Материалдар / Сұлтанмахмұт Торайғыров "Шығамын тірі болсам адам болып" өлеңі
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Сұлтанмахмұт Торайғыров "Шығамын тірі болсам адам болып" өлеңі

Материал туралы қысқаша түсінік
6-сынып әдебиет пәні бойынша сабақ жоспары. Жаңа бағытта жазылған
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
30 Мамыр 2019
1384
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Қаңтардың он жетісі С.Торайғыров «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңі (1893 -1920)

1 слайд
Қаңтардың он жетісі С.Торайғыров «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңі (1893 -1920)

1 слайд

Қаңтардың он жетісі С.Торайғыров «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңі (1893 -1920)

Оқу бағдарламасы на сілтеме 6.Т/Ж1.Әдеби шығарманың жанрын, фабуласын, сюжетін анықтау. Бағалау критерийлері - әдеби шығарма

2 слайд
Оқу бағдарламасы на сілтеме 6.Т/Ж1.Әдеби шығарманың жанрын, фабуласын, сюжетін анықтау. Бағалау критерийлері - әдеби шығарманың жанрын ажыратады; - әдеби шығарманың фабуласы мен сюжетін анықтайды.

2 слайд

Оқу бағдарламасы на сілтеме 6.Т/Ж1.Әдеби шығарманың жанрын, фабуласын, сюжетін анықтау. Бағалау критерийлері - әдеби шығарманың жанрын ажыратады; - әдеби шығарманың фабуласы мен сюжетін анықтайды.

3 слайд

3 слайд

• Үй тапсырмасын сұрау. «Попкор» әдісі «Шәкір ойы» өлеңін жатқа айту. • 1.

4 слайд
• Үй тапсырмасын сұрау. «Попкор» әдісі «Шәкір ойы» өлеңін жатқа айту. • 1.С.Торайғыровтың қандай шығармаларын білесіңдер? • 2.С.Торайғыров кім? • 3.Ақын қай медреседе оқыды, кімдерден дәріс алды?

4 слайд

• Үй тапсырмасын сұрау. «Попкор» әдісі «Шәкір ойы» өлеңін жатқа айту. • 1.С.Торайғыровтың қандай шығармаларын білесіңдер? • 2.С.Торайғыров кім? • 3.Ақын қай медреседе оқыды, кімдерден дәріс алды?

«Ой шақыру» Балалар мен бүгінгі сабақты «Адам» деген үлкен мағыналы сөзден бастағым келіп тұр.Жал

5 слайд
«Ой шақыру» Балалар мен бүгінгі сабақты «Адам» деген үлкен мағыналы сөзден бастағым келіп тұр.Жалпы,біз «Сен кімсің?» дегенде,еңәуелі «Адаммын!» деп жауап береріміз хақ. Алайда,Адам,Адамдық,Адам болу деген сөздердің мәнін түсінеміз бе? Өмірден өз орнын таппай, адасып жүрген адамдар да бар. Ендеше,ой-пікірімізді білдіре отырайық.

5 слайд

«Ой шақыру» Балалар мен бүгінгі сабақты «Адам» деген үлкен мағыналы сөзден бастағым келіп тұр.Жалпы,біз «Сен кімсің?» дегенде,еңәуелі «Адаммын!» деп жауап береріміз хақ. Алайда,Адам,Адамдық,Адам болу деген сөздердің мәнін түсінеміз бе? Өмірден өз орнын таппай, адасып жүрген адамдар да бар. Ендеше,ой-пікірімізді білдіре отырайық.

«Байланыс» тренингі. • 1.Мен – Адаммын! • 2.Адам болу деген не? • 3.Адам өмірге не үшін келеді? • 4.Менің өмірдегі мақсатым не

6 слайд
«Байланыс» тренингі. • 1.Мен – Адаммын! • 2.Адам болу деген не? • 3.Адам өмірге не үшін келеді? • 4.Менің өмірдегі мақсатым не? • 6.Біз тамақ ішу үшін өмір сүруеміз бе,әлде өмір сүру үшін тамақтанамыз ба?

6 слайд

«Байланыс» тренингі. • 1.Мен – Адаммын! • 2.Адам болу деген не? • 3.Адам өмірге не үшін келеді? • 4.Менің өмірдегі мақсатым не? • 6.Біз тамақ ішу үшін өмір сүруеміз бе,әлде өмір сүру үшін тамақтанамыз ба?

«Өлеңмен өрнектелген ой» Жаңа сабақ . С.Торайғыров «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңі

7 слайд
«Өлеңмен өрнектелген ой» Жаңа сабақ . С.Торайғыров «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңі

7 слайд

«Өлеңмен өрнектелген ой» Жаңа сабақ . С.Торайғыров «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңі

• «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңінің шығу тарихына тоқталу. Бұл өлеңді ақын өзінің ұстазы Нұрғалиға арнаған. Өзіні

8 слайд
• «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңінің шығу тарихына тоқталу. Бұл өлеңді ақын өзінің ұстазы Нұрғалиға арнаған. Өзінің досы, туысы Шайбай Аймановқа хат арқылы жолдаған. Өлең 1913 жылы жазылып, 1922 жылы Қазан қаласында «Адасқан өмір»кітабында жарияланған. С. Торайғыровтың «Шығамын тірі болсам, адам болып» өлеңіндегі лирикалық қаһарман – ақынның өзі, яғни ақынның тұлғасы танылып тұр. Лирикалық шығармаларда ақын тұлғасы өлең кейіпкерімен тұтасып, кірігіп кетеді. Ақын өз атынан сөйлей отырып, сол дәуірдегі ұрпақтың мұрат - мақсатын, арман - аңсарын, сезім - күйін жырға қосады.

8 слайд

• «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңінің шығу тарихына тоқталу. Бұл өлеңді ақын өзінің ұстазы Нұрғалиға арнаған. Өзінің досы, туысы Шайбай Аймановқа хат арқылы жолдаған. Өлең 1913 жылы жазылып, 1922 жылы Қазан қаласында «Адасқан өмір»кітабында жарияланған. С. Торайғыровтың «Шығамын тірі болсам, адам болып» өлеңіндегі лирикалық қаһарман – ақынның өзі, яғни ақынның тұлғасы танылып тұр. Лирикалық шығармаларда ақын тұлғасы өлең кейіпкерімен тұтасып, кірігіп кетеді. Ақын өз атынан сөйлей отырып, сол дәуірдегі ұрпақтың мұрат - мақсатын, арман - аңсарын, сезім - күйін жырға қосады.

Шығамын тірі болсам адам болып Шығамын тірі болсам адам болып, Жүрмеймін бұл жиһанда жаман болып. Жатқаным

9 слайд
Шығамын тірі болсам адам болып Шығамын тірі болсам адам болып, Жүрмеймін бұл жиһанда жаман болып. Жатқаным көрде тыныш жақсы емес пе, Жүргенше өмір сүріп, надан болып. Мен балаң жарық күнде сәуле қуған , Алуға күнді барып белді буған. Жұлдыз болып көрмеймін елдің бетін, Болмасам толған айдай балкып туған. Бұл сөзім асып айтқан асылық емес , Ойында оты барлар асылық демес. Тебем деп тірі болсам надандықты, Серт етіп, өз-өзіме еткем егес. • • •

9 слайд

Шығамын тірі болсам адам болып Шығамын тірі болсам адам болып, Жүрмеймін бұл жиһанда жаман болып. Жатқаным көрде тыныш жақсы емес пе, Жүргенше өмір сүріп, надан болып. Мен балаң жарық күнде сәуле қуған , Алуға күнді барып белді буған. Жұлдыз болып көрмеймін елдің бетін, Болмасам толған айдай балкып туған. Бұл сөзім асып айтқан асылық емес , Ойында оты барлар асылық демес. Тебем деп тірі болсам надандықты, Серт етіп, өз-өзіме еткем егес. • • •

Тыңдалым

10 слайд
Тыңдалым

10 слайд

Тыңдалым

11 слайд

11 слайд

Оқулықпен жұмыс. Сөздік: Жиһан – әлем,дүниежүзі Асылық – астамшылық,күпірлік Серт ету – уәде беру.

12 слайд
Оқулықпен жұмыс. Сөздік: Жиһан – әлем,дүниежүзі Асылық – астамшылық,күпірлік Серт ету – уәде беру.

