2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Семинар, Критериалды бағалау жүйесінің негізгі принциптері мен ерекшеліктері

Семинар, Критериалды бағалау жүйесінің негізгі принциптері мен ерекшеліктері

Материал туралы қысқаша түсінік
Критериалды бағалау жүйесінің негізгі принциптері мен ерекшеліктері. Бастауыш сынып мұғалімдеріне арналған семинар
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Жариялаған:
Махамбетова Майра
08 Желтоқсан 2024
109
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Критериалды бағалау жүйесінің негізгі принциптері мен ерекшеліктері

1 слайд
Критериалды бағалау жүйесінің негізгі принциптері мен ерекшеліктері

1 слайд

Критериалды бағалау жүйесінің негізгі принциптері мен ерекшеліктері

Критериалдық бағалау – оқушылардың оқу-танымдық құзыретін қалыптастыруға жағдай жасайтын, білім беру мақсаты мен мазмұнына сә

2 слайд
Критериалдық бағалау – оқушылардың оқу-танымдық құзыретін қалыптастыруға жағдай жасайтын, білім беру мақсаты мен мазмұнына сәйкес білім беру процесіне қатысушылардың (оқушылар, мектеп әкімшілігі, ата- аналар, заңды тұлғалар және т.б.) барлығына алдын ала таныс, ұжым талқысынан өткен, нақты анықталған өлшемдер арқылы оқушылардың оқу жетістіктерін салыстыруға негізделген процесс..  

2 слайд

Критериалдық бағалау – оқушылардың оқу-танымдық құзыретін қалыптастыруға жағдай жасайтын, білім беру мақсаты мен мазмұнына сәйкес білім беру процесіне қатысушылардың (оқушылар, мектеп әкімшілігі, ата- аналар, заңды тұлғалар және т.б.) барлығына алдын ала таныс, ұжым талқысынан өткен, нақты анықталған өлшемдер арқылы оқушылардың оқу жетістіктерін салыстыруға негізделген процесс..  

Критериалды бағалау принциптері: •Бағалау мақсаты кім жақсы, кім нашар екенін анықтау емес, әркімнің жоғары нәтижеге жетуіне жа

3 слайд
Критериалды бағалау принциптері: •Бағалау мақсаты кім жақсы, кім нашар екенін анықтау емес, әркімнің жоғары нәтижеге жетуіне жағдай жасау. •Бағалау «жоспарлау-оқыту-бағалау» үдерісінің ажырамас бөлігі. •Бағалаушы мен бағаланушы бағалау шарттары мен критерийлерін алдын ала білуі және айқын түсінуі керек. •Даму мен жетістіктер туралы нақты ақпарат алу үшін бағалау шарттары мен критерийлері алуан түрлі болуы керек. •Бағалау үдерісінің басты кезеңі бағалаушы мен бағаланушы арасындағы кері байланыс болып табылады. •Мұғалім ғана емес, оқушы да жақын арада не жасау қажеттігін нақты түсінуі керек •Өз қабілеттерін бағалауда оқушыға нақты ролдік үлгі керек.

3 слайд

Критериалды бағалау принциптері: •Бағалау мақсаты кім жақсы, кім нашар екенін анықтау емес, әркімнің жоғары нәтижеге жетуіне жағдай жасау. •Бағалау «жоспарлау-оқыту-бағалау» үдерісінің ажырамас бөлігі. •Бағалаушы мен бағаланушы бағалау шарттары мен критерийлерін алдын ала білуі және айқын түсінуі керек. •Даму мен жетістіктер туралы нақты ақпарат алу үшін бағалау шарттары мен критерийлері алуан түрлі болуы керек. •Бағалау үдерісінің басты кезеңі бағалаушы мен бағаланушы арасындағы кері байланыс болып табылады. •Мұғалім ғана емес, оқушы да жақын арада не жасау қажеттігін нақты түсінуі керек •Өз қабілеттерін бағалауда оқушыға нақты ролдік үлгі керек.

1. Критериалды бағалау оқыту мақсаттарына негізделуі керек және оқыту үдерісінде мұғалім оқушылар назарын үнемі аударып отыруы

4 слайд
1. Критериалды бағалау оқыту мақсаттарына негізделуі керек және оқыту үдерісінде мұғалім оқушылар назарын үнемі аударып отыруы керек. 2. Критериалды бағалау оқушылардың оқу жетістіктеріне бағыттала отырып, оқуды мақсатты, бағалауды ашық етеді. 3. Критериалды бағалау оқушыларға түсінікті болуы креек. 4. Критериалды бағалау барысында үштен артық емес критерий қолданылуы керек. 5. Бағалау критерийлері тексеру жұмыстарын орындаудан бұрын хабарлануы, түсіндірілуі керек. 6. Бағалау критерийлері мүмкіндігінше, оқушылармен бірге дайындалуы, жасалуы керек. Критериалды бағалау талаптары

