«Спирттер» тақырыбын сын тұрғысынан ойлау арқылы оқыту
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Түркістан облысы
Кентау қаласы,
“ Шаштөбе” жалпы орта мектебі
ХИМИЯ пәні мұғалімі
ХАБИБОВА МАРХАБА
1 слайд
Түркістан облысы Кентау қаласы, “ Шаштөбе” жалпы орта мектебі ХИМИЯ пәні мұғалімі ХАБИБОВА МАРХАБА
2 слайд
Сабақтың тақырыбы:
«Спирттер» тақырыбын сын
тұрғысынан ойлау арқылы оқыту. .
2 слайд
Сабақтың тақырыбы: «Спирттер» тақырыбын сын тұрғысынан ойлау арқылы оқыту. .
3 слайд
Сабақтың мақсаты:
а) оқушыларға спирттердің номенклатурасын,
маңызды өкілдерін айта отырып, физикалық
және химиялық қасиеттері, қосылыстары туралы
түсіндіре отырып, білімдерін тереңдету;
ә) оқушылар өз бетімен,топпен жұмыс істеу
дағдысын қалыптастыру,олардың есте сақтау
қабілетін,ой-өрісін дамыту және химия тілімен
сөйлей білуге баулу;
б)салауатты өмір салтын ұстануға үйрету.
3 слайд
Сабақтың мақсаты: а) оқушыларға спирттердің номенклатурасын, маңызды өкілдерін айта отырып, физикалық және химиялық қасиеттері, қосылыстары туралы түсіндіре отырып, білімдерін тереңдету; ә) оқушылар өз бетімен,топпен жұмыс істеу дағдысын қалыптастыру,олардың есте сақтау қабілетін,ой-өрісін дамыту және химия тілімен сөйлей білуге баулу; б)салауатты өмір салтын ұстануға үйрету.
4 слайд
Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер: «Сөздер банкісі»,
«Аяқталмаған сөйлем», «Конверт-сұрақ»әдісімен үй
тапсырмасын сұрау, Де Боно ның қалпақтары : оқуға ықпал етудің
6 тәсілі, ашық сұрақтар,миға шабуыл, топтық жұмыс.
Күтілетін нәтиже: оқушылар спирттердің қасиеттерін, алыну
жолдарын,зиянды әсерін біледі,тақырыпты оқи отырып,өз
ойларын жинақтай алады.
Қолданылатын модульдер: СТО,оқытудың жаңа әдіс -
тәсілдері,оқыту үшін бағалау,ОЖЕ сәйкес оқыту,АКТ,дарынды
және талантты оқуш.оқыту.
Ресурстар: сұрақтар мен тапсырмалар топтамалары.,желі
мәліметтері,оқулық,кері байланыс парақтары,конверт,спирттер
көрсетілімі.
4 слайд
Сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер: «Сөздер банкісі», «Аяқталмаған сөйлем», «Конверт-сұрақ»әдісімен үй тапсырмасын сұрау, Де Боно ның қалпақтары : оқуға ықпал етудің 6 тәсілі, ашық сұрақтар,миға шабуыл, топтық жұмыс. Күтілетін нәтиже: оқушылар спирттердің қасиеттерін, алыну жолдарын,зиянды әсерін біледі,тақырыпты оқи отырып,өз ойларын жинақтай алады. Қолданылатын модульдер: СТО,оқытудың жаңа әдіс - тәсілдері,оқыту үшін бағалау,ОЖЕ сәйкес оқыту,АКТ,дарынды және талантты оқуш.оқыту. Ресурстар: сұрақтар мен тапсырмалар топтамалары.,желі мәліметтері,оқулық,кері байланыс парақтары,конверт,спирттер көрсетілімі.
5 слайд
С
а
б
а
қ
т
ы
ң
б
а
р
ы
с
ы
:1.Ұйымдастыру кезеңі,топқа бөлу
Үй тапсырмасын сұрау: «Конверт-сұрақ»,
«Сөздер банкісі», «Аяқталмаған сөйлем».
Тірек-сызбалар бойынша «Спирттер»
тақырыбы туралы мәлімет беру.
Бекіту. «Ақылдың алты қалпағы».
Сабақты қорытындылау.Бағалау.
Кері байланыс. «Сұрақтары бар қорап».
Үйге тапсырма беру.
5 слайд
С а б а қ т ы ң б а р ы с ы :1.Ұйымдастыру кезеңі,топқа бөлу Үй тапсырмасын сұрау: «Конверт-сұрақ», «Сөздер банкісі», «Аяқталмаған сөйлем». Тірек-сызбалар бойынша «Спирттер» тақырыбы туралы мәлімет беру. Бекіту. «Ақылдың алты қалпағы». Сабақты қорытындылау.Бағалау. Кері байланыс. «Сұрақтары бар қорап». Үйге тапсырма беру.
6 слайд
6 слайд
7 слайд
І топқа тапсырма.Тақырыпқа сай емес сөздерді бөлек
жинаңдар.10 минут.
Оқушыларға мына сөздер беріледі: мұнайға серік
газдар, көмір, отындар,палеонтология,
морфология,кокс,пропан,ацетилен,катализдік
крекинг,бензол,детонация,октан
саны,газойль,қоспа,айдау,тағиғат,кеңістік,шланг,жұмс
ақ, өсімдіктер,ихтиология,монолог,тез-
тез,ұшқыш,арендер,риформинг,пропилбензол .
7 слайд
І топқа тапсырма.Тақырыпқа сай емес сөздерді бөлек жинаңдар.10 минут. Оқушыларға мына сөздер беріледі: мұнайға серік газдар, көмір, отындар,палеонтология, морфология,кокс,пропан,ацетилен,катализдік крекинг,бензол,детонация,октан саны,газойль,қоспа,айдау,тағиғат,кеңістік,шланг,жұмс ақ, өсімдіктер,ихтиология,монолог,тез- тез,ұшқыш,арендер,риформинг,пропилбензол .
8 слайд
ІІ топқа тапсырма.10 мин.
«Аяқталмаған сөйлем» әдісі бойынша оқушыларға
мына сөйлемдер беріледі.
1.Мұнай өнімдері:..................................................
2.Көмірсутектердің
галогентуындылары:...................................................
3.Қатты отындарды өңдеудің мынадай химиялық
әдістері бар:........................................................................
4.Тас көмірді кокстеу дегеніміз-.....................................
5.Қазақстандағы тас көмір алаптары:.............................
6.Мұнай-қара-қоңыр түсті,..................................................
7.Мұнайды айдауға арналған пеш 2 бөліктен
тұрады:................................................................................
8.Мұнайды мұнай өңдейтін зауыттарға жеткізу
үшін.........................................................................................
.
8 слайд
ІІ топқа тапсырма.10 мин. «Аяқталмаған сөйлем» әдісі бойынша оқушыларға мына сөйлемдер беріледі. 1.Мұнай өнімдері:.................................................. 2.Көмірсутектердің галогентуындылары:................................................... 3.Қатты отындарды өңдеудің мынадай химиялық әдістері бар:........................................................................ 4.Тас көмірді кокстеу дегеніміз-..................................... 5.Қазақстандағы тас көмір алаптары:............................. 6.Мұнай-қара-қоңыр түсті,.................................................. 7.Мұнайды айдауға арналған пеш 2 бөліктен тұрады:................................................................................ 8.Мұнайды мұнай өңдейтін зауыттарға жеткізу үшін......................................................................................... .
9 слайд
9 слайд
10 слайд
«Конверт-сұрақ» әдісі бойынша оқушыларға 2-3 сұрақ жазылған
конверттер беріледі.Оқушылар стикерлерге жауаптарын, аты-
жөнін жазады.Осылайша топқа берілген 3 конверттегі сұрақтарға
оқушылар тез жауап береді.Өткенді қайталау сұрақтары беріледі.
1-конверт.
1.Тас көмірді кокстеу дегеніміз не?
2.Кокс пешінің құрылысы қандай?
3.Қазақстандағы тас көмір өндіру туралы не білесің?
