Материалдар / Сан есептерін шешу әдістері
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Сан есептерін шешу әдістері

Материал туралы қысқаша түсінік
Мектеп курсындағы химиялық есептер шығару оқытудың жалпы жйесінде сарамандық әдістердің біріне саналады. Химиялық есептер: Сарамандық іскерліктер мен дағдыларды қалыптастыру; Білімнің тереңдігі мен баяндылығын тексеру; Проблема қою және проблемалық ахуал туғызу; Материалдарды пысықтау; жалпылау және қайталау; Политехникалық ұстанымдарын іске асыру; Оқушылардың шығармашылық қабілетін тәрбиелеу үшін қолданылады. Есеп оқушыларды жаңа химиялық біліммен қаруландырып, қалыптасқан іскерліктері мен дағдыларын жүйелеуге және нақтылауға да көмектеседі.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Қырқүйек 2023
345
0 рет жүктелген
700 ₸
Бүгін алсаңыз
+35 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +35 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Тақырыбы: Сан есептерін шешу тәсілдері және әдістемесі «Жаратылыстану» факультет і Экология және химия кафедрасы

1 слайд
Тақырыбы: Сан есептерін шешу тәсілдері және әдістемесі «Жаратылыстану» факультет і Экология және химия кафедрасы

1 слайд

Тақырыбы: Сан есептерін шешу тәсілдері және әдістемесі «Жаратылыстану» факультет і Экология және химия кафедрасы

Жоспары: 1. Химиялық есептерді шығарудың, оқудың маңыздылығы. 2. Химиядағы есептердің жіктелуі. 3. Сан есептері. 4. Сапа есепте

2 слайд
Жоспары: 1. Химиялық есептерді шығарудың, оқудың маңыздылығы. 2. Химиядағы есептердің жіктелуі. 3. Сан есептері. 4. Сапа есептері. 5. Қорытынды. 6. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі.

2 слайд

Жоспары: 1. Химиялық есептерді шығарудың, оқудың маңыздылығы. 2. Химиядағы есептердің жіктелуі. 3. Сан есептері. 4. Сапа есептері. 5. Қорытынды. 6. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі.

Химиялық есептерді шығарудың, оқудың маңыздылығы. Мектеп курсындағы химиялық есептер шығару оқытудың жалпы жйесінде сара

3 слайд
Химиялық есептерді шығарудың, оқудың маңыздылығы. Мектеп курсындағы химиялық есептер шығару оқытудың жалпы жйесінде сарамандық әдістердің біріне саналады. Химиялық есептер: • Сарамандық іскерліктер мен дағдыларды қалыптастыру; • Білімнің тереңдігі мен баяндылығын тексеру; • Проблема қою және проблемалық ахуал туғызу; • Материалдарды пысықтау; жалпылау және қайталау; • Политехникалық ұстанымдарын іске асыру; • Оқушылардың шығармашылық қабілетін тәрбиелеу үшін қолданылады. Есеп оқушыларды жаңа химиялық біліммен қаруландырып, қалыптасқан іскерліктері мен дағдыларын жүйелеуге және нақтылауға да көмектеседі.

3 слайд

Химиялық есептерді шығарудың, оқудың маңыздылығы. Мектеп курсындағы химиялық есептер шығару оқытудың жалпы жйесінде сарамандық әдістердің біріне саналады. Химиялық есептер: • Сарамандық іскерліктер мен дағдыларды қалыптастыру; • Білімнің тереңдігі мен баяндылығын тексеру; • Проблема қою және проблемалық ахуал туғызу; • Материалдарды пысықтау; жалпылау және қайталау; • Политехникалық ұстанымдарын іске асыру; • Оқушылардың шығармашылық қабілетін тәрбиелеу үшін қолданылады. Есеп оқушыларды жаңа химиялық біліммен қаруландырып, қалыптасқан іскерліктері мен дағдыларын жүйелеуге және нақтылауға да көмектеседі.

Есеп шығартуда мынадай әдістемелік принциптерді ескеру керек: 1. Есепті алдымен мұғалім өзі шығарады және оны талқылай

4 слайд
Есеп шығартуда мынадай әдістемелік принциптерді ескеру керек: 1. Есепті алдымен мұғалім өзі шығарады және оны талқылайды. 2. Оқушылар есептің шартын әр уақытта көріп отыру қажет. 3. Есепті шығаруда оқушылар өзіндік іс-әрекеттерін көрсетуі қажет. 4. Есептің шығаруын қадағалай отырып, оқушыларға өзіндік таңдау жүргізу керек. 5. Химияны оқыту процесінде мұғалім жиі есеп шығартуға көп көңіл бөлу керек.

4 слайд

Есеп шығартуда мынадай әдістемелік принциптерді ескеру керек: 1. Есепті алдымен мұғалім өзі шығарады және оны талқылайды. 2. Оқушылар есептің шартын әр уақытта көріп отыру қажет. 3. Есепті шығаруда оқушылар өзіндік іс-әрекеттерін көрсетуі қажет. 4. Есептің шығаруын қадағалай отырып, оқушыларға өзіндік таңдау жүргізу керек. 5. Химияны оқыту процесінде мұғалім жиі есеп шығартуға көп көңіл бөлу керек.

Әр бір есепті мұғалім өзі үйде шығарып келуі керек және оның бірнеше әдісі де болуы қажет. Әр бір есепті карточкаға шығарып, е

5 слайд
Әр бір есепті мұғалім өзі үйде шығарып келуі керек және оның бірнеше әдісі де болуы қажет. Әр бір есепті карточкаға шығарып, есептің картотекасын құруға болады. Сонда келесі жылы сол есепті пайдалануға болады. Еш уақытта есептің шартын оқып оқушыларға жаздыртуға болмайды. Себебі уақыт кетеді, екіншіден қазіргі кезде есеп кітабы өте көп. Есеп шығарғанда оқушылардың өз бетімен жұмыс істеу қабілетін де ескеру керек. Көбінесе есеп шығарғанда есепті мұғалім немесе мұғалімнің айтуымен оқушы шығарады. Ал қалған оқушылар көшіріп отырады. Сондықтан есеп шығаруды бірнеше сатыда жүргізу керек: 1. Алғашқыда мұғалім өзі есепті қалай шығару керек екендігін, шығару әдістерін көрсетеді. Өзі анализ жасап, жоспарын құрып, шығару әдістерін көрсетеді. Оқушылар түсініп көшіріп алғаннан кейін, барлық сыныпқа есеп беріледі. 2. Әңгімелесу арқылы, есептің шартын физикалық шамамен белгілеп, талдау жасап, жоспар құрылады. Оқушыларға бағыт беріп, есептің шығару жолдарын өздеріне тапсырады. 3. Үшінші сатыда есептің дұрыстығын тексеру керек. Ол үшін есептің кері байланысын іске асыру керек. 4. Барлық оқушылар өз беттерімен есеп шығарады.Оны тексеру үшін жауабын тақтаға алдын-ала жазып қоюға болады .

5 слайд

Әр бір есепті мұғалім өзі үйде шығарып келуі керек және оның бірнеше әдісі де болуы қажет. Әр бір есепті карточкаға шығарып, есептің картотекасын құруға болады. Сонда келесі жылы сол есепті пайдалануға болады. Еш уақытта есептің шартын оқып оқушыларға жаздыртуға болмайды. Себебі уақыт кетеді, екіншіден қазіргі кезде есеп кітабы өте көп. Есеп шығарғанда оқушылардың өз бетімен жұмыс істеу қабілетін де ескеру керек. Көбінесе есеп шығарғанда есепті мұғалім немесе мұғалімнің айтуымен оқушы шығарады. Ал қалған оқушылар көшіріп отырады. Сондықтан есеп шығаруды бірнеше сатыда жүргізу керек: 1. Алғашқыда мұғалім өзі есепті қалай шығару керек екендігін, шығару әдістерін көрсетеді. Өзі анализ жасап, жоспарын құрып, шығару әдістерін көрсетеді. Оқушылар түсініп көшіріп алғаннан кейін, барлық сыныпқа есеп беріледі. 2. Әңгімелесу арқылы, есептің шартын физикалық шамамен белгілеп, талдау жасап, жоспар құрылады. Оқушыларға бағыт беріп, есептің шығару жолдарын өздеріне тапсырады. 3. Үшінші сатыда есептің дұрыстығын тексеру керек. Ол үшін есептің кері байланысын іске асыру керек. 4. Барлық оқушылар өз беттерімен есеп шығарады.Оны тексеру үшін жауабын тақтаға алдын-ала жазып қоюға болады .

Химиядағы есептердің жіктелуі Сандық Сапалық Сандық есепті 3-ке топтастыруға болады. 1. Химиялық формула арқылы есеп ш

6 слайд
Химиядағы есептердің жіктелуі Сандық Сапалық Сандық есепті 3-ке топтастыруға болады. 1. Химиялық формула арқылы есеп шығару 2. Химиялық реакция теңдеуі арқылы есеп шығару 3. Ерітінділерге арналған есептер. Сапалық есептер де бірнеше типтерге бөлінеді: 1 тип. Заттарды алу; 2 тип: Заттын сапалық құрамын анықтау; 3 тип. Химииялық заттарды бір-бірінен ажырата білу; 4 тип. Химиялық құбылыстарды бақылау және түсіндіру; 5 тип. Заттар мен құбылыстарды типтерге және жеке кластарға жатқыза білу; 6 тип. Берілген мөлшердегі ерітінділерді даярлау. 7 тип. Берілген заттарда қоспаның бар екендігін анықтау және затты қоспадан тазарту.

6 слайд

Химиядағы есептердің жіктелуі Сандық Сапалық Сандық есепті 3-ке топтастыруға болады. 1. Химиялық формула арқылы есеп шығару 2. Химиялық реакция теңдеуі арқылы есеп шығару 3. Ерітінділерге арналған есептер. Сапалық есептер де бірнеше типтерге бөлінеді: 1 тип. Заттарды алу; 2 тип: Заттын сапалық құрамын анықтау; 3 тип. Химииялық заттарды бір-бірінен ажырата білу; 4 тип. Химиялық құбылыстарды бақылау және түсіндіру; 5 тип. Заттар мен құбылыстарды типтерге және жеке кластарға жатқыза білу; 6 тип. Берілген мөлшердегі ерітінділерді даярлау. 7 тип. Берілген заттарда қоспаның бар екендігін анықтау және затты қоспадан тазарту.

Әр топтың есептерінің бірнеше түрлері болады. Мысалы: Бірінші топқа -15 түрлі есеп кіреді. 1. Қосылыстың салыстырмалы молеку

7 слайд
Әр топтың есептерінің бірнеше түрлері болады. Мысалы: Бірінші топқа -15 түрлі есеп кіреді. 1. Қосылыстың салыстырмалы молекулалық массасын анықтау; 2. Заттың құрамындағы элементтердің массаларының ара қатынасы; 3. Қосылыстардағы элементтердің массалық үлесін анықтау; 4. Белгілі заттың массасынан элементтің массасын анықтау; 5. Элементтің массасы арқылы заттың массасын анықтау; 6. Салыстырмалы тығыздық арқылы газдардың молекулалық массасын анықтау ; 7. Газдардың салыстырмалы тығыздығын анықтау; 8. Массасы арқылы заттың саның анықтау; 9. Заттың белгілі мөлшері бойынша массасын анықтау; 10. Қосылыстағы элементтердің массалық үлесі бойынша, заттың қарапайым формуласын анықтау; 11. Газдардың тығыздығы мен элементтердін массалық үлесі бойынша заттардың молекулалық формуласын анықтау; 12. Жану өнімінің массасы арқылы заттың формуласын анықтау; 13. Заттың массасы, мөлшері мен көлемі бойынша (газдар үшін) молекулалардың сандарын анықтау; 14. Көлемі бойынша газ тәрізді заттардың массасын анықтау; 15. Заттың массасы, мөлшері бойынша газ тәрізді заттардың көлемін анықтау.

7 слайд

Әр топтың есептерінің бірнеше түрлері болады. Мысалы: Бірінші топқа -15 түрлі есеп кіреді. 1. Қосылыстың салыстырмалы молекулалық массасын анықтау; 2. Заттың құрамындағы элементтердің массаларының ара қатынасы; 3. Қосылыстардағы элементтердің массалық үлесін анықтау; 4. Белгілі заттың массасынан элементтің массасын анықтау; 5. Элементтің массасы арқылы заттың массасын анықтау; 6. Салыстырмалы тығыздық арқылы газдардың молекулалық массасын анықтау ; 7. Газдардың салыстырмалы тығыздығын анықтау; 8. Массасы арқылы заттың саның анықтау; 9. Заттың белгілі мөлшері бойынша массасын анықтау; 10. Қосылыстағы элементтердің массалық үлесі бойынша, заттың қарапайым формуласын анықтау; 11. Газдардың тығыздығы мен элементтердін массалық үлесі бойынша заттардың молекулалық формуласын анықтау; 12. Жану өнімінің массасы арқылы заттың формуласын анықтау; 13. Заттың массасы, мөлшері мен көлемі бойынша (газдар үшін) молекулалардың сандарын анықтау; 14. Көлемі бойынша газ тәрізді заттардың массасын анықтау; 15. Заттың массасы, мөлшері бойынша газ тәрізді заттардың көлемін анықтау.

Сан есептері

8 слайд
Сан есептері

8 слайд

Сан есептері

9 слайд

9 слайд

10 слайд

10 слайд

11 слайд

11 слайд

Сапа есептері Мысалы, мынадай қарапайым есеп берілсін делік. Нөмірленеген 5 пробиркада мынадай заттардың судағы ерітінділ

12 слайд
Сапа есептері Мысалы, мынадай қарапайым есеп берілсін делік. Нөмірленеген 5 пробиркада мынадай заттардың судағы ерітінділері берілген: барий хлориді, күміс нитраты, натрий сульфаты, натрий карбонаты, хлорсутек қышқылы. Қосымша реактивтердің көмегінсіз қай пробиркаға қай заттың ерітіндісі құйылғанын табыңыздар. Барлық жүретін реаакциялардың толық молекулалық және қысқаша иондық теңдеулерін жазыңдар.

12 слайд

Сапа есептері Мысалы, мынадай қарапайым есеп берілсін делік. Нөмірленеген 5 пробиркада мынадай заттардың судағы ерітінділері берілген: барий хлориді, күміс нитраты, натрий сульфаты, натрий карбонаты, хлорсутек қышқылы. Қосымша реактивтердің көмегінсіз қай пробиркаға қай заттың ерітіндісі құйылғанын табыңыздар. Барлық жүретін реаакциялардың толық молекулалық және қысқаша иондық теңдеулерін жазыңдар.

13 слайд

13 слайд

Қорытынды: Химиядан сабақ бергенде негізгі дидактикалық принципті еске ұстау керек. Ол оқытудың, яғни білім беру мен тәрбие жән

14 слайд
Қорытынды: Химиядан сабақ бергенде негізгі дидактикалық принципті еске ұстау керек. Ол оқытудың, яғни білім беру мен тәрбие және дамытудың бірлігі. Есеп шығаруда химиялық ұғымдар қайталанып бекиді. Алынған білімдер тереңдей түседі, оқушылардың ой-өрісі дамиды, оқушыларды өз бетімен жұмыс істеуге итермелейді. Есеп шығару арқылы оқушылар еңбекке үйренеді, жауапкершілік пайда болады, бір бағыттылық, мақсатқа жету үшін қайтпайтын қайсарлық пайда болады. Есеп шығаруда пән аралық байланыс та іске асады, табиғаттың тұтастығы туралы көз-қарас қалыптасады. Есеп шығаруда оқушылардың ой әрекеті мен іс әрекеті дамиды. Мысалы, ойға тоқу, дәлелдеу, талдау сияқты ойлау элементтерін үйренеді. Психологтар мен дидактиктер «Есеп шығаруды – ойлау іс- әрекеттің кешенді моделі» деп атаған.

14 слайд

Қорытынды: Химиядан сабақ бергенде негізгі дидактикалық принципті еске ұстау керек. Ол оқытудың, яғни білім беру мен тәрбие және дамытудың бірлігі. Есеп шығаруда химиялық ұғымдар қайталанып бекиді. Алынған білімдер тереңдей түседі, оқушылардың ой-өрісі дамиды, оқушыларды өз бетімен жұмыс істеуге итермелейді. Есеп шығару арқылы оқушылар еңбекке үйренеді, жауапкершілік пайда болады, бір бағыттылық, мақсатқа жету үшін қайтпайтын қайсарлық пайда болады. Есеп шығаруда пән аралық байланыс та іске асады, табиғаттың тұтастығы туралы көз-қарас қалыптасады. Есеп шығаруда оқушылардың ой әрекеті мен іс әрекеті дамиды. Мысалы, ойға тоқу, дәлелдеу, талдау сияқты ойлау элементтерін үйренеді. Психологтар мен дидактиктер «Есеп шығаруды – ойлау іс- әрекеттің кешенді моделі» деп атаған.

Пайдаланылған әдебиеттер: • Бекішев Қ., Рысқалиева Р., Солтанбекова А. «Жалпы химия есептері мен жаттығулары» Алматы, «Қазақ

15 слайд
Пайдаланылған әдебиеттер: •   Бекішев Қ., Рысқалиева Р., Солтанбекова А. «Жалпы химия есептері мен жаттығулары» Алматы, «Қазақ университеті» 2009 • Темірболатова Ә.Е. «Есептер мен жаттығулар жинағы» 8,9,10,11 класс, Алматы, «Мектеп» 2009 • И.Нұғыманұлы «Химияны оқыту әдістемесі», Алматы 1993ж

15 слайд

Пайдаланылған әдебиеттер: •   Бекішев Қ., Рысқалиева Р., Солтанбекова А. «Жалпы химия есептері мен жаттығулары» Алматы, «Қазақ университеті» 2009 • Темірболатова Ә.Е. «Есептер мен жаттығулар жинағы» 8,9,10,11 класс, Алматы, «Мектеп» 2009 • И.Нұғыманұлы «Химияны оқыту әдістемесі», Алматы 1993ж