Зорлық-зомбылықсыз балалық шақ, 7-8 сынып

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Зорлық-зомбылықсыз балалық шақ, 7-8 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушыларға зорлық-зомбылық туралы мағлұмат беру, адамның жаны мен тәніне үлкен зардап әкелетін соққы екенін түсіндіру және зорлыққа қарсы біздің елімізде заң бар екенін айту. Оқушыларға толеранттылық туралы мағлұмат бере отырып, өздері жүрген орталарында мейірімді болуға, бұзақылық істерге бармауға, адами бойларындағы қасиеттерін сақтауға, әдепті де, тәртіпті де тұлға болып өсуге тәрбиелеу.
Материалдың қысқаша нұсқасы
img_page_1
Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Слайдтың жеке беттері
Тақырыбы: «Зорлық-Тақырыбы: «Зорлық- зомбылықсыз балалық зомбылықсыз балалық шақ»шақ» (дөңгелек үстел) (дөңгелек үстел) Әлеуме

#1 слайд
Тақырыбы: «Зорлық-Тақырыбы: «Зорлық- зомбылықсыз балалық зомбылықсыз балалық шақ»шақ» (дөңгелек үстел) (дөңгелек үстел) Әлеуметтік педагог:

1 слайд

Тақырыбы: «Зорлық-Тақырыбы: «Зорлық- зомбылықсыз балалық зомбылықсыз балалық шақ»шақ» (дөңгелек үстел) (дөңгелек үстел) Әлеуметтік педагог:

Мақсаты: оқушыларға зорлық- зомбылық туралы мағлұмат беру, адамның жаны мен тәніне үлкен зардап әкелетін соққы екенін түсі

#2 слайд
Мақсаты: оқушыларға зорлық- зомбылық туралы мағлұмат беру, адамның жаны мен тәніне үлкен зардап әкелетін соққы екенін түсіндіру және зорлыққа қарсы біздің елімізде заң бар екенін айту. Оқушыларға толеранттылық туралы мағлұмат бере отырып, өздері жүрген орталарында мейірімді болуға, бұзақылық істерге бармауға, адами бойларындағы қасиеттерін сақтауға, әдепті де, тәртіпті де тұлға болып өсуге тәрбиелеу.

2 слайд

Мақсаты: оқушыларға зорлық- зомбылық туралы мағлұмат беру, адамның жаны мен тәніне үлкен зардап әкелетін соққы екенін түсіндіру және зорлыққа қарсы біздің елімізде заң бар екенін айту. Оқушыларға толеранттылық туралы мағлұмат бере отырып, өздері жүрген орталарында мейірімді болуға, бұзақылық істерге бармауға, адами бойларындағы қасиеттерін сақтауға, әдепті де, тәртіпті де тұлға болып өсуге тәрбиелеу.

«Бала дегеніміз -болашақ» деген екен француз жазушысы Гюго Виктор Мари. Бала періште дейді. Олардың пейілі, ниеттері қанда

#3 слайд
«Бала дегеніміз -болашақ» деген екен француз жазушысы Гюго Виктор Мари. Бала періште дейді. Олардың пейілі, ниеттері қандай тұйық болса, көңілдері сондай мөлдір! «Адамның бір қызығы бала деген »-деп Абай атамыз айытқандай, мынау тіршілікте адам баласының алтынға айырбастап ала алмайтын аяулы сәттері көп-ақ. Халқымыз желкіндеп өсіп келе жатқан қыз баланы елдің көркі санаса, ал ер баланы елдің қорғаны санаған. Балалық шақ адам өміріндегі ұмытылмайтын қызықты да бақытты кезең. Сондықтанда әр бір қараша үйдің түтінін түтеткен ата-ана көзінің ағы мен қарасындай перзентінің өмірдегі осынау сәттерді мүмкіндігінше есте қаларлықтай етіп өткізуді ойластырады. Бүгін біздің мақсатымыз ешбір адамға: бала болсын , әйел адам болсын , зорлық-зомбылық жасалмайтын ел «Бейбітшіл ел - Қазақстан» атты елдің моделін құрып шығару.

3 слайд

«Бала дегеніміз -болашақ» деген екен француз жазушысы Гюго Виктор Мари. Бала періште дейді. Олардың пейілі, ниеттері қандай тұйық болса, көңілдері сондай мөлдір! «Адамның бір қызығы бала деген »-деп Абай атамыз айытқандай, мынау тіршілікте адам баласының алтынға айырбастап ала алмайтын аяулы сәттері көп-ақ. Халқымыз желкіндеп өсіп келе жатқан қыз баланы елдің көркі санаса, ал ер баланы елдің қорғаны санаған. Балалық шақ адам өміріндегі ұмытылмайтын қызықты да бақытты кезең. Сондықтанда әр бір қараша үйдің түтінін түтеткен ата-ана көзінің ағы мен қарасындай перзентінің өмірдегі осынау сәттерді мүмкіндігінше есте қаларлықтай етіп өткізуді ойластырады. Бүгін біздің мақсатымыз ешбір адамға: бала болсын , әйел адам болсын , зорлық-зомбылық жасалмайтын ел «Бейбітшіл ел - Қазақстан» атты елдің моделін құрып шығару.

Оқушыларға арналған сұрақтар: Балалар, біз екі топқа бөліндік, олай болса «Сен, мен және біз – бәріміз әлемді өзгертеміз» де

#4 слайд
Оқушыларға арналған сұрақтар: Балалар, біз екі топқа бөліндік, олай болса «Сен, мен және біз – бәріміз әлемді өзгертеміз» деген ұранды ұстанып жұмысымызды бастайық. 1-ші сұрақ бақытты балалық шақ деген не ? Ассоциация әдісі бойынша бақытты балалық шақ дегенде не түседі ойларыңа? ( күн суреті) әр топтан бір адам қорғайды. 2-ші сұрақ: Зорлықтың қандай түрлері сендерге белгілі? (қара бұлттарға түрлерін жазып ілу). 3 сұрақ: «Балалық шақ зорлық – зомбылықсыз» болу үшін не керек. ( қара бұлттарды , көк бұлтпен ауыстыру) 4 сұрақ: Балалар сендер өздеріңнің де, өзгенің де жанұясын қандай болғанын қалайсындар? (Шаңырақтың суреті құрылады.)

4 слайд

Оқушыларға арналған сұрақтар: Балалар, біз екі топқа бөліндік, олай болса «Сен, мен және біз – бәріміз әлемді өзгертеміз» деген ұранды ұстанып жұмысымызды бастайық. 1-ші сұрақ бақытты балалық шақ деген не ? Ассоциация әдісі бойынша бақытты балалық шақ дегенде не түседі ойларыңа? ( күн суреті) әр топтан бір адам қорғайды. 2-ші сұрақ: Зорлықтың қандай түрлері сендерге белгілі? (қара бұлттарға түрлерін жазып ілу). 3 сұрақ: «Балалық шақ зорлық – зомбылықсыз» болу үшін не керек. ( қара бұлттарды , көк бұлтпен ауыстыру) 4 сұрақ: Балалар сендер өздеріңнің де, өзгенің де жанұясын қандай болғанын қалайсындар? (Шаңырақтың суреті құрылады.)

1-сұрақ бойынша 2-сұрақ бойынша 3-сұрақ бойынша 4-сұрақ бойынша

#5 слайд
1-сұрақ бойынша 2-сұрақ бойынша 3-сұрақ бойынша 4-сұрақ бойынша

5 слайд

1-сұрақ бойынша 2-сұрақ бойынша 3-сұрақ бойынша 4-сұрақ бойынша

Статистикалық мәліметке қарағанда елде жыл ішінде 500-дей әйел мен бала тұрмыстағы Статистикалық мәліметке қарағанд

#6 слайд
Статистикалық мәліметке қарағанда елде жыл ішінде 500-дей әйел мен бала тұрмыстағы Статистикалық мәліметке қарағанда елде жыл ішінде 500-дей әйел мен бала тұрмыстағы зорлық-зомбылық құрбаны болады екен. Отбасылық қарым-қатынаста дағдарыс туындағанда , зорлық-зомбылық құрбаны болады екен. Отбасылық қарым-қатынаста дағдарыс туындағанда , одан «ешкімнің де ештеңесі кетпейді» деген түсініктен арылу керек. Кикілжіні көп болатын одан «ешкімнің де ештеңесі кетпейді» деген түсініктен арылу керек. Кикілжіні көп болатын отбасында өскен балалар есейген соң не әкесінің, не анасының отбасында өзін-өзі ұстау үлгісін отбасында өскен балалар есейген соң не әкесінің, не анасының отбасында өзін-өзі ұстау үлгісін алады.алады. Зорлық көрсету ол әлсіз адамдардың қаруы екені барлығына мәлім. Жалпы отбасындағы Зорлық көрсету ол әлсіз адамдардың қаруы екені барлығына мәлім. Жалпы отбасындағы зорлық - зомбылық әміршіл билік пен шектен тыс бақылаудың нәтижесінде пайда болады. зорлық - зомбылық әміршіл билік пен шектен тыс бақылаудың нәтижесінде пайда болады. Ойланыңыздаршы, қай уақытта көбінесе отбасыларында зорлық зомбылық болады? Егерде Ойланыңыздаршы, қай уақытта көбінесе отбасыларында зорлық зомбылық болады? Егерде бала ата – анасының айтқанын тыңдамай теріс қылықтар көрсетсе, ата – анасы баламен тіл бала ата – анасының айтқанын тыңдамай теріс қылықтар көрсетсе, ата – анасы баламен тіл табыса алмай көбінесе тәрбиенің қате және жеңіл түрі зорлық көрсетуге жүгінеді.табыса алмай көбінесе тәрбиенің қате және жеңіл түрі зорлық көрсетуге жүгінеді. Қазіргі таңда тәуелсіздік алған мемлекетімізде зорлық-зомбылыққа жол жоқ. Адамды өзара Қазіргі таңда тәуелсіздік алған мемлекетімізде зорлық-зомбылыққа жол жоқ. Адамды өзара түсіністікке жеткізетін шынайы да тұрақты сүйіспеншілік дәстүрлері де тек салауатты түсіністікке жеткізетін шынайы да тұрақты сүйіспеншілік дәстүрлері де тек салауатты отбасында ғана қалыптасады.отбасында ғана қалыптасады. Егер әрбір отбасы осықасиеттерге ие болса , онда Қазақстанның барлық отбасы үлгілі, Егер әрбір отбасы осықасиеттерге ие болса , онда Қазақстанның барлық отбасы үлгілі, тәрбиелі, бейбітшіл отбасы болмас па еді.тәрбиелі, бейбітшіл отбасы болмас па еді. Адамның өмірі мен денсаулығына қауіпті әдіс қолданылып жасалған қылмыстар «Қазақстан Адамның өмірі мен денсаулығына қауіпті әдіс қолданылып жасалған қылмыстар «Қазақстан Республикасының Қылмыстық кодексінің» тиісті баптарына сәйкес жауаптылық пен жазаны Республикасының Қылмыстық кодексінің» тиісті баптарына сәйкес жауаптылық пен жазаны ауырлататын мән-жайлар болып табылады.ауырлататын мән-жайлар болып табылады. Балалар құқығын қорғау – егемен еліміздің асты құндылықтарының бірі. Сол үшін өскелең Балалар құқығын қорғау – егемен еліміздің асты құндылықтарының бірі. Сол үшін өскелең ұрпақтың дұрыс тәрбие алып, қоғамдағы құқықтарының сақталу жолында аянбай еңбек етуі ұрпақтың дұрыс тәрбие алып, қоғамдағы құқықтарының сақталу жолында аянбай еңбек етуі керек. «Балалардың өмір сапасын жақсарту – ертеңгі болашақтың кепілі. Сондықтан да керек. «Балалардың өмір сапасын жақсарту – ертеңгі болашақтың кепілі. Сондықтан да балалардың құқықтарын қорғау мәселесі қашан да өзекті болып қала бермек. Олай болса қазір балалардың құқықтарын қорғау мәселесі қашан да өзекті болып қала бермек. Олай болса қазір балалар, «Бала құқығы» ағашын жасайық.балалар, «Бала құқығы» ағашын жасайық.

