Тақырыптары: Ұлттық білім беру негізі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Жоба тақырыптары:
Ұлттық білім беру негізі
Орында ған: Саркытханова Ажар
41 топ
1 слайд
Жоба тақырыптары: Ұлттық білім беру негізі Орында ған: Саркытханова Ажар 41 топ
2 слайд
Ұлттық білім беру негізі
1. Адам – қоғамдағы ең күрделі
құбылыс
2. Тәуелсіздік тірегі – білім
3. Ойдың көрінісі – тіл
2 слайд
Ұлттық білім беру негізі 1. Адам – қоғамдағы ең күрделі құбылыс 2. Тәуелсіздік тірегі – білім 3. Ойдың көрінісі – тіл
3 слайд
Қазақстан Республикасының ұлттық білім
беру жүйесіндегі, патриоттық тәрбие
берудің орны ерекше. Әдетте жер көлемі
жөнінен дүние жүзінде тоғызыншы
орынды иеленетін, табиғат ресурстарына
бай, халқы аз және көпұлтты Қазақстан
Республикасының әрбір азаматтарының
Отаны туралы патриоттық санасын, ой-
өрісін дамыту, мемлекетіміздегі
ғаламдану үрдісінде бәсекелестікке және
ұлттық ерекшеліктерімізді сақтай
отырып, өркениетті елдер қатарына
жеткізуге ықпал ететін патриоттық тәрбие
беруді ең пәрменді және сенімді
идеологиялық құрал ретінде ұлттық білім
беру жүйесіне енгізудің маңызы зор.
3 слайд
Қазақстан Республикасының ұлттық білім беру жүйесіндегі, патриоттық тәрбие берудің орны ерекше. Әдетте жер көлемі жөнінен дүние жүзінде тоғызыншы орынды иеленетін, табиғат ресурстарына бай, халқы аз және көпұлтты Қазақстан Республикасының әрбір азаматтарының Отаны туралы патриоттық санасын, ой- өрісін дамыту, мемлекетіміздегі ғаламдану үрдісінде бәсекелестікке және ұлттық ерекшеліктерімізді сақтай отырып, өркениетті елдер қатарына жеткізуге ықпал ететін патриоттық тәрбие беруді ең пәрменді және сенімді идеологиялық құрал ретінде ұлттық білім беру жүйесіне енгізудің маңызы зор.
4 слайд
Еңбек тәрбиесі
Ақыл-ой
тәрбиесі Адамгершілік тәрбиесі
Эстетикалық
тәрбиеЭкологиялық тәрбие Дене тәрбиесі
Табиғатты қорғау дәстүрлері.
Аңшылық және саятшылық
салты. Экологиялық
тақырыптарға арналған тыйым
сөздер. Мал өрісі және оны
түрлері. Жануарлар дүниесін
және өсімдік-топырақ
жамылғысын қорғау. Этномузыкалық аспаптарда ойнау.
Халық әндері мен билерінің
тарихы. Зергерлік бұйымдар мен
әшекейлер жасау. Айтыс дєстүрі.
Ою-өрнектердің тарихы. Сурет
салу. Таңбалы тастар. Ұлттық
қолөнер туындылары. Тән мен
жан сұлулығы Әскери-жауынгерлік өнер.
Ұлттық-спорттық ойындар.
Ат құлағында ойнау.
Төзімділік, қаһармандық һәм
батырлық дәстүрлері. Соғыс
өнері. Әскери-көшпенділік
тұрмыс салты. Дене
болмысы.Күрделі ұғымдарды қабылдау. Ой-
пікірлерді жетілдіру. Қоршаған орта
мен тұрмыс қайшылықтары туралы
көзқарас қалыптастыру. Ойлау және
талдау. Жаттау. Есте сақтау. Қайталау Малды күтіп-баптау. Егін егу және
диханшылық. Кесте тігу. Жіп иіру. Киіз
үй тігу жєне жинау. Көші-қон салты.
