Тарих пәнін оқытудағы оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыру жолдары




1 слайд
«Жетісу облысы білім басқармасының Панфилов ауданы бойынша білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің
«Қорғас орта мектебі мектепке дейінгі шағын орталығымен» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
тарих пәнінің мұғалімі: Аманбаева Арай Серікқызы
«Тарих пәнін оқытуда оқушылардың функционалдық
сауаттылығын дамытудың әдіс-тәсілдері»
1 слайд
«Жетісу облысы білім басқармасының Панфилов ауданы бойынша білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің «Қорғас орта мектебі мектепке дейінгі шағын орталығымен» коммуналдық мемлекеттік мекемесі тарих пәнінің мұғалімі: Аманбаева Арай Серікқызы «Тарих пәнін оқытуда оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамытудың әдіс-тәсілдері»

2 слайд
«Тарих пәнін оқытуда функционалдық сауаттылықты
дамыту әдіс-тәсілдері»
1. Кіріспе
Тарих пәнін оқытуда оқушылардың функционалдық сауаттылығын
дамытудың әдіс-тәсілдері
1. Кіріспе
Функционалдық сауаттылықтың маңызы:
•Оқушылардың ақпаратты тиімді пайдалану, талдау, шешім қабылдау дағдыларын дамыту.
•Тарих пәні оқушыларға тек өткен оқиғалар туралы білім ғана бермей, олардың қазіргі
өмірдегі ақпаратты түсіну, салыстыру, сын тұрғысынан ойлау қабілеттерін дамытады.
2 слайд
«Тарих пәнін оқытуда функционалдық сауаттылықты дамыту әдіс-тәсілдері» 1. Кіріспе Тарих пәнін оқытуда оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамытудың әдіс-тәсілдері 1. Кіріспе Функционалдық сауаттылықтың маңызы: •Оқушылардың ақпаратты тиімді пайдалану, талдау, шешім қабылдау дағдыларын дамыту. •Тарих пәні оқушыларға тек өткен оқиғалар туралы білім ғана бермей, олардың қазіргі өмірдегі ақпаратты түсіну, салыстыру, сын тұрғысынан ойлау қабілеттерін дамытады.

3 слайд
Функционалдық сауаттылықтың түрлері
Оқу сауаттылығы: Мәтіндерден негізгі ақпаратты табу және түсіну.
Жазу сауаттылығы: Өз ойларын дәл әрі айқын түрде жазу.
Сандық сауаттылық: Ақпараттық технологияларды қолдану арқылы
мәліметтерді өңдеу, талдау.
Мәдениетаралық сауаттылық: Әртүрлі мәдениеттер мен тарихтағы
оқиғаларды түсіну және оларды салыстыру.
3 слайд
Функционалдық сауаттылықтың түрлері Оқу сауаттылығы: Мәтіндерден негізгі ақпаратты табу және түсіну. Жазу сауаттылығы: Өз ойларын дәл әрі айқын түрде жазу. Сандық сауаттылық: Ақпараттық технологияларды қолдану арқылы мәліметтерді өңдеу, талдау. Мәдениетаралық сауаттылық: Әртүрлі мәдениеттер мен тарихтағы оқиғаларды түсіну және оларды салыстыру.

4 слайд
3. Тарих пәнінде функционалдық сауаттылықты дамыту
әдістері
3.1. Құжаттармен жұмыс
•Мазмұнын талдау: Архивтік құжаттар, тарихи
деректермен жұмыс жасау арқылы оқушылардың тарихты түсіну
деңгейін арттыру.
•Құжаттарды салыстыру: Әр түрлі көзқарастарды,
деректерді салыстыра отырып, оқушылардың сыни ойлау
қабілетін дамыту.
4 слайд
3. Тарих пәнінде функционалдық сауаттылықты дамыту әдістері 3.1. Құжаттармен жұмыс •Мазмұнын талдау: Архивтік құжаттар, тарихи деректермен жұмыс жасау арқылы оқушылардың тарихты түсіну деңгейін арттыру. •Құжаттарды салыстыру: Әр түрлі көзқарастарды, деректерді салыстыра отырып, оқушылардың сыни ойлау қабілетін дамыту.

