Сабақтағы әдіс-тәсілдер
Сабақтағы әдіс-тәсілдер

#1 слайд
«Қызыл таң» жалпы орта мектебі коммуаналдық
мемлекеттік мекемесі
Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі
Керимбекова Айгүл Балхибековна
Сабақтағы жаңа
әдіс-тәсілдер
Сабақтағы жаңа
әдіс-тәсілдер
1 слайд
«Қызыл таң» жалпы орта мектебі коммуаналдық мемлекеттік мекемесі Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Керимбекова Айгүл Балхибековна Сабақтағы жаңа әдіс-тәсілдер Сабақтағы жаңа әдіс-тәсілдер
#2 слайд
Менің ұстанымым:
Білімді жеке тұлғаға
бағыттау арқылы өзін-өзі
таныған, ақыл – ойын жан-
жақты дамытқан «Мендік»
пікірі қалыптасқан оқушы
тәрбиелеу.
2 слайд
Менің ұстанымым: Білімді жеке тұлғаға бағыттау арқылы өзін-өзі таныған, ақыл – ойын жан- жақты дамытқан «Мендік» пікірі қалыптасқан оқушы тәрбиелеу.
#3 слайд
Кез келген әдіс-тәсілдер сұрақ –жауап арқылы жүзеге
асатынын білеміз. Сұрақ –жауаптың да өзіндік мақсаты
болады.
-Оқушыларды қызықтыру;
-Бастапқы білімдерін тексеру;
- Өздері үйренген мәселелер туралы ойлануға ынталандыру
Сұрақ-жауап барысында қиындық тудыратын жағдайлар
-жабық сұрақты көп қою.
-ия немесе жоқ деп жауап беретін сұрақтар қою.
-сыныптағы барлық оқушыны қатыстырмай, бірнеше
оқушыға назар аудару.
Мұндай қиындықтарды тудырмас үшін мұғалім әдіс-тәсілді
дұрыс пайдалану керек.Мысалы: “Серпілген сауал”,
“Ақылдың алты қалпағы”, “Сен маған,мен саған”, “Ашық
және жабық сұрақтар”, “Болжау стратегиясы” , “Ыстық
орындық”, “Қарлы кесек”, “Қарлы боран”, “Миналы алқап ,”
“Зымыран сұрақтар”,“Сыдырмақ” әдісі, “Балық қаңқасы” т.б
3 слайд
Кез келген әдіс-тәсілдер сұрақ –жауап арқылы жүзеге асатынын білеміз. Сұрақ –жауаптың да өзіндік мақсаты болады. -Оқушыларды қызықтыру; -Бастапқы білімдерін тексеру; - Өздері үйренген мәселелер туралы ойлануға ынталандыру Сұрақ-жауап барысында қиындық тудыратын жағдайлар -жабық сұрақты көп қою. -ия немесе жоқ деп жауап беретін сұрақтар қою. -сыныптағы барлық оқушыны қатыстырмай, бірнеше оқушыға назар аудару. Мұндай қиындықтарды тудырмас үшін мұғалім әдіс-тәсілді дұрыс пайдалану керек.Мысалы: “Серпілген сауал”, “Ақылдың алты қалпағы”, “Сен маған,мен саған”, “Ашық және жабық сұрақтар”, “Болжау стратегиясы” , “Ыстық орындық”, “Қарлы кесек”, “Қарлы боран”, “Миналы алқап ,” “Зымыран сұрақтар”,“Сыдырмақ” әдісі, “Балық қаңқасы” т.б
#4 слайд
Бірінші кезең- қызығушылықты ояту кезеңі. Бұл
кезеңде оқушының тақырып туралы не білетіндігі
анықталады, белсенділігі артады, оқушыларды
сабаққа психологиялық тұрғыдан дайындай отырып,
қызығушылықтарын ояту стратегияларының бірін
қолданып,оқушыларды сабаққа тарту.Мысалы,
сабағымда мозайка әдісі арқылы топқа бөлдім, яғни
жоғалған әріптер мен буындардан сөз құрады. Осы
кезеңде үй тапсырмасын «стикердегі
диалог»әдісімен бекіттім.Сұрақ және басқа сұрақтың
жауабын бір оқушыға беріледі. (оқушылар жауабын
өздері табу керек)
4 слайд
Бірінші кезең- қызығушылықты ояту кезеңі. Бұл кезеңде оқушының тақырып туралы не білетіндігі анықталады, белсенділігі артады, оқушыларды сабаққа психологиялық тұрғыдан дайындай отырып, қызығушылықтарын ояту стратегияларының бірін қолданып,оқушыларды сабаққа тарту.Мысалы, сабағымда мозайка әдісі арқылы топқа бөлдім, яғни жоғалған әріптер мен буындардан сөз құрады. Осы кезеңде үй тапсырмасын «стикердегі диалог»әдісімен бекіттім.Сұрақ және басқа сұрақтың жауабын бір оқушыға беріледі. (оқушылар жауабын өздері табу керек)
#5 слайд
«Қара жәшік» әдісі. Оқушылар екі топқа
бөлінеді. Стол үстіне екі жәшік қойып, ішіне
тақырыпқа қатысты кез келген затты салуға
Ойыншының міндеті жәшік ішіндегі затты
өмірде қай кезде, қалай қолданатынын
сипаттап айтуы керек. Қарсы топ оларды
жасырып отырған затын айтқан сөздеріне
қарап табуы керек.
5 слайд
«Қара жәшік» әдісі. Оқушылар екі топқа бөлінеді. Стол үстіне екі жәшік қойып, ішіне тақырыпқа қатысты кез келген затты салуға Ойыншының міндеті жәшік ішіндегі затты өмірде қай кезде, қалай қолданатынын сипаттап айтуы керек. Қарсы топ оларды жасырып отырған затын айтқан сөздеріне қарап табуы керек.
#6 слайд
«Суретті әңгімеле» әдісі
Ұйымдастыру: барлық сыныппен, жұппен жұмыс.
Мақсаты: бір бөлігі берілген сурет бойынша
әңгімелету, суреттегі оқиғаның басын және соңын
болжату арқылы тапқызу.
Қажетті материалдар: суреттер
Сипаттамасы: оқушыларға сурет көрсетіліп,
әңгімелетіледі. Қажет болған жағдайда әңгіменің
жаңа сөздерін алдын ала үйретуге болады. Сурет
әңгіменің бір бөлігі екені ескертіледі. Оқушыларға
суретте бейнеленген сәттің алдында не болғаны
және кейін не болатыны болжатылады.
Оқушылардың өз әңгімелері тыңдалғаннан кейін
әңгіменің толық нұсқасы оқып беріледі.
Оқушылар өздері құраған әңгіме мен әңгіменің
шынайы сюжетін салыстырады. Оқушыларға
әңгімедегі негізгі ойды табу тапсырылады.
6 слайд
«Суретті әңгімеле» әдісі Ұйымдастыру: барлық сыныппен, жұппен жұмыс. Мақсаты: бір бөлігі берілген сурет бойынша әңгімелету, суреттегі оқиғаның басын және соңын болжату арқылы тапқызу. Қажетті материалдар: суреттер Сипаттамасы: оқушыларға сурет көрсетіліп, әңгімелетіледі. Қажет болған жағдайда әңгіменің жаңа сөздерін алдын ала үйретуге болады. Сурет әңгіменің бір бөлігі екені ескертіледі. Оқушыларға суретте бейнеленген сәттің алдында не болғаны және кейін не болатыны болжатылады. Оқушылардың өз әңгімелері тыңдалғаннан кейін әңгіменің толық нұсқасы оқып беріледі. Оқушылар өздері құраған әңгіме мен әңгіменің шынайы сюжетін салыстырады. Оқушыларға әңгімедегі негізгі ойды табу тапсырылады.
#7 слайд
«Қол белгісі»
Ұйымдастыру: ұжыммен жұмыс.
Мақсаты: оқушылардың рефлексиялық
қабілетін дамыту
Сипаттамасы: Мұғалім оқушылардан
тақырыпты түсінгендігін немесе түсінбегендігін
қол белгілері арқылы арқылы көрсетуді
сұрайды. «Мен түсініп отырмын және
түсіндіре аламын» дегендер қолдын бас
бармағын жоғары бағыттайды. «Мен әлі
түсінбей отырмын» дегендер қолдын бас
бармағын жанына қарай жантайтады. «Мен
түсінгеніме сенімді емеспін» дегендер қолды
бұлғайды.
Осы белгілерге сүйеніп, мұғалім сабақтың қай
деңгейде өткенін біле алады.
7 слайд
«Қол белгісі» Ұйымдастыру: ұжыммен жұмыс. Мақсаты: оқушылардың рефлексиялық қабілетін дамыту Сипаттамасы: Мұғалім оқушылардан тақырыпты түсінгендігін немесе түсінбегендігін қол белгілері арқылы арқылы көрсетуді сұрайды. «Мен түсініп отырмын және түсіндіре аламын» дегендер қолдын бас бармағын жоғары бағыттайды. «Мен әлі түсінбей отырмын» дегендер қолдын бас бармағын жанына қарай жантайтады. «Мен түсінгеніме сенімді емеспін» дегендер қолды бұлғайды. Осы белгілерге сүйеніп, мұғалім сабақтың қай деңгейде өткенін біле алады.
#8 слайд
«Менің сөзім» әдісі
Ұйымдастыру: ұжыммен жұмыс.
Мақсаты: оқушылардың сабақта алған
білім, білігін бағалау.
Сипаттамасы: сыныптан бір оқушы тұрып,
сабақтан бүгінгі үйренгендерін
қорытындылап айтады. Айтып болған соң,
басқа бір оқушының атын атайды. Сөзді сол
оқушы жалғастырып, сабаққа рефлексия
жасайды. Барлық оқушы сабақты
қорытындылауға осы ретпен қатысады.
8 слайд
«Менің сөзім» әдісі Ұйымдастыру: ұжыммен жұмыс. Мақсаты: оқушылардың сабақта алған білім, білігін бағалау. Сипаттамасы: сыныптан бір оқушы тұрып, сабақтан бүгінгі үйренгендерін қорытындылап айтады. Айтып болған соң, басқа бір оқушының атын атайды. Сөзді сол оқушы жалғастырып, сабаққа рефлексия жасайды. Барлық оқушы сабақты қорытындылауға осы ретпен қатысады.
#9 слайд
Жалпы қорыта айтқанда, аталған бағдарламаға сәйкес алынған тәсілдерді сабақта тиімді қолданысқа енгізсеңіз, баланың танымдық белсенділігін
арттыруға, өз бетінше білім алуға, шығармашылығын қалыптастыруға ықпал етеді, оқушылар оқудың қызықты жеңіл өтетіндігін, ұжымда
бірлесіп жұмыс жасауға үйрететіндігін, білімнің тереңдігі, әрі тиянақтылығы артатындығын баяндайды. Яғни, оқушы өз ой-пікірін ашық еркін
айтады, бір-бірін тыңдауға үйренеді сыныпта ынтымақтастық атмосферасы қалыптасады. Сондықтан басқа пәндердің де осындай оқыту
формасымен оқытылса, тиімді болатындығын айтуға болады. Осы бағдарламаны меңгергенде ғана жан-жақты дамыған, болашағы айқын,
бағдары анық, бәсекеге қабілетті рухани бай тұлға қалыптастыра алатынымызға сеніміміз мол.
9 слайд
Жалпы қорыта айтқанда, аталған бағдарламаға сәйкес алынған тәсілдерді сабақта тиімді қолданысқа енгізсеңіз, баланың танымдық белсенділігін арттыруға, өз бетінше білім алуға, шығармашылығын қалыптастыруға ықпал етеді, оқушылар оқудың қызықты жеңіл өтетіндігін, ұжымда бірлесіп жұмыс жасауға үйрететіндігін, білімнің тереңдігі, әрі тиянақтылығы артатындығын баяндайды. Яғни, оқушы өз ой-пікірін ашық еркін айтады, бір-бірін тыңдауға үйренеді сыныпта ынтымақтастық атмосферасы қалыптасады. Сондықтан басқа пәндердің де осындай оқыту формасымен оқытылса, тиімді болатындығын айтуға болады. Осы бағдарламаны меңгергенде ғана жан-жақты дамыған, болашағы айқын, бағдары анық, бәсекеге қабілетті рухани бай тұлға қалыптастыра алатынымызға сеніміміз мол.
#10 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!!!
10 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!
шағым қалдыра аласыз













