Табиғатты зерттейтін ғылымдардың зерттеу нысандары 6 сынып жаратылыстану
Табиғатты зерттейтін ғылымдардың зерттеу нысандары 6 сынып жаратылыстану

#1 слайд
ТАБИҒАТТАҒЫ
ЗЕРТТЕЙТІН
ҒЫЛЫМДАРДЫҢ ЗЕРТТЕУ
НЫСАНДАРЫ
1 слайд
ТАБИҒАТТАҒЫ ЗЕРТТЕЙТІН ҒЫЛЫМДАРДЫҢ ЗЕРТТЕУ НЫСАНДАРЫ
#2 слайд
•«Жаратылыстану» сөзі екі ұғымнан тұрады:
•«Жаратылыс- табиғат және оны тану».
Жаратылыстану ғылымының бірнеше саласы бар.
2 слайд
•«Жаратылыстану» сөзі екі ұғымнан тұрады: •«Жаратылыс- табиғат және оны тану». Жаратылыстану ғылымының бірнеше саласы бар.
#3 слайд
1. Физика – табиғаттағы құбылыстар мен заңдылықтарды зерттейді: доптың қозғалысы
2. Химия – заттардың құрамы, құрылысы, қасиеттері және олардың бір-біріне айналуын зерттейді: судың
буға айналуы
3. Биология – тірі ағзаларды зерттейтін ғылым: өсімдіктер, жануарлар, адам, микроағзалар, олардың
құрылысы, тіршілігі, дамуы.
4. География – Жердің табиғи ортасын, климатын, жер бедерін, суын, топырағын, табиғи ресурстарын,
халық пен шаруашылықтың орналасуын зерттейді.
5. Геология – Жердің қойнауын, минералдар мен пайдалы қазбаларды, литосфераны зерттейді.
6. Астрономия – ғарышты, планеталарды, жұлдыздарды, галактикаларды зерттейді.
7. Экология – тірі ағзалар мен олардың қоршаған орта арасындағы байланыстарды зерттейді.
Зерттеу нысандары
3 слайд
1. Физика – табиғаттағы құбылыстар мен заңдылықтарды зерттейді: доптың қозғалысы 2. Химия – заттардың құрамы, құрылысы, қасиеттері және олардың бір-біріне айналуын зерттейді: судың буға айналуы 3. Биология – тірі ағзаларды зерттейтін ғылым: өсімдіктер, жануарлар, адам, микроағзалар, олардың құрылысы, тіршілігі, дамуы. 4. География – Жердің табиғи ортасын, климатын, жер бедерін, суын, топырағын, табиғи ресурстарын, халық пен шаруашылықтың орналасуын зерттейді. 5. Геология – Жердің қойнауын, минералдар мен пайдалы қазбаларды, литосфераны зерттейді. 6. Астрономия – ғарышты, планеталарды, жұлдыздарды, галактикаларды зерттейді. 7. Экология – тірі ағзалар мен олардың қоршаған орта арасындағы байланыстарды зерттейді. Зерттеу нысандары
#4 слайд
ТАБИҒАТТЫ ЗЕРТТЕУДЕ ҚОЛДАНЫЛАТЫН НЕГІЗГІ ҒЫЛЫМИ
ӘДІСТЕР МЫНАЛАР:
1. Бақылау әдісі. Табиғи
құбылыстарды тікелей көру,
есту, өлшеу арқылы зерттеу.
Мысалы: күннің қозғалысын
бақылау, өсімдіктің өсуін
күнделікті қадағалау.
2. Эксперимент (тәжірибе).
Арнайы жағдай жасап,
құбылыстарды қайталау және
олардың нәтижесін зерттеу..
Мысалы: физикада денелердің
түсуін зерттеу, биологияда
тұқымның өнуін тексеру.
3. Салыстыру. Зерттелетін
нысандардың ұқсастығы мен
айырмашылығын табу.
Мысалы: жануарлардың қаңқа
құрылымын салыстыру.
4. Модельдеу. Құбылыстарды
немесе нысандарды үлгі
(модель) арқылы зерттеу.
Мысалы: Жердің глобусы,
атомның моделі, компьютерлік
симуляциялар.
4 слайд
ТАБИҒАТТЫ ЗЕРТТЕУДЕ ҚОЛДАНЫЛАТЫН НЕГІЗГІ ҒЫЛЫМИ ӘДІСТЕР МЫНАЛАР: 1. Бақылау әдісі. Табиғи құбылыстарды тікелей көру, есту, өлшеу арқылы зерттеу. Мысалы: күннің қозғалысын бақылау, өсімдіктің өсуін күнделікті қадағалау. 2. Эксперимент (тәжірибе). Арнайы жағдай жасап, құбылыстарды қайталау және олардың нәтижесін зерттеу.. Мысалы: физикада денелердің түсуін зерттеу, биологияда тұқымның өнуін тексеру. 3. Салыстыру. Зерттелетін нысандардың ұқсастығы мен айырмашылығын табу. Мысалы: жануарлардың қаңқа құрылымын салыстыру. 4. Модельдеу. Құбылыстарды немесе нысандарды үлгі (модель) арқылы зерттеу. Мысалы: Жердің глобусы, атомның моделі, компьютерлік симуляциялар.
#5 слайд
ТАБИҒАТТЫ ЗЕРТТЕУ БАҚЫЛАУДАН БАСТАЛЫП,
ТӘЖІРИБЕ, САЛЫСТЫРУ, МОДЕЛЬДЕУ АРҚЫЛЫ
ДАМИДЫ, АЛ ТЕРЕҢ ТҮСІНУ ҮШІН АНАЛИЗ, СИНТЕЗ,
ИНДУКЦИЯ, ДЕДУКЦИЯ, ГИПОТЕЗА
ҚОЛДАНЫЛАДЫ.
5. Анализ және синтез. Анализ –
құбылысты бөліктерге ажыратып
қарастыру. Синтез – алынған
бөліктерді біріктіріп, тұтас
қарастыру.
6. Индукция және
дедукция.Индукция – жекеден
жалпыға қарай ой қорыту (көп
бақылаудан заң шығару).
Дедукция – жалпыдан жекеге
қарай ой қорыту (заңдылықты
нақты жағдайға қолдану).
7. Абстракциялау және
идеализациялау. Нысанның
маңызды белгілерін бөліп алып
қарастыру. Мысалы: «материялық
нүкте» немесе «идеал газ»
ұғымдары.
8. Теориялық болжау және
гипотеза. Құбылыстың себебі мен
салдарын алдын ала болжау.
Гипотеза кейін тәжірибе мен
бақылау арқылы дәлелденеді
5 слайд
ТАБИҒАТТЫ ЗЕРТТЕУ БАҚЫЛАУДАН БАСТАЛЫП, ТӘЖІРИБЕ, САЛЫСТЫРУ, МОДЕЛЬДЕУ АРҚЫЛЫ ДАМИДЫ, АЛ ТЕРЕҢ ТҮСІНУ ҮШІН АНАЛИЗ, СИНТЕЗ, ИНДУКЦИЯ, ДЕДУКЦИЯ, ГИПОТЕЗА ҚОЛДАНЫЛАДЫ. 5. Анализ және синтез. Анализ – құбылысты бөліктерге ажыратып қарастыру. Синтез – алынған бөліктерді біріктіріп, тұтас қарастыру. 6. Индукция және дедукция.Индукция – жекеден жалпыға қарай ой қорыту (көп бақылаудан заң шығару). Дедукция – жалпыдан жекеге қарай ой қорыту (заңдылықты нақты жағдайға қолдану). 7. Абстракциялау және идеализациялау. Нысанның маңызды белгілерін бөліп алып қарастыру. Мысалы: «материялық нүкте» немесе «идеал газ» ұғымдары. 8. Теориялық болжау және гипотеза. Құбылыстың себебі мен салдарын алдын ала болжау. Гипотеза кейін тәжірибе мен бақылау арқылы дәлелденеді
#6 слайд
1-ТАПСЫРМА. СӘЙКЕСТЕНДІРІҢІЗ
•Ғылыми әдіс пен оның анықтамасын сәйкестендіріңіз:
•А) Бақылау
Б) Эксперимент
В) Салыстыру
Г) Модельдеу
1.Нысандардың ұқсастығы мен айырмашылығын табу
2.Құбылысты табиғи жағдайда тікелей қарастыру
3.Құбылысты арнайы жағдай жасап қайталау
4.Құбылыстың үлгісін (глобус, схема, компьютерлік модель) пайдалану
6 слайд
1-ТАПСЫРМА. СӘЙКЕСТЕНДІРІҢІЗ •Ғылыми әдіс пен оның анықтамасын сәйкестендіріңіз: •А) Бақылау Б) Эксперимент В) Салыстыру Г) Модельдеу 1.Нысандардың ұқсастығы мен айырмашылығын табу 2.Құбылысты табиғи жағдайда тікелей қарастыру 3.Құбылысты арнайы жағдай жасап қайталау 4.Құбылыстың үлгісін (глобус, схема, компьютерлік модель) пайдалану
#7 слайд
2-ТАПСЫРМА.
•«Бүгін қандай ғылым салаларымен таныстық?»
•«Табиғатты зерттеу не үшін қажет?»
7 слайд
2-ТАПСЫРМА. •«Бүгін қандай ғылым салаларымен таныстық?» •«Табиғатты зерттеу не үшін қажет?»
#8 слайд
ҮЙ ТАПСЫРМАСЫ
•«Мен ең қызықты деп ойлаған ғылым» тақырыбына қысқаша постер немесе шағын
эссе жазу.
8 слайд
ҮЙ ТАПСЫРМАСЫ •«Мен ең қызықты деп ойлаған ғылым» тақырыбына қысқаша постер немесе шағын эссе жазу.
шағым қалдыра аласыз













