Материалдар / 11 сынып ЖМБ ; ҚМЖ; 11.4.4.3 - биоинформатиканың ролін сипаттау;
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

11 сынып ЖМБ ; ҚМЖ; 11.4.4.3 - биоинформатиканың ролін сипаттау;

Материал туралы қысқаша түсінік
11 сынып ЖМБ ; ҚМЖ; 11.4.4.3 - биоинформатиканың ролін сипаттау;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Ақпан 2024
126
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

11 сынып ЖМБ №46

ДӘІЖО___________

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«» КММ
(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары
«Биоинформатика» ұғымы. §52.«Биоинформатика» ұғымы. Биоинформатиканың құралдарын зерттеулерге қолдану.

(Сабақ тақырыбы)


Бөлім:

«Биомедицина және биоинформатика»

Педагогтің аты-жөні:


Күні:

23.02

Сыныбы: 11 «ә» ЖМБ

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

«Биоинформатика» ұғымы. §52.«Биоинформатика» ұғымы.

Биоинформатиканың құралдарын зерттеулерге қолдану.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

11.4.4.3 - биоинформатиканың ролін сипаттау;

Сабақтың мақсаты:

биоинформатиканың ролін сипаттайды;

ЕБҚ:( қабылдауы баяу) сабақ мазмұны бойынша ойын жазады, қандай білім алғанын сипаттайды;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



Бұрынғы білімін еске түсіру

Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау.


«Менен сұрақ-сенен жауап» әдісі бойынша оқу мақсатына сай сұрақ қойылады.


Эпигенетика термині нені білдіреді?

Жасушада гистондар қайда орналасқан?

Эпигенетиканың медицинадағы рөлі қандай?

Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды.


Менен сұрақ-сенен жауап әдісінде қойылған сұрақтарға жауап береді, ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Мадақтау» әдісі

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»

т.б

Интерактивті панель

Презентация


Оқушылардың назарын аудару

«Сендер білесіңдер ме?»


Биологиядағы «биоинформатика» ұғымын;

Компьютерлік талдау жасау принциптерін;

Биологиялық мәліметтер базасымен жұмысты сипаттауды;

Биоинформатика бойынша зерттеулерге мысал келтіруді;


Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

Өз ойын, ой-пікірін білдіреді.

Кері байланыс:

«Өте жақсы!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

Интерактивті панель

Презентация


Биология 11-сынып, Автор: Е.А.Очкур, Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы 2020 ж

Сабақтың мақсатын таныстыру

Сабақтың оқу мақсаты:

11.4.4.3 - биоинформатиканың ролін сипаттау;


Сабақтың мақсаты:

биоинформатиканың ролін сипаттайды;

Жаңа сабақтың тақырыбын мақсатын жазады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель

Презентация


Биология 11-сынып, Автор: Е.А.Очкур, Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы 2020 ж

Жаңа тақырыпты таныстыру

«Тың мәлімет»

Мұғалім жаңа сабақты түсіндіру сәті.


Ақпараттан керекті жерін түртіп жазып алады.

«Ду қол шапалақ» әдісі арқылы бағалау.

«Мадақтау!»

«Жарайсың!»

Интерактивті панель

Презентация

https://smk.edu.kz/Course/Topic/16/10284?lang=2


Сабақтың ортасы


Оқушыларға бағыт бағдар беру

«Атаулар мекені»

Тақырып бойынша термин сөздердер беріледі. Тыңдаушылар қосымша ақпараттан жауаптарын сипаттау, теориялық білімдерін молайту.


Биоинформатика

Компьютерлік талдау

Тізбектер биоинформатикасы

Құрылымдық биоинформатика

Тыңдаушылар қосымша ақпараттан жауаптарын жазып, теориялық білімдерін молайтады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Интерактивті панель

Презентация



Практикалық тапсырмалар беру.

Жеке жұмыс ҚБ тапсырмалары ҚМЖ қосымшасында орналасқан




Оқушылар жеке ҚБ тапсырмаларын орындайды. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.



Жеке жұмыс ҚБ тапсырмаларының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан

Интерактивті панель

Презентация

https://www.savemyexams.com/a-level/biology/cie/22/revision-notes/19-genetic-technology/19-1-principles-of-genetic-technology/19-1-11-bioinformatics/


Жұмыс дәптерлері, үлестірме парақтар

Бағалау

Жеке жұмыс ҚБ тапсырмалары ҚМЖ қосымшасында орналасқан




Оқушылар жеке ҚБ тапсырмаларын орындайды. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.



Жеке жұмыс ҚБ тапсырмаларының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан

Интерактивті панель

Презентация

https://www.savemyexams.com/a-level/biology/cie/22/revision-notes/19-genetic-technology/19-1-principles-of-genetic-technology/19-1-11-bioinformatics/


Жұмыс дәптерлері, үлестірме парақтар

Сабақтың соңы


Кері байланыс беру

Кері байланыс «4 себеп» әдісі арқылы. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.


Оқушылар бүгінгі сабақтың мақсатына жеткізетін тапсырмалар орындауына қарай, өз түсінгенін, пікірін, өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды жасайды.

Мұғалім оқушыларды

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағалайды. Жарайсың!

Жақсы!

Талпын!



Интерактивті панель Презентация


1.Мен түсіндім, себебі ...

2.Мен түсінбедім, себебі ...

3.Мен қолдана аламын, себебі ...

4.Маған тиімді болмады, себебі .../ұсыныс……..


Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру

Үйге: §52.«Биоинформатика» ұғымы. Биоинформатиканың құралдарын зерттеулерге қолдану.

Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен танысады және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.

«Керемет!» және т.б

Жұмыс дәптері


Биология 11-сынып, Автор: Е.А.Очкур, Ж.Ж.Құрманғалиева, М.А.Нуртаева. Алматы «Мектеп» баспасы 2020 ж


ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША

«Тың мәлімет»

Мұғалім жаңа сабақты түсіндіру сәті.


Биоинформатика ұғымы және тарихы


Биоинформатика – биологиялық міндеттерді шешу үшін құрылған компьютерлік талдаудың әдістер жинағы.

Биоинформатикада қолданылатын зерттеу әдістері:

  • Информатика және бағдарламалау;

  • Математикалық үлгілер;

  • Статистикалық деректерді өңдеу.

Биоинформатика - биологиялық деректерді сақтау, жинау, ұйымдастыру және талдау үшін әдістерді дамытып, кемелдендіретін пәнаралық сала. [1]

Биоинформатиканың әдiстері мен тәсілдік жиынтықтары:

  1. Салыстырмалы геномикада (гендiк биоинформатика) компьютер талдауының математикалық әдiстерi.

  2. Алгоритмдарды әзiрлеу және (құрылымдық биоинформатика) ақуыздарды кеңiстiктiң құрылымын болжау үшiн керекті бағдарлама.

  3. Стратегиялар, тиiстi есептеуiш методологийлердi зерттеу, сонымен бiрге биологиялық жүйелердi ақпараттық күрделiлiктiң ортақ басқаруы.


Қазіргі биоинформатика ДНҚ тізбегінің тиімді әдістерінің ашылуымен байланысты ХХ ғасырдың 70-ші жылдарында пайда болды. Биоинформатиканың жеке ғылым саласы болып шығуы Nucleic Acids Research журналы толығымен тізбектердің комьютерлік әдіспен талдау туралы алғашқы нөмірі шыққан 1980-жылды есептеуге болады. Биоинформатиканың дамуында және қалыптасуындағы маңызды кезең болып адам геномын секвенирлеу жобасы болды. Дәл осы уақыттан бастап, биоинформатика тек көмекші құрал болудан қалды. Толық геномды анализға көшу кезінде ақпараттық талдаудың компьютерлік әдістері өте маңызды рөл атқарды, тіпті бұл зерттеулер дербес ғылыми бағыт болып жекешеленді. Геномдарда көптеген гендер болды, оның көбісіне ешқандай эксперименттік деректер болмады. Зерттелмеген гендерді геномда табу және олардың функциясын болжау қажет болды. Бұл ең қызықты геном учаскелеріне оларды зерделеу үшін және эксперименттік жұмыстарды ұтымды жоспарлау арқасында әкелуі керек еді.

Генетикалық ақпарат оқу технологиясының дамуында үлкен рөлді компьютерлік техниканың және есептеу әдістерінің дамуы атқарды. Биоинформатиканың қарқынды дамуы компьютерлік технологиялар жеңісті шерумен уақыты бойынша тұспа-тұс келуі таңқаларлық емес. Бұл тағы бір рет ғылыми білім тереңдігі техникалық мүмкіндіктерге қатты тәуелді екенін растады. Басқа биоинформатика дамуындағы маңызды кезеңі болып жаппай ақпарат тарату әлем желісі Ғаламтордың пайда болуы септігін тигізді. Әр түрлі деректер базасы және бағдарламалық құралдардың үлкен саны енді Ғаламтор арқылы қолданылуға мүмкіндік береді. Биоинформатика ғылым салаларының ішіндегі үлкен дәрежеде ғаламторға тәуелді және ғаламтордың арқасында өте табысты дамып келе жатқан сала. Айта кету керек, ғаламтор арқасында өте маңызды биология және медицина саяси шешімінің ашықтығы қазіргі заманның биологиялық мәтіні— адам геномының қол жетімді болуы бұл мәліметті барлық елдердің ғалымдарына қолжетімді етті.

Бүгін біз тірі материяның генетикалық ақпаратың пайдалануының бастапқы кезеңіндеміз, алайда, биологиялық мәтіндердің неғұрлым дамуының тиімді әдістері ашылып көрсетілгеннен кейін және биоинформатика әдістерін әзірлеу құрылыстар жұмыс істеу механизмдер мен тірі жүйелер реттелуі елеулі прогресске мүмкіндік беретінін түсіндік. Нәтижесінде неғұрлым күрделі биологиялық жүйелерді зерделеу мен түсіну мүмкіндігі, оларды жүйелі зерттеу, табиғаттағы эволюциялық байланысын белгілеу, жаңа биотехнологиялар құру, дәрілік препараттарды және емдеу әдістерін пайдалану мүмкін болып отыр. Қазірдің өзінде тек биология және медицина ғылым салаларына ғана емес, биоинформатика айтарлықтай дәрежеде іргелі білімдердің дамуына септігін тигізді. Кезекте, мысалы, адамзат даму тарихының және халықтардың миграциясын зерттеуде мүлдем жаңа мүмкіндіктері ашылуда. Биоинформатика әдістерінің дамуы арқасында геногеография әлем бойынша Адам атадан бастап адамдардың таралуын, геномының жеке ерекшеліктерін талдау әр адамның жеке дамуының, дербестелген медицинаның шексіз мүмкіндіктерін ұсынады. Биоинформатиканың айқын үлкен рөлі белгілі, тірі жүйелердің жұмыс істеу принциптері және элементтері қолданылатын медицина және түрлі технологиялар үшін де маңызы зор.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!