12 слайд

Оқулықпен жұмыс. Сөздік: Жиһан – әлем,дүниежүзі Асылық – астамшылық,күпірлік Серт ету – уәде беру.

Топтық жұмыс. І топ «Білімділер» Шығарманың жанрлық ерекшелігін,идеясын түсіну үшін төмендегі кесте бойынша топта жұмыс іст

13 слайд
Топтық жұмыс. І топ «Білімділер» Шығарманың жанрлық ерекшелігін,идеясын түсіну үшін төмендегі кесте бойынша топта жұмыс істейді Өлең кімге арналған? Авторды қандай мәселелер толғандырады? Лирикалық кейіпкердің көңіл-күйі қандай? Автор көтерілген мәселені қалай шешеді? Өлеңнің идеясын анықта

13 слайд

Топтық жұмыс. І топ «Білімділер» Шығарманың жанрлық ерекшелігін,идеясын түсіну үшін төмендегі кесте бойынша топта жұмыс істейді Өлең кімге арналған? Авторды қандай мәселелер толғандырады? Лирикалық кейіпкердің көңіл-күйі қандай? Автор көтерілген мәселені қалай шешеді? Өлеңнің идеясын анықта

ІІ топ «Шыдамды» • Сатылай кешенді талдау жасау 1. Авторы 2. Тақырыбы 3. Жанр түрі 4. Идеясы 5. Шумақ 6. Тармақ 7. Бунақ

14 слайд
ІІ топ «Шыдамды» • Сатылай кешенді талдау жасау 1. Авторы 2. Тақырыбы 3. Жанр түрі 4. Идеясы 5. Шумақ 6. Тармақ 7. Бунақ саны 8. Буын саны 9. Ұйқас 10. Әдеби-теориялық ұғымдар • Дескрипторлар: - өлең құрылысына талдау жасайды; - өз жұмысын өзгелердің жұмысынен салыстырады

14 слайд

ІІ топ «Шыдамды» • Сатылай кешенді талдау жасау 1. Авторы 2. Тақырыбы 3. Жанр түрі 4. Идеясы 5. Шумақ 6. Тармақ 7. Бунақ саны 8. Буын саны 9. Ұйқас 10. Әдеби-теориялық ұғымдар • Дескрипторлар: - өлең құрылысына талдау жасайды; - өз жұмысын өзгелердің жұмысынен салыстырады

• 1. Авторы - С. Торайғыров. 2. Тақырыбы - Адамдық 3. Жанр түрі – поэзия ( өлең ) 4. Идеясы - Білім - ғылымға, өмірге деген құ

15 слайд
• 1. Авторы - С. Торайғыров. 2. Тақырыбы - Адамдық 3. Жанр түрі – поэзия ( өлең ) 4. Идеясы - Білім - ғылымға, өмірге деген құштарлық 5. Шумақ - 3 6. Тармақ - 4 7. Бунақ саны - 3 бунақты 8. Буын саны - 11 9. Ұйқас - а/а/б/а/- қара өлең ұйқасы

15 слайд

• 1. Авторы - С. Торайғыров. 2. Тақырыбы - Адамдық 3. Жанр түрі – поэзия ( өлең ) 4. Идеясы - Білім - ғылымға, өмірге деген құштарлық 5. Шумақ - 3 6. Тармақ - 4 7. Бунақ саны - 3 бунақты 8. Буын саны - 11 9. Ұйқас - а/а/б/а/- қара өлең ұйқасы

ІІІ топ «Мейірімді» Абайдың он жетінші қара сөзінің мәтіні көрсетіліп,Сұлтанмахмұт идеясымен үндестігін тану. • Венн диагр

16 слайд
ІІІ топ «Мейірімді» Абайдың он жетінші қара сөзінің мәтіні көрсетіліп,Сұлтанмахмұт идеясымен үндестігін тану. • Венн диаграммасы

16 слайд

ІІІ топ «Мейірімді» Абайдың он жетінші қара сөзінің мәтіні көрсетіліп,Сұлтанмахмұт идеясымен үндестігін тану. • Венн диаграммасы

• Сергіту сәті: «Кімнің жады мықты»

17 слайд
• Сергіту сәті: «Кімнің жады мықты»

17 слайд

• Сергіту сәті: «Кімнің жады мықты»

Шығармашылық жұмыс. Ақынның алдына қойған мақсатын өлең мәтініне сүйеніп жазып шығыңдар: «Тірі болсам адам болып шығамы

18 слайд
Шығармашылық жұмыс. Ақынның алдына қойған мақсатын өлең мәтініне сүйеніп жазып шығыңдар: «Тірі болсам адам болып шығамын»,...

18 слайд

Шығармашылық жұмыс. Ақынның алдына қойған мақсатын өлең мәтініне сүйеніп жазып шығыңдар: «Тірі болсам адам болып шығамын»,...

Ой сергіту «Конвертегі сұрақ • Осы өлеңнің мазмұны қалай әсер етті? • Ақын берген сертін о

19 слайд
Ой сергіту «Конвертегі сұрақ • Осы өлеңнің мазмұны қалай әсер етті? • Ақын берген сертін орындады ма? • Ақынның ойы мен арманын қалай толықтырар едіңдер? • Қандай қоғамдық мәселені көтерді? • Кім болуды армандайсыңдар? • Дескрипторлар: - ақынның өлеңдеріне талдау жасайды; - тақырып бойынша қоғамдық мәселені талқылайды ; - өлеңдердің жанрлық ерекшелігіне талдау жасайды .

19 слайд

Ой сергіту «Конвертегі сұрақ • Осы өлеңнің мазмұны қалай әсер етті? • Ақын берген сертін орындады ма? • Ақынның ойы мен арманын қалай толықтырар едіңдер? • Қандай қоғамдық мәселені көтерді? • Кім болуды армандайсыңдар? • Дескрипторлар: - ақынның өлеңдеріне талдау жасайды; - тақырып бойынша қоғамдық мәселені талқылайды ; - өлеңдердің жанрлық ерекшелігіне талдау жасайды .

• Балалар, әрбір адамның да кемшілігі болуы мүмкін. Алайда, ерік-жігеріміз мықты болса – алмайтын қамал жоқ. Өзіміздің кемшілі

20 слайд
• Балалар, әрбір адамның да кемшілігі болуы мүмкін. Алайда, ерік-жігеріміз мықты болса – алмайтын қамал жоқ. Өзіміздің кемшілік- қателерімізді жөндеуге ешқашан да кеш болмайды. Олай болса, адам бойындағы жақсы- жаман қасиеттердің антонимдік жұп арқылы топтастырайық: Жақсылық -жамандық Ақылды – ақымақ, Білімді – надан, Еңбекқор – жалқаут.б.

20 слайд

• Балалар, әрбір адамның да кемшілігі болуы мүмкін. Алайда, ерік-жігеріміз мықты болса – алмайтын қамал жоқ. Өзіміздің кемшілік- қателерімізді жөндеуге ешқашан да кеш болмайды. Олай болса, адам бойындағы жақсы- жаман қасиеттердің антонимдік жұп арқылы топтастырайық: Жақсылық -жамандық Ақылды – ақымақ, Білімді – надан, Еңбекқор – жалқаут.б.

• «Шығамын тірі болсам, адам болып» өлеңінде көтерілген мәселенің әлеуметтік рөлі туралы сыни хабарлама жазыңдар.

21 слайд
• «Шығамын тірі болсам, адам болып» өлеңінде көтерілген мәселенің әлеуметтік рөлі туралы сыни хабарлама жазыңдар.

21 слайд

• «Шығамын тірі болсам, адам болып» өлеңінде көтерілген мәселенің әлеуметтік рөлі туралы сыни хабарлама жазыңдар.

Үйге тапсырма: «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңін жаттау. «Кім болам» тақыры

22 слайд
Үйге тапсырма: «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңін жаттау. «Кім болам» тақырыбына эссе жазу. Кері байланыс: «3-2-1» Cабақтан алған 3 маңызды ақпарат; Сабақта қиындық тудырған 2 аспекті; Сабақта ұнаған 1 іс-әрекет.

22 слайд

Үйге тапсырма: «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңін жаттау. «Кім болам» тақырыбына эссе жазу. Кері байланыс: «3-2-1» Cабақтан алған 3 маңызды ақпарат; Сабақта қиындық тудырған 2 аспекті; Сабақта ұнаған 1 іс-әрекет.