5 слайд
3.2. Кейс-стадиді әдісін қолдану
•Шынайы жағдайларды талдау: Тарихи оқиғалар мен
шешімдерді шынайы өмірмен байланыстырып,
оқушыларға қазіргі жағдаймен салыстыру мүмкіндігін
беру.
•Топтық жұмыс: Топта жұмыс істей отырып, әр
оқушы өз ойын білдіреді және бірге шешім қабылдайды.
5 слайд
3.2. Кейс-стадиді әдісін қолдану •Шынайы жағдайларды талдау: Тарихи оқиғалар мен шешімдерді шынайы өмірмен байланыстырып, оқушыларға қазіргі жағдаймен салыстыру мүмкіндігін беру. •Топтық жұмыс: Топта жұмыс істей отырып, әр оқушы өз ойын білдіреді және бірге шешім қабылдайды.

6 слайд
3.3. Проектілік әдіс
•Зерттеу жұмыстарын жүргізу: Оқушыларға белгілі
бір тарихи тақырып бойынша зерттеу жасау, ақпарат жинау
және қорытынды шығару.
•Презентациялар дайындау: Тарихи оқиғаларды
визуалды түрде көрсетіп, түсіндіру арқылы оқушылардың
ақпаратты дұрыс беру дағдыларын дамыту.
6 слайд
3.3. Проектілік әдіс •Зерттеу жұмыстарын жүргізу: Оқушыларға белгілі бір тарихи тақырып бойынша зерттеу жасау, ақпарат жинау және қорытынды шығару. •Презентациялар дайындау: Тарихи оқиғаларды визуалды түрде көрсетіп, түсіндіру арқылы оқушылардың ақпаратты дұрыс беру дағдыларын дамыту.

7 слайд
3.4. Сын тұрғысынан ойлау әдісі
Сын тұрғысынан ойлау әдісі
Күнделікті оқыту процесінде оқушының толғанысын ұйымдастыру,
өзіне, басқаға сын көзбен қарау, баға беру назардан тыс қалып жатады.
Бұл кезеңде оқушыларға «Тарихи диктант», «Венн диаграммасы»,
«Даталар сөйлейді» т.б осы сияқты стратегиялар әр сабақтың
ерекшелігіне қарай лайықты қолданылады. Олар оқушылардың бір-
бірімен ой алмастыруын қамтамасыз етеді. Әр оқушы өз
шығармашылығын көрсете алады.
7 слайд
3.4. Сын тұрғысынан ойлау әдісі Сын тұрғысынан ойлау әдісі Күнделікті оқыту процесінде оқушының толғанысын ұйымдастыру, өзіне, басқаға сын көзбен қарау, баға беру назардан тыс қалып жатады. Бұл кезеңде оқушыларға «Тарихи диктант», «Венн диаграммасы», «Даталар сөйлейді» т.б осы сияқты стратегиялар әр сабақтың ерекшелігіне қарай лайықты қолданылады. Олар оқушылардың бір- бірімен ой алмастыруын қамтамасыз етеді. Әр оқушы өз шығармашылығын көрсете алады.

8 слайд
4. Технологияларды қолдану
•Цифрлық ресурстар: Онлайн тарихи карталар, мұражайлар,
виртуалды турлар арқылы оқушылардың тарихи оқиғаларды
тереңірек түсінуін қамтамасыз ету.
•Мультимедиа құралдары: Видеолар, анимациялар және
графикалық материалдар арқылы тарихи оқиғалар мен тұлғалар
туралы түсінік беру.
8 слайд
4. Технологияларды қолдану •Цифрлық ресурстар: Онлайн тарихи карталар, мұражайлар, виртуалды турлар арқылы оқушылардың тарихи оқиғаларды тереңірек түсінуін қамтамасыз ету. •Мультимедиа құралдары: Видеолар, анимациялар және графикалық материалдар арқылы тарихи оқиғалар мен тұлғалар туралы түсінік беру.

9 слайд
Тарсия әдісі — оқытуда пайдалану үшін арнайы жасалған тәсіл, ол оқушылардың
логикалық ойлауын, сыни тұрғыдан талдау және ақпаратты дұрыс түсінуге қабілетін
дамытуға бағытталған. Бұл әдіс, негізінен, оқушыларды ақпаратты құрылымды түрде
қабылдауға, оны жүйелеуге және талдауға үйретуге арналған.
Тарсия әдісінің тарих сабағында қолданылуы:Тарсия әдісін тарих сабағында қолдану,
оқушылардың тарихи оқиғалар мен тұлғаларды талдау дағдыларын дамытуға көмектеседі.
Мысалы, белгілі бір тарихи кезеңді зерттеу барысында оқушылар тек фактілерді жаттап
қана қоймай, сол кезеңнің мәнін түсініп, оның қоғамға немесе адамдарға қандай әсер
еткенін талдай алады.
9 слайд
Тарсия әдісі — оқытуда пайдалану үшін арнайы жасалған тәсіл, ол оқушылардың логикалық ойлауын, сыни тұрғыдан талдау және ақпаратты дұрыс түсінуге қабілетін дамытуға бағытталған. Бұл әдіс, негізінен, оқушыларды ақпаратты құрылымды түрде қабылдауға, оны жүйелеуге және талдауға үйретуге арналған. Тарсия әдісінің тарих сабағында қолданылуы:Тарсия әдісін тарих сабағында қолдану, оқушылардың тарихи оқиғалар мен тұлғаларды талдау дағдыларын дамытуға көмектеседі. Мысалы, белгілі бір тарихи кезеңді зерттеу барысында оқушылар тек фактілерді жаттап қана қоймай, сол кезеңнің мәнін түсініп, оның қоғамға немесе адамдарға қандай әсер еткенін талдай алады.

10 слайд
Кahoot! әдісі — бұл оқыту процесінде ойын элементтерін қолдануға негізделген интерактивті онлайн білім беру құралы.
Kahoot — оқушылардың білімін тексеру, түсініктерін қалыптастыру және ақпаратты қызықты түрде ұсыну үшін қолданылатын
платформа. Бұл әдіс оқушылардың белсенді қатысуын қамтамасыз етеді, олардың білімі мен дағдыларын қызықты әрі
динамикалық түрде тексереді.
Kahoot! әдісі оқушылардың білімін тексеру, қызығушылықтарын арттыру және сабаққа белсенді қатысуын қамтамасыз ету үшін
өте тиімді құрал болып табылады. Бұл әдіс оқушылардың сабақты жеңіл әрі ойын арқылы меңгеруіне, білімді жедел тексеруге
және мұғалімдерге оқушылардың деңгейін бақылауға көмектеседі.
10 слайд
Кahoot! әдісі — бұл оқыту процесінде ойын элементтерін қолдануға негізделген интерактивті онлайн білім беру құралы. Kahoot — оқушылардың білімін тексеру, түсініктерін қалыптастыру және ақпаратты қызықты түрде ұсыну үшін қолданылатын платформа. Бұл әдіс оқушылардың белсенді қатысуын қамтамасыз етеді, олардың білімі мен дағдыларын қызықты әрі динамикалық түрде тексереді. Kahoot! әдісі оқушылардың білімін тексеру, қызығушылықтарын арттыру және сабаққа белсенді қатысуын қамтамасыз ету үшін өте тиімді құрал болып табылады. Бұл әдіс оқушылардың сабақты жеңіл әрі ойын арқылы меңгеруіне, білімді жедел тексеруге және мұғалімдерге оқушылардың деңгейін бақылауға көмектеседі.

