Материалдар / 11 сынып ҚГБ 11.4.4.3 - экстракорпоральды ұрықтандыру (ЭКҰ) әдісінің маңызын түсіндіру;
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

11 сынып ҚГБ 11.4.4.3 - экстракорпоральды ұрықтандыру (ЭКҰ) әдісінің маңызын түсіндіру;

Материал туралы қысқаша түсінік
11.4.4.3 - экстракорпоральды ұрықтандыру (ЭКҰ) әдісінің маңызын түсіндіру;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
07 Сәуір 2024
59
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

11 сынып ҚГБ №56

ДӘІЖО___________

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«» КММ
(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары
Экстракорпоральды ұрықтандырудың этикалық аспектілері.

§45.Экстракорпоральды ұрықтандыру (ЭКҰ)әдісінің медициналық аспектілері: технология туралы нақты мәліметтер. §46.Экстракорпоральды ұрықтанудың этикалық аспектілері.

(Сабақ тақырыбы)


Бөлім:

«Биомедицина және биоинформатика»

Педагогтің аты-жөні:


Күні:

12.04

Сыныбы: 11 «а» ҚГБ

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Экстракорпоральды ұрықтандырудың этикалық аспектілері.

§45.Экстракорпоральды ұрықтандыру (ЭКҰ)әдісінің медициналық аспектілері: технология туралы нақты мәліметтер. §46.Экстракорпоральды ұрықтанудың этикалық аспектілері.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

11.4.4.3 - экстракорпоральды ұрықтандыру (ЭКҰ) әдісінің маңызын түсіндіру;

Сабақтың мақсаты:

экстракорпоральды ұрықтандыру (ЭКҰ) әдісінің маңызын түсіндіреді;

ЕБҚ: экстракорпоральды ұрықтандыру (ЭКҰ) әдісінің маңызын сипаттайды;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



Бұрынғы білімін еске түсіру

Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау.


«Артығын алып таста»

Оқушыларға сөздер немесе суреттер жинағын (сабақ тақырыбымен

байланысты) көрсетіңіз. Олар қай сөз немесе сурет қалғандарына қатысты емес екенін анықтауы керек.


Экстракорпоральды ұрықтану (ЭКҰ),

суррогат ана.

Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды.




Оқушылар сөздің немесе суреттің қалғандарына қатысты емес екенін анықтайды. Артығын алып тастайды. Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды. Өз ойын, ой-пікірлерін білдіреді.

«Ашық журнал» әдісі.


Дескриптор:

-кілт сөздердің артығын анықтайды -1 балл;

Интерактивті панель

Презентация



Оқушылардың назарын аудару

«Құндылық» Талап (Салауатты өмір салтын ұстану)


«Менен сұрақ-сенен жауап» әдісі бойынша оқу мақсатына сай сұрақ қойылады.


ЭКҰ дегеніміз не? Бұл процедураға кімдер және неліктен жүгінеді?

Менен сұрақ-сенен жауап әдісінде қойылған сұрақтарға жауап береді, ой қозғау жүзеге асады.

«Ашық журнал» әдісі.


Дескриптор:

- бір құндылық айтты – 1 балл;

- оқу мақсатына сай қойылған сұрақтарға жауап береді -2 балл;

Интерактивті панель

Презентация


Сабақтың мақсатын таныстыру

Сабақтың оқу мақсаты:

11.4.4.3 - экстракорпоральды ұрықтандыру (ЭКҰ) әдісінің маңызын түсіндіру;


Сабақтың мақсаты:

экстракорпоральды ұрықтандыру (ЭКҰ) әдісінің маңызын сипаттайды;

Жаңа сабақтың тақырыбын мақсатын жазады.

Кері байланыс:

«Мадақтау» әдісі

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»

т.б

Интерактивті панель

Презентация


Биология 11-сынып, Автор: А.Ф.Ковшарь, Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева, Б.Т.Ибраимова, С.А.Куприй, Алматы «Атамұра» баспасы 2020 ж

Жаңа тақырыпты таныстыру

«Инсерт» кесте әдісі.

Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланып, танысып шығу. INSERT - оқығанын түсінуге, өз ойына басшылық етуге, ойын білдіруге үйрететін ұтымды әдіс.

Оқушылар мәтінді оқиды.

Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланады, танысып шығады. Кестені толтырады. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Мадақтау» әдісі

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»

т.б

Интерактивті панель

Презентация


Сабақтың ортасы


Оқушыларға бағыт бағдар беру

«Атаулар мекені»

Тақырып бойынша термин сөздердер беріледі. Тыңдаушылар қосымша ақпараттан жауаптарын сипаттау, теориялық білімдерін молайту.


ЭКҰ этикалық аспектілері, ЭКҰ қарсыластары,

ЭКҰ-ға діни көзқарас.

Тыңдаушылар қосымша ақпараттан жауаптарын жазып, теориялық білімдерін молайтады.


«Ашық журнал» әдісі


Дескриптор:

-кілт сөздердің мазмұнын сипаттайды – 2 балл;

Интерактивті панель

Презентация



Практикалық тапсырмалар беру

Жеке жұмыс ҚБ тапсырмалары ҚМЖ қосымшасында орналасқан




Оқушылар жеке ҚБ тапсырмаларын орындайды. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.



Жеке жұмыс ҚБ тапсырмаларының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан

Интерактивті панель

Презентация


Жұмыс дәптерлері, үлестірме парақтар

Бағалау

Жеке жұмыс ҚБ тапсырмалары ҚМЖ қосымшасында орналасқан




Оқушылар жеке ҚБ тапсырмаларын орындайды. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.



Жеке жұмыс ҚБ тапсырмаларының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан

Интерактивті панель

Презентация


Жұмыс дәптерлері, үлестірме парақтар

Сабақтың соңы


Кері байланыс беру

«Бір ауыз сөз» әдісі.

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.


Оқушылар бір ауыз сөзбен сабақ туралы өз ойларын түсіндіріп береді. Бір ауыз сөздеріне сабақты бағалайтын келесі сөздерді айтуға болады ұнады, пайдалы, қажет, білдім, үйрендім, қызықтым, ұмтылдым, есте сақтадым, жасай аламын. т.б.

Мұғалім оқушыларды «Бас бармақ» әдісі арқылы бағалайды. Жарайсың!

Жақсы!

Талпын!


Интерактивті панель Презентация




Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру

Үй тапсырма: §47.Моноклоналды антиденелер, олардың өндірілуі, алынуы және практикада қолданылуы.

Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен танысады және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Өте жақсы!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

Жұмыс дәптері


Биология 11-сынып, Автор: А.Ф.Ковшарь, Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева, Б.Т.Ибраимова, С.А.Куприй, Алматы «Атамұра» баспасы 2020 ж



ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША

Құндылықтарды енгізу шарттары:

  • Құндылықтың атын айтпау;

  • Лекция ретінде болмауы;

  • Максималды ұзақтық-10 минут;

  • Жас ерекшелігіне сай болуы;

  • Іс-шаралардың әртүрлі болуы;


«Тақырып» §45.Экстракорпоральды ұрықтандыру (ЭКҰ)әдісінің медициналық аспектілері: технология туралы нақты мәліметтер. §46.Экстракорпоральды ұрықтанудың этикалық аспектілері.

«Құндылық» Талап (Салауатты өмір салтын ұстану)

«Түрі» Сұрақ

«Атауы» ЭКҰ кезінде гормондардың қауіптілігі қандай?



Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланып, танысып шығу. INSERT - оқығанын түсінуге, өз ойына басшылық етуге, ойын білдіруге үйрететін ұтымды әдіс.


«V» - «Білемін»

«-» «мен үшін түсініксіз»

«+» - «мен үшін жаңа ақпарат»

«?» - «мені таңғалдырады»








ЭКҰ үшін қарсы көрсетілімге әйелдердің бірқатар аурулары жатады. Оған ЭКҰ процедураларына кедергі келтіретін онкологиялық аурулардың барлық түрі, ауыр тұқымқуалаушылық патологиялар, жыныс мүшелерінің қабыну үдерістерінің өткір фазалары, жыныс мүшелерінің туабіткен деформациясы, бірқатар психикалық аурулар жатады. Ерлерде ЭКҰ процедураларына қарсы көрсетілім жоқ десе де болады.
  ЭКҰ жүргізу үшін қолданылатын 
әдістер мен әдістемелер қазіргі кезде үнемі жетілдірілуде. Қысқаша айтқанда, ЭКҰ процедураларын жүргізу үшін жұмыртқа жасушаларын, сперматозоидтерді алып, ұрықтандырып, эмбрионды өсіріп, жатыр қуысына енгізу керек. Осы сәттердің әрқайсысының ерекшеліктеріне нақты тоқталайық.
  
Жұмыртқа жасушаларын алу – ЭКҰ үшін жетістікке жету мүмкіндігін арттыру үшін бірнеше жұмыртқа жасушасы керек. Әдетте, әйелде бір етеккір циклінде бір жұмыртқа жасушасы пісіп-жетілетіндіктен, бірнеше жұмыртқа жасушасын алу үшін «стимуляция» немесе суперовуляция деп аталатын процедура жүргізеді. Ол үшін дәрігер әйелге гормонды препараттарды қабылдауды бұйырды. Гормондық терапия 7 күннен 20 күнге дейін уақыт алады.
  Фолликула белгілі бір мөлшерге (16–20 мм) жеткен соң, жұмыртқа жасушасын алу процедурасын тағайындайды. Оны жалпы немесе жергілікті анестезия арқылы жүзеге асырады, ультрадыбыстық зерттеу (УДЗ) арқылы тікелей бақылайды және бағыттайды. Әйел денесіне енгізілген арнайы аппаратпен фолликула құрамын – фолликула сұйықтығын сорып алады. Жұмыртқа жасушалары инкубаторда ұрықтану сәтіне дейін болады немесе сұйық азотта мұздатылады, яғни криоконсервацияланады¹.
  Сперматозоидтер ұрықтану күні алынады немесе алдын ала алынып, сұйық азотта мұздатылып сақталады.
  Ұрықтану алдында сперматозоидтерді шәует (ұрық) сұйықтығынан шаяды да, арнайы әдіс арқылы олардың ішінен едәуір сапалысын бөліп алады. Қажет болса, хромосоманы зерттеу тағайындалуы мүмкін. Ресей де және бірқатар елде болашақ бала жынысын таңдауға тыйым салынған. Бірақ ата-анасында жынысқа байланысты тұқымқуалаушылық ауру болған кезде жынысты жасанды таңдау міндетті болып табылады. АҚШ-та және бірқатар басқа елдерде ата-анасына болашақ бала жынысын таңдауға тыйым жоқ.
  
Сынауықта ұрықтандыруды эмбриолог-дәрігерлер эмбриологиялық зертхана жағдайында немесе ЭКҰ клиникасының эмбриологиялық бөлімінде жүргізеді. Ұрықтандыруды екі әдістің бірімен жүзеге асырады. Бірінші, едәуір қарапайым әдісте қоректік ортадағы жұмыртқа жасушасына сперматозоид суспензиясын қосады. Сперматозоидтерді бір жұмыртқа жасушасына 100–200 мың есеппен қосады. 2–3 сағат бойы сперматозоидтердің бірі өз ядросын жеткізеді, яғни оны ұрықтанд

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!