Балық аулау. Мал жаю. Бұйымдар
жасау. Үй салу (асар). Мал етін мүшелеу.
Малды күтіп-баптау дәстүрлері. Ұлттық салт-дәстүрлер мен
мейрам жораларды қастерлеу.
Үлкен адамдарды сыйлау.
Жақсы қасиетерді және
әдеттерді үйрену.
Әлеуметтік орта
және ұлттық
тәлім-тәрбие үрдісіҰлттық тәрбие үрдісінің халық тұрмысында кешенді
жүргізілу жүйесі
4 слайд
Еңбек тәрбиесі Ақыл-ой тәрбиесі Адамгершілік тәрбиесі Эстетикалық тәрбиеЭкологиялық тәрбие Дене тәрбиесі Табиғатты қорғау дәстүрлері. Аңшылық және саятшылық салты. Экологиялық тақырыптарға арналған тыйым сөздер. Мал өрісі және оны түрлері. Жануарлар дүниесін және өсімдік-топырақ жамылғысын қорғау. Этномузыкалық аспаптарда ойнау. Халық әндері мен билерінің тарихы. Зергерлік бұйымдар мен әшекейлер жасау. Айтыс дєстүрі. Ою-өрнектердің тарихы. Сурет салу. Таңбалы тастар. Ұлттық қолөнер туындылары. Тән мен жан сұлулығы Әскери-жауынгерлік өнер. Ұлттық-спорттық ойындар. Ат құлағында ойнау. Төзімділік, қаһармандық һәм батырлық дәстүрлері. Соғыс өнері. Әскери-көшпенділік тұрмыс салты. Дене болмысы.Күрделі ұғымдарды қабылдау. Ой- пікірлерді жетілдіру. Қоршаған орта мен тұрмыс қайшылықтары туралы көзқарас қалыптастыру. Ойлау және талдау. Жаттау. Есте сақтау. Қайталау Малды күтіп-баптау. Егін егу және диханшылық. Кесте тігу. Жіп иіру. Киіз үй тігу жєне жинау. Көші-қон салты. Балық аулау. Мал жаю. Бұйымдар жасау. Үй салу (асар). Мал етін мүшелеу. Малды күтіп-баптау дәстүрлері. Ұлттық салт-дәстүрлер мен мейрам жораларды қастерлеу. Үлкен адамдарды сыйлау. Жақсы қасиетерді және әдеттерді үйрену. Әлеуметтік орта және ұлттық тәлім-тәрбие үрдісіҰлттық тәрбие үрдісінің халық тұрмысында кешенді жүргізілу жүйесі
5 слайд
5 слайд
6 слайд
ҰЛТТЫҚ
ТӘЛІМ-
ТӘРБИЕДүниетанымдық–мифологиялық және діни-рухани
ықпалдар
Қоршаған ортадағы табиғат құбылыстары. Жертану ћәм
аспантану әфсаналары. Аллаћтану негіздері. Эндогендік
ћәм экзогендік күштер. Қоршаған ортадағы климаттыќ,
биосфералық, экологиялық құбылыстар. Мифологиялық,
дүниетанымдық, философиялық қағидалар. Діни-рухани
жазбалар мен болжамдар Тарихи-әлеуметтік және мәдени-
этнографиялық ықпалдар
Қоғамдық құрылыс кезеңдеріндегі саяси оқиғалар.
Әлеуметтік өзгерістер мен қарым-қатынастар.
Мәдени-этнографиялыќ мұралар. Салт-дәстүрлер
шежірелер, жазбалар және сына таңбалар. Өнер,
білім ћәм ғылым. Тұрмыс-салттар. Рухани жєне
материалдық мәдени мұралар.
Ұлттық болмыс ћәм қасиеттер ықпалдары
Болжау мен көріпкелділік. Таным жүйесі. Ойлау
мен сөйлеу ћәм тұспалдау мәдениеті. Мақал-
мәтелдер мен бата-тілектер. Ұлттық сана-сезім.
