2-ТОҚСАН
БОЙЫНША
ЖИЫНТЫҚ
БАҒАЛАУҒА
АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР «Қоғамдағы
жұмыссыздық мәселесі»
бөлімі
бойынша жиынтық
бағалау
Сөйлеу әрекетінің түрлері
Тыңдалым
Айтылым
Оқу мақсаты 11.1.2.1
мәтінді тыңдай отырып,
негізгі идеяларды (ақпараттарды) қысқаша түртіп жазу (конспектілеу) және берілген
ақпараттарды
жүйелеу
11.2.4.1
кәсіби бағыттағы түпнұсқа
мәтіндерден
қажетті
ақпаратты (деректерді, сипаттамаларды, сандық
көрсеткіштерді, сілтемелерді)
анықтау, олардың қолданылу мақсатын талдау
Бағалау
критерийі
Білім алушы
Мәтіндегі негізгі ақпараттарды
жүйелеп, конспектілейді
Мәтіннен деректерге қатысты сипаттамаларды анықтап,
қолданылу мақсатын түсіндіреді
Ойлау
дағдыларының Білу және түсіну деңгейі
Қолдану Орындау
уақыты 15-20 минут Тапсырма
1.
Мәтінді тыңдап, жұмыссыздық
түрлеріне қатысты ақпараттарды түртіп алыңыз.
Жұмыссыздық – елдегі еңбекке қабілетті тұрғындардың бір
бөлігі өзіне пайдалы еңбекпен айналысатын кәсіп таба алмай
дағдаратын әлеуметтік-экономикалық құбылыс. Экономикалық әдебиеттерде кез келген
қоғамдағы жұмыссыздық құбылыстары сипатына байланысты фрикциялық
жұмыссыздық, құрылымдық жұмыссыздық, циклдік жұмыссыздық болып
ажыратылады. Фрикциялық жұмыссыздық – қызметкерлердің жұмыс орнын
ерікті түрде ауыстыруымен және жұмыстан уақытша босау кезеңдерімен
байланысты (қызметкерлердің бір жұмыстан екінші жұмысқа ауысқан
кездегі уақытша жұмыспен қамтылмауы) құбылыс. Құрылымдық
жұмыссыздық – елдегі тұтыну тауарларына сұранымның құрылымында және
өндіріс технологиясында болатын өзгерістер салдарынан пайда болатын
құбылыс. Бұл жағдайда қызметкер не өзінің кәсібіне (мамандығына)
сұранымның жоқтығы салдарынан‚ не жұмыс алу үшін жеткілікті
біліктілігінің жоқтығы салдарынан жұмыссыз
қалады.
Жұмыссыздық – барлық қоғамда болып тұратын құбылыс.
Нарықтық экономикасы дамыған елдерде‚ мысалы‚ АҚШ-та‚ еңбекке
қабілетті тұрғындардың жұмыспен толық қамтылуы жұмыссыздық мүлдем
жоқ дегенді білдірмейді. Фрикциялық және құрылымдық жұмыссыздық
болмай қоймайды деп есептеледі. Демек, елдегі тұрғындардың жұмыспен
толық қамтылуы – ол елде циклдік жұмыссыздықтың жоқтығын білдіреді.
Жұмыспен толық қамтылу кезіндегі жұмыссыздық деңгейі оның табиғи
деңгейі болып саналады. Мұндай жағдай елдегі жұмыс күшінің
рыноктары теңдестірілгенде, яғни жұмыс іздеушілердің саны бос жұмыс
орындарының санына тең болғанда пайда болады. Жұмыссыздықтың табиғи
деңгейі қоғамдағы оң құбылыс болып есептеледі. Өйткені
“фрикциялық” жұмыссыздарға бос жұмыс орнын табу
үшін әрқашан уақыт керек‚ “құрылымдық” жұмыссыздарға да
біліктілігін жетілдіру, жаңа мамандық алу үшін немесе жұмыс табу
мақсатымен басқа жерге көшу үшін уақыт керек. Егер жұмыс
іздеушілердің саны бос жұмыс орнынан асып түссе‚ онда жұмыс күші
рыногінің тең болмағаны. Екінші жағынан‚ жиынтық сұраным молайған
жағдайда жұмыс күшінің “жетіспеушілігі” сезіледі‚ яғни бос жұмыс
орындарының саны жұмысқа мұқтаждардың санынан асып
түседі. Қазақстанда нарықтық экономикаға өту
кезеңінде бұрынғы тиімсіз кәсіпорындар мен ауыл шаруашылық
мекемелерінің жұмысын уақытша тоқтатып, жабылуына, банкротқа
ұшырауына, жекешелендіріліп, қайта құрылуына байланысты құрылымдық
жұмыссыздық құбылысы байқалды.
2. Түртіп алған ақпараттарыңызды жүйелеп,
кез келген үлгіде кластер
құрастырыңыз. Үлгі
Жұмыс пен
табыс
3.Мәтінде
айтылған негізгі ақпараттар бойынша кестені
толтыр.
Тірек
ұғымдар
|
Негізгі
ақпараттар
|
1
|
1
|
2
|
2
|
3
|
3
|
4
|
4
|
4.
Берілген сұрақтардың бірін
таңдап, жұпта диалогке түсіңіз. Сөйлеу кезінде кідіріс, екпін,
интонацияны ескеріңіз.
-
Қоғамдағы жұмыссыздық
мәселесін шешеуге бола ма??
-
Жұмыссыздық неден пайда
болады?
-
Бір қоғамда өмір сүріп
жатқан адамдар неге әлеуметтік тұрғыдан
теңсіз болады?
-
Қандай әлеуметтік
мәселелерді білесіңдер?
Бағалау
критерийі
|
Тапсырма
№
|
Дескриптор
|
Балл
|
Білім алушы
|
Мәтіндегі негізгі ақпараттарды
жүйелеп, конспектілейді
|
1-2
|
жұмыссыздыққа қатысты негізгі ақпараттарды
түртіп алады;
|
1
|
жазып алған ақпараттарды жүйелеп,
кластер
құрастырады;
негізгі
аұ
|
2
|
|
3
|
тірек ұғымдарды
жазады;
негізі ақпаратты
анықтайды;
|
2
2
|
Мәтіннен деректерге қатысты
сипаттамаларды анықтап,
қолданылу мақсатын түсіндіреді
|
4
|
жұмыссыздық түрлерін атайды;
|
1
1
1
|
Әлеуметтік мәселелерді талдап
айтады
|
оларға берілген
сипаттамаларды өз сөзімен түсіндіреді;
|
Өмірмен
байланыстырады
-
мақсатты аудиторияны ескереді;
-
берілген сөздер мен сөз
тіркестерін қолданады;
-
латын әліпбиіне көшудің
тиімділігі мен маңызын айтады;
-
стиль мен жанр ерекшелігін
сақтайды;
мәтін құрылымын сақтайды.
|
1
1
1
|
Нақты мысалдар
келтіреді
Фактілермен ділелдеп
айтады
|
ойын жүйелі жеткізеді.
|
1
1 4
|
Барлық
балл
|