6 слайд

Статистикалық мәліметке қарағанда елде жыл ішінде 500-дей әйел мен бала тұрмыстағы Статистикалық мәліметке қарағанда елде жыл ішінде 500-дей әйел мен бала тұрмыстағы зорлық-зомбылық құрбаны болады екен. Отбасылық қарым-қатынаста дағдарыс туындағанда , зорлық-зомбылық құрбаны болады екен. Отбасылық қарым-қатынаста дағдарыс туындағанда , одан «ешкімнің де ештеңесі кетпейді» деген түсініктен арылу керек. Кикілжіні көп болатын одан «ешкімнің де ештеңесі кетпейді» деген түсініктен арылу керек. Кикілжіні көп болатын отбасында өскен балалар есейген соң не әкесінің, не анасының отбасында өзін-өзі ұстау үлгісін отбасында өскен балалар есейген соң не әкесінің, не анасының отбасында өзін-өзі ұстау үлгісін алады.алады. Зорлық көрсету ол әлсіз адамдардың қаруы екені барлығына мәлім. Жалпы отбасындағы Зорлық көрсету ол әлсіз адамдардың қаруы екені барлығына мәлім. Жалпы отбасындағы зорлық - зомбылық әміршіл билік пен шектен тыс бақылаудың нәтижесінде пайда болады. зорлық - зомбылық әміршіл билік пен шектен тыс бақылаудың нәтижесінде пайда болады. Ойланыңыздаршы, қай уақытта көбінесе отбасыларында зорлық зомбылық болады? Егерде Ойланыңыздаршы, қай уақытта көбінесе отбасыларында зорлық зомбылық болады? Егерде бала ата – анасының айтқанын тыңдамай теріс қылықтар көрсетсе, ата – анасы баламен тіл бала ата – анасының айтқанын тыңдамай теріс қылықтар көрсетсе, ата – анасы баламен тіл табыса алмай көбінесе тәрбиенің қате және жеңіл түрі зорлық көрсетуге жүгінеді.табыса алмай көбінесе тәрбиенің қате және жеңіл түрі зорлық көрсетуге жүгінеді. Қазіргі таңда тәуелсіздік алған мемлекетімізде зорлық-зомбылыққа жол жоқ. Адамды өзара Қазіргі таңда тәуелсіздік алған мемлекетімізде зорлық-зомбылыққа жол жоқ. Адамды өзара түсіністікке жеткізетін шынайы да тұрақты сүйіспеншілік дәстүрлері де тек салауатты түсіністікке жеткізетін шынайы да тұрақты сүйіспеншілік дәстүрлері де тек салауатты отбасында ғана қалыптасады.отбасында ғана қалыптасады. Егер әрбір отбасы осықасиеттерге ие болса , онда Қазақстанның барлық отбасы үлгілі, Егер әрбір отбасы осықасиеттерге ие болса , онда Қазақстанның барлық отбасы үлгілі, тәрбиелі, бейбітшіл отбасы болмас па еді.тәрбиелі, бейбітшіл отбасы болмас па еді. Адамның өмірі мен денсаулығына қауіпті әдіс қолданылып жасалған қылмыстар «Қазақстан Адамның өмірі мен денсаулығына қауіпті әдіс қолданылып жасалған қылмыстар «Қазақстан Республикасының Қылмыстық кодексінің» тиісті баптарына сәйкес жауаптылық пен жазаны Республикасының Қылмыстық кодексінің» тиісті баптарына сәйкес жауаптылық пен жазаны ауырлататын мән-жайлар болып табылады.ауырлататын мән-жайлар болып табылады. Балалар құқығын қорғау – егемен еліміздің асты құндылықтарының бірі. Сол үшін өскелең Балалар құқығын қорғау – егемен еліміздің асты құндылықтарының бірі. Сол үшін өскелең ұрпақтың дұрыс тәрбие алып, қоғамдағы құқықтарының сақталу жолында аянбай еңбек етуі ұрпақтың дұрыс тәрбие алып, қоғамдағы құқықтарының сақталу жолында аянбай еңбек етуі керек. «Балалардың өмір сапасын жақсарту – ертеңгі болашақтың кепілі. Сондықтан да керек. «Балалардың өмір сапасын жақсарту – ертеңгі болашақтың кепілі. Сондықтан да балалардың құқықтарын қорғау мәселесі қашан да өзекті болып қала бермек. Олай болса қазір балалардың құқықтарын қорғау мәселесі қашан да өзекті болып қала бермек. Олай болса қазір балалар, «Бала құқығы» ағашын жасайық.балалар, «Бала құқығы» ағашын жасайық.

«Бала құқығы» ағашы«Бала құқығы» ағашы 1. 1. Ең бастысы – 2004 жылы тамызда «Бала құқықтары туралы» Заң Ең бастысы – 2004 ж

#7 слайд
«Бала құқығы» ағашы«Бала құқығы» ағашы 1. 1. Ең бастысы – 2004 жылы тамызда «Бала құқықтары туралы» Заң Ең бастысы – 2004 жылы тамызда «Бала құқықтары туралы» Заң қабылданды.қабылданды. 2. Мемлекет әрбір баланың аман-сау өсіп, жан-жақты дамуын 2. Мемлекет әрбір баланың аман-сау өсіп, жан-жақты дамуын қамтамасыз етеді.қамтамасыз етеді. 3. Бала өмірге келе салысымен тіркеуге алынады, оған есім және 3. Бала өмірге келе салысымен тіркеуге алынады, оған есім және азаматтық беріледі.азаматтық беріледі. 4. Әрбір бала өз отбасында, ата-анасымен бірге өмір сүруге құқылы.4. Әрбір бала өз отбасында, ата-анасымен бірге өмір сүруге құқылы. 5. Әр баланың өзінің пікірі, ар-ождан, дін еркіндігіне құқығы бар.5. Әр баланың өзінің пікірі, ар-ождан, дін еркіндігіне құқығы бар. 6. Бала өзі қалаған спорт түрімен шұғылдануға құқылы.6. Бала өзі қалаған спорт түрімен шұғылдануға құқылы. 7. Бала денсаулығын сақтауға, емделуге құқылы.7. Бала денсаулығын сақтауға, емделуге құқылы. 8. Бала мектепте кінәлі болғанда оны ешкімнің ұрып жазалауға, 8. Бала мектепте кінәлі болғанда оны ешкімнің ұрып жазалауға, кемсітіп қорлауға жол жоқ.кемсітіп қорлауға жол жоқ.

7 слайд

«Бала құқығы» ағашы«Бала құқығы» ағашы 1. 1. Ең бастысы – 2004 жылы тамызда «Бала құқықтары туралы» Заң Ең бастысы – 2004 жылы тамызда «Бала құқықтары туралы» Заң қабылданды.қабылданды. 2. Мемлекет әрбір баланың аман-сау өсіп, жан-жақты дамуын 2. Мемлекет әрбір баланың аман-сау өсіп, жан-жақты дамуын қамтамасыз етеді.қамтамасыз етеді. 3. Бала өмірге келе салысымен тіркеуге алынады, оған есім және 3. Бала өмірге келе салысымен тіркеуге алынады, оған есім және азаматтық беріледі.азаматтық беріледі. 4. Әрбір бала өз отбасында, ата-анасымен бірге өмір сүруге құқылы.4. Әрбір бала өз отбасында, ата-анасымен бірге өмір сүруге құқылы. 5. Әр баланың өзінің пікірі, ар-ождан, дін еркіндігіне құқығы бар.5. Әр баланың өзінің пікірі, ар-ождан, дін еркіндігіне құқығы бар. 6. Бала өзі қалаған спорт түрімен шұғылдануға құқылы.6. Бала өзі қалаған спорт түрімен шұғылдануға құқылы. 7. Бала денсаулығын сақтауға, емделуге құқылы.7. Бала денсаулығын сақтауға, емделуге құқылы. 8. Бала мектепте кінәлі болғанда оны ешкімнің ұрып жазалауға, 8. Бала мектепте кінәлі болғанда оны ешкімнің ұрып жазалауға, кемсітіп қорлауға жол жоқ.кемсітіп қорлауға жол жоқ.

Бүгінгі біздің құрған моделімізге қарасақ. «Қазақстан – бейбітшіл, ұлтаралық достықтықты сақтаған, адамгершілікті қоғам, жа

#8 слайд
Бүгінгі біздің құрған моделімізге қарасақ. «Қазақстан – бейбітшіл, ұлтаралық достықтықты сақтаған, адамгершілікті қоғам, жарастықты қарым-қатынас , әрбір отбасы үлгілі , балалары тәртіпті, зорлық- зомбылық жасайтын адамдардан арылған , балаларға әрдайым қамқорлық жасай білетін, баланың абыройы мен құқықтарын құрметтейтін ел» болды. Қорыта келе: 1. ХХІ ғасыр, қазақ халқының ғасыры болсын. 2. Қазақ елім мәдениетті дамыған ел болсын. 3. Қазақстан тәуелсіз егемендігін сақтасын. 4. Елде бейбітшілік орнасын. 5. Данышпандардың саны көбейе берсін. 6. Қазақ тілі мемлекеттік тіл болсын. 7. Сыр елдермендостығымызнығаяберсін. 8. Экономикамызөрге бассын. 9. Салт-дәстүрімізді сақтай, қадірлей білейік. 10. Қазақстан елі- байтақ ел болсын. 11. Демография жағынан қазақ халқының саны көбейе берсін. 12. Отандық өнеркәсіп дамысын. 13. Жастарымыз білімді, мықты болсын.

8 слайд

Бүгінгі біздің құрған моделімізге қарасақ. «Қазақстан – бейбітшіл, ұлтаралық достықтықты сақтаған, адамгершілікті қоғам, жарастықты қарым-қатынас , әрбір отбасы үлгілі , балалары тәртіпті, зорлық- зомбылық жасайтын адамдардан арылған , балаларға әрдайым қамқорлық жасай білетін, баланың абыройы мен құқықтарын құрметтейтін ел» болды. Қорыта келе: 1. ХХІ ғасыр, қазақ халқының ғасыры болсын. 2. Қазақ елім мәдениетті дамыған ел болсын. 3. Қазақстан тәуелсіз егемендігін сақтасын. 4. Елде бейбітшілік орнасын. 5. Данышпандардың саны көбейе берсін. 6. Қазақ тілі мемлекеттік тіл болсын. 7. Сыр елдермендостығымызнығаяберсін. 8. Экономикамызөрге бассын. 9. Салт-дәстүрімізді сақтай, қадірлей білейік. 10. Қазақстан елі- байтақ ел болсын. 11. Демография жағынан қазақ халқының саны көбейе берсін. 12. Отандық өнеркәсіп дамысын. 13. Жастарымыз білімді, мықты болсын.

Тыңдағандарыңызға көп рахмет!

#9 слайд
Тыңдағандарыңызға көп рахмет!

9 слайд

Тыңдағандарыңызға көп рахмет!

Файл форматы:
ppt
23.03.2025
440
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі