11 сынып ҚМЖ Жасуша мембранасы арқылы заттар тасымалдануының типтері

Тақырып бойынша 11 материал табылды

11 сынып ҚМЖ Жасуша мембранасы арқылы заттар тасымалдануының типтері

Материал туралы қысқаша түсінік
Жасуша мембранасы арқылы заттар тасымалдануының типтері
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді жоспар


Білім беру ұйымының атауы


Бөлім:

10.2 Заттардың тасымалдану

Педагогтің Т.А.Ә.


Күні:


Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Жасуша мембранасы арқылы заттар тасымалдануының типтері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

11.1.3.3-жасууша мембранасы арқылы заттар тасымалының әр түрлі типтерінің механизмдерін

Сабақтың мақсаты

-активті, пассивті тасымалдау механизімін түсіндіру

-мембраналық каналдар арқылы өтетін диффузияны жіктеу

Ойлау дағдысының деңгейі

Қолдану. Жоғары деңгей.

Бағалау критерийі

Активті, пассивті тасымалдау механизмін, қарапайым тасымалдауды түрлерін түсіндіреді

Мембраналық каналдар арқылы өтетін диффузиялауды жіктейді





Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

/10 мин/





















Ортасы/25мин






























  1. Ұйымдастыру кезеңі:

Оқушылармен амандасу, түгендеу

  1. .Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру

  2. Оқушыларды топқа бөлудің тиімді әдістерін қолдану

http://castlots.org/razdelit-na-gruppy/ сайт арқылы жүзеге асыру кезінде көрініс табады:





  1. Алдыңғы білім

«Миға шабуыл» әдісі арқылы оқушыларға жалпылама төмендегі сұрақтар және жаттығу түрлері беріледі. Әр оқушы өз оймен бөліседі. Өзгенің пікірін толықтырады. Сұрақтар қоюдың тиімді әдісі жүзеге асады. Сұрақтар викторина түрінде рессурс арқылы қойылады. Қай оқушының жауап беретінін генератор арқылы жүзеге асырады. https://qazmath.net/nis-catalog/okushyny_tandau/#






  1. «Ой қозғау» әдісі арқылы жаңа сабақтың тақырыбын ашу арқылы ұжымдық талқылауды суретпен жұмыс жүргізуді ұсынады.



"Кинометафора" әдісі

О қушыларға бейнекөрсетілім көрсетіледі
Мұғалім қосымша түсіндірме жүргізеді
Оқушылармен талқылайды

Теорияны бекіту тапсырмасын палтформада ұсыаныд

2.«Ойлан, бірік, бөліс» әдісі арқылы топтық тапсырмалар орындатады

1-топ тапсырмалар Пассивті тасымалдау механизмін, қарапайым тасымалдауды түрлерін анықтаңыздар

2-топ тапсыралар Мембраналық каналдар арқылы өтетін диффузиялауды көрсетіңіздер

3-топ тапсырмалар Мембаранлық марфологиялық құрылымын сызба түсірнде сипаттаңыздар



3-тапсырма Сәйкестендіріңіз жұптық жұмыс






.



4-Тапсырма «Суреттер » тәсілі \Жаппай сұрау

Берілген суреттегі диффузия түрін атаңыз

1,2,3 санмен берілген бөліктерін түсіндір








5-тапсырма «Суретпен сұрақты байланыстыр» тәсілі



Берілген суретте не бейнеленгендігін түсіндіреді, бос төркөзді толтырады.


Унипорт, симпорт, антипорт түсініктерінің мағынасын суретпен байланыстыра отырып түсіндіреді




Жеңілдетілген дифузияның қарапайым дифузиядан айырмашылығын сипаттаңыз





Оқушылар «шаттық шеңбері» әдісі арқылы видео көріп бір-біріне жақсы тілектер айтады.

Топқа саиттагы генератор арқылы бөлінеді

Оқушылар 3- топқа бірігеді.

1-топ

2-топ

3

19

-топ


Оқушылар мағынаны білу үшін сұрақтарға жауап береді











Мағынаны білу үшін анаграмма тапсырмасын орындайды кілтті сөздерді табады, суретті сөйлетеді,сұрақтарға жауап бере отырып ой бөліседі, өз білгендерін ұжымда талқылап айтады;

Бейнекөрсетілімді мұқият көреді. Мұғалімнің түсіндірмесін тыңдайды. Қажетті термин сөздердің анықтамасын дәптерге










Оқушылар

топта бір- бірімен ойласып жауап ұсынады.. дескрипторды қолдана отырып орындайды.














Оқушы берілген тапсырманы ұстазының көмегімен бейнекөрсетілімдерді көре отырып орындайды

Алған ақпараттарын қолданады

Қажетті термин сөздерді даптеріне жазып алады














1. Оқушылар берілген кестедегі суреттерді атайды, айырмашылығын сипаттайды

-Санмен берілген бөліктерін ажыратады


-Сұрақтарға жауап береді.











-Өз ойларын негіздеп айырмашылықтарын атайды




















Қошемет сөздермен ынталандыру.

Жарайсыңдар!

Сәттілік!




Дескриптор:

-Сұрақтарға жауап береді-1бал

Бағалау: Каспий бонустар








Дескриптор:

-Жасуша мембранасының екі маңызды қызметін анықтайды

-Тасымалдану механизмін түсіндіре алады

-кілтті сөздерді табады

Дескриптор

-

Б арлығы-3балл

Мұғалімнің бағалауы



























Дескриптор:


-Диффузия түрін атайды-1балл

- 1,2,3 санымен берілген бөліктерін жазады-1балл








-Мембрана бетінде жүретін процестерді анықтайды-1балл

-Унипорт, симпорт, антипорт сөздерін түсіндіреді-1балл


Бағалау: Каспий бонустар












Топтастыру

http://castlots.org/razdelit-na-gruppy/ онлайн генератор арқылы жүзеге асады

https://www.youtube.com/watch?v=tpbgMed8BSA

ютуб каналдан видео





https://wordwall.net/ru/resource/61696389








https://youtu.be/dEOBOsyE_Oo


https://learningapps.org/watch?v=p5uhfkwun23













https://wordwall.net/ru/resource/56987588




Үлестірме материал














Суреттер, таратпа материалдар


























Соңы/10 мин

Бекіту тапсырмалары. Белсенді тасымал — бұл энергия жұмсаумен бірге жүретін молекулалар мен иондардың концентрация градиентіне қарсы мембран а арқылы тасымалы болып табылады. Жануар жасушаларының мембраналарында натрий-калий сорғысы нәруыз тасымалдаушы рөлін атқарады. Мембрананың ішкі жағынан оған натрий мен АТФ келеді, ал сыртқы жағынан калий келеді. Натрий мен калийдің мембрана арқылы тасымалдануы осы нәруыздың конформациялық өзгерістері нәтижесінде жүзеге асады. Жасушаға енген әр 2 калий ионына жасушадан 3 натрий ионы шығарылады. Осының арқасында жасуша іші қоршаған ортаға қарағанда теріс зарядты болады да, мембрананың екі жағы арасында потенциалдар айырмашылығы пайда болады. Бұл жасушаға теріс зарядталған иондардың, мысалы, хлорид иондарының өтуін тежейді. Оң зарядталған иондар керісінше жасушаға тартылады. Натрий-калий сорғысы жануар жасушаларына осмос балансын сақтау үшін қажет. Егер ол жұмыс істемесе, жасуша бөртіп, соңында жарылып кетер еді. Сонымен қатар, жануар жасушаларына бұл сорғы, жүйке және бұлшықет жасушаларының электр белсенділігі үшін, кейбір заттар, мысалы, аминқышқылдары мен қанттар белсенді тасымалы үшін қажет

Оқушылар тақтада берілген мәтінді қолданып тест тапсырмасын орындайды

1. Жасуша мембаранасы арқылы заттардың тасымалдануына ең қажетті зат

A)үш атомды глицерин B) май қышқылы C) липидтер D) нуклеин қышқылы E) АТФ энергиясы

2. Суреттегі белсенді тасымалданып жатқан зат

A)аминқышқылы B) кальций ионы C) көмірсу D) хлор ионы E) нәруыз

3. Натрий мен калийдің мембрана арқылы тасымалдануында өзгереді

A)плазманың құрамы B) көмірсу құрылымы C) плазмалық мембрана D) нәруыз құрылымы E) мембрана қабаты

4. Натрий­калий сорғысы 3Na+ сыртқа шығарып және 2K+ жасуша ішіне тасымалдау нәтижесінде пайда болады A)қарапайым диффузия B) электр потенциал айырмасы C) жылу тербелісі энергиясы D) алмасу диффузиясы E) концентрация градиенті

5. Жасуша мембранасында арнайы нәруыз­натрий­калий сорғысының пайда болуы

A) алғашқы тіршіліктің теңізде пайда болғанда B) органоидтардың күрделенуі C) тіршілік құрлықта пайда болғанда D) тұздардың ыдырауынан E) гетеротрофтылардың пайда болғанд


Дескриптор:

-сұрақтарға ұтымды жауап береді-1балл

Бағалау: Сотка әдісі арқылы өзін өзі бағалау






Рефлексия. «Ресторан» әдісі

1.Сабақтың тәтті жері

2.Сабақтың ащы жері

3.Келесі сабақта неге тапсырыс бересіз?



Үй тапсырмасы: 37тақырып оку Білу және түсіну сұрақтарына жауап беру. бет








Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
12.10.2023
1307
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі