Топ студенттері арасындағы үлгермеуші студенттердің мәселелерін шешудегі топ жетекшісінің және пән оқытушыларының рөлі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Топ студенттері
арасындағы үлгермеуші
студенттердің
мәселелерін шешудегі
топ жетекшісінің және
пән оқытушыларының
рөлі
1 слайд
Топ студенттері арасындағы үлгермеуші студенттердің мәселелерін шешудегі топ жетекшісінің және пән оқытушыларының рөлі
2 слайд
Білім сапасы.
Ғалымның атақты Хрестоматиясында жасөспірімдердің
жан дүниесін, ақыл-ойын қалыптастыруына көңіл бөлу
оқу орныны мен ата-ананың ортақ міндеті деп
есептеген. Еліміздің білім беру
саласында соңғы
жылдары ірі реформалар
мен өзгерістер орын алып
отыр. Білім сапасына
қойылатын талап
күшейіп, оқытудың жаңа
технологияларына бет
бұрған кезде, оқушының
оқу үлгерімін жақсарту,
оның оқуға
қызығушылығын арттыру
мәселесі
туындайды.Көптеген
ғалымдар өз
еңбектерінде сабақ
үлгермеушілік себептерін
талдауғакөп орын бөліп
келеді. Арнайы педагогикалық, қазіргі
күндегі жетекші өнегенің бірі –
гуманизация.(Баланың еркін
даму құқығын тануға және
оның қабілеттерін көрсетуге
негізделген.) Ал ХХ ғасырда
еңбек еткен Ы.Алтынсарин
шығармаларында
педагогикалық, гуманистік
көзқарас, яғни шәкіртке
мейірімді болу, мұғалім мен
оқушы арасындағы
ынтымақтастық принциптерінің
көрініс тапқанын байқауға
болады.
2 слайд
Білім сапасы. Ғалымның атақты Хрестоматиясында жасөспірімдердің жан дүниесін, ақыл-ойын қалыптастыруына көңіл бөлу оқу орныны мен ата-ананың ортақ міндеті деп есептеген. Еліміздің білім беру саласында соңғы жылдары ірі реформалар мен өзгерістер орын алып отыр. Білім сапасына қойылатын талап күшейіп, оқытудың жаңа технологияларына бет бұрған кезде, оқушының оқу үлгерімін жақсарту, оның оқуға қызығушылығын арттыру мәселесі туындайды.Көптеген ғалымдар өз еңбектерінде сабақ үлгермеушілік себептерін талдауғакөп орын бөліп келеді. Арнайы педагогикалық, қазіргі күндегі жетекші өнегенің бірі – гуманизация.(Баланың еркін даму құқығын тануға және оның қабілеттерін көрсетуге негізделген.) Ал ХХ ғасырда еңбек еткен Ы.Алтынсарин шығармаларында педагогикалық, гуманистік көзқарас, яғни шәкіртке мейірімді болу, мұғалім мен оқушы арасындағы ынтымақтастық принциптерінің көрініс тапқанын байқауға болады.
3 слайд
Үлгермеушіліктің
негізгі себебі.
Жан-жақты тұрғыдан алып қарағанда
сабақ үлгермеушілік проблемасы әлі
жеткілікті зерттелген жоқ. Бұл
проблеманы зерттеу- оның себебі мен
нашар оқитын студенттердің
жекелеген типтерін анықтауға
мүмкіндік береді.
3 слайд
Үлгермеушіліктің негізгі себебі. Жан-жақты тұрғыдан алып қарағанда сабақ үлгермеушілік проблемасы әлі жеткілікті зерттелген жоқ. Бұл проблеманы зерттеу- оның себебі мен нашар оқитын студенттердің жекелеген типтерін анықтауға мүмкіндік береді.
4 слайд
Үлгерімі нашар
студенттерді зерттеу
барысында
үлгермеушіліктің
мынадай үш
категориясын
қарастыруға болады: 1-категорияға
студенттің барлық
пәннен бірдей ұзақ
уақыт үлгермей
оқудан жалпы
қалып қоюын
жатқызамыз. 2-категорияға
сабақты ішінара
негізгі пәндерден
үлгермейтін
студенттер
жатады.
3-категориядағы
студенттер сабаққа
анда-санда ғана
үлгермейді.
