Сүйіспеншілік рухани-адамгершілік презентация
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Сүйіспеншілік тұлғаның
рухани – адамгершілік
дамуының негізі ретінде
Орындағандар: Тынаева Зауре Бековна
Оксукбаева Шолпан Антоновна
1 слайд
Сүйіспеншілік тұлғаның рухани – адамгершілік дамуының негізі ретінде Орындағандар: Тынаева Зауре Бековна Оксукбаева Шолпан Антоновна
2 слайд
Жоспар:
1. Жалпыадамзаттық құндылықтардың
анықтамасы. Жалпыадамзаттық құндылықтардың
өзара байланысы және адам тұлғасының
құрылымымен байланысы. Құндылықтар ағашы.
2.Риясыз сүйіспеншілік.
3.Сүйіспеншілік энергиясы.
4.Сүйіспеншілік жолындағы кедергілер.
5.Педагогикадағы сүйіспеншілік.
6.Сүйіспеншілікке толы өмір ( мысалдар ) .
2 слайд
Жоспар: 1. Жалпыадамзаттық құндылықтардың анықтамасы. Жалпыадамзаттық құндылықтардың өзара байланысы және адам тұлғасының құрылымымен байланысы. Құндылықтар ағашы. 2.Риясыз сүйіспеншілік. 3.Сүйіспеншілік энергиясы. 4.Сүйіспеншілік жолындағы кедергілер. 5.Педагогикадағы сүйіспеншілік. 6.Сүйіспеншілікке толы өмір ( мысалдар ) .
3 слайд
Жеке құндылықтардың иерархиясы
Аксиология (грек тілінен ἀξία – құндылық және λόγος – ілім ) –
« құндылық» категориясын зерттейтін философиялық пән .
Құндылықтар деп жеке адам үшін жағымды мәні бар
объектілерді, құбылыстарды, қасиеттерді, күйлерді атайды .
Жеке тұлғаның барлық құндылықтары белгілі бір жолмен
иерархияланған: кейбіреулері жеке адам үшін маңыздырақ,
басқаларының маңыздылығы азырақ. Иерархияның жоғарғы
жағында бір немесе бірнеше негізгі, өмірді анықтайтын базалық
құндылықтар болуы мүмкін.
Құндылықтардың иерархиясы жеке адамның санасында
біржолата орнықпайды: өмір бойында кейбір құндылықтар
бірінші орынға шығады, басқалары екінші орынға түседі,
құндылықтардың айналымы болады .
3 слайд
Жеке құндылықтардың иерархиясы Аксиология (грек тілінен ἀξία – құндылық және λόγος – ілім ) – « құндылық» категориясын зерттейтін философиялық пән . Құндылықтар деп жеке адам үшін жағымды мәні бар объектілерді, құбылыстарды, қасиеттерді, күйлерді атайды . Жеке тұлғаның барлық құндылықтары белгілі бір жолмен иерархияланған: кейбіреулері жеке адам үшін маңыздырақ, басқаларының маңыздылығы азырақ. Иерархияның жоғарғы жағында бір немесе бірнеше негізгі, өмірді анықтайтын базалық құндылықтар болуы мүмкін. Құндылықтардың иерархиясы жеке адамның санасында біржолата орнықпайды: өмір бойында кейбір құндылықтар бірінші орынға шығады, басқалары екінші орынға түседі, құндылықтардың айналымы болады .
4 слайд
Т.И. Петракова ұсынған құндылықтар жүйесінің классификациясы
құндылықтарды үш түрге бөлуді қарастырады: табиғи, жүре пайда болған
және абсолютті.
Табиғи құндылықтар – бұл жанның табиғи күштері мен қабілеттерінің
құндылықтары, яғни ақыл-ой, сезім, ерік. Табиғи құндылықтар – бұл ақыл-
ойдың анықтығы, ойдың ұшқырлығы, есте сақтаудың сенімділігі, сезімнің
шынайылығы, ерік-жігердің беріктігі
Жүре пайда болған құндылықтар – бұл адамның интеллектуалдық және
адамгершілік даму үдерісінде меңгерген құндылықтары, мысалы:
әдептілік, сыпайылық, сыйластық, адамға жанашырлық, қайырымдылық,
ризашылық, жомарттық, шыдамдылық және т.б. (олар өмір бойы және
тұлғадан тұлғаға өзгереді).
Абсолютті жалпыадамзаттық құндылықтар – бұл уақыт өте келе
өзгермейтін және адамдардың кейбір шектеулі шеңбері (әлеуметтік топ,
тап, партия, мемлекет немесе мемлекеттер коалициясы) үшін маңызды
емес, бүкіл адамзат үшін маңызды құндылықтар
4 слайд
Т.И. Петракова ұсынған құндылықтар жүйесінің классификациясы құндылықтарды үш түрге бөлуді қарастырады: табиғи, жүре пайда болған және абсолютті. Табиғи құндылықтар – бұл жанның табиғи күштері мен қабілеттерінің құндылықтары, яғни ақыл-ой, сезім, ерік. Табиғи құндылықтар – бұл ақыл- ойдың анықтығы, ойдың ұшқырлығы, есте сақтаудың сенімділігі, сезімнің шынайылығы, ерік-жігердің беріктігі Жүре пайда болған құндылықтар – бұл адамның интеллектуалдық және адамгершілік даму үдерісінде меңгерген құндылықтары, мысалы: әдептілік, сыпайылық, сыйластық, адамға жанашырлық, қайырымдылық, ризашылық, жомарттық, шыдамдылық және т.б. (олар өмір бойы және тұлғадан тұлғаға өзгереді). Абсолютті жалпыадамзаттық құндылықтар – бұл уақыт өте келе өзгермейтін және адамдардың кейбір шектеулі шеңбері (әлеуметтік топ, тап, партия, мемлекет немесе мемлекеттер коалициясы) үшін маңызды емес, бүкіл адамзат үшін маңызды құндылықтар
5 слайд
•
Жалпыадамзаттық құндылықтар бұл барлық кезеңдегі адамдар үшін
шынымен маңызды, сөзсіз қажетті, қалаулы, өткінші емес, жынысына,
ұлтына, нәсіліне, азаматтығына, әлеуметтік жағдайына, діни сеніміне
және т.с.с. байланыссыз әр адам үшін іс жүзінде мағынасы бар
құндылықтар.
•
Жалпыадамзаттық құндылықтарды жарыққа шығару ізгілікке
жол ашады.
Мәңгілік жалпыадамзаттық құндылықтар:
•
Ақиқат
•
Сүйіспеншілік
•
Дұрыс әрекет
•
Ішкі тыныштық
•
Қиянат жасамау Абсолютті (мәңгілік) жалпыадамзаттық құндылықтар жеке тұлғаның рухани-
адамгершілік тәрбиесі үшін қызығушылық тудырады. Бұл құндылықтарға
жалпыадамзаттық құндылықтар призмасы арқылы қараған кезде адами қасиеттерге
айналатын табиғи және жүре пайда болған құндылықтар жатады. Жалпыадамзаттық
құндылықтарды жарыққа шығару ізгі қасиеттердің көрінуіне әкеледі.
Жалпыадамзаттық құндылықтар адамның барлық құндылықтарын қамтиды .
5 слайд
• Жалпыадамзаттық құндылықтар бұл барлық кезеңдегі адамдар үшін шынымен маңызды, сөзсіз қажетті, қалаулы, өткінші емес, жынысына, ұлтына, нәсіліне, азаматтығына, әлеуметтік жағдайына, діни сеніміне және т.с.с. байланыссыз әр адам үшін іс жүзінде мағынасы бар құндылықтар. • Жалпыадамзаттық құндылықтарды жарыққа шығару ізгілікке жол ашады. Мәңгілік жалпыадамзаттық құндылықтар: • Ақиқат • Сүйіспеншілік • Дұрыс әрекет • Ішкі тыныштық • Қиянат жасамау Абсолютті (мәңгілік) жалпыадамзаттық құндылықтар жеке тұлғаның рухани- адамгершілік тәрбиесі үшін қызығушылық тудырады. Бұл құндылықтарға жалпыадамзаттық құндылықтар призмасы арқылы қараған кезде адами қасиеттерге айналатын табиғи және жүре пайда болған құндылықтар жатады. Жалпыадамзаттық құндылықтарды жарыққа шығару ізгі қасиеттердің көрінуіне әкеледі. Жалпыадамзаттық құндылықтар адамның барлық құндылықтарын қамтиды .
6 слайд
Адам тұлғасының құрылымымен
байланысы
Қиянат жасамау
Ақиқат
Сүйіспеншілік
Ішкі тыныштық
Дұрыс әрекет
6 слайд
Адам тұлғасының құрылымымен байланысы Қиянат жасамау Ақиқат Сүйіспеншілік Ішкі тыныштық Дұрыс әрекет
7 слайд
7 слайд
8 слайд
Дүниені ұстап тұрған −
сүйіспеншілік,
Сүйіспеншілік бар жерде ғана
− өмір бар.
Махатма Ганди
(1869-1948)
8 слайд
Дүниені ұстап тұрған − сүйіспеншілік, Сүйіспеншілік бар жерде ғана − өмір бар. Махатма Ганди (1869-1948)
9 слайд
Риясыз сүйіспеншілік - сүйіспеншіліктің
түрлері ( өзімшіл, өзара, риясыз ) .
Өзімшіл сүйіспеншілік-
эгоист Өзара сүйіспеншілік - Риясыз сүйіспеншілік -
біреуге байланған шексіз сүйіспеншілік
Сүйіспеншілік жақсы көрмеуді білмейді, ол бәрінің басын біріктіреді. Сүйіспеншілік
болса, басқасы да болады. Сүйіспеншілік болған жерде өзімшілдікке, күндеушілікке,
зұлымдыққа, айуандыққа орын жоқ. Ақиқат, Дұрыс әрекет, Сүйіспеншілік ,
Тыныштық – адамның басты құрауыштары. Сүйіспеншілік – өзін-өзі танудың негізін
қалаушы құндылық.
9 слайд
Риясыз сүйіспеншілік - сүйіспеншіліктің түрлері ( өзімшіл, өзара, риясыз ) . Өзімшіл сүйіспеншілік- эгоист Өзара сүйіспеншілік - Риясыз сүйіспеншілік - біреуге байланған шексіз сүйіспеншілік Сүйіспеншілік жақсы көрмеуді білмейді, ол бәрінің басын біріктіреді. Сүйіспеншілік болса, басқасы да болады. Сүйіспеншілік болған жерде өзімшілдікке, күндеушілікке, зұлымдыққа, айуандыққа орын жоқ. Ақиқат, Дұрыс әрекет, Сүйіспеншілік , Тыныштық – адамның басты құрауыштары. Сүйіспеншілік – өзін-өзі танудың негізін қалаушы құндылық.
10 слайд
Риясыз сүйіспеншілік - адамзат
бақытының негізі
•
Адам әрқашан өмірдің жақсы жақтарын көруге талпынуы керек.
Ол үшін айналаға жақсы ниет, жағымды ой, жылы жүрекпен
қарау қажет.
•
Риясыз сүйіспеншілік – адамдық өлшемнің белгісі. Адамның
риясыз сүйіспеншілігі күллі тіршілікке, болмысқа, адамзатқа
арналғанда өзара үйлесімділікке қол жеткізуге болады.
Әрекеттегі сүйіспеншілік – Дұрыс әрекет.
Сезімдегі сүйіспеншілік – Ішкі тыныштық.
Ойдағы, сөздегі сүйіспеншілік – Ақиқат.
Түсінудегі сүйіспеншілік – Қиянат жасамау.
10 слайд
Риясыз сүйіспеншілік - адамзат бақытының негізі • Адам әрқашан өмірдің жақсы жақтарын көруге талпынуы керек. Ол үшін айналаға жақсы ниет, жағымды ой, жылы жүрекпен қарау қажет. • Риясыз сүйіспеншілік – адамдық өлшемнің белгісі. Адамның риясыз сүйіспеншілігі күллі тіршілікке, болмысқа, адамзатқа арналғанда өзара үйлесімділікке қол жеткізуге болады. Әрекеттегі сүйіспеншілік – Дұрыс әрекет. Сезімдегі сүйіспеншілік – Ішкі тыныштық. Ойдағы, сөздегі сүйіспеншілік – Ақиқат. Түсінудегі сүйіспеншілік – Қиянат жасамау.
11 слайд
Сүйіспеншілік энергиясының формуласыR
U
I
I - сүйіспеншіліктің
ток күші
U – зейінді осы сәтке
шоғырландыру
Сүйіспеншілік энергиясы - сөзбен, көзқараспен,
күлімсіреумен, жанасумен, іспен, түсінісумен, оймен беріледі.Сүйіспеншілік энергиясы: білім беру үдерісін тұлғалық маңызды
және оқушының өзін - өзі дамыту мен өзін - өзі тәрбиелеуге іштей күш
беретін ерекше рухани тәжірибе. Қазіргі таңда психологтардың
зерттеуі бойынша ақпараттың тек 10% ғана вербалды түрде, ал қалған
90% ол метажіберу, яғни тұйық жіберу. Мұғалімнің бет - әлпеті, оның
дауыс ырғағы, киімі, көңіл - күйі, тіпті, ойы мен өмір салты.
11 слайд
Сүйіспеншілік энергиясының формуласыR U I I - сүйіспеншіліктің ток күші U – зейінді осы сәтке шоғырландыру Сүйіспеншілік энергиясы - сөзбен, көзқараспен, күлімсіреумен, жанасумен, іспен, түсінісумен, оймен беріледі.Сүйіспеншілік энергиясы: білім беру үдерісін тұлғалық маңызды және оқушының өзін - өзі дамыту мен өзін - өзі тәрбиелеуге іштей күш беретін ерекше рухани тәжірибе. Қазіргі таңда психологтардың зерттеуі бойынша ақпараттың тек 10% ғана вербалды түрде, ал қалған 90% ол метажіберу, яғни тұйық жіберу. Мұғалімнің бет - әлпеті, оның дауыс ырғағы, киімі, көңіл - күйі, тіпті, ойы мен өмір салты.
12 слайд
Жүрегіміздегі сүйіспеншіліктің гүл
ашуына не кедергі?
Эгоизм
Қалаулар
Ашу -
ыза Көре
алмаушылық
Сараңдық
Шыдамсыздық
12 слайд
Жүрегіміздегі сүйіспеншіліктің гүл ашуына не кедергі? Эгоизм Қалаулар Ашу - ыза Көре алмаушылық Сараңдық Шыдамсыздық
13 слайд
Балаларға деген педагогикалық сүйіспеншілік – білім беру
кеңістігін көркейтетін қуат. Мұндайда балалар рухани-
адами тұрғыдан қалыптасуда артта қалып қоймайды,
керісінше, өзін-өзі танып, қоғамда адаспай, өз орнын
тауып, кірпіш боп берік қаланады. Қоғамда
педагогикалық сүйіспеншілігі жоғары адамдарды мұғалім,
тәрбиеші, өмір суретшісі, жарық дүние өкілі деп атайды. « Егер мұғалім өз бойына
іс пен шәкірттеріне деген
сүйіспеншілікті біріктіретін болса ,
ол – кемел ұстаз » К.Д.Ушинский
13 слайд
Балаларға деген педагогикалық сүйіспеншілік – білім беру кеңістігін көркейтетін қуат. Мұндайда балалар рухани- адами тұрғыдан қалыптасуда артта қалып қоймайды, керісінше, өзін-өзі танып, қоғамда адаспай, өз орнын тауып, кірпіш боп берік қаланады. Қоғамда педагогикалық сүйіспеншілігі жоғары адамдарды мұғалім, тәрбиеші, өмір суретшісі, жарық дүние өкілі деп атайды. « Егер мұғалім өз бойына іс пен шәкірттеріне деген сүйіспеншілікті біріктіретін болса , ол – кемел ұстаз » К.Д.Ушинский
14 слайд
•
Өзін-өзі тану сабағында талап етуден гөрі көмектесу,
үйретуден бұрын сүю маңызды .
•
Сабақты сүйіспеншілікпен жүргізу үдерісі нәтижеден
де маңызды.
•
Рухани-адамгершілік білім – бұл ішкі жан дүниедегі
оқиға.
•
Ал адамның жан дүниесі сүйіспеншілікке ғана
ашылады.
•
Өзін-өзі тану адамның риясыз сүю қабілетін ашып
береді.
•
Қоғамға қызмет ету практикалық дағдыларын
дамытады Өзін-өзі танудағы Сүйіспеншілік
ұстанымы
14 слайд
• Өзін-өзі тану сабағында талап етуден гөрі көмектесу, үйретуден бұрын сүю маңызды . • Сабақты сүйіспеншілікпен жүргізу үдерісі нәтижеден де маңызды. • Рухани-адамгершілік білім – бұл ішкі жан дүниедегі оқиға. • Ал адамның жан дүниесі сүйіспеншілікке ғана ашылады. • Өзін-өзі тану адамның риясыз сүю қабілетін ашып береді. • Қоғамға қызмет ету практикалық дағдыларын дамытады Өзін-өзі танудағы Сүйіспеншілік ұстанымы
15 слайд
Сүйіспеншілік - ұзақ шыдайды, кешіреді, қайырымдылығын
береді , кімді болса да қызғанбайды, ешкімді кемсітпейді.
Сүйіспеншілік - маңызды жетістіктермен мақтанбайды,
жеңіске жетуде әділетсіздікке жол бермейді.
Сүйіспеншілік - әр нәрсеге күйгелектенбейді, жаман
ойламайды, жамандық жасамайды.
Сүйіспеншілік - кемшіліктеріңді білдіртпейді, сенің айтқаныңа
сенеді.
Сүйіспеншілік - қателеріңді кешіреді, есіңе салмайды, бәріне
төзеді, нұрын шашады.
Сүйіспеншілік - кінәламайды, шындыққа қуанады, Ақиқат
қуанышынан гүлдейді.
Сүйіспеншілік - сен үшін жанын қияды.
Сүйіспеншілік - жақсы сәттерге үміттенеді.
Сүйіспеншілік - күтеді, шаттанады, шырқайды, әр уақытта
сенің керек екендігіңе сенеді.
Сүйіспеншілік - ол сенің келбетің. Сүйіспеншілікке толы
өмір
15 слайд
Сүйіспеншілік - ұзақ шыдайды, кешіреді, қайырымдылығын береді , кімді болса да қызғанбайды, ешкімді кемсітпейді. Сүйіспеншілік - маңызды жетістіктермен мақтанбайды, жеңіске жетуде әділетсіздікке жол бермейді. Сүйіспеншілік - әр нәрсеге күйгелектенбейді, жаман ойламайды, жамандық жасамайды. Сүйіспеншілік - кемшіліктеріңді білдіртпейді, сенің айтқаныңа сенеді. Сүйіспеншілік - қателеріңді кешіреді, есіңе салмайды, бәріне төзеді, нұрын шашады. Сүйіспеншілік - кінәламайды, шындыққа қуанады, Ақиқат қуанышынан гүлдейді. Сүйіспеншілік - сен үшін жанын қияды. Сүйіспеншілік - жақсы сәттерге үміттенеді. Сүйіспеншілік - күтеді, шаттанады, шырқайды, әр уақытта сенің керек екендігіңе сенеді. Сүйіспеншілік - ол сенің келбетің. Сүйіспеншілікке толы өмір
16 слайд
Өмірлері сүйіспеншілікке толы адамдар
туралы мысалдар
Фараби өзінің ұстазы Аристотельдің кітаптарын көп оқыған,
кейбіреулерін
жатқа білген. Аристотельдің көптеген еңбектерін және басқа да грек
ғалымдарының еңбектерін араб тіліне аударған. Сондықтан Фарабиді “
Екінші ұстаз”, “Шығыстың Аристотелі ” деп атаған. Бірде Әмір
Фарабиге сұрақ қойыпты:
- Кім көп білген ? Сіз бе, әлде Аристотель көп біле ме?
Фараби оған:
- Егер Аристотель тірі болып, оған кездессем, мен оның шәкірті
болуға ғана жарар едім, - депті.
Бұл жерде ғалымның ғалымға деген құрметін, кішіпейілділігін,
даналығын көруге болады. Ұлылар ғана осылай сөйлейді, осылай
түсінеді.
16 слайд
Өмірлері сүйіспеншілікке толы адамдар туралы мысалдар Фараби өзінің ұстазы Аристотельдің кітаптарын көп оқыған, кейбіреулерін жатқа білген. Аристотельдің көптеген еңбектерін және басқа да грек ғалымдарының еңбектерін араб тіліне аударған. Сондықтан Фарабиді “ Екінші ұстаз”, “Шығыстың Аристотелі ” деп атаған. Бірде Әмір Фарабиге сұрақ қойыпты: - Кім көп білген ? Сіз бе, әлде Аристотель көп біле ме? Фараби оған: - Егер Аристотель тірі болып, оған кездессем, мен оның шәкірті болуға ғана жарар едім, - депті. Бұл жерде ғалымның ғалымға деген құрметін, кішіпейілділігін, даналығын көруге болады. Ұлылар ғана осылай сөйлейді, осылай түсінеді.
17 слайд
Сүйіспеншілік бастан болмаса ауыздан
шықпайды , ол жүректен шығады.
17 слайд
Сүйіспеншілік бастан болмаса ауыздан шықпайды , ол жүректен шығады.