2-конверт.
1.Мұнай өнімдерін ата.
2.Крекинг дегеніміз не?
3.Мұнайдың физикалық қасиеттері.
3-конверт.
1.Мұнайға серік газдарды ата.
2.Табиғи газдың құрамы қандай?
3.Құрғақ газ дегеніміз не?
10 слайд
«Конверт-сұрақ» әдісі бойынша оқушыларға 2-3 сұрақ жазылған конверттер беріледі.Оқушылар стикерлерге жауаптарын, аты- жөнін жазады.Осылайша топқа берілген 3 конверттегі сұрақтарға оқушылар тез жауап береді.Өткенді қайталау сұрақтары беріледі. 1-конверт. 1.Тас көмірді кокстеу дегеніміз не? 2.Кокс пешінің құрылысы қандай? 3.Қазақстандағы тас көмір өндіру туралы не білесің? 2-конверт. 1.Мұнай өнімдерін ата. 2.Крекинг дегеніміз не? 3.Мұнайдың физикалық қасиеттері. 3-конверт. 1.Мұнайға серік газдарды ата. 2.Табиғи газдың құрамы қандай? 3.Құрғақ газ дегеніміз не?
11 слайд
Жаңа сабақты түсіндіру үшін миға шабуыл сұрауларын қоя
отырып,оқушыларға мәліметтер беру.Оларға спирттердің жалпы
формуласын айта отырып, мысалдар келтіру.Қасиеттері,алыну жолдары
туралы қысқаша түсіндіріп өту.Тірек-сызбалар бойынша бағыт-бағдар беру.
спирттер
біратомды
көпатомды спирттер
қаныққан
ароматты
қанықпағанспирттер біріншілік
екіншілік
үшіншілік
11 слайд
Жаңа сабақты түсіндіру үшін миға шабуыл сұрауларын қоя отырып,оқушыларға мәліметтер беру.Оларға спирттердің жалпы формуласын айта отырып, мысалдар келтіру.Қасиеттері,алыну жолдары туралы қысқаша түсіндіріп өту.Тірек-сызбалар бойынша бағыт-бағдар беру. спирттер біратомды көпатомды спирттер қаныққан ароматты қанықпағанспирттер біріншілік екіншілік үшіншілік
12 слайд
12 слайд
13 слайд
Спирттердің физикалық қасиеттері
13 слайд
Спирттердің физикалық қасиеттері
14 слайд
Қаныққан
бір атомды
спиртте рді
өнеркәс іпт
е
моногал оге
нтуы нды-
лард ан
с ілт і
қ а т ы с ы н д а
ги дро лизд е
п ал адыСпирттерді күкірт
қышқылы қатысында
этилен
көмірсутектеріне су
қосып алады
Глюкозаның спирттік
ашу реакциясы
А)альдегидте
р тотыққанда
біріншілік
спирттер;
Ә)кетондар
тотыққанда
екіншілік
спирттер
түзіледі Спирттерді
алу
жолдары
14 слайд
Қаныққан бір атомды спиртте рді өнеркәс іпт е моногал оге нтуы нды- лард ан с ілт і қ а т ы с ы н д а ги дро лизд е п ал адыСпирттерді күкірт қышқылы қатысында этилен көмірсутектеріне су қосып алады Глюкозаның спирттік ашу реакциясы А)альдегидте р тотыққанда біріншілік спирттер; Ә)кетондар тотыққанда екіншілік спирттер түзіледі Спирттерді алу жолдары
15 слайд
дегидра
тация
15 слайд
дегидра тация
16 слайд
Этил
спиртінің
қолданылуы Медицинада
Парфюмерияда
Тамақ өнеркәсібіндеОрганикалық
синтездеЛактар,
бояулар
16 слайд
Этил спиртінің қолданылуы Медицинада Парфюмерияда Тамақ өнеркәсібіндеОрганикалық синтездеЛактар, бояулар
17 слайд
Оқушылар жаңа тақырыпты толық түсіну үшін оларға оқулықпен жұмыс жасау
тапсырмалары беріледі.3-4 оқушыға бір қалпақтан беріледі,түсіндіріледі.