4 слайд
Үлгерімі нашар студенттерді зерттеу барысында үлгермеушіліктің мынадай үш категориясын қарастыруға болады: 1-категорияға студенттің барлық пәннен бірдей ұзақ уақыт үлгермей оқудан жалпы қалып қоюын жатқызамыз. 2-категорияға сабақты ішінара негізгі пәндерден үлгермейтін студенттер жатады. 3-категориядағы студенттер сабаққа анда-санда ғана үлгермейді.
5 слайд
Бұл мәселені
психологиялық
жағынан
қарастырсақ, сабақ
үлгерімі төмен
студенттерді
мынадай 5 топқа
бөлуге болады: ○
Оқуға деген көзқарасы дұрыс
емес балалар.
○
Материалды қиналып ұғатындар.
○
Сабаққа дайындалу әдеті
қалыптаспаған студенттер.
○
Еңбектене білмейтіндер.
○
Білуге және оқуға құштарлығы
жоқ стеденттер.
5 слайд
Бұл мәселені психологиялық жағынан қарастырсақ, сабақ үлгерімі төмен студенттерді мынадай 5 топқа бөлуге болады: ○ Оқуға деген көзқарасы дұрыс емес балалар. ○ Материалды қиналып ұғатындар. ○ Сабаққа дайындалу әдеті қалыптаспаған студенттер. ○ Еңбектене білмейтіндер. ○ Білуге және оқуға құштарлығы жоқ стеденттер.
6 слайд
Оны қалай
жақсартуға болады? 6
6 слайд
Оны қалай жақсартуға болады? 6
7 слайд
Сабаққа үлгермеудің себебі
көп. Үлгермеушілік-сабақ
барысында
қалыптасады.Оның алдын
алуға болады. Студент
үлгермеушілігінің себептері
оқу-тәрбие жұмысын дұрыс
ұйымдастырмауда, белгілі біл
нормалардың бұзылуы.
7 слайд
Сабаққа үлгермеудің себебі көп. Үлгермеушілік-сабақ барысында қалыптасады.Оның алдын алуға болады. Студент үлгермеушілігінің себептері оқу-тәрбие жұмысын дұрыс ұйымдастырмауда, белгілі біл нормалардың бұзылуы.
8 слайд
Жекелеген
мұғалімдердің
сабақтарының
сапасыздығы,
жаңа материалды
толық түсіндіре
алмауы, бекіту
жұмысының әлсіз
жүруі, Үй тапсырмасын
орындау жұмысын
дұрыс
ойластырмау және
мұқият тексерудің
болмауы, жеке
жұмыстың
болмауы,
танымдық
кызығуын дамыта
алмау; Тәрбие жұмысындағы
студенттердің
тәртібінің төмендігі,
өз міндеттерін саналы
түрде түсінбеуі, оқу
орны әкімшілігі
тарапынан тәртіп
бұзушыларға
уақытылы және тиісті
шара қолданбауы; Үлгемеушіліктің
негізгі себептері
мыналар:
Отбасында бала
тәрбиесінің дұрыс
жолға
қойылмауы,балаға
дұрыс қарым-
қатынас
жасамау,білім
алуға баланың
дайындығының
жоқтығы,баланың
жалпы дамуының
жетілмеуі Оқу орнында
үлгермеушілікті
ң алдын алу
жөнінде жүйелі
жұмыстың
болмауы; Студенттің сабақ
босатуы, ауырып
қалуы, т.б.
8 слайд
Жекелеген мұғалімдердің сабақтарының сапасыздығы, жаңа материалды толық түсіндіре алмауы, бекіту жұмысының әлсіз жүруі, Үй тапсырмасын орындау жұмысын дұрыс ойластырмау және мұқият тексерудің болмауы, жеке жұмыстың болмауы, танымдық кызығуын дамыта алмау; Тәрбие жұмысындағы студенттердің тәртібінің төмендігі, өз міндеттерін саналы түрде түсінбеуі, оқу орны әкімшілігі тарапынан тәртіп бұзушыларға уақытылы және тиісті шара қолданбауы; Үлгемеушіліктің негізгі себептері мыналар: Отбасында бала тәрбиесінің дұрыс жолға қойылмауы,балаға дұрыс қарым- қатынас жасамау,білім алуға баланың дайындығының жоқтығы,баланың жалпы дамуының жетілмеуі Оқу орнында үлгермеушілікті ң алдын алу жөнінде жүйелі жұмыстың болмауы; Студенттің сабақ босатуы, ауырып қалуы, т.б.
9 слайд
Студенттің оқу
үлгеріміне әсер
етуші жағдайлар 9
9 слайд
Студенттің оқу үлгеріміне әсер етуші жағдайлар 9
10 слайд
“
Әр мұғалімнің міндеті ү лгерімі төмен
студенттермен жыл бойы жұмыс
жүргізе отырып, қабілеті төмен
студенттердің жеке тұлғалық
мүмкіндіктерін ашуға көмектесу, пәнге
деген қызығушылығын арттыру,
мемлекеттік білім стандартын
меңгерту.
10 слайд
“ Әр мұғалімнің міндеті ү лгерімі төмен студенттермен жыл бойы жұмыс жүргізе отырып, қабілеті төмен студенттердің жеке тұлғалық мүмкіндіктерін ашуға көмектесу, пәнге деген қызығушылығын арттыру, мемлекеттік білім стандартын меңгерту.
11 слайд
Үлгерімін жақсарту
бағытындағы
жұмыстарға мыналар
жатады: ○
Оқу материалдарының мазмұны таным - түсінігіне сәйкес болуы,ең оңай,
қызықты материалды ұсыну
○
Мұғалім және ұжым мейірбандылық көрсету,студенттің көңіл- күйін қадағалау,
үнемі бақылауда ұстау
○
Студенттің жұмыс кезіндегі азғантай табысын мадақтау
○
Өз ойын, пікірін еркін айтуға тәрбиелеу,қатемен жұмысты жиі жүргізу
○
Сыныпта достық қарым – қатынас орнату
○
Жаң тақырып бойынша оқушыны әңгімеге тарту
○
Студенттің жұмыс жылдамдығын ескерту,өзін – өзі тексеруге, бағалауға
мүмкіндік беру
○
Үлгерімі төмен оқушыларға жеке тапсырмалар даярлау, ұсыну.
○
Жеке және топтық кеңестер беру,үй тапсырмасын орындауға көмектесу 11
11 слайд
Үлгерімін жақсарту бағытындағы жұмыстарға мыналар жатады: ○ Оқу материалдарының мазмұны таным - түсінігіне сәйкес болуы,ең оңай, қызықты материалды ұсыну ○ Мұғалім және ұжым мейірбандылық көрсету,студенттің көңіл- күйін қадағалау, үнемі бақылауда ұстау ○ Студенттің жұмыс кезіндегі азғантай табысын мадақтау ○ Өз ойын, пікірін еркін айтуға тәрбиелеу,қатемен жұмысты жиі жүргізу ○ Сыныпта достық қарым – қатынас орнату ○ Жаң тақырып бойынша оқушыны әңгімеге тарту ○ Студенттің жұмыс жылдамдығын ескерту,өзін – өзі тексеруге, бағалауға мүмкіндік беру ○ Үлгерімі төмен оқушыларға жеке тапсырмалар даярлау, ұсыну. ○ Жеке және топтық кеңестер беру,үй тапсырмасын орындауға көмектесу 11
12 слайд
Студентті жақсы,
орта, төмен деп
бөлмей, оларды тұлға
ретінде
қалыптастыруға
психологпен,
әлеуметтанушымен,
медбикемен жұмыс
ұйымдастыру керек. 12
12 слайд
Студентті жақсы, орта, төмен деп бөлмей, оларды тұлға ретінде қалыптастыруға психологпен, әлеуметтанушымен, медбикемен жұмыс ұйымдастыру керек. 12
13 слайд
Әлеуметтік педагогтың ойынша,
үлгерімі жақсы студенттің
әлеумет жағдайын тексере
отырып, үлгерімі төмендеп
кетпеуі үшін мынадай жұмыс
түрлерін жүргізукерек:
1) жеке әңгімелесу;
2) мадақтау арқылы баланың
ынтасын арттыру.
3) Оқушының әрекетін бақылап,
сұрақтарына жауап беруі
арқылы
толығырақ көмек береді;
13 слайд
Әлеуметтік педагогтың ойынша, үлгерімі жақсы студенттің әлеумет жағдайын тексере отырып, үлгерімі төмендеп кетпеуі үшін мынадай жұмыс түрлерін жүргізукерек: 1) жеке әңгімелесу; 2) мадақтау арқылы баланың ынтасын арттыру. 3) Оқушының әрекетін бақылап, сұрақтарына жауап беруі арқылы толығырақ көмек береді;
14 слайд
Баланың жеке
басын мадақтау
арқылы ортада
өзін еркін
сезінетіндей
нәтижеге жеткізу
керек.(Студентті
жақтырып,жақтыр
мауыңызға
байланысты
бағаламай,біліміне
байланысты баға
қою қажет)Мына
мәселелерге
көңіл бөлгені
жөн. Ең бастысы,
студентке тек
теория жүзінде
түсіндіріп қана
қоймай,мүмкіндігін
ше практика
түрінде
көрссетіп,уақытыл
ы нәтижесін
тексеріп отыр
14 слайд
Баланың жеке басын мадақтау арқылы ортада өзін еркін сезінетіндей нәтижеге жеткізу керек.(Студентті жақтырып,жақтыр мауыңызға байланысты бағаламай,біліміне байланысты баға қою қажет)Мына мәселелерге көңіл бөлгені жөн. Ең бастысы, студентке тек теория жүзінде түсіндіріп қана қоймай,мүмкіндігін ше практика түрінде көрссетіп,уақытыл ы нәтижесін тексеріп отыр
15 слайд
Көрсетілетін
көмектің
түрлері Жаңа материалды
таныстыру.
Тақырыпты түсінуге
байланысты әдіс-
тәсілдерді қолдану.
Үлгермеуші
студентке назар
аудару,сұрақтар
қою, түсіну деңгейін
анықтау. Студенттің
дайындығын бағалау.
Студенттің жауап беруі
кезінде мейірімділік
таныту,жауап бере
алмаған кезде тақтада
не орнында
дайындалуына рұқсат
беру.
Сабақ барысында өзіндік жұмыс
жасауда
Жеңіл тапсырма беру.
Тапсырманы орындау жолдарын
есіне түсіру. Ереже,
тұжырымдама, формула, т.б.
сүйенуін ескеру. Өз бетімен
жұмыс істеуін қалыптастыруға
жағдай туғызу. Үлгермеуші
студенттің жұмысын тексеру,
қатесін айту, түзету барысында
әрекетін байқап, бақылау.Жұмыс
барысында және
қорытынды бойынша
шешім қабылдау.
15 слайд
Көрсетілетін көмектің түрлері Жаңа материалды таныстыру. Тақырыпты түсінуге байланысты әдіс- тәсілдерді қолдану. Үлгермеуші студентке назар аудару,сұрақтар қою, түсіну деңгейін анықтау. Студенттің дайындығын бағалау. Студенттің жауап беруі кезінде мейірімділік таныту,жауап бере алмаған кезде тақтада не орнында дайындалуына рұқсат беру. Сабақ барысында өзіндік жұмыс жасауда Жеңіл тапсырма беру. Тапсырманы орындау жолдарын есіне түсіру. Ереже, тұжырымдама, формула, т.б. сүйенуін ескеру. Өз бетімен жұмыс істеуін қалыптастыруға жағдай туғызу. Үлгермеуші студенттің жұмысын тексеру, қатесін айту, түзету барысында әрекетін байқап, бақылау.Жұмыс барысында және қорытынды бойынша шешім қабылдау.
16 слайд
Алдын-алу шаралары:
○
Сабақтың жан-жақты өтілуін;
○
Оқушының танымдылық қызығушылығын, белсенділігін
○
қалыптастыру;
○
Оқушымен жеке жұмыс жүргізу;
○
Үй тапсырмасының берілу көлемін ескеру;
○
Ата-аналармен бірігіп жұмыс жасау;
○
Оқушының оқуға деген жауапкершілігін арттыруда
оқушының
○
белсенділігін қалыптастыру ;
16 слайд
Алдын-алу шаралары: ○ Сабақтың жан-жақты өтілуін; ○ Оқушының танымдылық қызығушылығын, белсенділігін ○ қалыптастыру; ○ Оқушымен жеке жұмыс жүргізу; ○ Үй тапсырмасының берілу көлемін ескеру; ○ Ата-аналармен бірігіп жұмыс жасау; ○ Оқушының оқуға деген жауапкершілігін арттыруда оқушының ○ белсенділігін қалыптастыру ;