Жақсылық пен жамандық қайшылықтары. Тұлға
болмысы. Қазіргі заман ықпалдары
Ғылыми-техникалық прогресс. Соңғы технологиялар
жетістіктері. Технократиялық жүйелер. Компьютерлік
жобалау және Интернет жүйесі. Заң және адам.
Экономикалық, демографиялық, интеграциялық және
экологиялық алғышарттар. Ұлттық генофонд және
менталитет. Кибернетика және синергетика негізді. Оқыту
жүйесінің жаңа модельдеріҰлттық тәлім-тәрбие дүниесін қалыптастырушы факторлар
6 слайд
ҰЛТТЫҚ ТӘЛІМ- ТӘРБИЕДүниетанымдық–мифологиялық және діни-рухани ықпалдар Қоршаған ортадағы табиғат құбылыстары. Жертану ћәм аспантану әфсаналары. Аллаћтану негіздері. Эндогендік ћәм экзогендік күштер. Қоршаған ортадағы климаттыќ, биосфералық, экологиялық құбылыстар. Мифологиялық, дүниетанымдық, философиялық қағидалар. Діни-рухани жазбалар мен болжамдар Тарихи-әлеуметтік және мәдени- этнографиялық ықпалдар Қоғамдық құрылыс кезеңдеріндегі саяси оқиғалар. Әлеуметтік өзгерістер мен қарым-қатынастар. Мәдени-этнографиялыќ мұралар. Салт-дәстүрлер шежірелер, жазбалар және сына таңбалар. Өнер, білім ћәм ғылым. Тұрмыс-салттар. Рухани жєне материалдық мәдени мұралар. Ұлттық болмыс ћәм қасиеттер ықпалдары Болжау мен көріпкелділік. Таным жүйесі. Ойлау мен сөйлеу ћәм тұспалдау мәдениеті. Мақал- мәтелдер мен бата-тілектер. Ұлттық сана-сезім. Жақсылық пен жамандық қайшылықтары. Тұлға болмысы. Қазіргі заман ықпалдары Ғылыми-техникалық прогресс. Соңғы технологиялар жетістіктері. Технократиялық жүйелер. Компьютерлік жобалау және Интернет жүйесі. Заң және адам. Экономикалық, демографиялық, интеграциялық және экологиялық алғышарттар. Ұлттық генофонд және менталитет. Кибернетика және синергетика негізді. Оқыту жүйесінің жаңа модельдеріҰлттық тәлім-тәрбие дүниесін қалыптастырушы факторлар
7 слайд
Қазақстан Республикасының білім беруді
дамытудың 2005- 2010 жылдарға арналған
Мемлекеттік бағдарламасының
міндеттерінде “Қазақстандық
патриотизмді, жоғары мәдениетілікті, адам
құқықары мен бостандығын құрметтеуге
тәрбиелеу” қажеттілігі көрсетілген.
Мұндай мазмұндағы мемлекеттік талап-
міндеттер бүгінде жас ұрпаққа патриоттық
тәрбие беру ісінің жалпы ұлттық сипатқа
ие болып отырғандығын көрсетеді. Ал
мұндай күрделі тәрбие үрдісі әр отбасынан
бастау алып, білім беру жүйлерінде
үздіксіз, кешенді жүргізуді талап етеді.
7 слайд
Қазақстан Республикасының білім беруді дамытудың 2005- 2010 жылдарға арналған Мемлекеттік бағдарламасының міндеттерінде “Қазақстандық патриотизмді, жоғары мәдениетілікті, адам құқықары мен бостандығын құрметтеуге тәрбиелеу” қажеттілігі көрсетілген. Мұндай мазмұндағы мемлекеттік талап- міндеттер бүгінде жас ұрпаққа патриоттық тәрбие беру ісінің жалпы ұлттық сипатқа ие болып отырғандығын көрсетеді. Ал мұндай күрделі тәрбие үрдісі әр отбасынан бастау алып, білім беру жүйлерінде үздіксіз, кешенді жүргізуді талап етеді.
8 слайд
Ағылшын ағартушысы Д. Локк
өзінің педагогикалық ойларында өз
замандағы джентельмендер
тәрбиесін насихаттай отырып: “Ол
үшін бүкіл жақсы қасиеттер
бойынан табылуы қажет. Әрине
ақылды, білімді, дене бітімі дұрыс
және өз Отанын қорғай білетін
азамат- джентельман болуы тиіс”-
деп көрсетеді.
8 слайд
Ағылшын ағартушысы Д. Локк өзінің педагогикалық ойларында өз замандағы джентельмендер тәрбиесін насихаттай отырып: “Ол үшін бүкіл жақсы қасиеттер бойынан табылуы қажет. Әрине ақылды, білімді, дене бітімі дұрыс және өз Отанын қорғай білетін азамат- джентельман болуы тиіс”- деп көрсетеді.
9 слайд
Патриоттық тәрбие берудің іс- тәжірибелерін зерттеуде
олардың әдістері, формалары мен мазмұны анықталған (С.
Ешімханов, С. Иманбаева, Л. Сейдахметова т.б.)
ғалымдардың еңбектеріне сүйене отырып, патриоттық
тәрбиені қалыптастырудың төмендегідей бағыттарын
белгіледік:
1. Патриоттық білім.
2. Патриоттық сана.
3. Патриоттық іс- әрекет.
9 слайд
Патриоттық тәрбие берудің іс- тәжірибелерін зерттеуде олардың әдістері, формалары мен мазмұны анықталған (С. Ешімханов, С. Иманбаева, Л. Сейдахметова т.б.) ғалымдардың еңбектеріне сүйене отырып, патриоттық тәрбиені қалыптастырудың төмендегідей бағыттарын белгіледік: 1. Патриоттық білім. 2. Патриоттық сана. 3. Патриоттық іс- әрекет.
10 слайд
Патриоттық сана- сабақта жәнғе сабақтан тыс іс- шарпаларда
Отанды сүю. Елін қорғауға байланысты басты ұғымдарды ашып
көрсету арқылы қалыптасады.
10 слайд
Патриоттық сана- сабақта жәнғе сабақтан тыс іс- шарпаларда Отанды сүю. Елін қорғауға байланысты басты ұғымдарды ашып көрсету арқылы қалыптасады.
11 слайд
Тіл- мемлекеттің тұғырлы тірегі, халықтың рухани байлығы, өткені мен
болашағының айқын көрінісі. Тіл қай елде, ұлтта болсын қастерлі, қасиетті,
құдыретті.
Қазақ тілі - Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілі болып саналады. Қазақ тілі
- әлемдегі тілдердің ішіндегі ең бай, келбетті тілдердің бірі. Қазақ тілі қазақ
халқының ана тілі. Амал не, туған тілімізді шұбарлап, аралас сөйлейтіндерді жиі
кездестіреміз. Басқа халықты айтпағанда, өз ішіміздегі шала қазақтарды таза қазақ
қылатын кез болды. Бүгінде де кейбіреулердің қазақ тілін білмеуі, білсе де сөйлемеуі
- қазақ тілін жақсартып, биік белестерге көтермеуіміздің қатерлі дерті болып
табылады. Туған тілден безінген азаматтарды көргенде Паустовскийдің «Туған тіліне
жаны ашымаған адам жәндік» -деп ашына айтқаны ойға оралады. Елінің болашағын
ойлаған әр азамат ана тілінің болашағын да қолынан келген көмегін аямауы тиіс.
Өкінішке орай, соңғы кезде көптеген қазақ жастары өз ана тілін бұрмалап сөйлеуді
әдетке айналдырған. Ата-ананы қадірлеу қалай керек болса, өз ана тілімізді
қадірлеуді, қастерлеуді, аялауды қолға алайық. Төл тілінде сөйлеуден безу - ана сүтін
беріп өсірген анаңды ұмытумен бірдей.
11 слайд
Тіл- мемлекеттің тұғырлы тірегі, халықтың рухани байлығы, өткені мен болашағының айқын көрінісі. Тіл қай елде, ұлтта болсын қастерлі, қасиетті, құдыретті. Қазақ тілі - Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілі болып саналады. Қазақ тілі - әлемдегі тілдердің ішіндегі ең бай, келбетті тілдердің бірі. Қазақ тілі қазақ халқының ана тілі. Амал не, туған тілімізді шұбарлап, аралас сөйлейтіндерді жиі кездестіреміз. Басқа халықты айтпағанда, өз ішіміздегі шала қазақтарды таза қазақ қылатын кез болды. Бүгінде де кейбіреулердің қазақ тілін білмеуі, білсе де сөйлемеуі - қазақ тілін жақсартып, биік белестерге көтермеуіміздің қатерлі дерті болып табылады. Туған тілден безінген азаматтарды көргенде Паустовскийдің «Туған тіліне жаны ашымаған адам жәндік» -деп ашына айтқаны ойға оралады. Елінің болашағын ойлаған әр азамат ана тілінің болашағын да қолынан келген көмегін аямауы тиіс. Өкінішке орай, соңғы кезде көптеген қазақ жастары өз ана тілін бұрмалап сөйлеуді әдетке айналдырған. Ата-ананы қадірлеу қалай керек болса, өз ана тілімізді қадірлеуді, қастерлеуді, аялауды қолға алайық. Төл тілінде сөйлеуден безу - ана сүтін беріп өсірген анаңды ұмытумен бірдей.
12 слайд
Қазақ батырларының қаһармандық бейнесі арқылы оқушыларды
отансүйгіштікке тәрбиелеудің педагогикалық шарттары
•
Педагогика ғылымдарының докторы, профессор К.Ж.Қожахметова «Қазақ батырларының
қаһармандық бейнесі арқылы оқушыларды отансүйгіштікке тәрбиелеудің педагогикалық
шарттары» [35]. Қазақстан ғаламдық гуманистік ойлау жүйесіне енді. Сондықтан, ондағы
тәрбие әрекеті адами гуманистік мақсат-мүддеге қайшы болмауы қажет. Б ұ л ре т те,
Қазақстанның көп ұлтты қ ұ рамы ескерілгені жөн. Аталған ерекшеліктерге байланысты,
қазіргі тәрбие ж ұ мысын төмендегі тәртіпте қарастыруға мүмкіндік бар:
•
1. Бастауыш сынып оқушыларын халықтық педагогика негізінде патриоттыққа т әрбиелеу,
оның нәтижесін бүгінгі өмір талабына сай пайдалану;
•
2. Жас ұ рпақтың Қазақстан Республикасының мемлекеттік рәміздерін білуін қамтамасыз
ету, оларды қ ұрметтеу сезімін қалыптастыру;
•
3. Қазақ халқының озық гуманистік құндылықтарын басшылыққа ала отырып, жалпы
қазақстандық патриотизмге, отансүйгіштікке тәрбиелеу;
•
4. Оқушыларды өз пікірлерін ашық айту ғ а, сөз бостандығына, басқалардың пікірін
құрметтеуге тәрбиелеу.
12 слайд
Қазақ батырларының қаһармандық бейнесі арқылы оқушыларды отансүйгіштікке тәрбиелеудің педагогикалық шарттары • Педагогика ғылымдарының докторы, профессор К.Ж.Қожахметова «Қазақ батырларының қаһармандық бейнесі арқылы оқушыларды отансүйгіштікке тәрбиелеудің педагогикалық шарттары» [35]. Қазақстан ғаламдық гуманистік ойлау жүйесіне енді. Сондықтан, ондағы тәрбие әрекеті адами гуманистік мақсат-мүддеге қайшы болмауы қажет. Б ұ л ре т те, Қазақстанның көп ұлтты қ ұ рамы ескерілгені жөн. Аталған ерекшеліктерге байланысты, қазіргі тәрбие ж ұ мысын төмендегі тәртіпте қарастыруға мүмкіндік бар: • 1. Бастауыш сынып оқушыларын халықтық педагогика негізінде патриоттыққа т әрбиелеу, оның нәтижесін бүгінгі өмір талабына сай пайдалану; • 2. Жас ұ рпақтың Қазақстан Республикасының мемлекеттік рәміздерін білуін қамтамасыз ету, оларды қ ұрметтеу сезімін қалыптастыру; • 3. Қазақ халқының озық гуманистік құндылықтарын басшылыққа ала отырып, жалпы қазақстандық патриотизмге, отансүйгіштікке тәрбиелеу; • 4. Оқушыларды өз пікірлерін ашық айту ғ а, сөз бостандығына, басқалардың пікірін құрметтеуге тәрбиелеу.
13 слайд
Ш. Уәлиханов патриотизм ұғымына берген
тұжырымына сәйкес патриотизмнің моделі
ПАТРИОТИЗМ
СЕЗІМІ
Отбасы
тәрбиесі
Өз
халқым
Ауыл –
аймақ
Ресей
жұрты
Руластар
Сібір
орыстары
13 слайд
Ш. Уәлиханов патриотизм ұғымына берген тұжырымына сәйкес патриотизмнің моделі ПАТРИОТИЗМ СЕЗІМІ Отбасы тәрбиесі Өз халқым Ауыл – аймақ Ресей жұрты Руластар Сібір орыстары
14 слайд
Б.Момышұлының патриотизмге берген
тұжырымы бойынша моделі
ПАТРИОТИЗМ
Отанға
сүйіспеншіік
(мемлекетке)
Қоғамдық
мемлекеттік
қауіпсізд ік
Бүгінгі тарих
Өткен тарих
Жеке адамның аман –
саулығы
Халықтың болашағы
Мемлекетті нығайту
14 слайд
Б.Момышұлының патриотизмге берген тұжырымы бойынша моделі ПАТРИОТИЗМ Отанға сүйіспеншіік (мемлекетке) Қоғамдық мемлекеттік қауіпсізд ік Бүгінгі тарих Өткен тарих Жеке адамның аман – саулығы Халықтың болашағы Мемлекетті нығайту
15 слайд
Тұлғаны отаншылдыққа тәрбиелеудің
құрылымдық жүйесі
Отаншыл тұлға қалыптастыру
Отаншылдық
сана
Отаншылдық
сезім
Отаншылдық
іс - әрекет
Өзін - өзі
отаншылдыққа
тәрбиелеу
Ар – ұждан, намыс, сүйіспеншілік т.б.
Қайырымдылық, мейір імділік, ерлік, т.б. ізгілік істер
Мақсат
Отаншыл -
дыққа
тәрбиелеу
бағыттары
Отаншыл -
дық тәрбие
міндеттері
Іс - әрекет
түріндегі
нәтиже
О
қыту және тәрбиелеуді
ұйымдастыру үрдісінде
15 слайд
Тұлғаны отаншылдыққа тәрбиелеудің құрылымдық жүйесі Отаншыл тұлға қалыптастыру Отаншылдық сана Отаншылдық сезім Отаншылдық іс - әрекет Өзін - өзі отаншылдыққа тәрбиелеу Ар – ұждан, намыс, сүйіспеншілік т.б. Қайырымдылық, мейір імділік, ерлік, т.б. ізгілік істер Мақсат Отаншыл - дыққа тәрбиелеу бағыттары Отаншыл - дық тәрбие міндеттері Іс - әрекет түріндегі нәтиже О қыту және тәрбиелеуді ұйымдастыру үрдісінде
16 слайд
Назарларыңызға рахмет!!!
16 слайд
Назарларыңызға рахмет!!!