Заң және тәртіп «Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы«ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК»
Заң және тәртіп «Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы«ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК»

#1 слайд
Заң және тәртіп
«Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы
«ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК»
1 слайд
Заң және тәртіп «Цифрлық әлемде қауіпсіз қадам» жобасы «ҚАРЖЫЛЫҚ ҚАУІПСІЗДІК»
#2 слайд
Мақсаты:
- «дроппер» ұғымын түсіну;
- алаяқтық схемаларға қатысу принциптерін тану;
- алаяқтық сызбаларға қатысудың салдарын түсіну.
2 слайд
Мақсаты: - «дроппер» ұғымын түсіну; - алаяқтық схемаларға қатысу принциптерін тану; - алаяқтық сызбаларға қатысудың салдарын түсіну.
#3 слайд
1.Дропперлар деген кімдер?
- Терминнің анықтамасы.
- Алаяқтық схемалар дропперлар арқылы қалай жұмыс
істейді.
2.Жасөспірімдер қалай құлдырайды?
₋Әлеуметтік желілер, мессенджерлер, хабарландырулар
арқылы тарту мысалдары.
3.Неліктен дроппер болу қауіпті?
₋Заңды жауапкершілік.
₋Нақты жаңалықтардан мысалдар (Алматыдағы жағдай).
4.Өзіңізді қалай қорғауға болады?
₋Қауіпсіз мінез-құлық ережелері.
₋Алаяқтық ұсыныстардың белгілері.
3 слайд
1.Дропперлар деген кімдер? - Терминнің анықтамасы. - Алаяқтық схемалар дропперлар арқылы қалай жұмыс істейді. 2.Жасөспірімдер қалай құлдырайды? ₋Әлеуметтік желілер, мессенджерлер, хабарландырулар арқылы тарту мысалдары. 3.Неліктен дроппер болу қауіпті? ₋Заңды жауапкершілік. ₋Нақты жаңалықтардан мысалдар (Алматыдағы жағдай). 4.Өзіңізді қалай қорғауға болады? ₋Қауіпсіз мінез-құлық ережелері. ₋Алаяқтық ұсыныстардың белгілері.
#4 слайд
Практикалық бөлім (15 минут)
Кейстерді талқылау (топтық жұмыс) (Қосымша):
оқушылар топтарға бөлінеді. Әр топқа корпусы бар
карточка беріледі:
мысалы, жасөспірімге карта арқылы жеңіл ақшамен
"жұмыс" ұсынылды.
топ ұсыныста күдікті болуы мүмкін нәрсені талқылап,
қауіптің алдын алу үшін әрекет жасауы керек.
4 слайд
Практикалық бөлім (15 минут) Кейстерді талқылау (топтық жұмыс) (Қосымша): оқушылар топтарға бөлінеді. Әр топқа корпусы бар карточка беріледі: мысалы, жасөспірімге карта арқылы жеңіл ақшамен "жұмыс" ұсынылды. топ ұсыныста күдікті болуы мүмкін нәрсені талқылап, қауіптің алдын алу үшін әрекет жасауы керек.
#5 слайд
Материалды бекіту сұрақтары:
₋«Алаяқтарды қалай тануға болады?»
₋«Егер сізге осындай жұмыс ұсынылса, қандай әрекеттер
жасау керек?»
Шағын викторина: қысқа таңдау сұрақтары.
Күтілетін нәтижелер:
• оқушылар дропперлардың кім екенін және олардың
қызметіне қатысу қаншалықты қауіпті екенін түсінеді.
• олар алаяқтық схемаларға қатысу әрекеттерін тани
алады.
• қаржылық мәселелерге мұқият және жауапкершілікпен
қараудың маңыздылығын түсінеді.
5 слайд
Материалды бекіту сұрақтары: ₋«Алаяқтарды қалай тануға болады?» ₋«Егер сізге осындай жұмыс ұсынылса, қандай әрекеттер жасау керек?» Шағын викторина: қысқа таңдау сұрақтары. Күтілетін нәтижелер: • оқушылар дропперлардың кім екенін және олардың қызметіне қатысу қаншалықты қауіпті екенін түсінеді. • олар алаяқтық схемаларға қатысу әрекеттерін тани алады. • қаржылық мәселелерге мұқият және жауапкершілікпен қараудың маңыздылығын түсінеді.
#6 слайд
Кейс 1. «Бір-екі рет басу үшін оңай ақша»
Ситуация:
Алмас, 11 сынып оқушысы, әлеуметтік желілерде жеңіл табыс
ұсынумен хабарлама алды. Ол өзінің банктік картасының нөмірін
ұсынып, банк қосымшасындағы операцияларды растауы керек еді.
Бұл үшін аударымдар сомасының 10% - ы уәде етілді.
Талқылауға арналған сұрақтар:
1.Неліктен мұндай ұсыныстар күдікті?
2.Алмас үшін қандай салдары болуы мүмкін?
3.Мұндай жағдайда қалай жақсы әрекет ету керек?
6 слайд
Кейс 1. «Бір-екі рет басу үшін оңай ақша» Ситуация: Алмас, 11 сынып оқушысы, әлеуметтік желілерде жеңіл табыс ұсынумен хабарлама алды. Ол өзінің банктік картасының нөмірін ұсынып, банк қосымшасындағы операцияларды растауы керек еді. Бұл үшін аударымдар сомасының 10% - ы уәде етілді. Талқылауға арналған сұрақтар: 1.Неліктен мұндай ұсыныстар күдікті? 2.Алмас үшін қандай салдары болуы мүмкін? 3.Мұндай жағдайда қалай жақсы әрекет ету керек?
#7 слайд
Кейс 2. «Арман жұмысы: аударма операторы»
Ситуация:
Мариям жұмыс туралы хабарландыру тапты:"аударым
операторы қажет, айына 50 000 теңгеге дейін жалақы,
үйден жұмыс істеу керек". Оған банкте шот ашып оны
қаражат аудару үшін пайдалану ұсынылды.
Талқылауға арналған сұрақтар:
1.Бұл ұсыныста не дұрыс емес?
2.Неліктен мұндай жұмыс түрі заңсыз болуы мүмкін?
3.Заңды жұмыс пен алаяқтықты қалай ажыратуға болады?
7 слайд
Кейс 2. «Арман жұмысы: аударма операторы» Ситуация: Мариям жұмыс туралы хабарландыру тапты:"аударым операторы қажет, айына 50 000 теңгеге дейін жалақы, үйден жұмыс істеу керек". Оған банкте шот ашып оны қаражат аудару үшін пайдалану ұсынылды. Талқылауға арналған сұрақтар: 1.Бұл ұсыныста не дұрыс емес? 2.Неліктен мұндай жұмыс түрі заңсыз болуы мүмкін? 3.Заңды жұмыс пен алаяқтықты қалай ажыратуға болады?
#8 слайд
Кейс 3. «Сіздің досыңыз қиыншылықта»
Ситуация:
Сырым досынан оның картасын "уақытша аударымдар"
үшін қарызға алуды сұрайтын хабарлама алды, өйткені
досының банктік шотында уақытша проблемалар бар.
Сырым келісті. Кейінірек картаға алаяқтық схемалардан
ақша түскені белгілі болды.
Талқылауға арналған сұрақтар:
1.Сырым бұл жағдайды қалай болдырмады?
2.Сіздің картаңыздың деректерін басқа адамдарға
берудің қандай қауіптері бар?
3.Егер сіз осындай жағдайға тап болсаңыз?
8 слайд
Кейс 3. «Сіздің досыңыз қиыншылықта» Ситуация: Сырым досынан оның картасын "уақытша аударымдар" үшін қарызға алуды сұрайтын хабарлама алды, өйткені досының банктік шотында уақытша проблемалар бар. Сырым келісті. Кейінірек картаға алаяқтық схемалардан ақша түскені белгілі болды. Талқылауға арналған сұрақтар: 1.Сырым бұл жағдайды қалай болдырмады? 2.Сіздің картаңыздың деректерін басқа адамдарға берудің қандай қауіптері бар? 3.Егер сіз осындай жағдайға тап болсаңыз?
#9 слайд
Кейс 4. «Интернет-магазин»
Ситуация:
Досым электроника сататын интернет-дүкен ашты, оған
"қосымша жұмыс ретінде"құру ұсынылды. Кейінірек
сатып алушылардың ақшасы оның шотына аударылды,
бірақ ешкім тауарларды жібермеді.
Талқылауға арналған сұрақтар:
1.Досым оның алаяқтық схемада қолданылатынын
қалай түсінді?
2.Алаяқтық туралы қандай белгілер айтады?
3.Жағдайды түсінгеннен кейін қалай досым істеу
керек?
9 слайд
Кейс 4. «Интернет-магазин» Ситуация: Досым электроника сататын интернет-дүкен ашты, оған "қосымша жұмыс ретінде"құру ұсынылды. Кейінірек сатып алушылардың ақшасы оның шотына аударылды, бірақ ешкім тауарларды жібермеді. Талқылауға арналған сұрақтар: 1.Досым оның алаяқтық схемада қолданылатынын қалай түсінді? 2.Алаяқтық туралы қандай белгілер айтады? 3.Жағдайды түсінгеннен кейін қалай досым істеу керек?
#10 слайд
Кейс 5. " Тек пакетті жеткізіңіз "
Ситуация:
Қайратқа " курьер болып жұмыс істеу "ұсынылды. Мұның
бәрі "тауарларды" сатуға байланысты пакеттерді алу және
түскен ақшаны банк арқылы аудару болды. Бір кезде Қайрат
бұл "тауарлардың" жалған құжаттар мен SIM карталар
екенін түсінді.
Талқылауға арналған сұрақтар:
1.Неліктен мұндай әрекеттер заңсыз болып табылады?
2.Қайрат қандай жауапкершілікке тартылуы мүмкін?
3.Егер сіз заңсыз әрекетке қатысқаныңызды түсінсеңіз,
қандай әрекеттер жасау керек?
10 слайд
Кейс 5. " Тек пакетті жеткізіңіз " Ситуация: Қайратқа " курьер болып жұмыс істеу "ұсынылды. Мұның бәрі "тауарларды" сатуға байланысты пакеттерді алу және түскен ақшаны банк арқылы аудару болды. Бір кезде Қайрат бұл "тауарлардың" жалған құжаттар мен SIM карталар екенін түсінді. Талқылауға арналған сұрақтар: 1.Неліктен мұндай әрекеттер заңсыз болып табылады? 2.Қайрат қандай жауапкершілікке тартылуы мүмкін? 3.Егер сіз заңсыз әрекетке қатысқаныңызды түсінсеңіз, қандай әрекеттер жасау керек?
шағым қалдыра аласыз













