1 слайд
Тарихи және мәдени
ескерткіштер
2 слайд
Оқу
бағдарламасына
сәйкес оқыту
мақсаты: 10.4.1.5 -дала өркениетінің
белгілі тарихи және мәдени
ескерткіштерін зерттеу;
3 слайд
Массон бұл ескерткіш туралы былай деп жазды:
«Жасалған құдіретті кесененің жоспары жағынан да, түпкі
ойы жағынан да Орта Азияда ұқсасы жоқ, ол – бірегей.
Бірақ оның көк тіреген зәулім тұрпатындағы ислам өнері
жасап шығарған дәстүрлі сипаттың арғы жағынан дәуірге
үндес пиғылдың сарыны еріксіз сезіледі... Көк тәңірісінің
және жер патшасы дара билігінің бірлігін сәулет өнерінде
жүзеге асыру идеясы сасанилік Персияның кезінде-ақ
орын алған Византияның неғұрлым айқын ықпалы
гүлденіп, Константинопольдің Әулие София
ғибадатханасында бай көрініс тапқан....оны
мұсылмандардың Айя – Софиясы деп толық негізбен
атауға болады»
4 слайд
•
«Бұл мәліметтен қандай тың мағлұмат алдыңыздар?
•
Ескерткішке қандай баға берілген?
•
Бұл кімнің ескетркіші болуы мүмкін?
•
Сан ғасырлық тарихы бар басқада қандай ескерткіштерді
білесіздер?»
5 слайд
Қожа Ахмет Яссауи кесенесі
6 слайд
•
Қазақстан жерінің ұлан-байтақ кеңістігінде бүгінгі күні 25 мыңнан астам тарихи-мәдени
жәдігер бар. Олар Қазақстан халқы мен оның мәдениетінің бастау көздерін және түп
негізін, сондай-ақ Қазақстан аумағында өзінің екінші Отанын тапқан, өз мәдениетінің
дүниеге екінші қайтара келуін бастан кешірген басқа халықтардың тағдырын айғақтайды.
Қазақстан тарихы мен мәдениетінің бірегей жәдігері – Түркістан қаласындағы Қожа
Ахмет Яссауи кесенесі 2003 жылғы маусымда ЮНЕСКО-ның Дүниежүзілік мәдени
мұрасының тізіміне енгізілді.
•
Қазақстанда «Тарихи-мәдени мұраны қорғау және пайдалану туралы» (2019 ж.),
«Мәдениет туралы» (2006 ж.), «Ұлттық мұрағат қоры мен мұражайлар туралы» (1998 ж.)
заңдары және 2004 – 2006 жылдарға арналған «Мәдени мұра» бағдарламасы қабылданды.
•
Рухани қайта өрлеу бағдарламасын жүзеге асыру шеңберінде 2017 жылғы мамыр айында
«Сакралды Қазақстан» («Қазақстанның қасиетті жерлерінің географиясы») жобасы
жасалды.
•
«Сакралды» сөзі тар мағынасында «құдайға, дінге қатысты», «ғұрыптық», «діни
ғұрыппен байланысты» дегенді білдіреді. «Сакралды Қазақстан» жобасында рухани
қасиетті орындар мен сакралды нысандар ретінде мифологиямен, дәстүрлі дін мен
наным-сенімге байланысты нысандар ғана емес, сондай-ақ бірегей табиғи ландшафтар,
мәдени мұра мен зайырлы сәулет өнерінің ескерткіштері, ауызша тарихнамамен,
халқымыздың жадында сақталған құндылыққа ие тарихи және саяси оқиғалармен
байланысты нысандар жатады
7 слайд
Топтық тапсырмалар:
1. Теледидар бағдарламасына арнайы репортаж дайындау;
2. Жарнамалық билборд жасау;
8 слайд
Тест
1.Түркістан қаласындағы Қожа Ахмет Яссауи кесенесі ЮНЕСКО-ның Дүниежүзілік мәдени мұрасының тізіміне енгізілді
А. 2003 жылғы маусымда
В. 2004 ж тамыз
С. 2000 ж мамыр
2. Қазақстан жерінің ұлан-байтақ кеңістігінде бүгінгі күні шамамен қанша тарихи-мәдени жәдігер бар.
А. 25 мыңнан астам
В. 18 мыңнан астам
С. 30 мыңнан астам
3. «Сакралды Қазақстан» («Қазақстанның қасиетті жерлерінің географиясы») жобасы жасалды.
А. 2004 ж тамыз
В. 2003 жылғы маусымда
С. 2017 жылғы мамыр айында
4. Өз үлгісі бойынша қасиетті орындар қанша топқа бөлінеді:
А. 2
В. 3
С. 4
9 слайд
•
1 А
•
2 А
•
3 С
•
4 С
10 слайд
Тапсырма 2. Сакралды нысандардың топтамасын
сәйкестендірініз
1. Табиғи - ландшафты
нысандар А. Арыстан баб. Бекет ата . Қожа Ахмет
Яссауи. Айша бибі. Дәдем ата. Ишан ата т,б
2. Тарихи ірі тұлғалар В. Ботай қонысы. Тамғалы петроглифі, Есік,
Шілікті, Берел, Бесшатыр қорымдар ы т.б
3. Археологиялық
ескерткіштер С. С. Датұлы. Есім хан. Абылай хан,
Әбілхайыр хан, М.Өтемісұлы т,б
4. Діни, киелі орындар Д. Қазығұрт тауы, Шарын шатқалы. Үстірт,
Хан тәңірі шыңы, Аққұм т,б
11 слайд
Тапсырма 3
Археологиялық ескерткіштердің атауын жазыңыз
1
2
3
12 слайд
Жұптық жұмыс
Өз өлкеңдегі тарихи және мәдени ескерткіштер
Кілт сөздер Түсіндірме
Қала құрылысы және
сәулет ескерткіштері
Археология ескерткіштері
Ансамбльдер
Қорытынды ой: Қазақстан аумағындағы тарихи-мәдени ескерткіштердің адамзат
үшін маңызы неде?
1.
2.
3.
13 слайд
Бағалау
•
10-8-5
•
7-6-4
•
5-4-3
14 слайд
15 слайд
Үйге тапсырма
Тарихи және мәдени ескерткіштер 215-220 беттерді оқу
Қосымша тапсырма – Тарихи-мәдени мұра объектілерін
қорғау және пайдалану туралы ҚР Заңымен танысып келу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз