Материалдар / Теңдеу тұрмыста
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Теңдеу тұрмыста

Материал туралы қысқаша түсінік
ғылыми жоба
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
19 Наурыз 2019
862
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материалдың қысқаша түсінігі
Дайындаған: Рахымбердиева Индира 8 “А” сынып оқушысы Жетекшісі: Тұрсынқұлова Р.А.

1 слайд
Дайындаған: Рахымбердиева Индира 8 “А” сынып оқушысы Жетекшісі: Тұрсынқұлова Р.А. Математика пәні мұғалімі Циолковский атындағы №84 жалпы орта мектебі Тақырыбы: Теңдеу тұрмыстаҒылыми жоба

1 слайд

Дайындаған: Рахымбердиева Индира 8 “А” сынып оқушысы Жетекшісі: Тұрсынқұлова Р.А. Математика пәні мұғалімі Циолковский атындағы №84 жалпы орта мектебі Тақырыбы: Теңдеу тұрмыстаҒылыми жоба

Жұмыстың өзектілігі Қазіргі жағдайда математикалық біліммен, әсіресе теңдеу ұғымымен және оның өзіндік әдіс-тәсілдер

2 слайд
Жұмыстың өзектілігі Қазіргі жағдайда математикалық біліммен, әсіресе теңдеу ұғымымен және оның өзіндік әдіс-тәсілдерімен, арнайы тілімен қарулану қоғам мүшелерінің қай саласына болса да аса қажетті. Оқу пәні ретінде математика оқушылардың белгілі бір білім көлемін игеруін көздейді. Математикалық теңдеулер нақты түрде ұсынылмайды тікелей оқушыны қоршаған ортамен байланыстырады, демек олардың танымдық қызығушылығын тудырады, ғылыми көзқарасын қалыптастырады. Егер адам шындыққа құмар жан болса, онда өмірдің қойған сансыз сауалдарына жауап беруге тырысады деген ойдамын. Теңдеулер тек математикада емес, сонымен қатар теңдеулер – өмірдің сан алуан белгісіз, құпия, сыры ашылмаған, әлі беймәлім, тығырықтан шығар жолды іздеумен, тек ізденумен жұмыс жасауды қажет етеді. Кез келген оқиғаның ақиқат не жалған екендігіне көз жеткізу дұрыс деп білемін. Мақсаты: Теңдеулердің өмірмен байланысын сезіну, оларды шығару, толық баяндау, шешу әдістерін қарастыру және мысалдармен бекіту.

2 слайд

Жұмыстың өзектілігі Қазіргі жағдайда математикалық біліммен, әсіресе теңдеу ұғымымен және оның өзіндік әдіс-тәсілдерімен, арнайы тілімен қарулану қоғам мүшелерінің қай саласына болса да аса қажетті. Оқу пәні ретінде математика оқушылардың белгілі бір білім көлемін игеруін көздейді. Математикалық теңдеулер нақты түрде ұсынылмайды тікелей оқушыны қоршаған ортамен байланыстырады, демек олардың танымдық қызығушылығын тудырады, ғылыми көзқарасын қалыптастырады. Егер адам шындыққа құмар жан болса, онда өмірдің қойған сансыз сауалдарына жауап беруге тырысады деген ойдамын. Теңдеулер тек математикада емес, сонымен қатар теңдеулер – өмірдің сан алуан белгісіз, құпия, сыры ашылмаған, әлі беймәлім, тығырықтан шығар жолды іздеумен, тек ізденумен жұмыс жасауды қажет етеді. Кез келген оқиғаның ақиқат не жалған екендігіне көз жеткізу дұрыс деп білемін. Мақсаты: Теңдеулердің өмірмен байланысын сезіну, оларды шығару, толық баяндау, шешу әдістерін қарастыру және мысалдармен бекіту.

• Ғылыми жұмыстың міндеттері: • теңдеулер түсінігін ашып көрсету; • теңдеулерді дәлелдеу; • теңдеулерді шешу әдістерін қарасты

3 слайд
• Ғылыми жұмыстың міндеттері: • теңдеулер түсінігін ашып көрсету; • теңдеулерді дәлелдеу; • теңдеулерді шешу әдістерін қарастыру; • теңдеулердің математикадағы орнын танып білу. Сондықтан да, әрбір оқушы математикалық сауатты болу үшін мынадай міндеттерді жүзеге асыру керек. • Ақыл-ойды дамыту. • Математикалық іс-әрекеттің сипатына сай ойлауды қалыптастыру. • Қоғамдық өмір практикасына қажетті математикалық ойлауды қалыптастыру. • Математикалық білімді игеру мақсатында практикада қолдану. • Болмысты, табиғат пен қоғамды тануға қажет математикалық мазмұндай білу. • Алдына қойылған сұрауға немесе есепті шығаруға оптимальды (жылдам, сенімді және дұрыс) жауап беруге дағдылану, ұмтылу. • Осы мақсатты ескере отырып, математикаға қызығушылығымды арттыру барысында ойлау қабілетімді дамыту үшін әртүрлі теңдеуге қатысты есептерді шешуді жүзеге асыруды жөн көрдім. Теңдеулер математикалық олимпиадаларда, әр түрлі жарыстарда жиі қолданылады, және өмірмен тығыз байланысты.

3 слайд

• Ғылыми жұмыстың міндеттері: • теңдеулер түсінігін ашып көрсету; • теңдеулерді дәлелдеу; • теңдеулерді шешу әдістерін қарастыру; • теңдеулердің математикадағы орнын танып білу. Сондықтан да, әрбір оқушы математикалық сауатты болу үшін мынадай міндеттерді жүзеге асыру керек. • Ақыл-ойды дамыту. • Математикалық іс-әрекеттің сипатына сай ойлауды қалыптастыру. • Қоғамдық өмір практикасына қажетті математикалық ойлауды қалыптастыру. • Математикалық білімді игеру мақсатында практикада қолдану. • Болмысты, табиғат пен қоғамды тануға қажет математикалық мазмұндай білу. • Алдына қойылған сұрауға немесе есепті шығаруға оптимальды (жылдам, сенімді және дұрыс) жауап беруге дағдылану, ұмтылу. • Осы мақсатты ескере отырып, математикаға қызығушылығымды арттыру барысында ойлау қабілетімді дамыту үшін әртүрлі теңдеуге қатысты есептерді шешуді жүзеге асыруды жөн көрдім. Теңдеулер математикалық олимпиадаларда, әр түрлі жарыстарда жиі қолданылады, және өмірмен тығыз байланысты.

Мазмұны: І. Жұмыстың сипаттамасы ІІ. Кіріспе ІІІ. Зерттеу бөлімі: 1.Есептерді шығару алгоритмі 2.«Теңдеулер шешу» тақырыбын

4 слайд
Мазмұны: І. Жұмыстың сипаттамасы ІІ. Кіріспе ІІІ. Зерттеу бөлімі: 1.Есептерді шығару алгоритмі 2.«Теңдеулер шешу» тақырыбына ұсынылатын есептер 3.Барлығы қанша қарға? 4.Кетті бірге нешеуі? 5.Дүкенде 6.Фотосуретші 7.Ойын-сауық кешінде 8.Теңдеу біз үшін ойлайды. IV. Қорытынды V. Қолданылған әдебиеттер

4 слайд

Мазмұны: І. Жұмыстың сипаттамасы ІІ. Кіріспе ІІІ. Зерттеу бөлімі: 1.Есептерді шығару алгоритмі 2.«Теңдеулер шешу» тақырыбына ұсынылатын есептер 3.Барлығы қанша қарға? 4.Кетті бірге нешеуі? 5.Дүкенде 6.Фотосуретші 7.Ойын-сауық кешінде 8.Теңдеу біз үшін ойлайды. IV. Қорытынды V. Қолданылған әдебиеттер

Кіріспе • Шығамын десең биік шыңның басына, • Адал досың – Біліміңді ал қасыңа. • Зула, топ жар! Бәйгеге түс, бекем бол, • Тул

5 слайд
Кіріспе • Шығамын десең биік шыңның басына, • Адал досың – Біліміңді ал қасыңа. • Зула, топ жар! Бәйгеге түс, бекем бол, • Тула, толқы, шығар барлық теңдеуді! Адамдар бір шаруаның шешімін таппағанда, түсініксіз тығырыққа тірелгенде, бұл бір ЖҰМБАҚ НӘРСЕ екен деп айтып жатады. Ал математиканың жұмбағы – ТЕҢДЕУЛЕР . • Теңдеу дегеніміз құрамында мәнін табу керек болатын әрпі бар теңдік. • Теңдеуді шешу дегеніміз оның барлық түбірлерін табу немесе оның бірден-бір түбірі болмайтынына көз жеткізу. Теңдеуді тура санды теңдікке айналдыратын әріптің мәні теңдедің түбірі деп аталады. Мысалы, 7x+5=26 – теңдеу 7х =26-5 х=21 :7 x=3 3- саны теңдеудің түбірі

5 слайд

Кіріспе • Шығамын десең биік шыңның басына, • Адал досың – Біліміңді ал қасыңа. • Зула, топ жар! Бәйгеге түс, бекем бол, • Тула, толқы, шығар барлық теңдеуді! Адамдар бір шаруаның шешімін таппағанда, түсініксіз тығырыққа тірелгенде, бұл бір ЖҰМБАҚ НӘРСЕ екен деп айтып жатады. Ал математиканың жұмбағы – ТЕҢДЕУЛЕР . • Теңдеу дегеніміз құрамында мәнін табу керек болатын әрпі бар теңдік. • Теңдеуді шешу дегеніміз оның барлық түбірлерін табу немесе оның бірден-бір түбірі болмайтынына көз жеткізу. Теңдеуді тура санды теңдікке айналдыратын әріптің мәні теңдедің түбірі деп аталады. Мысалы, 7x+5=26 – теңдеу 7х =26-5 х=21 :7 x=3 3- саны теңдеудің түбірі

Франсуа Виет(1540-1603)-атақты Франсуа Виет(1540-1603)-атақты француз математигі.француз математигі. Виет белгісіз сандардың ор

6 слайд
Франсуа Виет(1540-1603)-атақты Франсуа Виет(1540-1603)-атақты француз математигі.француз математигі. Виет белгісіз сандардың орнына Виет белгісіз сандардың орнына әріптерді пайдалануды ұсынған.әріптерді пайдалануды ұсынған. Рене Декарт(1596-1650)-атақты француз математигі.Ол белгісіз санды немесе шаманы х,у,z әріптерімен белгілеуді ұсынған (1637).

6 слайд

Франсуа Виет(1540-1603)-атақты Франсуа Виет(1540-1603)-атақты француз математигі.француз математигі. Виет белгісіз сандардың орнына Виет белгісіз сандардың орнына әріптерді пайдалануды ұсынған.әріптерді пайдалануды ұсынған. Рене Декарт(1596-1650)-атақты француз математигі.Ол белгісіз санды немесе шаманы х,у,z әріптерімен белгілеуді ұсынған (1637).

• Теңдеу құру арқылы шығарылатын есептерді шығару алгоритмі: Есептің құруға берілген есептерін шығару үшін; • Белгісіз шамалард

7 слайд
• Теңдеу құру арқылы шығарылатын есептерді шығару алгоритмі: Есептің құруға берілген есептерін шығару үшін; • Белгісіз шамаларды анықтау. • Теңдеу құру; • Теңдеуді шешу; • Теңдеудің шешімдерін зерттеу. • Есепті тексеру; • Есептің толық жауабын жазу, шарттарын орындау қажет.

7 слайд

• Теңдеу құру арқылы шығарылатын есептерді шығару алгоритмі: Есептің құруға берілген есептерін шығару үшін; • Белгісіз шамаларды анықтау. • Теңдеу құру; • Теңдеуді шешу; • Теңдеудің шешімдерін зерттеу. • Есепті тексеру; • Есептің толық жауабын жазу, шарттарын орындау қажет.

3.2. «Теңдеулер шешу» тақырыбына ұсынылатын есептер:  «Барлығы қанша қарға?» Келеді ұшып екі қарға, Топ достарын ертіп т

8 слайд
3.2. «Теңдеулер шешу» тақырыбына ұсынылатын есептер:  «Барлығы қанша қарға?» Келеді ұшып екі қарға, Топ достарын ертіп талға Болды елу әлгі жиын Санағанда демей қиын. Болмаңыздар әбігер, Шешімі табылар бәрі бір. Айтпай есеп шарты кім, Теңдеу құру тәртібін? Жауабы : 2+х =50, х=48 қарға  «Кетті бірге нешеуі» Кездесіп бір топ аңменен, Болды 30 бас малменен. Олар кетті қоштасып, Үш түлкімен достасып. Теңдеуді ойлап құрыңыз, Мал санын айта тұрыңыз. Жауабы : х+3 = 30 , х= 27 бас мал

8 слайд

3.2. «Теңдеулер шешу» тақырыбына ұсынылатын есептер:  «Барлығы қанша қарға?» Келеді ұшып екі қарға, Топ достарын ертіп талға Болды елу әлгі жиын Санағанда демей қиын. Болмаңыздар әбігер, Шешімі табылар бәрі бір. Айтпай есеп шарты кім, Теңдеу құру тәртібін? Жауабы : 2+х =50, х=48 қарға  «Кетті бірге нешеуі» Кездесіп бір топ аңменен, Болды 30 бас малменен. Олар кетті қоштасып, Үш түлкімен достасып. Теңдеуді ойлап құрыңыз, Мал санын айта тұрыңыз. Жауабы : х+3 = 30 , х= 27 бас мал

Дүкенде Барлығы 770 дәптер сатып алынды. Оның 230-ы торкөз дәптер,385-і әліппе дәптер,ал қалғаны-жол дә

9 слайд
Дүкенде Барлығы 770 дәптер сатып алынды. Оның 230-ы торкөз дәптер,385-і әліппе дәптер,ал қалғаны-жол дәптер.Қанша жол дәптер сатып алынды ? 230+385+х =770 х =770-615 х =85 Жауабы :85 жол дәптері

9 слайд

Дүкенде Барлығы 770 дәптер сатып алынды. Оның 230-ы торкөз дәптер,385-і әліппе дәптер,ал қалғаны-жол дәптер.Қанша жол дәптер сатып алынды ? 230+385+х =770 х =770-615 х =85 Жауабы :85 жол дәптері

Фотосуретші Фотосуретші 20 мектепті аралады.20 мектептің әрқайсысынан 24 сурет шыққан.Ол сол сурет

10 слайд
Фотосуретші Фотосуретші 20 мектепті аралады.20 мектептің әрқайсысынан 24 сурет шыққан.Ол сол суреттердің 400-ін тегін,ал қалғандарын ақылы шығарды.Ол қаншасын ақылы шығарды ? 400+х = 20*24 400+х = 480 х = 80 Жауабы:80 суретт і ақылы шығарған

10 слайд

Фотосуретші Фотосуретші 20 мектепті аралады.20 мектептің әрқайсысынан 24 сурет шыққан.Ол сол суреттердің 400-ін тегін,ал қалғандарын ақылы шығарды.Ол қаншасын ақылы шығарды ? 400+х = 20*24 400+х = 480 х = 80 Жауабы:80 суретт і ақылы шығарған

Ойын-сауық кешінде Ойын-сауық кешінде 20 биші болған. Мадина жеті жігітпен, Маржан сег

11 слайд
Ойын-сауық кешінде Ойын-сауық кешінде 20 биші болған. Мадина жеті жігітпен, Маржан сегіз жігітпен, Салтанат тоғыз жігітпен билеген, ал Нургул өзі жігіттердің барлығымен билеген. Ойын-сауық кешінде қанша биші жігіт болған? Ш ЕШУ I: Егер белгісізді сәтті таңдап алса, есеп өте оңай шешіледі. Биші жігіттердің саньн емес, биші қыздардың санын іздейміз, оны х арқылы белгілейік: 1- Мария 6+1 жігітпен биледі 2- Ольга 6+2 —»— 3- Вера 6 + 3 —»— х- Нина 6 + х—»— Мынадай теңдеу құрамыз : х +(6 + х ) =20, бұдан х=7, сондықтан биші жігіттердің саны : 20-7 = 13.

11 слайд

Ойын-сауық кешінде Ойын-сауық кешінде 20 биші болған. Мадина жеті жігітпен, Маржан сегіз жігітпен, Салтанат тоғыз жігітпен билеген, ал Нургул өзі жігіттердің барлығымен билеген. Ойын-сауық кешінде қанша биші жігіт болған? Ш ЕШУ I: Егер белгісізді сәтті таңдап алса, есеп өте оңай шешіледі. Биші жігіттердің саньн емес, биші қыздардың санын іздейміз, оны х арқылы белгілейік: 1- Мария 6+1 жігітпен биледі 2- Ольга 6+2 —»— 3- Вера 6 + 3 —»— х- Нина 6 + х—»— Мынадай теңдеу құрамыз : х +(6 + х ) =20, бұдан х=7, сондықтан биші жігіттердің саны : 20-7 = 13.

3.6. Теңдеу біз үшін ойлайды. Егер сендер теңдеудің кей кездерде біздің өзімізден гөрі алдын ала болжағыштығына күмәнд

12 слайд
3.6. Теңдеу біз үшін ойлайды. Егер сендер теңдеудің кей кездерде біздің өзімізден гөрі алдын ала болжағыштығына күмәнданатын болсандар, мына есепті шығарып көріңдер. Әкесі 32 жаста, баласы 5 жаста. Қанша жылдан кейін әкесінің жасы баласының жасынан 10 есе үлкен болады? Ізделіп отырған мерзімді х арқылы белгілейік. х жыл өткен соң әкесі 32 + х, баласы 5+х жаста болады. Әкесінің жасы ол кезде баласының жасынан 10 есе үлкен болуы себепті, мынадай теңдеу шығады: 32+х=10(5+х). Мұны шешіп, х= - 2 болатынын табамыз. «Минус 2 жылдан соң» деген «екі жыл бұрын» деген сөз. Біз теңдеу құрған кезімізде, болашақта ешқашан әкесінің жасы баласының жасынан 10 есе үлкен бола алмайтынын ескермегенбіз— ондай қатынас тек өткен уақытта ғана болуы мүмкін еді. Теңдеу бізден өткен ойлампаз болды және де өзіміз жіберіп алған ағаттықты ескертті.

12 слайд

3.6. Теңдеу біз үшін ойлайды. Егер сендер теңдеудің кей кездерде біздің өзімізден гөрі алдын ала болжағыштығына күмәнданатын болсандар, мына есепті шығарып көріңдер. Әкесі 32 жаста, баласы 5 жаста. Қанша жылдан кейін әкесінің жасы баласының жасынан 10 есе үлкен болады? Ізделіп отырған мерзімді х арқылы белгілейік. х жыл өткен соң әкесі 32 + х, баласы 5+х жаста болады. Әкесінің жасы ол кезде баласының жасынан 10 есе үлкен болуы себепті, мынадай теңдеу шығады: 32+х=10(5+х). Мұны шешіп, х= - 2 болатынын табамыз. «Минус 2 жылдан соң» деген «екі жыл бұрын» деген сөз. Біз теңдеу құрған кезімізде, болашақта ешқашан әкесінің жасы баласының жасынан 10 есе үлкен бола алмайтынын ескермегенбіз— ондай қатынас тек өткен уақытта ғана болуы мүмкін еді. Теңдеу бізден өткен ойлампаз болды және де өзіміз жіберіп алған ағаттықты ескертті.

Жұмыстың ғылыми жаңалығы Қазіргі таңда жылма жыл есептердің күрделенуі, есептерді шығарудың әр түрлі әдістері, жаңаша есеп

13 слайд
Жұмыстың ғылыми жаңалығы Қазіргі таңда жылма жыл есептердің күрделенуі, есептерді шығарудың әр түрлі әдістері, жаңаша есептердің енуі, өмірлік заңдылықтардан туындаған мәселелерді теңдеулер құру арқылы шығару өте маңызды. Теңдеу бұл тылсым дүниенің жұмбағын шеше білу іспетті.

13 слайд

Жұмыстың ғылыми жаңалығы Қазіргі таңда жылма жыл есептердің күрделенуі, есептерді шығарудың әр түрлі әдістері, жаңаша есептердің енуі, өмірлік заңдылықтардан туындаған мәселелерді теңдеулер құру арқылы шығару өте маңызды. Теңдеу бұл тылсым дүниенің жұмбағын шеше білу іспетті.

14 слайд

14 слайд