Ұлттық тәрбие негізі –Балабақшада
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
« Ұлттық тәрбие негізі –Балабақшада »
( Семинар )
1 слайд
« Ұлттық тәрбие негізі –Балабақшада » ( Семинар )
2 слайд
“ АДАМҒА ЕҢ БІРІНШІ БІЛІМ ЕМЕС, ТӘРБИЕ БЕРІЛУІ КЕРЕК,
ТӘРБИЕСІЗ БЕРІЛГЕН БІЛІМ АДАМЗАТТЫҢ ҚАС ЖАУЫ”
ӘБУ НАСЫР ӘЛ-ФАРАБИ
“ Еліміздің ертеңі –бүгінгі жас ұрпақтың қолында ,ал жас ұрпақтың
тағдыры-ұстаздың қолында”-деп елбасымыз Н.Ә.Назарбаев айтқандай
білімді,жан-жақты қабілетті ұрпақты тәрбиелеуде ұстаздар еңбегі зор.
Ал қазақ халқының ұлттық тәжірибелері мен тағылымдарының мол
қазынасы –халықтық педагогика. Бүгінгі қазақ мектептерінің алдында
тұрған басты міндет- баланың ұлттық сана сезімін оятып, тәрбиелеп
қана қоймай,оның бойына халықтық педагогиканы,ғасырлар бойы
қалыптасқан тіл,дін,тәрбие,ұлттық салт-дәстүр,үлгі өнегені
сіңірту ,яғни тәбие мен білім беру әдістерінің түрлері көп. Ұлттық
тәлім тәрбиенің іргетасын дұрыс қалай білу мұғалімдердің,,ата-
аналармен қосылып ж.ргізген шараларына байланысты,өйткені, бірінші
ұлттық тәрбиенің ошағы-отбасында, екіншіден- балабаұшада
болғандықтан, ата-ана мен балабақша болып бірігіп жұмыс атқару-
біздің басты міндетіміз.
2 слайд
“ АДАМҒА ЕҢ БІРІНШІ БІЛІМ ЕМЕС, ТӘРБИЕ БЕРІЛУІ КЕРЕК, ТӘРБИЕСІЗ БЕРІЛГЕН БІЛІМ АДАМЗАТТЫҢ ҚАС ЖАУЫ” ӘБУ НАСЫР ӘЛ-ФАРАБИ “ Еліміздің ертеңі –бүгінгі жас ұрпақтың қолында ,ал жас ұрпақтың тағдыры-ұстаздың қолында”-деп елбасымыз Н.Ә.Назарбаев айтқандай білімді,жан-жақты қабілетті ұрпақты тәрбиелеуде ұстаздар еңбегі зор. Ал қазақ халқының ұлттық тәжірибелері мен тағылымдарының мол қазынасы –халықтық педагогика. Бүгінгі қазақ мектептерінің алдында тұрған басты міндет- баланың ұлттық сана сезімін оятып, тәрбиелеп қана қоймай,оның бойына халықтық педагогиканы,ғасырлар бойы қалыптасқан тіл,дін,тәрбие,ұлттық салт-дәстүр,үлгі өнегені сіңірту ,яғни тәбие мен білім беру әдістерінің түрлері көп. Ұлттық тәлім тәрбиенің іргетасын дұрыс қалай білу мұғалімдердің,,ата- аналармен қосылып ж.ргізген шараларына байланысты,өйткені, бірінші ұлттық тәрбиенің ошағы-отбасында, екіншіден- балабаұшада болғандықтан, ата-ана мен балабақша болып бірігіп жұмыс атқару- біздің басты міндетіміз.
3 слайд
Ұлттық тәрбие деп - жеке тұлғаның ұлттық сана сезімі мен мінез-
құлқының ана тілін, ата тарихын, төл мәдениетін және ұлттық салт-
дәстүрлерді меңгеруі негізінде қалыптасуын айтамыз.
Ұлттық тәрбие - отбасынан басталады.
Отбасы – адам баласының өсіп-өнер алтын ұясы. Адамның
өміріндегі ең қуанышты қызық дәурені осы отбасында өтіп жатады.
Бала өмірінің алғашқы күнінен бастап ата-ана өздерінің негізгі
борыштарын – тәрбие жұмысын атқаруға кіріседі.
Ата-аналардың балалары алдында олардың денсаулығының дұрыс
жетіліп өсуін қамтамасыз ету, тәрбие беру, білім беру, үй болып,
аяққа тұрып ел қатарына қосылып кетуін қамтамасыз ету сияқты
міндеттерін орындауы., ал балалары алдында ата-анасын
қамқорлыққа алып, сүйеніш болуы секілді міндеттері ұштасып
жатады. Ұлттық тәрбие дегеніміз не ?
3 слайд
Ұлттық тәрбие деп - жеке тұлғаның ұлттық сана сезімі мен мінез- құлқының ана тілін, ата тарихын, төл мәдениетін және ұлттық салт- дәстүрлерді меңгеруі негізінде қалыптасуын айтамыз. Ұлттық тәрбие - отбасынан басталады. Отбасы – адам баласының өсіп-өнер алтын ұясы. Адамның өміріндегі ең қуанышты қызық дәурені осы отбасында өтіп жатады. Бала өмірінің алғашқы күнінен бастап ата-ана өздерінің негізгі борыштарын – тәрбие жұмысын атқаруға кіріседі. Ата-аналардың балалары алдында олардың денсаулығының дұрыс жетіліп өсуін қамтамасыз ету, тәрбие беру, білім беру, үй болып, аяққа тұрып ел қатарына қосылып кетуін қамтамасыз ету сияқты міндеттерін орындауы., ал балалары алдында ата-анасын қамқорлыққа алып, сүйеніш болуы секілді міндеттері ұштасып жатады. Ұлттық тәрбие дегеніміз не ?
4 слайд
Мақсаты:
Баланы ұлттық және жалпы азаматтық
құндылықтарға,ана тілін және мемлекеттік
тілді,қазақ халқының,
Қазақстан Республикасындағы этностар мен
этникалық топтардың мәдениетін құрметтеуге
бағдарлау
4 слайд
Мақсаты: Баланы ұлттық және жалпы азаматтық құндылықтарға,ана тілін және мемлекеттік тілді,қазақ халқының, Қазақстан Республикасындағы этностар мен этникалық топтардың мәдениетін құрметтеуге бағдарлау
5 слайд
Тәрбие деңгейін анықтау әдістері
Қазіргі заман-педагогы-ол практикалық психолог. Ол тәрбие мен оқытуды
бала туралы
Обьективті мағұлматтар негізінде құрауға тырысады.әрбір баланың
бойында тек өзіне ғана тән таным
әрекетінің, эмоциялық өмірінің ,жігері мен мінезінің ерекшеліктері
болғандықтан,әрбір бала өзіне жеке дара қатынасты талап етеді.
Топ жетекшісі- педагог төмендегі берілген әдістерді пайдалануына болады.
Байқау
Әңгімелесу
Сұрақ-жауап
Тест жүргізу
5 слайд
Тәрбие деңгейін анықтау әдістері Қазіргі заман-педагогы-ол практикалық психолог. Ол тәрбие мен оқытуды бала туралы Обьективті мағұлматтар негізінде құрауға тырысады.әрбір баланың бойында тек өзіне ғана тән таным әрекетінің, эмоциялық өмірінің ,жігері мен мінезінің ерекшеліктері болғандықтан,әрбір бала өзіне жеке дара қатынасты талап етеді. Топ жетекшісі- педагог төмендегі берілген әдістерді пайдалануына болады. Байқау Әңгімелесу Сұрақ-жауап Тест жүргізу
6 слайд
Ұлттық тәрбиені бала бойына сіңіруде мектепке дейінгі
мекемеде атқарылатын жұмыстың орны ерекше. Яғни,
тәрбие алуды сәби ана құрсағынан бастаса, оны білім
теңізінің балабақша атты кемесінде ұлттық
құндылықтарымызбен жетілдіру өте маңызды.
Балабақшаға ұлттық тәрбие енгізу арқылы біз ұлтжанды,
парасатты ұрпақ өсіретініміз айдан анық. Рухы асқақ,
іргесі берік ел боламыз десек, ең бастысы, ұрпақ тәрбиесі
мен біліміне сергек қарауымыз қажет. Елбасымыз
Н.Ә.Назарбаев «Елiмiздiң ертеңі-бүгiнгi жас ұрпақтың
қолында, ал жас ұрпақтың тағдыры –ұстаздың қолында»
– деген сөзі келер ұрпақ тәрбиесіне ата-анамен қоса,
ұстаздың,тәрбиешілердің еңбегі орасан зор екенін
айқындап көрсеткендей.
6 слайд
Ұлттық тәрбиені бала бойына сіңіруде мектепке дейінгі мекемеде атқарылатын жұмыстың орны ерекше. Яғни, тәрбие алуды сәби ана құрсағынан бастаса, оны білім теңізінің балабақша атты кемесінде ұлттық құндылықтарымызбен жетілдіру өте маңызды. Балабақшаға ұлттық тәрбие енгізу арқылы біз ұлтжанды, парасатты ұрпақ өсіретініміз айдан анық. Рухы асқақ, іргесі берік ел боламыз десек, ең бастысы, ұрпақ тәрбиесі мен біліміне сергек қарауымыз қажет. Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев «Елiмiздiң ертеңі-бүгiнгi жас ұрпақтың қолында, ал жас ұрпақтың тағдыры –ұстаздың қолында» – деген сөзі келер ұрпақ тәрбиесіне ата-анамен қоса, ұстаздың,тәрбиешілердің еңбегі орасан зор екенін айқындап көрсеткендей.
7 слайд
Тәрбиенің тал бесігі – балабақша табалдырығынан бастау алып, ізгілік пен
парасаттылыққа жол көрсетер іргелі орынның бала тәрбиесінде маңызды
рөл атқаратынын есімізден шығармағанымыз абзал. Тағылымды тәрбиенің
тәлімін бала бойына қалыптастыратын ұлтжандылық пен адамгершілік
жүрегіне ұялататын тәрбие ошағының қазіргі таңда бәсекеге қабілетті жас
ұрпақ тәрбиелеуде өзіндік орны мен үлесі зор.Жазушы-педагог
Ж.Аймауытов: «Баланы тәрбиелеу үшін әрбір тәрбиешінің өзі тәрбиелі
болуы керек. Себебі, бала айтып ұқтырғаннан гөрі, көргеніне көп еліктегіш
келеді. Солай болған соң балаға не жақсы мінез болсын, іспен көрсету
керек», - дейді. Осы бір ұлағатты ой астарында отбасында - ата-анасынаң
мектепке дейінгі ұйымда – тәрбиешіден талап етілетін тағылым жүгі жатыр.
Жер бетінде мекен еткен адамзаттың бір бұтағы — бір халықтың қандай да
дара қасиетке ие болып, қандай бет-бейнесімен көрінуі — сол халықтың
мектебінің бет-бейнесіне, өзіндік ерекшеліктеріне тікелей байланысты.
Әрине, отбасында бала ұлттық құндылықтар негізінде тәрбиеленіп келіп, ол
тәрбие балабақша мен бастауыш мектепте жалғасын тауып жатса, бала өте
құнарлы этномәдени білім мен тағылым алары анық.
7 слайд
Тәрбиенің тал бесігі – балабақша табалдырығынан бастау алып, ізгілік пен парасаттылыққа жол көрсетер іргелі орынның бала тәрбиесінде маңызды рөл атқаратынын есімізден шығармағанымыз абзал. Тағылымды тәрбиенің тәлімін бала бойына қалыптастыратын ұлтжандылық пен адамгершілік жүрегіне ұялататын тәрбие ошағының қазіргі таңда бәсекеге қабілетті жас ұрпақ тәрбиелеуде өзіндік орны мен үлесі зор.Жазушы-педагог Ж.Аймауытов: «Баланы тәрбиелеу үшін әрбір тәрбиешінің өзі тәрбиелі болуы керек. Себебі, бала айтып ұқтырғаннан гөрі, көргеніне көп еліктегіш келеді. Солай болған соң балаға не жақсы мінез болсын, іспен көрсету керек», - дейді. Осы бір ұлағатты ой астарында отбасында - ата-анасынаң мектепке дейінгі ұйымда – тәрбиешіден талап етілетін тағылым жүгі жатыр. Жер бетінде мекен еткен адамзаттың бір бұтағы — бір халықтың қандай да дара қасиетке ие болып, қандай бет-бейнесімен көрінуі — сол халықтың мектебінің бет-бейнесіне, өзіндік ерекшеліктеріне тікелей байланысты. Әрине, отбасында бала ұлттық құндылықтар негізінде тәрбиеленіп келіп, ол тәрбие балабақша мен бастауыш мектепте жалғасын тауып жатса, бала өте құнарлы этномәдени білім мен тағылым алары анық.
8 слайд
Ұлттық тәлім тәрбиенің іргетасын дұрыс қалай бiлу тәрбиешінің, ата-
аналармен қосылып жүргiзген шараларына байланысты, өйткенi, бiрiншi
ұлттық тәрбиенің ошағы –отбасында, екiншiден, балабақшада
болғандықтан, ата-ана мен балабақша болып бiрiгiп жұмыс атқару – бізге
артылар басты міндет.
Тәрбие – өсіп келе жатқан жас ұрпақты өмірге даярлаудың барлық жағын
қамтитын, жеке тұлғаны ғасырлар бойы жиналған адамзат тарихындағы
тәжірибені игертіп, біліммен жарақтандыруға бағытталған қоғамның талап-
тілегіне тәуелді күрделі үдеріс. Бізге бұрыннан белгі болып келген тәрбиенің
ұйымдастырушылары: отбасы, ата-ана, балабақша – тәрбиеші, мектеп –
мұғалім. Жеке тұлғаның қалыптасуына үлкен ықпал ететін тұлға тәрбиеші –
тәрбие көзі.
8 слайд
Ұлттық тәлім тәрбиенің іргетасын дұрыс қалай бiлу тәрбиешінің, ата- аналармен қосылып жүргiзген шараларына байланысты, өйткенi, бiрiншi ұлттық тәрбиенің ошағы –отбасында, екiншiден, балабақшада болғандықтан, ата-ана мен балабақша болып бiрiгiп жұмыс атқару – бізге артылар басты міндет. Тәрбие – өсіп келе жатқан жас ұрпақты өмірге даярлаудың барлық жағын қамтитын, жеке тұлғаны ғасырлар бойы жиналған адамзат тарихындағы тәжірибені игертіп, біліммен жарақтандыруға бағытталған қоғамның талап- тілегіне тәуелді күрделі үдеріс. Бізге бұрыннан белгі болып келген тәрбиенің ұйымдастырушылары: отбасы, ата-ана, балабақша – тәрбиеші, мектеп – мұғалім. Жеке тұлғаның қалыптасуына үлкен ықпал ететін тұлға тәрбиеші – тәрбие көзі.
9 слайд
Баланы ұлттық тәрбие арқылы
дамыта отырып, нақты әрекет
арқылы үйретуде төмендегі
құндылықтардың болуы қажет
шыдамдылық : әр түрлі
пікірлерді қабылдай алу, бір-
бірінің пікірлері мен
ерекшеліктерін құрметтеу,
қабылдау.белсенді қарым-қатынас :
баламен тәрбиешінің
әрбір мәселеде өз
көзқарастарын білдіріп
отыруы; индивидтік : тәрбиешінің
әр жеке баланың
ерекшелігін дамытуы,
қоғам алдындағы
жауапкершілігінің болуы; өзіндік тәртіп: өзіндік
бақылау мен бағалауды,
шешім қабылдауды
үйрену және оны
дамыту;
9 слайд
Баланы ұлттық тәрбие арқылы дамыта отырып, нақты әрекет арқылы үйретуде төмендегі құндылықтардың болуы қажет шыдамдылық : әр түрлі пікірлерді қабылдай алу, бір- бірінің пікірлері мен ерекшеліктерін құрметтеу, қабылдау.белсенді қарым-қатынас : баламен тәрбиешінің әрбір мәселеде өз көзқарастарын білдіріп отыруы; индивидтік : тәрбиешінің әр жеке баланың ерекшелігін дамытуы, қоғам алдындағы жауапкершілігінің болуы; өзіндік тәртіп: өзіндік бақылау мен бағалауды, шешім қабылдауды үйрену және оны дамыту;
10 слайд
Бала тұлғасына ұлттық тәрбиені беруде, ұйымдастырылған
оқу қызметінің мәні неде?
1.Бала тұлғасына ұлттық тәрбиені ұйымдастырылған оқу қызметі –
адамның қалыптасуы,тұлғаның өз мәдениетінің субьектісі болуына
көмектесу, шығармашылық өмірге үйрету.
2.Бала тұлғасына ұлттық тәрбиені ұйымдастырылған оқу қызметі сырттан
келетін тәрбиелеу емес, адам бойынан адамдықты табу,оны қолдау және
дамыту негізінде өзін-өзі реттеуге, тәрбиелеуге әкеледі.Сол арқылы өзіндік
болмысы, санасы бар тұлғалық бейне қалыптасады.
3.Бала тұлғасына ұлттық тәрбиені ұйымдастырылған оқу
қызметі – адамның дене және рухани денсаулығы, адамгершілігі,
бостандығы.Ол – тұлғаны түсіну,өзара түсіністік, ынтымақтастық қарым-
қатынастың, салауатты өмір мен парасаттылықтың, өзіндік қатынастың
негізін қалау.
4.Балатұлғасына ұлттықтәрбиені ұйымдастырылған оқу қызметі
тұлғаның қажеттіліктерін қанағаттандыруға бағыттлады . Сондықтан оның
мазмұны баланың өзін тұлға ретінде дамыту үшін, өз өмірінің субьектісі
болу үшін жағдай туғызуға негізделеді..
10 слайд
Бала тұлғасына ұлттық тәрбиені беруде, ұйымдастырылған оқу қызметінің мәні неде? 1.Бала тұлғасына ұлттық тәрбиені ұйымдастырылған оқу қызметі – адамның қалыптасуы,тұлғаның өз мәдениетінің субьектісі болуына көмектесу, шығармашылық өмірге үйрету. 2.Бала тұлғасына ұлттық тәрбиені ұйымдастырылған оқу қызметі сырттан келетін тәрбиелеу емес, адам бойынан адамдықты табу,оны қолдау және дамыту негізінде өзін-өзі реттеуге, тәрбиелеуге әкеледі.Сол арқылы өзіндік болмысы, санасы бар тұлғалық бейне қалыптасады. 3.Бала тұлғасына ұлттық тәрбиені ұйымдастырылған оқу қызметі – адамның дене және рухани денсаулығы, адамгершілігі, бостандығы.Ол – тұлғаны түсіну,өзара түсіністік, ынтымақтастық қарым- қатынастың, салауатты өмір мен парасаттылықтың, өзіндік қатынастың негізін қалау. 4.Балатұлғасына ұлттықтәрбиені ұйымдастырылған оқу қызметі тұлғаның қажеттіліктерін қанағаттандыруға бағыттлады . Сондықтан оның мазмұны баланың өзін тұлға ретінде дамыту үшін, өз өмірінің субьектісі болу үшін жағдай туғызуға негізделеді..
11 слайд
Ұлттық тәрбиені тарату кезінде балалардың бойында
қалыптасатын салалар:
1.Дене шынықтыруға, күш–қуатты шыңдай түсуге, мүсінді
түзетуге бағытталған;
2. Еңбексүйгіштікке,достыққа,жолдастыққа қайраттылыққа
тәрбиелеу
3. Тілін ұстартуға, ой-өрісін кеңейтуге батылдыққа ептілікке
баулу.
4.Санамақ ойындары санауды үйретеді, математикалық
логикасы қалыптастырады.
11 слайд
Ұлттық тәрбиені тарату кезінде балалардың бойында қалыптасатын салалар: 1.Дене шынықтыруға, күш–қуатты шыңдай түсуге, мүсінді түзетуге бағытталған; 2. Еңбексүйгіштікке,достыққа,жолдастыққа қайраттылыққа тәрбиелеу 3. Тілін ұстартуға, ой-өрісін кеңейтуге батылдыққа ептілікке баулу. 4.Санамақ ойындары санауды үйретеді, математикалық логикасы қалыптастырады.
12 слайд
Ұлт көшбасшысы: «Мен қоғамда «қазақ елінің ұлттық идеясы
қандай болуы керек» деген сауалдың жиі талқыға түсіп
жүргенін естіп жүрміз, біліп жүрміз. Біз үшін болашағымызға
бағдар етіп ұлтты ұйыстыра ұлы мақсаттарға жетелейтін идея
бар. Ол - мәңгілік ел идеясы. Тәуелсіздігімізбен бірге халқымыз
мәңгілік мұраттарына қол жеткізді. Біз еліміздің жүрегі,
тәуелсіздігіміздің тірегі мәңгілік елордамызды тұрғыздық.
Қазақтың мәңгілік ғұмыры ұрпақтың мәңгілік болашағын
баянды етуге арналады. Ендігі ұрпақ - мәңгілік қазақтың
перзенті. Ендеше, қазақ елінің ұлттық идеясы - Мәңгілік ел», -
деді.
Рухы асқақ,іргесі берік ел боламыз десек, ең бастысы, ұрпақ
тәрбиесі мен біліміне сергек қарауымыз қажет. Бала
болашағының негізі – ұлттық тәрбиеде екендігін ескергеніміз
абзал.
12 слайд
Ұлт көшбасшысы: «Мен қоғамда «қазақ елінің ұлттық идеясы қандай болуы керек» деген сауалдың жиі талқыға түсіп жүргенін естіп жүрміз, біліп жүрміз. Біз үшін болашағымызға бағдар етіп ұлтты ұйыстыра ұлы мақсаттарға жетелейтін идея бар. Ол - мәңгілік ел идеясы. Тәуелсіздігімізбен бірге халқымыз мәңгілік мұраттарына қол жеткізді. Біз еліміздің жүрегі, тәуелсіздігіміздің тірегі мәңгілік елордамызды тұрғыздық. Қазақтың мәңгілік ғұмыры ұрпақтың мәңгілік болашағын баянды етуге арналады. Ендігі ұрпақ - мәңгілік қазақтың перзенті. Ендеше, қазақ елінің ұлттық идеясы - Мәңгілік ел», - деді. Рухы асқақ,іргесі берік ел боламыз десек, ең бастысы, ұрпақ тәрбиесі мен біліміне сергек қарауымыз қажет. Бала болашағының негізі – ұлттық тәрбиеде екендігін ескергеніміз абзал.