4 слайд

1. Критериалды бағалау оқыту мақсаттарына негізделуі керек және оқыту үдерісінде мұғалім оқушылар назарын үнемі аударып отыруы керек. 2. Критериалды бағалау оқушылардың оқу жетістіктеріне бағыттала отырып, оқуды мақсатты, бағалауды ашық етеді. 3. Критериалды бағалау оқушыларға түсінікті болуы креек. 4. Критериалды бағалау барысында үштен артық емес критерий қолданылуы керек. 5. Бағалау критерийлері тексеру жұмыстарын орындаудан бұрын хабарлануы, түсіндірілуі керек. 6. Бағалау критерийлері мүмкіндігінше, оқушылармен бірге дайындалуы, жасалуы керек. Критериалды бағалау талаптары

Критериалды бағалау маңызы Критериалды бағалаудың тәжірибелік маңызы Оқушылардың өздері емес, тек жұмыстары бағаланады; Оқушы жұ

5 слайд
Критериалды бағалау маңызы Критериалды бағалаудың тәжірибелік маңызы Оқушылардың өздері емес, тек жұмыстары бағаланады; Оқушы жұмысы оларға алдына ала белгілі дұрыс жасалған жұмыс үлгімен салыстырылады; Оқушыларға белгілі, сол арқылы қиналмай есептеу жасай алатын және ата-анасына хабарлай алатын, баға шығарудың нақты алгоритмі бар; Бағалау критерийлері оқу мақсаттарының нақты көрсеткіштері болғандықтан, не оқып игерілсе, тек сол ғана бағаланады

5 слайд

Критериалды бағалау маңызы Критериалды бағалаудың тәжірибелік маңызы Оқушылардың өздері емес, тек жұмыстары бағаланады; Оқушы жұмысы оларға алдына ала белгілі дұрыс жасалған жұмыс үлгімен салыстырылады; Оқушыларға белгілі, сол арқылы қиналмай есептеу жасай алатын және ата-анасына хабарлай алатын, баға шығарудың нақты алгоритмі бар; Бағалау критерийлері оқу мақсаттарының нақты көрсеткіштері болғандықтан, не оқып игерілсе, тек сол ғана бағаланады

Критериалды бағалау пайдасы Мұғалім үшін Оқытудың сапалы нәтижелерін алуға мүмкіндік беретін бағалау критерийлерін жасауға; Өз

6 слайд
Критериалды бағалау пайдасы Мұғалім үшін Оқытудың сапалы нәтижелерін алуға мүмкіндік беретін бағалау критерийлерін жасауға; Өз жұмысын талдау мен жоспарлау үшін жедел ақпарат алуға; Оқытудың сапасын жақсартуға; Әр оқушының жеке ерекшеліктері негізінде жеке оқу траекториясын құруға; Бағалаудың әр түрлі құралдары мен амалдарын тиімді қолдануға; Оқу бағдарламасы мазмұнын жетілдіру бойынша құнды ұсыныстар жасауға.

6 слайд

Критериалды бағалау пайдасы Мұғалім үшін Оқытудың сапалы нәтижелерін алуға мүмкіндік беретін бағалау критерийлерін жасауға; Өз жұмысын талдау мен жоспарлау үшін жедел ақпарат алуға; Оқытудың сапасын жақсартуға; Әр оқушының жеке ерекшеліктері негізінде жеке оқу траекториясын құруға; Бағалаудың әр түрлі құралдары мен амалдарын тиімді қолдануға; Оқу бағдарламасы мазмұнын жетілдіру бойынша құнды ұсыныстар жасауға.

Критериалды бағалау туралы Оқушы үшін Өз түсінгендігін көрсету үшін түрлі оқыту стилдері және ойлау әрекеттері мен қабілеттерін

7 слайд
Критериалды бағалау туралы Оқушы үшін Өз түсінгендігін көрсету үшін түрлі оқыту стилдері және ойлау әрекеттері мен қабілеттерін пайдалану; Табыс критерийі маңызын түсіну, нәтижені болжау үшін бағалау критерийлерін білу мен түсіну; Өзін және өзгелерді бағалай отырып, рефлексия жасауға қатысу; Өз білімін нақты мәселелерді шешу, түрлі көзқарастарды жеткізу, сыни ойлауын көрсету үшін пайдалану. Ата-ана үшін Баланың оқу деңгейі туралы дәлелдемелер алып отыру; Баланың оқудағы ілгерілеуін қадағалау; Оқу барысында балаға қолдау жасау.

7 слайд

Критериалды бағалау туралы Оқушы үшін Өз түсінгендігін көрсету үшін түрлі оқыту стилдері және ойлау әрекеттері мен қабілеттерін пайдалану; Табыс критерийі маңызын түсіну, нәтижені болжау үшін бағалау критерийлерін білу мен түсіну; Өзін және өзгелерді бағалай отырып, рефлексия жасауға қатысу; Өз білімін нақты мәселелерді шешу, түрлі көзқарастарды жеткізу, сыни ойлауын көрсету үшін пайдалану. Ата-ана үшін Баланың оқу деңгейі туралы дәлелдемелер алып отыру; Баланың оқудағы ілгерілеуін қадағалау; Оқу барысында балаға қолдау жасау.

Бағалау функциялары: • Мотивациялық • Тәрбиелік • Дамытушылық • Түзетушілік • Ақпараттық Бағалау қағидалары • Әділдігі • Шынайыл

8 слайд
Бағалау функциялары: • Мотивациялық • Тәрбиелік • Дамытушылық • Түзетушілік • Ақпараттық Бағалау қағидалары • Әділдігі • Шынайылығы • Жүйелілігі • Көрнекілігі Критерий – (гректің kriterion – пікір айту құралы деген сөзінен шыққан) соның негізінде баға берілетін белгі, бір нәрсені анықтау немесе бағалау, пікір беру өлшемі … Критериалды бағалау жүйесі

8 слайд

Бағалау функциялары: • Мотивациялық • Тәрбиелік • Дамытушылық • Түзетушілік • Ақпараттық Бағалау қағидалары • Әділдігі • Шынайылығы • Жүйелілігі • Көрнекілігі Критерий – (гректің kriterion – пікір айту құралы деген сөзінен шыққан) соның негізінде баға берілетін белгі, бір нәрсені анықтау немесе бағалау, пікір беру өлшемі … Критериалды бағалау жүйесі

1. Оқыту мен бағалаудың өзара байланысы. Бағалау оқытудың ажырамас бір бөлігі болып табылады, ол оқу бағдарламасындағы мақсатт

9 слайд
1. Оқыту мен бағалаудың өзара байланысы. Бағалау оқытудың ажырамас бір бөлігі болып табылады, ол оқу бағдарламасындағы мақсаттармен, күтілетін нәтижелермен тікелей байланысты.  2. Шынайылық, анықтық және валидтілік. Бағалау дәл және сенімді ақпаратты ұсынады. Қолданылатын критерийлердің, құралдардың оқу мақсаттарына жетуге, күтілетін нәтижелерді бағалайтынына сенімділігі болады. 3. Ашықтық және қолжетімділік. Бағалау түсінікті, айқын ақпараттарды ұсынады, сондай-ақ, барлық оқу үдерісіне қатысушылардың қызығушылығын, жауапкершілігін арттырады.  4. Үздіксіздік. Бағалау білім алушылардың оқу жетістігінің ілгерілеуін дер кезінде және жүйелі қадағалап отыруға мүмкіндік беретін үздіксіз үдеріс болып табылады.  5. Дамыту бағыты. Бағалау нәтижелері білім алушылардың, мұғалімдердің, мектептің, білім беру саласының даму бағытын анықтайды және ынталандырады.

9 слайд

1. Оқыту мен бағалаудың өзара байланысы. Бағалау оқытудың ажырамас бір бөлігі болып табылады, ол оқу бағдарламасындағы мақсаттармен, күтілетін нәтижелермен тікелей байланысты.  2. Шынайылық, анықтық және валидтілік. Бағалау дәл және сенімді ақпаратты ұсынады. Қолданылатын критерийлердің, құралдардың оқу мақсаттарына жетуге, күтілетін нәтижелерді бағалайтынына сенімділігі болады. 3. Ашықтық және қолжетімділік. Бағалау түсінікті, айқын ақпараттарды ұсынады, сондай-ақ, барлық оқу үдерісіне қатысушылардың қызығушылығын, жауапкершілігін арттырады.  4. Үздіксіздік. Бағалау білім алушылардың оқу жетістігінің ілгерілеуін дер кезінде және жүйелі қадағалап отыруға мүмкіндік беретін үздіксіз үдеріс болып табылады.  5. Дамыту бағыты. Бағалау нәтижелері білім алушылардың, мұғалімдердің, мектептің, білім беру саласының даму бағытын анықтайды және ынталандырады.

Критериалды бағалау Формативті (ағымдық, қалыптастырушы) бағалау Суммативті (қорытынды, жиынтық) бағалау Сыныптағы күнделікті

10 слайд
Критериалды бағалау Формативті (ағымдық, қалыптастырушы) бағалау Суммативті (қорытынды, жиынтық) бағалау Сыныптағы күнделікті оқу барысында игерілетін білім мен біліктің ағымдық деңгейін анықтау. Формативті бағалау қорытынды бағаға әсер етпейді, бұл баланың білім игерудің бастапқы кезінде жиі болатын қателесуден қорықпауына ықпал етеді Оқу материаланың белгілі бір бөлігін (тарау, тақырып) аяқтағанда алынған білім мен қалыптасқан оқу дағдыларын деңгейін анықтау. Тексеру жұмыстары үшін қойылған суммативті бағалар белгілі бір кезеңдегі (тоқса, жыл) қорытынды бағаны шығару үшін негіз болып табылады. Критериалды бағалау жүйесі

10 слайд

Критериалды бағалау Формативті (ағымдық, қалыптастырушы) бағалау Суммативті (қорытынды, жиынтық) бағалау Сыныптағы күнделікті оқу барысында игерілетін білім мен біліктің ағымдық деңгейін анықтау. Формативті бағалау қорытынды бағаға әсер етпейді, бұл баланың білім игерудің бастапқы кезінде жиі болатын қателесуден қорықпауына ықпал етеді Оқу материаланың белгілі бір бөлігін (тарау, тақырып) аяқтағанда алынған білім мен қалыптасқан оқу дағдыларын деңгейін анықтау. Тексеру жұмыстары үшін қойылған суммативті бағалар белгілі бір кезеңдегі (тоқса, жыл) қорытынды бағаны шығару үшін негіз болып табылады. Критериалды бағалау жүйесі

Оқытуды түзету Оқытып- үйрету Мәлімет жинау Кері байланыс Қорытынды пікір Баға қою Қалыптастырушы бағалау Жиынтық бағала

11 слайд
Оқытуды түзету Оқытып- үйрету Мәлімет жинау Кері байланыс Қорытынды пікір Баға қою Қалыптастырушы бағалау Жиынтық бағалау Критериалды бағалау жүйесі Мәліметтерд і талдау

11 слайд

Оқытуды түзету Оқытып- үйрету Мәлімет жинау Кері байланыс Қорытынды пікір Баға қою Қалыптастырушы бағалау Жиынтық бағалау Критериалды бағалау жүйесі Мәліметтерд і талдау

Бағалау парағы-Бағалау парағы- Тақырып бойынша өз білім білігін өзі бағалау парағы Бағалау тапсырмалары– Бағалау тапсырмалары–

12 слайд
Бағалау парағы-Бағалау парағы- Тақырып бойынша өз білім білігін өзі бағалау парағы Бағалау тапсырмалары– Бағалау тапсырмалары– Сынақ, есеп, эссе, тәжірибелік жұмыс, тест, жоба қорғау және т.б Рубрикатор – Рубрикатор – Жетістіктерді көрсете отырып бағалау критерийлері мазмұнын тәтпіштеп сипаттау Критериалды бағалау құраушылары

12 слайд

Бағалау парағы-Бағалау парағы- Тақырып бойынша өз білім білігін өзі бағалау парағы Бағалау тапсырмалары– Бағалау тапсырмалары– Сынақ, есеп, эссе, тәжірибелік жұмыс, тест, жоба қорғау және т.б Рубрикатор – Рубрикатор – Жетістіктерді көрсете отырып бағалау критерийлері мазмұнын тәтпіштеп сипаттау Критериалды бағалау құраушылары

Шығарма, эссе, баяндама, хабарлама жасау Сынақ, тест, бақылау және тексеру жұмыстары Зерттеу, практикалық, және зертханалық

13 слайд
Шығарма, эссе, баяндама, хабарлама жасау Сынақ, тест, бақылау және тексеру жұмыстары Зерттеу, практикалық, және зертханалық жұмыстар Әр түрлі тапсырмалар әр түрлі құзыреттіліктерді қалыптастырады Бағалау тапсырмаларының түрлері

13 слайд

Шығарма, эссе, баяндама, хабарлама жасау Сынақ, тест, бақылау және тексеру жұмыстары Зерттеу, практикалық, және зертханалық жұмыстар Әр түрлі тапсырмалар әр түрлі құзыреттіліктерді қалыптастырады Бағалау тапсырмаларының түрлері

Білім беру сапасын арттырады Оқуға деген уәжді арттырады Өз еңбегіне жауапты болуға тәрбиелейді Бағалауды бәріне түсінікті е

14 слайд
Білім беру сапасын арттырады Оқуға деген уәжді арттырады Өз еңбегіне жауапты болуға тәрбиелейді Бағалауды бәріне түсінікті етеді Бағаның әділдігіне ықпал етеді Критериалды бағалау маңызы

14 слайд

Білім беру сапасын арттырады Оқуға деген уәжді арттырады Өз еңбегіне жауапты болуға тәрбиелейді Бағалауды бәріне түсінікті етеді Бағаның әділдігіне ықпал етеді Критериалды бағалау маңызы

Министірлікпен келісілген курстар тізімі