17 слайд
Оқушылар жаңа тақырыпты толық түсіну үшін оларға оқулықпен жұмыс жасау тапсырмалары беріледі.3-4 оқушыға бір қалпақтан беріледі,түсіндіріледі.
18 слайд
«Ақ қалпақ» киген оқушы оқулық бойынша
спирттер туралы білетін ақпаратын айтады.Ол
спиртердің формуласын,қасиеттерін айтады.
«Сары қалпақ» киген оқушы спирттердің
пайдасы туралы айтады.Этил спиртінің
қолданылуын түсіндіреді.
«Қызыл қалпақ» киген оқушы спирттердің
адам ағзасына зиянын,әсерін рольдік ойын
арқылы көрсетеді,яғни эмоцияны
көрсетеді.Ролге кіре отырып,мас адамның
образын көрсетеді.
18 слайд
«Ақ қалпақ» киген оқушы оқулық бойынша спирттер туралы білетін ақпаратын айтады.Ол спиртердің формуласын,қасиеттерін айтады. «Сары қалпақ» киген оқушы спирттердің пайдасы туралы айтады.Этил спиртінің қолданылуын түсіндіреді. «Қызыл қалпақ» киген оқушы спирттердің адам ағзасына зиянын,әсерін рольдік ойын арқылы көрсетеді,яғни эмоцияны көрсетеді.Ролге кіре отырып,мас адамның образын көрсетеді.
19 слайд
«Қара қалпақ» киген оқушы спирттердің барлық
жағымсыз әсерлерін,яғни зиянын түсіндіріп береді .
Жасөспірімдерге алкогольдің әсерлерін түсіндіреді. «Жасыл қалпақ» киген оқушы спирттер туралы
қандай қосымша мәліметтер білетінін айтады.
Оқушылар желі мәліметтеріне сүйенуге болады.
«Көк қалпақ» киген оқушы барлық айтылған
ойларды қорытындылайды,яғни барлық
қалпақтарды кие алды ма деген сауалға жауап
береді.Әр қалпақтың айтқан пікірлерін сараптап,өз
ойын айтады,қалдырып кеткен жерін айтады.
19 слайд
«Қара қалпақ» киген оқушы спирттердің барлық жағымсыз әсерлерін,яғни зиянын түсіндіріп береді . Жасөспірімдерге алкогольдің әсерлерін түсіндіреді. «Жасыл қалпақ» киген оқушы спирттер туралы қандай қосымша мәліметтер білетінін айтады. Оқушылар желі мәліметтеріне сүйенуге болады. «Көк қалпақ» киген оқушы барлық айтылған ойларды қорытындылайды,яғни барлық қалпақтарды кие алды ма деген сауалға жауап береді.Әр қалпақтың айтқан пікірлерін сараптап,өз ойын айтады,қалдырып кеткен жерін айтады.
20 слайд
Сабақты қорытындылау.Өзара бағалау. Топтар бір-біріне өз
пікірлерін айтады.
Кері байланыс. Оқушыларға сабақ туралы сұрақтарын
жазып,салуға қорап беріледі.Олардың пікірлері келесі сабақта
талқыланады.
20 слайд
Сабақты қорытындылау.Өзара бағалау. Топтар бір-біріне өз пікірлерін айтады. Кері байланыс. Оқушыларға сабақ туралы сұрақтарын жазып,салуға қорап беріледі.Олардың пікірлері келесі сабақта талқыланады.
21 слайд
Үйге тапсырма : «Спирттер» тақырыбы бойынша
түйінді сөздерді жазу.16,17,18-есептер.170 бет.
Рахмет! Сәттілік
тілеймін!!!
21 слайд
Үйге тапсырма : «Спирттер» тақырыбы бойынша түйінді сөздерді жазу.16,17,18-есептер.170 бет. Рахмет! Сәттілік тілеймін!!!
22 слайд
Назар қойып,тыңдағандарыңызға рахмет!
22 слайд
Назар қойып,тыңдағандарыңызға рахмет!
23 слайд
23 слайд