе оны мен?Жек көрем бе оны мен?
С.Қалиев С.Қалиев
5 слайд
Табиғат қой адамға Табиғат қой адамға Орын берген төріненОрын берген төрінен Табиғат қой анам да,Табиғат қой анам да, Жек көрем бе оны мен?Жек көрем бе оны мен? С.Қалиев С.Қалиев
6 слайд
Үй тапсырмасын тексеру:
Кубизм әдісі
1)Табиғат аясында ненің үнін, қандай
дыбыстарды естуге болады?
2)Табиғат ғажаптары дегенді қалай
түсінесің?
3)Табиғатты қалай сезінуге болады?
4)Табиғаттан сендер қандай әсер
аласыңдар?
5)Табиғаттың жақсаруына адамдар
қандай көмек көрсете алады?
6)Табиғатқа қалай сүйіспеншілік
танытып, аялауға болады?
6 слайд
Үй тапсырмасын тексеру: Кубизм әдісі 1)Табиғат аясында ненің үнін, қандай дыбыстарды естуге болады? 2)Табиғат ғажаптары дегенді қалай түсінесің? 3)Табиғатты қалай сезінуге болады? 4)Табиғаттан сендер қандай әсер аласыңдар? 5)Табиғаттың жақсаруына адамдар қандай көмек көрсете алады? 6)Табиғатқа қалай сүйіспеншілік танытып, аялауға болады?
7 слайд
7) Табиғат адамды қандай сезімге
бөлейді?
8) Табиғат аясында өздеріңді қалай
сезінесіңдер?
9) Табиғаттың қандай көріністері
сендерге ерекше әсер етті? Неліктен?
10) Табиғаттың қызықты да құпия
сырлары туралы не білесіңдер?
7 слайд
7) Табиғат адамды қандай сезімге бөлейді? 8) Табиғат аясында өздеріңді қалай сезінесіңдер? 9) Табиғаттың қандай көріністері сендерге ерекше әсер етті? Неліктен? 10) Табиғаттың қызықты да құпия сырлары туралы не білесіңдер?
8 слайд
Аққулы мекен.
(Үзінді)
Ы. Кененбаев
...Көктем туа масатыдай құлпырып жайнап шыға келген
айналаңа көз тоймайды. Шығысында қалың қарағайлы
сыңсыған тау шатқалдарының құзар басынан жыл он екі ай
бойы қар кетпейтін. Ал сол заңғар биіктен төгіліп түсіп,
оңтүстікті ала көкорай кең шатқалды қалқалай қоршап
келіп,оған қасқая қарсы тұра қалған екінші тау беткейінде
қырмызы қызғалдақтар құлпыртатын. Екі ортадағы жайма
жазық шұрайлы өңірді жара сылдырай аққан тау өзенін
бойлап үркердей ғана біздің ауыл жатар еді.
Бірде, тіпті, тым ерте тұрып кетіппіз. Біз Төбеби басына
жеткенде, шығыстағы биік тау шатқалдарынан күн жаңа
көтеріліп келе жатты.
8 слайд
Аққулы мекен. (Үзінді) Ы. Кененбаев ...Көктем туа масатыдай құлпырып жайнап шыға келген айналаңа көз тоймайды. Шығысында қалың қарағайлы сыңсыған тау шатқалдарының құзар басынан жыл он екі ай бойы қар кетпейтін. Ал сол заңғар биіктен төгіліп түсіп, оңтүстікті ала көкорай кең шатқалды қалқалай қоршап келіп,оған қасқая қарсы тұра қалған екінші тау беткейінде қырмызы қызғалдақтар құлпыртатын. Екі ортадағы жайма жазық шұрайлы өңірді жара сылдырай аққан тау өзенін бойлап үркердей ғана біздің ауыл жатар еді. Бірде, тіпті, тым ерте тұрып кетіппіз. Біз Төбеби басына жеткенде, шығыстағы биік тау шатқалдарынан күн жаңа көтеріліп келе жатты.
9 слайд
-Балалар, әне қараңдар, күн шығып келеді,- деп мәз бола жар салды
Жұпар.
Күннің көзін жаңа көріп, жаңа байқағандай бәріміз де жалт-жалт
қарастық.
Алдымен тау кемерлерінен жарқырата шұғыла шашып, одан кейін
бірте-бірте толықси көтерілген кербез күн сұлулығы, шынында да кімді
болмасын таңғажайып керемет бір әсерге бөленгендей еді.
Бір сәт бәріміз де үнсіз қалт тұра қалыппыз.
-Қандай әдемі, жүріңіздерші, күннің шыққанын тағы көрелік!-деді
Жұпар балғын жүзі алаулап. Сөйітті де, “қалай көреміз?”-деп аңтарыла
үйірілген бізді бастап төмен құлдилады. Сол сәт ешнәрсенің байыбына
жете түсінбесек те, оның соңынан жарыса біз де жүгірдік.
Төбебидің орта тұсындағы жазық әлі қаракөлеңке еді.
Құлдырап біз жеткенде дүр көтеріліп, алғашқы күн шапағын енді-енді
қарсы алып, құшып сүйе бастады...
Одан кейін тағы да төмен түстік. Етекте тұрып күн нұрын үшінші рет
қарсы алдық. Үшінші рет тау жиегінен алтын арайдың алғашқы шуағына
шомылып, кәусар сұлулығын тамашаладық.
9 слайд
-Балалар, әне қараңдар, күн шығып келеді,- деп мәз бола жар салды Жұпар. Күннің көзін жаңа көріп, жаңа байқағандай бәріміз де жалт-жалт қарастық. Алдымен тау кемерлерінен жарқырата шұғыла шашып, одан кейін бірте-бірте толықси көтерілген кербез күн сұлулығы, шынында да кімді болмасын таңғажайып керемет бір әсерге бөленгендей еді. Бір сәт бәріміз де үнсіз қалт тұра қалыппыз. -Қандай әдемі, жүріңіздерші, күннің шыққанын тағы көрелік!-деді Жұпар балғын жүзі алаулап. Сөйітті де, “қалай көреміз?”-деп аңтарыла үйірілген бізді бастап төмен құлдилады. Сол сәт ешнәрсенің байыбына жете түсінбесек те, оның соңынан жарыса біз де жүгірдік. Төбебидің орта тұсындағы жазық әлі қаракөлеңке еді. Құлдырап біз жеткенде дүр көтеріліп, алғашқы күн шапағын енді-енді қарсы алып, құшып сүйе бастады... Одан кейін тағы да төмен түстік. Етекте тұрып күн нұрын үшінші рет қарсы алдық. Үшінші рет тау жиегінен алтын арайдың алғашқы шуағына шомылып, кәусар сұлулығын тамашаладық.
10 слайд
Ойламаған жерден өзіміз ашқан жаңалыққа өртене қуанып, қайта өрге
ұмтылдық...
Тау басына алғаш жеткен Жұпар болды. Екі өкпемізді қолға алып,
жүрегіміз аузымызға тығыла біз де жеттік.
-Қараңдар, күн биіктеп кетіпті.э
-Күн емес біз биікке шықтық!
-Жоқ, биікке күн көтерілді.
-Айтсаң-ау, таудың басына біз шықтық емес пе?
-Таласпаңдар, күнмен бірге біз де биікке көтерілдік,-деді үнемі
бәрімізді тыңдап барып сөзін нығарлап айтатын Төкен.
Онымен енді ешкім таласқан жоқ. Бәрімізде осы тау басына талай
көтеріліп жүрсек те, айналамызға бүкіл әлемді жаңа көргендей
таңырқай, тамсана қарастық.
Туған жер, оның тұңған байлық, асқан сұлулығын мен сонда алғаш
көрдім. Сылаң қаққан сұлу қарақайлы беткей, сылдырлап аққан өзен,
бәрі-бәрі таң шапағын қуана қарсы алып, құшып-сүйіп жатты.
10 слайд
Ойламаған жерден өзіміз ашқан жаңалыққа өртене қуанып, қайта өрге ұмтылдық... Тау басына алғаш жеткен Жұпар болды. Екі өкпемізді қолға алып, жүрегіміз аузымызға тығыла біз де жеттік. -Қараңдар, күн биіктеп кетіпті.э -Күн емес біз биікке шықтық! -Жоқ, биікке күн көтерілді. -Айтсаң-ау, таудың басына біз шықтық емес пе? -Таласпаңдар, күнмен бірге біз де биікке көтерілдік,-деді үнемі бәрімізді тыңдап барып сөзін нығарлап айтатын Төкен. Онымен енді ешкім таласқан жоқ. Бәрімізде осы тау басына талай көтеріліп жүрсек те, айналамызға бүкіл әлемді жаңа көргендей таңырқай, тамсана қарастық. Туған жер, оның тұңған байлық, асқан сұлулығын мен сонда алғаш көрдім. Сылаң қаққан сұлу қарақайлы беткей, сылдырлап аққан өзен, бәрі-бәрі таң шапағын қуана қарсы алып, құшып-сүйіп жатты.
11 слайд
Табиғат-Ана дүр сілкініп, басын көтергендей еді
осы сәт. Алғашқы күн нұрымен кербез қарағай сән
түзеп, су бетінде “күміс шабақтар” ойнады. Шөп
астарынан сырт-сырт етіп таңғы шық үзіліп, күн
нұрына қарап гүл қауызын ашты.
-Таптым, таптым! – дедім мен өз-өзіммен мәз
болып, жерден жеті қоян тапқандай қуанып.
- Не таптың?
- Қайсы, кәне?
- Күнделігіме жазатын тақырып таптым.
- Ой, сен де айтады екенсің...
- Сонда, не жазбақсың, мына күнде көріп жүрген
айналаны ма? – деп қадалды Ұзақбай.
11 слайд
Табиғат-Ана дүр сілкініп, басын көтергендей еді осы сәт. Алғашқы күн нұрымен кербез қарағай сән түзеп, су бетінде “күміс шабақтар” ойнады. Шөп астарынан сырт-сырт етіп таңғы шық үзіліп, күн нұрына қарап гүл қауызын ашты. -Таптым, таптым! – дедім мен өз-өзіммен мәз болып, жерден жеті қоян тапқандай қуанып. - Не таптың? - Қайсы, кәне? - Күнделігіме жазатын тақырып таптым. - Ой, сен де айтады екенсің... - Сонда, не жазбақсың, мына күнде көріп жүрген айналаны ма? – деп қадалды Ұзақбай.
12 слайд
12 слайд
13 слайд
-Иә, айналаны, осы көріп тұрғанымның бәрін. Мына
қырмызы қызғалдақты да, анау қарағайлы беткейді
де, төмендегі Тасбұлақты да, бәрі-бәрін... күннің
шыққанын үш рет көргенімді де!?
Ұзақбай ешнәрсеге түсінбегендей иығын қиқаң
еткізді.
- Қызық екен.
- Күнделікке тек қызық нәрселерді жазу керек.
Жұпар ғана мені жақтағандай қасыма келіп сыбыр
етті.
- Кейін маған оқытасың ба?
- Жарайды, - дедім мен, құдды бір күнделігім
жазылып бітіп, енді оны көрсету-көрсетреудің жайын
шешкендей масайрап...
13 слайд
-Иә, айналаны, осы көріп тұрғанымның бәрін. Мына қырмызы қызғалдақты да, анау қарағайлы беткейді де, төмендегі Тасбұлақты да, бәрі-бәрін... күннің шыққанын үш рет көргенімді де!? Ұзақбай ешнәрсеге түсінбегендей иығын қиқаң еткізді. - Қызық екен. - Күнделікке тек қызық нәрселерді жазу керек. Жұпар ғана мені жақтағандай қасыма келіп сыбыр етті. - Кейін маған оқытасың ба? - Жарайды, - дедім мен, құдды бір күнделігім жазылып бітіп, енді оны көрсету-көрсетреудің жайын шешкендей масайрап...
14 слайд
-Табиғаттың қандай көрінісі
балаларды таңғалдырды?
-Балаға табиғат қандай
шабыт береді?
-Кейіпкер күнделігіне не жазды
деп ойлайсыңдар?
14 слайд
-Табиғаттың қандай көрінісі балаларды таңғалдырды? -Балаға табиғат қандай шабыт береді? -Кейіпкер күнделігіне не жазды деп ойлайсыңдар?
15 слайд
“Өзіммен -өзім”
Қыс.
Ақ киімді, денелі, ақ сақалды,
Соқыр, мылқау танымас тірі жанды,
Үсті-басы ақ қырау, түсі суық,
Басқан жері сықырлап келіп қалды.
Дем алысы – үскірік, аяз бен қар,
Кәрі құдаң - қыс келіп, әлек салды.
Ұшпадай бөрікін киген оқшырайтып,
Аязбенен қызарып ажарланды.
15 слайд
“Өзіммен -өзім” Қыс. Ақ киімді, денелі, ақ сақалды, Соқыр, мылқау танымас тірі жанды, Үсті-басы ақ қырау, түсі суық, Басқан жері сықырлап келіп қалды. Дем алысы – үскірік, аяз бен қар, Кәрі құдаң - қыс келіп, әлек салды. Ұшпадай бөрікін киген оқшырайтып, Аязбенен қызарып ажарланды.
16 слайд
Жағдаяттарды шешу.
1.Арман бақ ішінде келе жатыр еді, терек
бұталарын сындырып жатқан балаларды
көрді де тұрып қалды....
2.Арман достарымен бірге ауыл сыртындағы
бұлаққа келді. Олар өздері жиі келіп
тамашалайтын бұлақтың көзі қалдық
шөптер, босаған ыдыстармен, қоқыстардан
бітеліп қалғанын көрді...
3.Сынып жетекшісі сабақ соңында “Жасыл ел”
шарасына қатысу үшін өз еріктерімен
мүшелікке өтуге болатынын айтты.
Арман ойланып қалды...
16 слайд
Жағдаяттарды шешу. 1.Арман бақ ішінде келе жатыр еді, терек бұталарын сындырып жатқан балаларды көрді де тұрып қалды.... 2.Арман достарымен бірге ауыл сыртындағы бұлаққа келді. Олар өздері жиі келіп тамашалайтын бұлақтың көзі қалдық шөптер, босаған ыдыстармен, қоқыстардан бітеліп қалғанын көрді... 3.Сынып жетекшісі сабақ соңында “Жасыл ел” шарасына қатысу үшін өз еріктерімен мүшелікке өтуге болатынын айтты. Арман ойланып қалды...
17 слайд
Жүректен жүрекке.
Балалар бір-бірімізге деген
жылы лебімізді аямайық.
Өмірде татулық, достық,
махаббат барлығы-барлығы
осы жылы лебізден туады.
Ендеше жақсы тілектер
тілейік.
17 слайд
Жүректен жүрекке. Балалар бір-бірімізге деген жылы лебімізді аямайық. Өмірде татулық, достық, махаббат барлығы-барлығы осы жылы лебізден туады. Ендеше жақсы тілектер тілейік.
18 слайд
Түгел болсын нуымыз,Түгел болсын нуымыз,
Тыныш болсын даламыз.Тыныш болсын даламыз.
Таза болсын ауамыз,Таза болсын ауамыз,
Тұнық болсын суымыз.Тұнық болсын суымыз.
О.АсқарО.Асқар
18 слайд
Түгел болсын нуымыз,Түгел болсын нуымыз, Тыныш болсын даламыз.Тыныш болсын даламыз. Таза болсын ауамыз,Таза болсын ауамыз, Тұнық болсын суымыз.Тұнық болсын суымыз. О.АсқарО.Асқар