Материалдар / 10 сынып ЖМБ: §102. Әрекет потенциалының инициациясы мен трансмиссиясы.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

10 сынып ЖМБ: §102. Әрекет потенциалының инициациясы мен трансмиссиясы.

Материал туралы қысқаша түсінік
10.1.7.1- миеленденген нейрон аксонында әрекет потенциалының инициациясы мен трансмиссиясын сипаттау және түсіндіру;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
31 Наурыз 2024
251
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

10 сынып ЖМБ №55


ДӘІЖО___________

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«» КММ
(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары

Нейронның аксон бойымен қозудың берілуі.

§102. Әрекет потенциалының инициациясы мен трансмиссиясы.

(Сабақ тақырыбы)


Бөлім:

«Координация және реттеу»

Педагогтің аты-жөні:


Күні:

5.04 4.04

Сыныбы: 10 «ә,б»

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Нейронның аксон бойымен қозудың берілуі.

§102. Әрекет потенциалының инициациясы мен трансмиссиясы.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.1.7.1- миеленденген нейрон аксонында әрекет потенциалының инициациясы мен трансмиссиясын сипаттау және түсіндіру;

Сабақтың мақсаты:

миеленденген нейрон аксонында әрекет потенциалының инициациясы мен трансмиссиясын сипаттау және түсіндіреді;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



Бұрынғы білімін еске түсіру

Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау.


«Артығын алып таста»

Оқушыларға сөздер немесе суреттер жинағын (сабақ тақырыбымен

байланысты) көрсетіңіз. Олар қай сөз немесе сурет қалғандарына қатысты емес екенін анықтауы керек.


Нейромедиаторлар

Нейрон органоидтері

Нейротүтікшелер

Предспайк

Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды.


Оқушылар сөздің немесе суреттің қалғандарына қатысты емес екенін анықтайды. Артығын алып тастайды. Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды. Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді.

«Ашық журнал» әдісі.


Дескриптор:

-кілт сөздердің артығын анықтайды -1 балл;

Интерактивті панель

Презентация



Оқушылардың назарын аудару

«Құндылық» Талап (Салауатты өмір салтын ұстану)


«Менен сұрақ-сенен жауап» әдісі бойынша оқу мақсатына сай сұрақ қойылады.


Мембраналық потенциал дегеніміз не?

Әрекет потенциалы дегеніміз не?

Менен сұрақ-сенен жауап әдісінде қойылған сұрақтарға жауап береді, ой қозғау жүзеге асады.

«Ашық журнал» әдісі.


Дескриптор:

- бір құндылық айтты – 1 балл;

- оқу мақсатына сай қойылған сұрақтарға жауап береді -2 балл;

Интерактивті панель Презентация




Сабақтың мақсатын таныстыру

Сабақтың оқу мақсаты:

10.1.7.1- миеленденген нейрон аксонында әрекет потенциалының инициациясы мен трансмиссиясын сипаттау және түсіндіру;


Сабақтың мақсаты:

миеленденген нейрон аксонында әрекет потенциалының инициациясы мен трансмиссиясын сипаттау және түсіндіреді;

Жаңа сабақтың тақырыбын мақсатын жазады.

Кері байланыс:

«Мадақтау» әдісі

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»

т.б

Интерактивті панель

Презентация


Биология 10-сынып, Автор: Е.А.Очкур, Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы 2019ж

Жаңа тақырыпты таныстыру

«Инсерт» кесте әдісі.

Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланып, танысып шығу. INSERT - оқығанын түсінуге, өз ойына басшылық етуге, ойын білдіруге үйрететін ұтымды әдіс.

Оқушылар мәтінді оқиды.

Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланады, танысып шығады. Кестені толтырады. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Мадақтау» әдісі

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»

т.б

Интерактивті панель

Презентация



Сабақтың ортасы


Оқушыларға бағыт бағдар беру

«Атаулар мекені»

Тақырып бойынша термин сөздердер беріледі. Тыңдаушылар қосымша ақпараттан жауаптарын сипаттау, теориялық білімдерін молайту.


Натрий-калий сорғысы

Нейромедиаторлар

Синапс

Тыңдаушылар қосымша ақпараттан жауаптарын жазып, теориялық білімдерін молайтады.


«Ашық журнал» әдісі


Дескриптор:

-кілт сөздердің мазмұнын сипаттайды – 2 балл;

Интерактивті панель

Презентация



Практикалық тапсырмалар беру

Жеке жұмыс ҚБ тапсырмалары ҚМЖ қосымшасында орналасқан




Оқушылар жеке ҚБ тапсырмаларын орындайды. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.



Жеке жұмыс ҚБ тапсырмаларының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан

Интерактивті панель

Презентация


Жұмыс дәптерлері

Үлестірме парақтар

Бағалау

Жеке жұмыс ҚБ тапсырмалары ҚМЖ қосымшасында орналасқан




Оқушылар жеке ҚБ тапсырмаларын орындайды. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.



Жеке жұмыс ҚБ тапсырмаларының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан

Интерактивті панель

Презентация


Жұмыс дәптерлері

Үлестірме парақтар

Сабақтың соңы


Кері байланыс беру

«Жетістік баспалдағы» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.


Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсатына жеткізетін тапсырмалар орындауына қарай, өз түсінгенін, пікірін, өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.

«Дұрыс келісемін», «Толықтырамын, басқа көзқарасым бар», «Менің сұрағым бар».

Мұғалім оқушыларды «Бас бармақ» әдісі арқылы бағалайды. Жарайсың!

Жақсы!

Талпын!


Интерактивті панель Презентация


Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру

Үй тапсырма: §103. Рефрактерлық кезең және оның рөлі. §104. Миелинденген нейрондардың артықшылығы.§105. Миелинденген және миелинденбеген нейрондарды салыстыру.

Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен танысады және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Өте жақсы!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

Биология 10-сынып, Автор: Е.А.Очкур, Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы 2019ж


ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША

Құндылықтарды енгізу шарттары:

  • Құндылықтың атын айтпау;

  • Лекция ретінде болмауы;

  • Максималды ұзақтық-10 минут;

  • Материал алынған дереккөзге сілтеменің болуы;

  • Жас ерекшелігіне сай болуы;

  • Іс-шаралардың әртүрлі болуы;


«Тақырып» §102. Әрекет потенциалының инициациясы мен трансмиссиясы.

«Құндылық» Талап (Салауатты өмір салтын ұстану)


Алекситимия - адамның өз эмоцияларын анықтау және білдіру қабілетін жоғалтқан кезде, басқалардың көз алдында қалыпты болып көрінуге мәжбүр болатын тұлғаның психологиялық жағдайы.



Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланып, танысып шығу. INSERT - оқығанын түсінуге, өз ойына басшылық етуге, ойын білдіруге үйрететін ұтымды әдіс.


«V» - «Білемін»

«-» «мен үшін түсініксіз»

«+» - «мен үшін жаңа ақпарат»

«?» - «мені таңғалдырады»








Әрекет потенциалының трансмиссиясы


1:Электрлі тоқ, натрий ионды каналдардың ашылуының саларынан пайда болады, мембрананың көршілес аймақтарын қозыдарды.

2:Бұл қозудың нәтижесінде екінші аймақтағы натрий ионды каналдары ашылады да әрекет потенциалы пайда болады. пайда болған әрекет потенициалы өз кезегінде көршілес мембрананың аймақтарын қоздырады. Бірінші аймақта калий ионды каналдары ашылады, реполяризация үдерісі жүреді.

3:Электрлі тоқ, екінші аймақта натрий ионды каналдардың ашылуының салдарынан пайда болған, үшінші аймақта осы каналдардың ашылуын мәжбүрлейді және әрекет потенциалы сол аймаққа өтеді. Бірінші аймақта натрий ионды каналдары ашыла алмайды, себебі олар әрекет потенциалынан кейін уақытша инактивті (белсенсіз) болады. Екінші аймақта калий ионды каналдар ашылады, реполяризация үдерісі жүреді. Кейін тыныштық потенциалы пайда болады.

Кейбір жүйке талшықтары арнайы қабықпен қапталуы мүмкін. Бұл нейрондар «миелинді» қабықшамен қапталады. Миелинді нейрондар арқылы әрекет потенциалы жылдам қозғалады.


Миелинді талшықтағы әрекет потенциалы.

1. Үнемділік. Миелин астындағы аксон мембранасында натрий ионды каналдар жоқ, сондықтан да бұл аймақтарда әрекет потенциалы жүрмейді. Бұл каналдар тек миелинді қабықшаның арасындағы жіңішке буындар арасында орналасады. Бұл буындарды –Ранвье буындары деп атайды. Миелинді аксондарда Ранвье буындарында ғана әреке

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!