11 слайд
"World Wall" әдісі
"World Wall" әдісі - білім беру процесінде оқушыларды түрлі ақпараттармен таныстыру, олардың білімін
кеңейту және тереңдету мақсатында қолданылатын әдіс. Бұл әдіс көбінесе топтық жұмыс кезінде
қолданылады және оқушылардың өз ойларын еркін жеткізуін, әртүрлі тақырыптарды зерттеуін және топ
ішінде талқылауын дамытуға бағытталған.
11 слайд
"World Wall" әдісі "World Wall" әдісі - білім беру процесінде оқушыларды түрлі ақпараттармен таныстыру, олардың білімін кеңейту және тереңдету мақсатында қолданылатын әдіс. Бұл әдіс көбінесе топтық жұмыс кезінде қолданылады және оқушылардың өз ойларын еркін жеткізуін, әртүрлі тақырыптарды зерттеуін және топ ішінде талқылауын дамытуға бағытталған.

12 слайд
Кahoot! әдісі — бұл оқыту процесінде ойын элементтерін қолдануға негізделген интерактивті онлайн білім беру құралы.
Kahoot — оқушылардың білімін тексеру, түсініктерін қалыптастыру және ақпаратты қызықты түрде ұсыну үшін қолданылатын
платформа. Бұл әдіс оқушылардың белсенді қатысуын қамтамасыз етеді, олардың білімі мен дағдыларын қызықты әрі
динамикалық түрде тексереді.
Kahoot! әдісі оқушылардың білімін тексеру, қызығушылықтарын арттыру және сабаққа белсенді қатысуын қамтамасыз ету үшін
өте тиімді құрал болып табылады. Бұл әдіс оқушылардың сабақты жеңіл әрі ойын арқылы меңгеруіне, білімді жедел тексеруге
және мұғалімдерге оқушылардың деңгейін бақылауға көмектеседі.
12 слайд
Кahoot! әдісі — бұл оқыту процесінде ойын элементтерін қолдануға негізделген интерактивті онлайн білім беру құралы. Kahoot — оқушылардың білімін тексеру, түсініктерін қалыптастыру және ақпаратты қызықты түрде ұсыну үшін қолданылатын платформа. Бұл әдіс оқушылардың белсенді қатысуын қамтамасыз етеді, олардың білімі мен дағдыларын қызықты әрі динамикалық түрде тексереді. Kahoot! әдісі оқушылардың білімін тексеру, қызығушылықтарын арттыру және сабаққа белсенді қатысуын қамтамасыз ету үшін өте тиімді құрал болып табылады. Бұл әдіс оқушылардың сабақты жеңіл әрі ойын арқылы меңгеруіне, білімді жедел тексеруге және мұғалімдерге оқушылардың деңгейін бақылауға көмектеседі.

13 слайд
Қорытынды
•Функционалдық сауаттылықты дамыту: Тарих пәні оқушылардың
тек ақпаратты игеруін ғана емес, сонымен қатар осы ақпаратты өмірде
тиімді қолдану дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
•Қазіргі заман талаптары: Бүгінгі қоғамда ақпараттық технологиялар
мен мәдениетаралық байланыстардың маңызы артып отыр, сондықтан
тарихты оқытуда функционалдық сауаттылыққа ерекше назар аудару
қажет.
13 слайд
Қорытынды •Функционалдық сауаттылықты дамыту: Тарих пәні оқушылардың тек ақпаратты игеруін ғана емес, сонымен қатар осы ақпаратты өмірде тиімді қолдану дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. •Қазіргі заман талаптары: Бүгінгі қоғамда ақпараттық технологиялар мен мәдениетаралық байланыстардың маңызы артып отыр, сондықтан тарихты оқытуда функционалдық сауаттылыққа ерекше назар аудару қажет.