Шебер сынып: «Мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеу тілін Ф.Фребельдің сыйы тәсілдері арқылы дамыту»
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
«Аққайың» бөбекжайының тәрбиешісі: Асем Нурбековна
АсубаеваШебер сынып: «Мектеп жасына дейінгі
балалардың сөйлеу тілін Ф.Фребельдің
сыйы тәсілдері арқылы дамыту»
"STEAM-мектепке
дейінгі жастағы
балаларға білім
беру" модулі «Ф.Фребельд
ің»
дидактикалы
қ жүйесі
Фридрих Фребель (1782 жылы туған-1852) - неміс гуманисті, педагог,
ұжымдағы мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеу мен оқытудың
түпнұсқа жүйесінің авторы, алғашқы балабақшаларды құрушы
(1837).Балабақша үшін ол ойындар мен ойыншықтар жиынтығын
ойлап тапты, ол осы оқу материалдарын "сыйлықтар"деп атады.
Фридрих Фребельдің пікірінше, баланың ойыны бос ойын емес, оның
мағынасы мен терең мағынасы бар. Ф.Фребель:" өз бетінше, сабырлы,
табанды ойнайтын бала, тіпті дене бітіміне дейін, әрине, басқа біреудің
және өз игілігі үшін жанқиярлықпен қуанады", - деді. Ойын-бұл
балалық шақтың табиғи әрекеті. Бастапқы білім берудің міндеті-сөздің
қарапайым мағынасында оқыту емес, ойынды ұйымдастыру.
1 слайд
«Аққайың» бөбекжайының тәрбиешісі: Асем Нурбековна АсубаеваШебер сынып: «Мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеу тілін Ф.Фребельдің сыйы тәсілдері арқылы дамыту» "STEAM-мектепке дейінгі жастағы балаларға білім беру" модулі «Ф.Фребельд ің» дидактикалы қ жүйесі Фридрих Фребель (1782 жылы туған-1852) - неміс гуманисті, педагог, ұжымдағы мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеу мен оқытудың түпнұсқа жүйесінің авторы, алғашқы балабақшаларды құрушы (1837).Балабақша үшін ол ойындар мен ойыншықтар жиынтығын ойлап тапты, ол осы оқу материалдарын "сыйлықтар"деп атады. Фридрих Фребельдің пікірінше, баланың ойыны бос ойын емес, оның мағынасы мен терең мағынасы бар. Ф.Фребель:" өз бетінше, сабырлы, табанды ойнайтын бала, тіпті дене бітіміне дейін, әрине, басқа біреудің және өз игілігі үшін жанқиярлықпен қуанады", - деді. Ойын-бұл балалық шақтың табиғи әрекеті. Бастапқы білім берудің міндеті-сөздің қарапайым мағынасында оқыту емес, ойынды ұйымдастыру.
2 слайд
«Фребель сыйы» технологиясын ойын әрекеті арқылы
балалардың зияткерлік, креативтілік,
коммуникативтік, сыни ойлау және топпен жұмыс
істеу дағдыларын дамыту
Мақсатым
Өзектілігі
Фребель сыйы
тәсілін пайдалану сөйлеу белсенділігін
арттыруға
байланыстырып
сөйлеуді лексикалық-
грамматикалық
құрылымынбелсенді сөздікті
байытуға
сөйлеу шығармашылығын
дамытуға
сөйлеудің, фонемалық естудің дыбыстық және
интонациялық мәдениетін дамытуға сауатты оқудың алғышарты ретінде дыбыстық
аналитикалық-синтетикалық белсенділікті
қалыптастыруға Білім берудің барлық деңгейінің мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарт мазмұнына қойылатын
талаптарына сәйкес мектепке дейінгі білім берудің білім беру бағдарламалары баланың мектепке дейінгі білім
алу процесінде жеке тұлғаның дамуы, балалардың әртүрлі қызмет түрлеріндегі уәждемесі мен қабілеттері
қамтамасыз етілуі тиіс.
1. Білім беру ортасын дамыту үшін жағдай жасауға арналған:
2. Рухани - адамгершілік даму мен тәрбие аспектісін қамтитын жалпы мәдениетті қалыптастыру;
3. Балалардың зияткерлік, креативтілік, коммуникативтік, сыни ойлау және топпен жұмыс істеу
дағдыларын дамыту
4. Дене, зияткерлік және жеке қасиеттерін дамыту бағыттары;
5. Оқу қызметінің алғышарттарын қалыптастыру;
6. Әлеуметтік табысқа қол жеткізу мүмкіндігін қамтамасыз ету;
7. Мектеп жасына дейінгі балалардың физикалық және психологиялық денсаулығын сақтау және нығайту ;
2 слайд
«Фребель сыйы» технологиясын ойын әрекеті арқылы балалардың зияткерлік, креативтілік, коммуникативтік, сыни ойлау және топпен жұмыс істеу дағдыларын дамыту Мақсатым Өзектілігі Фребель сыйы тәсілін пайдалану сөйлеу белсенділігін арттыруға байланыстырып сөйлеуді лексикалық- грамматикалық құрылымынбелсенді сөздікті байытуға сөйлеу шығармашылығын дамытуға сөйлеудің, фонемалық естудің дыбыстық және интонациялық мәдениетін дамытуға сауатты оқудың алғышарты ретінде дыбыстық аналитикалық-синтетикалық белсенділікті қалыптастыруға Білім берудің барлық деңгейінің мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарт мазмұнына қойылатын талаптарына сәйкес мектепке дейінгі білім берудің білім беру бағдарламалары баланың мектепке дейінгі білім алу процесінде жеке тұлғаның дамуы, балалардың әртүрлі қызмет түрлеріндегі уәждемесі мен қабілеттері қамтамасыз етілуі тиіс. 1. Білім беру ортасын дамыту үшін жағдай жасауға арналған: 2. Рухани - адамгершілік даму мен тәрбие аспектісін қамтитын жалпы мәдениетті қалыптастыру; 3. Балалардың зияткерлік, креативтілік, коммуникативтік, сыни ойлау және топпен жұмыс істеу дағдыларын дамыту 4. Дене, зияткерлік және жеке қасиеттерін дамыту бағыттары; 5. Оқу қызметінің алғышарттарын қалыптастыру; 6. Әлеуметтік табысқа қол жеткізу мүмкіндігін қамтамасыз ету; 7. Мектеп жасына дейінгі балалардың физикалық және психологиялық денсаулығын сақтау және нығайту ;
3 слайд
Қазір сіздермен бір-бірімізге сәлем берейік. Шарларды
сіздерге көрсетемін, түстеріне байланысты тілек білдірейк.
(Біз шарларды алып, пойызды жасаймыз, тіркемелерді
жабамыз. Бізде ұзақ пойыз болды. Енді біз тіркемелерді
қосамыз. Біз геометриялық фигураны алдық па? Қандай? Әрі
қарай фигураларды жасаймыз.)Сәлемдесу
№ 1 сыйы
Сөйлеудің дыбыстық мәдениетін қалыптастыру
сөйлеу сапасы анық, дыбыстардың айтылуына,
сөздер мен сөйлемдердің құрамына, интонациялық
экспрессивтілікке, қарқынға, дикцияға және
мәлімдеменің тегістігіне байланысты
«Моншақ»
№ 11сыйы "Күн»
№ 8 сыйы
3 слайд
Қазір сіздермен бір-бірімізге сәлем берейік. Шарларды сіздерге көрсетемін, түстеріне байланысты тілек білдірейк. (Біз шарларды алып, пойызды жасаймыз, тіркемелерді жабамыз. Бізде ұзақ пойыз болды. Енді біз тіркемелерді қосамыз. Біз геометриялық фигураны алдық па? Қандай? Әрі қарай фигураларды жасаймыз.)Сәлемдесу № 1 сыйы Сөйлеудің дыбыстық мәдениетін қалыптастыру сөйлеу сапасы анық, дыбыстардың айтылуына, сөздер мен сөйлемдердің құрамына, интонациялық экспрессивтілікке, қарқынға, дикцияға және мәлімдеменің тегістігіне байланысты «Моншақ» № 11сыйы "Күн» № 8 сыйы
4 слайд
Сөздік және грамматикалық сөйлеу
құрылымын қалыптастыру
Сөйлеудің сапасы сөйлеудің әртүрлі бөліктерінің
сөзжасамына, тілдік жалпылаудың қалыптасуына,
сондай-ақ синтаксистік құрылымдардың
құрылысына (қарапайым және күрделі сөйлемдер),
сөйлемдердегі сөздерді үйлестіру қабілетіне
байланысты: зат есімдермен зат есімдер және зат
есімдермен сын есімдер
"Сиқырлы
қапшық»
№ 1 сыйы Байланыстырып сөйлеуді дамыту
Баланың мектепке дайындығын
байланыстырып сөйлеу сапасынан
анықтайды, мысалы: оның тақтадағы
жауабы, әңгімелеуі, мәтінді қайта
әңгімелуі, баяндау, шығарма жазу.
«Ертегі
құрастыру»
№ 7 сыйы
4 слайд
Сөздік және грамматикалық сөйлеу құрылымын қалыптастыру Сөйлеудің сапасы сөйлеудің әртүрлі бөліктерінің сөзжасамына, тілдік жалпылаудың қалыптасуына, сондай-ақ синтаксистік құрылымдардың құрылысына (қарапайым және күрделі сөйлемдер), сөйлемдердегі сөздерді үйлестіру қабілетіне байланысты: зат есімдермен зат есімдер және зат есімдермен сын есімдер "Сиқырлы қапшық» № 1 сыйы Байланыстырып сөйлеуді дамыту Баланың мектепке дайындығын байланыстырып сөйлеу сапасынан анықтайды, мысалы: оның тақтадағы жауабы, әңгімелеуі, мәтінді қайта әңгімелуі, баяндау, шығарма жазу. «Ертегі құрастыру» № 7 сыйы
5 слайд
Сөйлеу тынысының дамуы
Сөйлеу сапасы көбінесе сөйлеу тыныс алуына байланысты.
Кәдімгі физиологиялық тыныс алу кезінде тыныс алу және
дем шығару үздіксіз ауысады, дем шығару деммен жұтуға
тең. Ауызша тыныс алу кезінде дем шығару тыныс алуға
қарағанда әлдеқайда ұзағырақ және олардың арасында
кідіріс болады. Кеңейтілген сөйлемді оңай, мәнерлі түрде
айту үшін ауыз арқылы ұзақ уақыт басқарылатын дем
шығару қажет. Тыныс алуды дамыту жаттығуларымен
қатар, балаларға дауыс пен интонацияны дұрыс қолдануға
үйрету керек.
«Бауырсаққа
көмектес»
№ 7 сыйы Фонематикалық қабылдауды
қалыптастыруға арналған
ойындар
(сөздің құрылымындағы
дыбыстарды ажыратуға
бағытталған ойлау іс- әрекеті)
"Шапалақта (тебіну,
сыңғырлату,
тықылддату) қанша
таяқша болса сонша
рет»
№ 8 сыйы
5 слайд
Сөйлеу тынысының дамуы Сөйлеу сапасы көбінесе сөйлеу тыныс алуына байланысты. Кәдімгі физиологиялық тыныс алу кезінде тыныс алу және дем шығару үздіксіз ауысады, дем шығару деммен жұтуға тең. Ауызша тыныс алу кезінде дем шығару тыныс алуға қарағанда әлдеқайда ұзағырақ және олардың арасында кідіріс болады. Кеңейтілген сөйлемді оңай, мәнерлі түрде айту үшін ауыз арқылы ұзақ уақыт басқарылатын дем шығару қажет. Тыныс алуды дамыту жаттығуларымен қатар, балаларға дауыс пен интонацияны дұрыс қолдануға үйрету керек. «Бауырсаққа көмектес» № 7 сыйы Фонематикалық қабылдауды қалыптастыруға арналған ойындар (сөздің құрылымындағы дыбыстарды ажыратуға бағытталған ойлау іс- әрекеті) "Шапалақта (тебіну, сыңғырлату, тықылддату) қанша таяқша болса сонша рет» № 8 сыйы
6 слайд
"Фребель сыйлықтарын" жұмыста қолдану сөйлеу қарым-
қатынасына деген ынтаны арттыруға, әсерлерімен бөлісуге
деген ықыласты арттыруға, өз болжамдарын білдіруге,
сұрақтарға жауап іздеуге көмектеседі, бұл тұтастай алғанда
сөйлеуді дамыту мен байытуға және балалардың сөйлеу-
ойлау әрекетін қалыптастыруға оң әсер етеді. Күтетін
нәтижемСөйлеудің
дыбыстық
мәдениеті
Сөздік қор Тілдің
грамматикалық
құрылымы
Байланыстырып
сөйлеу
Шығармашылық
тілдік әрекет
Диалогты
сөйлеуді
қалыптастыру
Сауат ашу
негіздері
0%
10%
20%
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
55% 58% 62% 68%
59%
71%
52%
83% 82% 79%
87% 81%
89%
81%
Балалардың сөйлеуін дамыту бойынша мектепке дейінгі тәрбие мен
оқытудың үлгілік оқу бағдарламасы мазмұнын меңгеру деңгейі
Бастапқы
Аралық
6 слайд
"Фребель сыйлықтарын" жұмыста қолдану сөйлеу қарым- қатынасына деген ынтаны арттыруға, әсерлерімен бөлісуге деген ықыласты арттыруға, өз болжамдарын білдіруге, сұрақтарға жауап іздеуге көмектеседі, бұл тұтастай алғанда сөйлеуді дамыту мен байытуға және балалардың сөйлеу- ойлау әрекетін қалыптастыруға оң әсер етеді. Күтетін нәтижемСөйлеудің дыбыстық мәдениеті Сөздік қор Тілдің грамматикалық құрылымы Байланыстырып сөйлеу Шығармашылық тілдік әрекет Диалогты сөйлеуді қалыптастыру Сауат ашу негіздері 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 55% 58% 62% 68% 59% 71% 52% 83% 82% 79% 87% 81% 89% 81% Балалардың сөйлеуін дамыту бойынша мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламасы мазмұнын меңгеру деңгейі Бастапқы Аралық