АЛМАТЫ ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ
ЖАМБЫЛ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ»
МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІНІҢ
«Ұзынағаш ауылындағы №1 мектеп - лицейі» КММ
Тарихи даталар
(10-11 сыныпқа арналған оқу құралы)
Алматы облысы Жамбыл ауданы
«Ұзынағаш ауылындағы №1 мектеп - лицейі» КММ
Тарих пәнінің мұғалімі
Рахым Бахыт
Эл.почта: Baky.1982@mail.ru
Телефон:87775925504
Ұзынағаш 2025
Түсінік хат
Білім беру жүйесіндегі өзгерістерге байланысты Қазақстан тарихындағы білім жаңаруда.
Таңдау курсында берілген материалдар Отан тарихына деген ынта мен қызығушылықты арттыра түсуге, сонымен бірге осыған дейін алған білімдерін тереңдетуге бағытталған.
Курс өткізуші ұстаз негізгі мектеп бағдарламасына сүйеніп, қосымша сабақ ретінде оқытылатын курста тарихи оқиғалар тізбегі, терминологиялық сөздік, сандық-сапалық көрсеткіштермен қатар, ортағасырлық саяхатшылар, тарихи қайраткерлер туралы мәліметтер ұсынады, сол ақпараттарды қайталайды, бекітеді.
Таңдау курсы «Қазақстан Республикасының жалпыға орта білім беру» мемлекеттік білім стандартының Қазақстан тарихы пәні бойынша дайындалған оқу бағдарламасының негізінде жасалды.
Бағдарлама Қазақстан тарихын толық қамтитын тақырыптарды құрайды. Бағдарламада қазақ мемлекеттілігінің тарихи-өркениеттік бастаулары, даму, өрлеу тарихы, әсіресе Қазақстан Республикасының қалыптасу және даму тарихы жүйемен берілген.
Мақсаты:
-
Оқушылардың тарихи сауаттылығын дамыту.
-
Қоғамдық құбылыстардың тарихи негіздерін түсінуге баулу.
-
Тарихи оқиғалар мен деректерді сын тұрғысынан бағалауға үйрету.
-
Тарихи деректердің маңыздылығын түсіндіру және есте сақтау қабілетін дамыту.
Міндеттері:
-
Хронологиялық тәртіп бойынша негізгі тарихи оқиғаларды оқыту.
-
Оқушылардың тарихи қатынастар арасындағы байланыстарды оны
-
Тарихи оқиғаларды ұлттық және жаһандық тұрғыда түсіндіру.
-
Оқушының жеке интеллектуалды дамуы, бойындағы мүмкіндік деңгейін анықтау, жалпы логикалық дамуын, танымдық белсенділігін арттыру, шығармашылық әрекетін дамыту, ғылыми деректерден, ұғымдардан, заңдармен теориядан тұратын тарих пәнінің негізін меңгеру;
Ерекшелігі:
Бағдарламада жекелеген тараулар бойынша даталар қарастырылған. Әрбір тарау бойынша терең тиянақты білім алуына, білім дағдыларын қалыптастыруға мүмкіндік береді.
Күтілетін нәтижелер: Бағдараламаның құрылымы мен мазмұны қосымша білім көздерін, заманауи ақпараттық- коммуникациялық технологиялардың мүмкіндіктерін пайдалану негізінде оқушыларды өз беттерімен іздену, сипаттау, қолдану, талдау, жинақтау, бағалау дағдылары қалыптасады. Бағдараламаның тапсырмаларын орындағаннан кейін, тексеруге арналған.
-
Сабақта алған білімдерін күнделікті өмірде қолдана біледі.
-
Танымдық қабілеттері дамиды.
-
Қазақстан тарихының даму кезеңдері мен уақыттың шеңберін біледі;
-
Қазақ тарихында өзіндік орындары бар зиялы қауым өкілдерінің қызметіне талдау жасай біледі;
-
Сандық-сапалық көрсеткіштермен жүйелі жұмыс жасай алады;
Авторлық бағдарламаның мазмұны мен құрылымы
(Барлығы -34сағат, аптасына 1 сағат)
«Қазақстан тарихы» пәнінің оқу-бағдарламалық құрылымы
І-бөлім. Ежелгі Қазақстан - 2 сағат
б.з.д. VIII–III ғасырлар – Сақтардың гүлдену кезеңі.
б.з.д. III ғасыр – Үйсін мемлекетінің құрылуы
ІІ- бөлім Ерте орта ғасырлардағы Қазақстан V-XIII ғ.- 9 сағат
Қазақстан түркілер кезеңінде, Қазақ хандығының құрылуы, Қазақстан монғол империясының құрамында тақырыптары қарастырылады.
ІІІ- бөлім Қазақстан Ресей империясының құрамында - 7сағат
XIXғ. Қазақстан мәдениеті. Әдебиет. Ғылым. Музыка. Халық ағарту ісі, отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық көтерілістер және олардың маңызы, Қазақстан ХХ ғ. басында. Әлеуметтік – саяси, экономикалық дамуы, Қазақстанның Ресей Империясына қосылуы және оның қорытындысы сияқты тақырыптар қамтылады.
ІV-бөлім Қазақстан Кеңес дәуірінде - 12 сағат
Бұл бөлімде, Қазақстан қайта құру жылдарында (1985-1991жж.). Қазақстан Ұлы Отан соғысы жылдарында (1941-1945жж). Қазақстан соғыстан кейінгі жылдарда (1946-1970жж.), Қазақстан кемелденген социализм кезеңінде (1971-1985жж.), Қазақстан 1917-1941 жж. аралығындаболған оқиғалар қарастырылады.
V-бөлім Тәуелсіз Қазақстан Республикасы - 3 сағат
Қазақстан Республикасының сыртқы саясаты мен халықаралық саясаттағы алатын орны, Тәуелсіз Қазақстанның экономикасы, Қазақстанның саяси-экономикалық дамуы сияқты тақырыптар қарастырылады.
Курс көлемінде өтілген тақырыптарды бекіту мақсатында қорытынды-қайталау жасалады.
«Тарихи даталар» элективті курсының күнтізбелік жоспары
Аптасына – 1 сағат, барлығы 34 сағат
Жаратылыстану- математикалық бағыттағы 10-11 сыныпқа арналған
|
р\с |
Тақырыптың мазмұны |
Сағат саны |
Мерзімі |
|
І-бөлім. Тас дәуірінен б.з. V ғасырына дейінгі кезеңдегі Қазақстан (2 сағат) |
|||
|
1 |
Тас және қола дәуіріндегі Қазақстан. |
1 |
|
|
2 |
Тайпалық одақтар. Алғашқы көшпелі мемлекеттер. |
1 |
|
|
ІІ- бөлім Ерте орта ғасырлардағы Қазақстан V-XIII ғ. (9 сағат) |
|||
|
3 |
Қазақ этногенезінің түркілік кезеңі |
1 |
|
|
4 |
Түркілердің тарих сахнасына шығуы |
1 |
|
|
5 |
Қазақ халқының қалыптасуындағы маңызды үдерістер |
1 |
|
|
6 |
Қазақстан монғол империясының құрамында |
1 |
|
|
7 |
Қазақстан жеріндегі Моңғол билігі (XIII-XIV ғғ.) |
1 |
|
|
8 |
Моңғол империясының құлдырауы және оның Қазақстанға әсері |
1 |
|
|
9 |
Қазақ хандығының құрылуы |
1 |
|
|
10 |
Қазақ хандығының негізін қалаушылар |
|
|
|
11 |
Қазақ хандығының кейінгі дамуы әсер еткен тарихи оқиғаларды сараптау |
1 |
|
|
ІІІ- бөлім Қазақстан Ресей империясының құрамында (7сағат) |
|||
|
12 |
Қазақстанның Ресей Империясына қосылуы және оның қорытындысы |
1 |
|
|
13 |
Қазақстанның Ресей империясының салдары |
1 |
|
|
14 |
Негізгі ұлт-азаттық көтерілістер |
1 |
|
|
15 |
Отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық көтерілістер және олардың маңызы |
|
|
|
16 |
Қазақстан ХХ ғ. басында. Әлеуметтік – саяси, экономикалық дамуы |
1 |
|
|
17 |
Қазақстан ХХ ғ. басында. Әлеуметтік – саяси, экономикалық дамуы |
1 |
|
|
18 |
XIXғ. Қазақстан мәдениеті. Әдебиет. Ғылым. Музыка. Халық ағарту ісі. |
1 |
|
|
ІV-бөлім Қазақстан Кеңес дәуірінде (12 сағат) |
|||
|
19 |
Қазақстан Кеңес дәуірінде: саяси, экономикалық және мәдени өзгерістер |
1 |
|
|
20 |
Экономикалық даму және индустрияландыру |
1 |
|
|
21 |
Қазақстан Кеңес дәуірінде: Мәдениет, білім және ғылым |
1 |
|
|
22 |
Қазақстан Ұлы Отан соғысы жылдарында (1941-1945жж). |
1 |
|
|
23 |
1 |
|
|
|
24 |
Қазақстан соғыстан кейінгі жылдарда (1946-1970жж.) |
1 |
|
|
25 |
Қазақстан соғыстан кейінгі жылдарда (1946-1970жж.) |
1 |
|
|
26 |
Қазақстан кемелденген социализм кезеңінде (1971-1985жж.). |
1 |
|
|
27 |
Қоғамдық-саяси жағдай және идеология |
1 |
|
|
28 |
Шығармашылық және қоғамдық өзгерістер |
1 |
|
|
29 |
Қазақстан қайта құру жылдарында (1985-1991жж.). |
1 |
|
|
30 |
Қазақстан қайта құру жылдарында (1985-1991жж.). |
|
|
|
V-бөлім Тәуелсіз Қазақстан Республикасы 3-сағат |
|||
|
31 |
Қазақстанның саяси-экономикалық дамуы. |
1 |
|
|
32 |
Тәуелсіз Қазақстанның экономикасы |
1 |
|
|
33 |
Қазақстан Республикасының сыртқы саясаты мен халықаралық саясаттағы алатын орны. |
1 |
|
|
34 |
Қорытынды |
1 |
|
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1. «Қазақстан тарихы» (ЖОО студенттеріне арналған негізгі оқулық)
2. «Қазақстан тарихы: оқулық» (ЖОО-ға арналған, авторлары: Қ.С. Қаражан, Т.О. Омарбеков, Б.Ғ. Аяған және т.б.)
3. «Қазақстан тарихы (көне заманнан бүгінге дейін)» (Бес томдық, Ғылым академиясы жобасы)
4. «Қазақстанның жаңа заман тарихы» (XVIII-XX ғ. басы)
5. «Қазақстан тарихы. Лекциялар курсы»
6. «Қазақстан тарихы: оқу құралы» (Аяған Б., Әбдәкімұлы Ә. және т.б.)
7. «Қазақстан тарихы. Жаңа заман» – 9-сынып
8. «Қазақстан тарихы. Қазіргі заман» – 10-11 сыныптар
9. «Қазақстан тарихы. 5-11 сыныптарға арналған хронологиялық курс»
10. Қосымша ақпарат интернет көздері
11. «Қазақстан тарихы. Ежелгі дәуірден бүгінге дейін» – 7-сынып
12. «Қазақстан тарихы. Орта ғасырлар» – 8-сынып
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
10-11 сыныпқа арналған "Тарихи даталар"
10-11 сыныпқа арналған "Тарихи даталар"
АЛМАТЫ ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ
ЖАМБЫЛ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ»
МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІНІҢ
«Ұзынағаш ауылындағы №1 мектеп - лицейі» КММ
Тарихи даталар
(10-11 сыныпқа арналған оқу құралы)
Алматы облысы Жамбыл ауданы
«Ұзынағаш ауылындағы №1 мектеп - лицейі» КММ
Тарих пәнінің мұғалімі
Рахым Бахыт
Эл.почта: Baky.1982@mail.ru
Телефон:87775925504
Ұзынағаш 2025
Түсінік хат
Білім беру жүйесіндегі өзгерістерге байланысты Қазақстан тарихындағы білім жаңаруда.
Таңдау курсында берілген материалдар Отан тарихына деген ынта мен қызығушылықты арттыра түсуге, сонымен бірге осыған дейін алған білімдерін тереңдетуге бағытталған.
Курс өткізуші ұстаз негізгі мектеп бағдарламасына сүйеніп, қосымша сабақ ретінде оқытылатын курста тарихи оқиғалар тізбегі, терминологиялық сөздік, сандық-сапалық көрсеткіштермен қатар, ортағасырлық саяхатшылар, тарихи қайраткерлер туралы мәліметтер ұсынады, сол ақпараттарды қайталайды, бекітеді.
Таңдау курсы «Қазақстан Республикасының жалпыға орта білім беру» мемлекеттік білім стандартының Қазақстан тарихы пәні бойынша дайындалған оқу бағдарламасының негізінде жасалды.
Бағдарлама Қазақстан тарихын толық қамтитын тақырыптарды құрайды. Бағдарламада қазақ мемлекеттілігінің тарихи-өркениеттік бастаулары, даму, өрлеу тарихы, әсіресе Қазақстан Республикасының қалыптасу және даму тарихы жүйемен берілген.
Мақсаты:
-
Оқушылардың тарихи сауаттылығын дамыту.
-
Қоғамдық құбылыстардың тарихи негіздерін түсінуге баулу.
-
Тарихи оқиғалар мен деректерді сын тұрғысынан бағалауға үйрету.
-
Тарихи деректердің маңыздылығын түсіндіру және есте сақтау қабілетін дамыту.
Міндеттері:
-
Хронологиялық тәртіп бойынша негізгі тарихи оқиғаларды оқыту.
-
Оқушылардың тарихи қатынастар арасындағы байланыстарды оны
-
Тарихи оқиғаларды ұлттық және жаһандық тұрғыда түсіндіру.
-
Оқушының жеке интеллектуалды дамуы, бойындағы мүмкіндік деңгейін анықтау, жалпы логикалық дамуын, танымдық белсенділігін арттыру, шығармашылық әрекетін дамыту, ғылыми деректерден, ұғымдардан, заңдармен теориядан тұратын тарих пәнінің негізін меңгеру;
Ерекшелігі:
Бағдарламада жекелеген тараулар бойынша даталар қарастырылған. Әрбір тарау бойынша терең тиянақты білім алуына, білім дағдыларын қалыптастыруға мүмкіндік береді.
Күтілетін нәтижелер: Бағдараламаның құрылымы мен мазмұны қосымша білім көздерін, заманауи ақпараттық- коммуникациялық технологиялардың мүмкіндіктерін пайдалану негізінде оқушыларды өз беттерімен іздену, сипаттау, қолдану, талдау, жинақтау, бағалау дағдылары қалыптасады. Бағдараламаның тапсырмаларын орындағаннан кейін, тексеруге арналған.
-
Сабақта алған білімдерін күнделікті өмірде қолдана біледі.
-
Танымдық қабілеттері дамиды.
-
Қазақстан тарихының даму кезеңдері мен уақыттың шеңберін біледі;
-
Қазақ тарихында өзіндік орындары бар зиялы қауым өкілдерінің қызметіне талдау жасай біледі;
-
Сандық-сапалық көрсеткіштермен жүйелі жұмыс жасай алады;
Авторлық бағдарламаның мазмұны мен құрылымы
(Барлығы -34сағат, аптасына 1 сағат)
«Қазақстан тарихы» пәнінің оқу-бағдарламалық құрылымы
І-бөлім. Ежелгі Қазақстан - 2 сағат
б.з.д. VIII–III ғасырлар – Сақтардың гүлдену кезеңі.
б.з.д. III ғасыр – Үйсін мемлекетінің құрылуы
ІІ- бөлім Ерте орта ғасырлардағы Қазақстан V-XIII ғ.- 9 сағат
Қазақстан түркілер кезеңінде, Қазақ хандығының құрылуы, Қазақстан монғол империясының құрамында тақырыптары қарастырылады.
ІІІ- бөлім Қазақстан Ресей империясының құрамында - 7сағат
XIXғ. Қазақстан мәдениеті. Әдебиет. Ғылым. Музыка. Халық ағарту ісі, отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық көтерілістер және олардың маңызы, Қазақстан ХХ ғ. басында. Әлеуметтік – саяси, экономикалық дамуы, Қазақстанның Ресей Империясына қосылуы және оның қорытындысы сияқты тақырыптар қамтылады.
ІV-бөлім Қазақстан Кеңес дәуірінде - 12 сағат
Бұл бөлімде, Қазақстан қайта құру жылдарында (1985-1991жж.). Қазақстан Ұлы Отан соғысы жылдарында (1941-1945жж). Қазақстан соғыстан кейінгі жылдарда (1946-1970жж.), Қазақстан кемелденген социализм кезеңінде (1971-1985жж.), Қазақстан 1917-1941 жж. аралығындаболған оқиғалар қарастырылады.
V-бөлім Тәуелсіз Қазақстан Республикасы - 3 сағат
Қазақстан Республикасының сыртқы саясаты мен халықаралық саясаттағы алатын орны, Тәуелсіз Қазақстанның экономикасы, Қазақстанның саяси-экономикалық дамуы сияқты тақырыптар қарастырылады.
Курс көлемінде өтілген тақырыптарды бекіту мақсатында қорытынды-қайталау жасалады.
«Тарихи даталар» элективті курсының күнтізбелік жоспары
Аптасына – 1 сағат, барлығы 34 сағат
Жаратылыстану- математикалық бағыттағы 10-11 сыныпқа арналған
|
р\с |
Тақырыптың мазмұны |
Сағат саны |
Мерзімі |
|
І-бөлім. Тас дәуірінен б.з. V ғасырына дейінгі кезеңдегі Қазақстан (2 сағат) |
|||
|
1 |
Тас және қола дәуіріндегі Қазақстан. |
1 |
|
|
2 |
Тайпалық одақтар. Алғашқы көшпелі мемлекеттер. |
1 |
|
|
ІІ- бөлім Ерте орта ғасырлардағы Қазақстан V-XIII ғ. (9 сағат) |
|||
|
3 |
Қазақ этногенезінің түркілік кезеңі |
1 |
|
|
4 |
Түркілердің тарих сахнасына шығуы |
1 |
|
|
5 |
Қазақ халқының қалыптасуындағы маңызды үдерістер |
1 |
|
|
6 |
Қазақстан монғол империясының құрамында |
1 |
|
|
7 |
Қазақстан жеріндегі Моңғол билігі (XIII-XIV ғғ.) |
1 |
|
|
8 |
Моңғол империясының құлдырауы және оның Қазақстанға әсері |
1 |
|
|
9 |
Қазақ хандығының құрылуы |
1 |
|
|
10 |
Қазақ хандығының негізін қалаушылар |
|
|
|
11 |
Қазақ хандығының кейінгі дамуы әсер еткен тарихи оқиғаларды сараптау |
1 |
|
|
ІІІ- бөлім Қазақстан Ресей империясының құрамында (7сағат) |
|||
|
12 |
Қазақстанның Ресей Империясына қосылуы және оның қорытындысы |
1 |
|
|
13 |
Қазақстанның Ресей империясының салдары |
1 |
|
|
14 |
Негізгі ұлт-азаттық көтерілістер |
1 |
|
|
15 |
Отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық көтерілістер және олардың маңызы |
|
|
|
16 |
Қазақстан ХХ ғ. басында. Әлеуметтік – саяси, экономикалық дамуы |
1 |
|
|
17 |
Қазақстан ХХ ғ. басында. Әлеуметтік – саяси, экономикалық дамуы |
1 |
|
|
18 |
XIXғ. Қазақстан мәдениеті. Әдебиет. Ғылым. Музыка. Халық ағарту ісі. |
1 |
|
|
ІV-бөлім Қазақстан Кеңес дәуірінде (12 сағат) |
|||
|
19 |
Қазақстан Кеңес дәуірінде: саяси, экономикалық және мәдени өзгерістер |
1 |
|
|
20 |
Экономикалық даму және индустрияландыру |
1 |
|
|
21 |
Қазақстан Кеңес дәуірінде: Мәдениет, білім және ғылым |
1 |
|
|
22 |
Қазақстан Ұлы Отан соғысы жылдарында (1941-1945жж). |
1 |
|
|
23 |
1 |
|
|
|
24 |
Қазақстан соғыстан кейінгі жылдарда (1946-1970жж.) |
1 |
|
|
25 |
Қазақстан соғыстан кейінгі жылдарда (1946-1970жж.) |
1 |
|
|
26 |
Қазақстан кемелденген социализм кезеңінде (1971-1985жж.). |
1 |
|
|
27 |
Қоғамдық-саяси жағдай және идеология |
1 |
|
|
28 |
Шығармашылық және қоғамдық өзгерістер |
1 |
|
|
29 |
Қазақстан қайта құру жылдарында (1985-1991жж.). |
1 |
|
|
30 |
Қазақстан қайта құру жылдарында (1985-1991жж.). |
|
|
|
V-бөлім Тәуелсіз Қазақстан Республикасы 3-сағат |
|||
|
31 |
Қазақстанның саяси-экономикалық дамуы. |
1 |
|
|
32 |
Тәуелсіз Қазақстанның экономикасы |
1 |
|
|
33 |
Қазақстан Республикасының сыртқы саясаты мен халықаралық саясаттағы алатын орны. |
1 |
|
|
34 |
Қорытынды |
1 |
|
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1. «Қазақстан тарихы» (ЖОО студенттеріне арналған негізгі оқулық)
2. «Қазақстан тарихы: оқулық» (ЖОО-ға арналған, авторлары: Қ.С. Қаражан, Т.О. Омарбеков, Б.Ғ. Аяған және т.б.)
3. «Қазақстан тарихы (көне заманнан бүгінге дейін)» (Бес томдық, Ғылым академиясы жобасы)
4. «Қазақстанның жаңа заман тарихы» (XVIII-XX ғ. басы)
5. «Қазақстан тарихы. Лекциялар курсы»
6. «Қазақстан тарихы: оқу құралы» (Аяған Б., Әбдәкімұлы Ә. және т.б.)
7. «Қазақстан тарихы. Жаңа заман» – 9-сынып
8. «Қазақстан тарихы. Қазіргі заман» – 10-11 сыныптар
9. «Қазақстан тарихы. 5-11 сыныптарға арналған хронологиялық курс»
10. Қосымша ақпарат интернет көздері
11. «Қазақстан тарихы. Ежелгі дәуірден бүгінге дейін» – 7-сынып
12. «Қазақстан тарихы. Орта ғасырлар» – 8-сынып
шағым қалдыра аласыз













