Сабақта зейінді,есте сақтауды,сыни тұрғыдан ойлау,шығармашылық қиял мен эмоционалды интеллекті дамыту жолдары мен әдістері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ЖОҒАРҒЫ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ
МИНИСТРІЛІГІ
Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университет
Жаратылыстану және география институты
САБАҚТА ЗЕЙІНДІ,ЕСТЕ САҚТАУДЫ,СЫНИ ТҰРҒЫДАН
ОЙЛАУ,ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚИЯЛ МЕН
ЭМОЦИОНАЛДЫ ИНТЕЛЛЕКТІ ДАМЫТУ ЖОЛДАРЫ
МЕН ӘДІСТЕРІ
Орындаған:Аманғали М,Балтабай А,Ашир А
Тексерген:Конысбаева А.Б
Алматы,2024
1 слайд
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ЖОҒАРҒЫ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТРІЛІГІ Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университет Жаратылыстану және география институты САБАҚТА ЗЕЙІНДІ,ЕСТЕ САҚТАУДЫ,СЫНИ ТҰРҒЫДАН ОЙЛАУ,ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚИЯЛ МЕН ЭМОЦИОНАЛДЫ ИНТЕЛЛЕКТІ ДАМЫТУ ЖОЛДАРЫ МЕН ӘДІСТЕРІ Орындаған:Аманғали М,Балтабай А,Ашир А Тексерген:Конысбаева А.Б Алматы,2024
2 слайд
Жоспары
1.Сабақта зейінді дамыту жолдары
2.Шығармашылық қиялды дамыту
жолдары
3.Сыни тұрғыдан ойлауды дамыту
жолдары
4.Эмоционалды интеллекті дамыту
жолдары
5.Қорытынды
6.Пайдаланылған әдебиеттер
2 слайд
Жоспары 1.Сабақта зейінді дамыту жолдары 2.Шығармашылық қиялды дамыту жолдары 3.Сыни тұрғыдан ойлауды дамыту жолдары 4.Эмоционалды интеллекті дамыту жолдары 5.Қорытынды 6.Пайдаланылған әдебиеттер
3 слайд
1-жаттығу: Суретті есте сақта
Зейінді дамытуға арналған классикалық жаттығу: жасөспірімнің алдында суреті бар кітапты ашып, онда не
бейнеленгенін есте сақтауын сұраңыз. 30 секундтан кейін бала көрмеуі үшін кітапты алыңыз, ол суретті қайта
айтып береді. Неғұрлым көп элементтерді есте сақтасаңыз, соғұрлым жақсы.
Айтпақшы, бұл жаттығудың көптеген әртүрлі нұсқалары бар - бала жалықпауы үшін біз сізге оларды ауыстыруға
кеңес береміз. Мысалы, кітаптың орнына сіз жасөспірімге есте сақтау үшін қандай да бір қарапайым зат бере
аласыз: қарындаш, құлаққап, сөреден ваза - бәрі де. Содан кейін сіз егжей-тегжей туралы сұрайсыз: вазадағы
дизайн қандай түсті? Қарындаш қорапшасындағы найзағай металл ба әлде пластик пе?
Сондай-ақ, егер сіз балаңызды жақсы білсеңіз, оның хоббиіне негізделген суреттерді таңдауға болады. Мысалы,
супер қаһармандардың немесе сүйікті ойыныңыздың кейіпкерлерінің костюмдерін егжей-тегжейлі талдаңыз. Сірә,
ол абстрактілі суреттерге немесе құлаққаптарға қарағанда көбірек ұнайды және оның пайдасы да соншалықты көп
болады.
Сабақта зейінді дамыту жолдары
2-жаттығу: Жылдамдық сауалнамасы
Бұл әрекет зейінді қандай да бір физикалық нысанға емес, белгілі бір әрекетке шоғырландыру
қабілетін дамытуға көмектеседі. Ережелер қарапайым: сіз баланың қысқа жауабын білетін
сұрақтарды дайындаңыз, содан кейін оларды жылдам сұраңыз. Жауап берді? Бірден келесі сұрақ,
үзіліссіз.
Сұрақтар өте әртүрлі болуы мүмкін - ең бастысы, мектеп бағдарламасын да, жасөспірімнің
қызығушылықтарын да ескеруге тырысыңыз. Мысалы, келесідей:
Ең терең мұхит? (Тыныш)
Сіз бақылайтын ең танымал блогер қандай? (Қажет болса, алдын ала тексеріңіз)
Бұтақтардан жасалған үй қалай аталады? (саяқ)
Бұл әнді кім айтады?
Тағыда басқа. Баланың ойынға толығымен шоғырлануын және мүмкіндігінше тез жауап беруін
қамтамасыз ету керек.
3 слайд
1-жаттығу: Суретті есте сақта Зейінді дамытуға арналған классикалық жаттығу: жасөспірімнің алдында суреті бар кітапты ашып, онда не бейнеленгенін есте сақтауын сұраңыз. 30 секундтан кейін бала көрмеуі үшін кітапты алыңыз, ол суретті қайта айтып береді. Неғұрлым көп элементтерді есте сақтасаңыз, соғұрлым жақсы. Айтпақшы, бұл жаттығудың көптеген әртүрлі нұсқалары бар - бала жалықпауы үшін біз сізге оларды ауыстыруға кеңес береміз. Мысалы, кітаптың орнына сіз жасөспірімге есте сақтау үшін қандай да бір қарапайым зат бере аласыз: қарындаш, құлаққап, сөреден ваза - бәрі де. Содан кейін сіз егжей-тегжей туралы сұрайсыз: вазадағы дизайн қандай түсті? Қарындаш қорапшасындағы найзағай металл ба әлде пластик пе? Сондай-ақ, егер сіз балаңызды жақсы білсеңіз, оның хоббиіне негізделген суреттерді таңдауға болады. Мысалы, супер қаһармандардың немесе сүйікті ойыныңыздың кейіпкерлерінің костюмдерін егжей-тегжейлі талдаңыз. Сірә, ол абстрактілі суреттерге немесе құлаққаптарға қарағанда көбірек ұнайды және оның пайдасы да соншалықты көп болады. Сабақта зейінді дамыту жолдары 2-жаттығу: Жылдамдық сауалнамасы Бұл әрекет зейінді қандай да бір физикалық нысанға емес, белгілі бір әрекетке шоғырландыру қабілетін дамытуға көмектеседі. Ережелер қарапайым: сіз баланың қысқа жауабын білетін сұрақтарды дайындаңыз, содан кейін оларды жылдам сұраңыз. Жауап берді? Бірден келесі сұрақ, үзіліссіз. Сұрақтар өте әртүрлі болуы мүмкін - ең бастысы, мектеп бағдарламасын да, жасөспірімнің қызығушылықтарын да ескеруге тырысыңыз. Мысалы, келесідей: Ең терең мұхит? (Тыныш) Сіз бақылайтын ең танымал блогер қандай? (Қажет болса, алдын ала тексеріңіз) Бұтақтардан жасалған үй қалай аталады? (саяқ) Бұл әнді кім айтады? Тағыда басқа. Баланың ойынға толығымен шоғырлануын және мүмкіндігінше тез жауап беруін қамтамасыз ету керек.
4 слайд
Шығармашылық қиялды дамыту
жолдары
1. Ойын – «Үш түс» жаттығуы.
Мақсаты: көркем қабылдау мен қиялды дамыту.
Балаларды, олардың пікірінше, бір-біріне ең қолайлы үш түсті алуға және олармен барлық парақты кез келген жолмен
толтыруға шақырыңыз. Сызба неге ұқсайды?
2. «Сиқырлы дақтар» жаттығуы.
Мақсаты: шығармашылық қиялды дамыту; анық емес контурлардың кескіндері мен нақты бейнелер мен заттардың
арасындағы ұқсастықтарды табуға үйрету.
Кез келген бояуды парақтың ортасына түсіріп, парақты жартысына бүктеуді ұсыныңыз. Нәтижесі әр түрлі дақтар болды,
балалар өздерінің дақтарынан оның қалай көрінетінін немесе кімге ұқсайтынын көруі керек;
3. Ойын – «Аяқталмаған сурет».
Мақсаты: шығармашылық қиялын дамыту.
Балаларға аяқталмаған заттардың суреттері парақтары беріледі. Сізге нысанның сызбасын аяқтау және сызбаңыз туралы
әңгімелесу ұсынылады.
«Сиқырлы суреттер» ойыны.
Мақсаты: объектілердің жеке бөліктерінің
схемалық кескіндері негізінде заттар мен
жағдайларды елестетуге үйрету.
Балаларға карточкалар беріледі. Әр картада
әртүрлі геометриялық фигуралар сызылған. Әрбір
сурет бос орын болатындай картаға
орналастырылады.
Балалар картада бейнеленген әр фигураны өздері
қалаған суретке айналдыра алады. Ол үшін
фигураға қалаған нәрсені салу керек. Сурет салып
болған соң балалар салған суреттері бойынша
әңгіме жазады.
4 слайд
Шығармашылық қиялды дамыту жолдары 1. Ойын – «Үш түс» жаттығуы. Мақсаты: көркем қабылдау мен қиялды дамыту. Балаларды, олардың пікірінше, бір-біріне ең қолайлы үш түсті алуға және олармен барлық парақты кез келген жолмен толтыруға шақырыңыз. Сызба неге ұқсайды? 2. «Сиқырлы дақтар» жаттығуы. Мақсаты: шығармашылық қиялды дамыту; анық емес контурлардың кескіндері мен нақты бейнелер мен заттардың арасындағы ұқсастықтарды табуға үйрету. Кез келген бояуды парақтың ортасына түсіріп, парақты жартысына бүктеуді ұсыныңыз. Нәтижесі әр түрлі дақтар болды, балалар өздерінің дақтарынан оның қалай көрінетінін немесе кімге ұқсайтынын көруі керек; 3. Ойын – «Аяқталмаған сурет». Мақсаты: шығармашылық қиялын дамыту. Балаларға аяқталмаған заттардың суреттері парақтары беріледі. Сізге нысанның сызбасын аяқтау және сызбаңыз туралы әңгімелесу ұсынылады. «Сиқырлы суреттер» ойыны. Мақсаты: объектілердің жеке бөліктерінің схемалық кескіндері негізінде заттар мен жағдайларды елестетуге үйрету. Балаларға карточкалар беріледі. Әр картада әртүрлі геометриялық фигуралар сызылған. Әрбір сурет бос орын болатындай картаға орналастырылады. Балалар картада бейнеленген әр фигураны өздері қалаған суретке айналдыра алады. Ол үшін фигураға қалаған нәрсені салу керек. Сурет салып болған соң балалар салған суреттері бойынша әңгіме жазады.
5 слайд
Сыни тұрғыдан ойлауды дамыту
жолдары
Блум гүлі Біріктіреді: Материалды білуді талап ететін және
есте сақтау жұмыстарына бағытталған қарапайым фактілік
сұрақтар . Нақтылау сұрақтары : «менің түсінуімше...»,
«Мен сізді дұрыс түсіндім бе...». Түсіндіру, түсіндіру
сұрақтары арқылы мектеп оқушылары белгілі бір
әрекеттердің немесе пікірлердің себептерін түсінуге
үйренеді. Бағалау, салыстыру сұрақтары , мысалы, бір
оқушы екінші оқушының сабақта болған оқиғаға
қанағаттанбағанын немесе риза болғанын білдіретін
жағдайға қолайлы. Шығармашылық сұрақтар, болжам :
«Сіздің ойыңызша, ары қарай не болады...?» Практикалық
сұрақтар : «Қалай біз...?», «Сіз не істер едіңіз...?»
Бұрыштар әдісі (Оқушылар белгілі бір позицияға
сәйкес бұрыштарға таралады. Бір топтың дәлелі
екінші топтың қарсы дәлелі. Оқушылар басқа
бұрышқа ауыса алады. Екіленетіндер сыныптың
ортасына отырады; талқылау кезінде. олар бір
немесе басқа топқа қосыла алады).
6 қалпақ (Бас киімнің түсіне сәйкес оқушы бір
ойды немесе басқаны дәлелдейді).
Аквариум («Балық» жүзетін «аквариумда»
жүргізуші пікірталастың үнін белгілейді.
Бұрыштарда пікірлері мүлдем қарама-қайшы
болуы мүмкін мамандар бар. «Балық»
сарапшылар арасында «жүзіп», негізділігін
бағалайды және өз пайымдауларын дәлелдеу,
сонымен қатар баяндамашы мен
бақылаушыларға жүгіну, өз көзқарасын
қалыптастыру).
5 слайд
Сыни тұрғыдан ойлауды дамыту жолдары Блум гүлі Біріктіреді: Материалды білуді талап ететін және есте сақтау жұмыстарына бағытталған қарапайым фактілік сұрақтар . Нақтылау сұрақтары : «менің түсінуімше...», «Мен сізді дұрыс түсіндім бе...». Түсіндіру, түсіндіру сұрақтары арқылы мектеп оқушылары белгілі бір әрекеттердің немесе пікірлердің себептерін түсінуге үйренеді. Бағалау, салыстыру сұрақтары , мысалы, бір оқушы екінші оқушының сабақта болған оқиғаға қанағаттанбағанын немесе риза болғанын білдіретін жағдайға қолайлы. Шығармашылық сұрақтар, болжам : «Сіздің ойыңызша, ары қарай не болады...?» Практикалық сұрақтар : «Қалай біз...?», «Сіз не істер едіңіз...?» Бұрыштар әдісі (Оқушылар белгілі бір позицияға сәйкес бұрыштарға таралады. Бір топтың дәлелі екінші топтың қарсы дәлелі. Оқушылар басқа бұрышқа ауыса алады. Екіленетіндер сыныптың ортасына отырады; талқылау кезінде. олар бір немесе басқа топқа қосыла алады). 6 қалпақ (Бас киімнің түсіне сәйкес оқушы бір ойды немесе басқаны дәлелдейді). Аквариум («Балық» жүзетін «аквариумда» жүргізуші пікірталастың үнін белгілейді. Бұрыштарда пікірлері мүлдем қарама-қайшы болуы мүмкін мамандар бар. «Балық» сарапшылар арасында «жүзіп», негізділігін бағалайды және өз пайымдауларын дәлелдеу, сонымен қатар баяндамашы мен бақылаушыларға жүгіну, өз көзқарасын қалыптастыру).
6 слайд
«10 нәрсе» жаттығуы
Оқушылар өздеріне ұнайтын он нәрсені жазады. Содан
кейін жазылған іс-әрекеттердің мәнін беретін
етістіктер таңдалады. Келесі кезекте осы етістіктерді
пайдалана отырып, айға жоспар жасалады.
Студенттерден олардың өсу әлеуетін анықтайтын
таңдалған іс-шараларға толығымен арнап он күн өмір
сүру ұсынылады. Балалар күле алады, сурет салады,
ән айта алады, оқи алады, жейді - өздеріне ұнайтын
нәрсені жасай алады. Мысалы, егер күндердің бірінде
оларда «Секір!» Деген ұран болса, онда сіз батут
клубына барып, сонда секіре аласыз.
«..Өз. атынан» жаттығуы
Балаларға әңгіме тақырыбы беріледі, мысалы, сүйікті істері
туралы және сыныптасының атынан әңгіме жазу тапсырмасы
беріледі. Бұл адамды қазір қоздыруы мүмкін барлық нәрсені
сезініп, сипаттаңыз, ол қандай эмоционалдық импульстарды
сезінеді.
Мұндай жаттығудан кейін балалар өз мақсатына жете алды ма,
оны қалай орындады, қандай эмоцияларды бастан өткерді
және осы рөлді орындағаннан кейін өздері үшін қандай
қорытынды шығарды деп айтқан кезде рефлексия өте
маңызды.
Эмоционалды интеллекті дамыту
жолдары
«Менің мотивтерім» жаттығуы
Жасөспірім өзіне «неге?» Деген сұрақты қоюға шақырады. 5 рет
қатарынан және дәйекті түрде жауап беріңіз.
Мысалы:
Мен мектепке не үшін барамын? - Өйткені бұл менің дамуым...
Неліктен мен үшін даму маңызды? - Өзіңізге дәлелдеу үшін...
Неге мен өзімді дәлелдеуім керек...? - Мен үшін лайықты болу маңызды...
Неліктен мен үшін лайықты болу маңызды...? - Менің қолымнан келеді...
Неліктен мен үшін өзіме рұқсат беру маңызды...? - Өзімді еркін сезіну
және өзім жақсы көретін іспен айналысу...
Осы 5 қарапайым сұрақ пен жауап балаңызға оның әрекетке деген терең
мотивациясын түсінуге мүмкіндік береді.
6 слайд
«10 нәрсе» жаттығуы Оқушылар өздеріне ұнайтын он нәрсені жазады. Содан кейін жазылған іс-әрекеттердің мәнін беретін етістіктер таңдалады. Келесі кезекте осы етістіктерді пайдалана отырып, айға жоспар жасалады. Студенттерден олардың өсу әлеуетін анықтайтын таңдалған іс-шараларға толығымен арнап он күн өмір сүру ұсынылады. Балалар күле алады, сурет салады, ән айта алады, оқи алады, жейді - өздеріне ұнайтын нәрсені жасай алады. Мысалы, егер күндердің бірінде оларда «Секір!» Деген ұран болса, онда сіз батут клубына барып, сонда секіре аласыз. «..Өз. атынан» жаттығуы Балаларға әңгіме тақырыбы беріледі, мысалы, сүйікті істері туралы және сыныптасының атынан әңгіме жазу тапсырмасы беріледі. Бұл адамды қазір қоздыруы мүмкін барлық нәрсені сезініп, сипаттаңыз, ол қандай эмоционалдық импульстарды сезінеді. Мұндай жаттығудан кейін балалар өз мақсатына жете алды ма, оны қалай орындады, қандай эмоцияларды бастан өткерді және осы рөлді орындағаннан кейін өздері үшін қандай қорытынды шығарды деп айтқан кезде рефлексия өте маңызды. Эмоционалды интеллекті дамыту жолдары «Менің мотивтерім» жаттығуы Жасөспірім өзіне «неге?» Деген сұрақты қоюға шақырады. 5 рет қатарынан және дәйекті түрде жауап беріңіз. Мысалы: Мен мектепке не үшін барамын? - Өйткені бұл менің дамуым... Неліктен мен үшін даму маңызды? - Өзіңізге дәлелдеу үшін... Неге мен өзімді дәлелдеуім керек...? - Мен үшін лайықты болу маңызды... Неліктен мен үшін лайықты болу маңызды...? - Менің қолымнан келеді... Неліктен мен үшін өзіме рұқсат беру маңызды...? - Өзімді еркін сезіну және өзім жақсы көретін іспен айналысу... Осы 5 қарапайым сұрақ пен жауап балаңызға оның әрекетке деген терең мотивациясын түсінуге мүмкіндік береді.
7 слайд
Қорытынды
Сонымен, сабақта зейінді, есте сақтауды, сыни ойлауды,
шығармашылық қиялды және эмоционалдық интеллектті дамыту –
тиісті сала маманының маңызды міндеті. Бұл дағдыларды оқыту және
дамыту әдістері әртүрлі болуы мүмкін, бірақ барлығы әр оқушының
әлеуетін барынша арттыруға және олардың табысқа жетуіне
көмектесуге бағытталған.
7 слайд
Қорытынды Сонымен, сабақта зейінді, есте сақтауды, сыни ойлауды, шығармашылық қиялды және эмоционалдық интеллектті дамыту – тиісті сала маманының маңызды міндеті. Бұл дағдыларды оқыту және дамыту әдістері әртүрлі болуы мүмкін, бірақ барлығы әр оқушының әлеуетін барынша арттыруға және олардың табысқа жетуіне көмектесуге бағытталған.
8 слайд
Пайдаланылған
әдебиеттер
https://rosuchebnik.ru/
3. Данчук И.И., Данчук М.П. Организация творческой деятельности школьников в технологическом образовании
как социальная значимая психолого-педагогическая проблема // Известия Южного федерального университета.
Педагогические науки. 2016. № 8. С. 45-56.
4. Ильин Е.П. Психология творчества, креативности, одаренности. СПб.: Питер, 2012. 448 с.
Бодров В.А. Проблема преодоления стресса. Часть 2. Проблемы и ресурсы преодоления стресса // Психологический
журнал. 2016. №2. С. 122–133
Давыдова Ю.В. Составляющие эмоционального интеллекта // Психолого-педагогические аспекты формирования и
развития личности: Материалы Межвузовских психологических чтений студентов, аспирантов и молодых учёных / Сост.
и науч. ред.: A.B. Иващенко, A.B. Гагарин, И.А. Тютькова. М., 2017. С. 23–25.
8 слайд
Пайдаланылған әдебиеттер https://rosuchebnik.ru/ 3. Данчук И.И., Данчук М.П. Организация творческой деятельности школьников в технологическом образовании как социальная значимая психолого-педагогическая проблема // Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. 2016. № 8. С. 45-56. 4. Ильин Е.П. Психология творчества, креативности, одаренности. СПб.: Питер, 2012. 448 с. Бодров В.А. Проблема преодоления стресса. Часть 2. Проблемы и ресурсы преодоления стресса // Психологический журнал. 2016. №2. С. 122–133 Давыдова Ю.В. Составляющие эмоционального интеллекта // Психолого-педагогические аспекты формирования и развития личности: Материалы Межвузовских психологических чтений студентов, аспирантов и молодых учёных / Сост. и науч. ред.: A.B. Иващенко, A.B. Гагарин, И.А. Тютькова. М., 2017. С. 23–25.