Тәрбие сағаты
|
«Отбасы
–бақыт мекені »
|
Күні
|
12.05.25
|
Класс
жетекші:
|
Смаилова
Л.Т.
|
Класс:
|
Қатысушылар
саны:
|
Қатыспағандар
саны:
|
Сабақтың тақырыбы: Эпиграфтар (тақырып мазмұнын
ашатын)
|
Отбасы – шағын
мемлекет, ал мемлекет – үлкен
отбасы
Отбасы – бақыттың бастауы, берекенің
ордасы.”
|
Сабақтың
мақсаты:
|
-
Оқушылардың отбасы туралы түсініктерін
кеңейту,
отбасының
адам
өміріндегі
маңыздылығын
түсіндіру.
-
Отбасы мүшелері арасындағы сыйластық, сүйіспеншілік,
қамқорлық
сезімдерін
арттыру.
-
Оқушыларды отбасылық құндылықтарды
сақтауға,
үлкенді
сыйлауға,
кішіге
қамқор
болуға
тәрбиелеу.
-
Оқушылардың шығармашылық
қабілеттерін
дамыту,
өзара
пікір
алмасуға
үйрету.
|
Қауіпсіздік
мақсаты
КИБЕРБУЛЛИНГТІҢ
ТҮРЛЕРІ. ӘР АДАМНЫҢ ҚАУІПСІЗДІГІ НЕДЕ ЖӘНЕ СІЗДІҢ ӘРЕКЕТТЕРІҢІЗДІҢ АЛГОРИТМІ
ҚАНДАЙ?»
|
-
Оқушыларға кибербуллингтің түрлері
(флейминг, харрассмент, ауттинг, т.б.) мен оның салдары туралы
түсінік беру.
-
Оқушылардың онлайн қауіпсіздік
ережелері туралы білімдерін арттыру (құпия сөздер, жеке ақпаратты
қорғау, жалған ақпараттарды анықтау,
т.б.).
-
Кибербуллинг жағдайында қолданылатын
психологиялық қорғану әдістерін үйрету.
-
Тәрбиелеу:
-
Оқушыларды кибербуллингке төзбеуге,
басқаларды сыйлауға және онлайн мәдениетті ұстануға
тәрбиелеу.
-
Жазықсыз куәгерлердің рөлі мен олардың
кибербуллингті тоқтатуға қатысуын
талқылау.
-
Жақсы ниетпен қолдау көрсету және қиын
жағдайларда көмек сұраудың маңыздылығын
түсіндіру.
-
Қабілеттерді
дамыту:
-
Оқушылардың сыни ойлау және ақпаратты
талдау қабілеттерін дамыту (жалған ақпаратты анықтау, арандатуларды
тану, т.б.).
-
Кибербуллинг жағдайында жақсы шешім
қабылдауға және өз-өзін қорғау дағдыларын
дамыту.
-
Жағдайды талдау және қауіпсіздік
стратегиясын жасау қабілетін дамыту (әрекеттер
алгоритмі).
|
Құндылықтарды
дарыту
|
-
Сүйіспеншілік
пен
қамқорлық: Балаға деген шексіз сүйіспеншілікті көрсету, оның қажеттіліктерін қанағаттандыру,
қамқорлық
жасау.
Бала өзін қауіпсіз және
қажетті сезінуі керек.
-
Сыйластық: Отбасы мүшелерінің бір-біріне
деген сыйластығын қалыптастыру. Үлкендер кішілерді сыйлауы, кішілер
үлкендерді құрметтеуі керек. Әркімнің пікірі маңызды екенін
көрсету.
-
Жауапкершілік: Балаға жасына сай міндеттер
жүктеу. Үй шаруасына көмектесу, сабағын оқу, өзіне жауапты болу.
Жауапкершілікті сезіну арқылы бала өзін-өзі басқаруға
үйренеді.
|
Апта дәйек
сөзі
|
Бірлік жоқ болса ұйым жоқ, ұйым жоқ болса
күнің
жоқ
|
Сабақтың
барысы
|
Сабақтың кезеңі/
уақыт
|
Мұғалім
әрекеті
|
Оқушы әрекеті
|
Ресурстар
Сабақтың техникалық
құрал-жабдықтары
|
Ұйымдастыру кезеңі (7
мин)
|
1. Ұйымдастыру
кезеңі:
|
2.
Кіріспе:
Мұғалім:
-
Балалар, бүгін біз сендермен ең жақын,
ең қымбат, ең асыл жанұямыз – отбасымыз туралы әңгімелесеміз.
Отбасы – әр адамның өміріндегі ең маңызды орын. Отбасы – біздің
бақытымыздың бастауы.
“Отбасы” деген сөзді естігенде
сендердің ойларыңа не келеді? (Оқушылардың жауаптарын
тыңдау)
|
|
Сабақ басы (13
мин)
|
Негізгі
бөлім:
а) “Отбасы – бақыт мекені”
тақырыбында пікір
алмасу:
-
Мұғалім: Балалар,
сендер
отбасыларыңды жақсы көресіңдер ме? Не үшін жақсы көресіңдер?
(Оқушылардың жауаптарын тыңдау)
-
Отбасы сендерге не береді? (Махаббат,
қамқорлық,
қолдау,
жылулық,
т.б.)
-
Сендер отбасыларың үшін не
істейсіңдер? (Үй шаруасына көмектесеміз, ата-анамызды тыңдаймыз,
үлкендерді сыйлаймыз, т.б.)
-
Отбасы мүшелері бір-бірімен қалай
қарым-қатынаста болу керек? (Сыйластықпен, түсіністікпен,
кешірімділікпен)
|
Мақал-мәтелдермен
жұмыс:
-
Мұғалім: Балалар, отбасы туралы қандай
мақал-мәтелдер білесіңдер?
-
Оқушылар білетін мақал-мәтелдерін
айтады.
-
Мысалдар:
-
“Отан – отбасынан
басталады”.
-
“Ата – бәйтерек, ана –
гүл”.
-
“Әке – асқар тау, ана –
бауырыңдағы бұлақ, бала – жағасындағы
құрақ”.
-
“Отбасы – алтын
қазық”.
-
Мұғалім: Осы мақал-мәтелдердің
мағынасын қалай түсінесіңдер? (Талдау
жасау)
|
|
Ортасы (20
мин)
|
б) “Менің отбасым”
тақырыбында шағын
шығарма жазу немесе
сурет
салу:
-
Оқушылар өз отбасылары туралы шағын
шығарма жазады немесе сурет салады.
-
Шығармалар мен суреттерді талқылау,
ортаға салу.
|
“Отбасылық дәстүрлер” туралы
әңгіме:
-
Мұғалім: Сендердің отбасыларыңда
қандай дәстүрлер бар? (Мерекелерді бірге тойлау, демалыс күндерін
бірге өткізу, үлкендерге құрмет көрсету,
т.б.)
-
Отбасылық дәстүрлердің маңызы неде?
(Отбасы мүшелерін жақындастырады, бірлікке шақырады, ұрпақтар
сабақтастығын сақтайды)
|
|
Қауіпсіздік
сабағы
10
мин
КИБЕРБУЛЛИНГТІҢ
ТҮРЛЕРІ. ӘР АДАМНЫҢ ҚАУІПСІЗДІГІ НЕДЕ ЖӘНЕ СІЗДІҢ ӘРЕКЕТТЕРІҢІЗДІҢ АЛГОРИТМІ
ҚАНДАЙ?»
|
Кибербуллинг
(киберқорқыту) – бұл ақпараттық және коммуникациялық технологияларды
(әлеуметтік желілер, мессенджерлер, электрондық пошта, т.б.)
пайдалана отырып, адамды қорлау, қорқыту, мазақ ету немесе
кемсіту.
Кибербуллингтің
түрлері:
-
Флейминг
(Flаming): Желідегі жанжалдар, дөрекі және
кемсітетін пікірлер алмасу, қорлау.
-
Харрассмент
(Hаrаssment): Бір адамға
үздіксіз түрде жіберілген қорқыту, кемсіту хабарламалары. Бұл ұзақ
уақыт бойы қайталанатын агрессиялық әрекеттерді
қамтиды.
-
Киберсталкинг
(Cyberstalking): Желідегі
аңду, құрбанның жеке өміріне қол сұғу, қорқыту мақсатында ақпарат
жинау.
-
Ауттинг
(Outing): Құрбанның жеке немесе ұятты
ақпаратын рұқсатсыз жариялау, оны жұрт алдында
масқаралау.
-
Трикинг
(Tricking): Құрбанмен достық қарым-қатынас
орнатып, одан құпия ақпаратты алып, кейін оны зиян келтіру үшін
пайдалану.
-
Имперсонизация
(Impersonation): Біреудің
атынан жалған аккаунт жасап, оның атынан басқаларды қорлау немесе
жалған ақпарат тарату.
-
Исключение
(Exclusion): Құрбанды
онлайн топтардан немесе қауымдастықтардан шығару, оқшаулау,
елемеу.
-
Киберқоқан-лоқы
(Cyberthreats): Құрбанға
физикалық зиян келтіру немесе басқа да жағымсыз әрекеттер жасау
туралы тікелей қорқыту.
-
|
Әр адамның қауіпсіздігі
неде?
|
|
Соңы
|
4.
Қорытынды:
-
Мұғалім: Балалар, бүгін біз сендермен
отбасы туралы көп нәрсе білдік. Отбасы – біздің бақытымыз,
қуанышымыз, тірегіміз. Отбасымызды қадірлейік, сыйлайық, жақсы
көрейік!
-
Оқушыларды белсенді қатысқаны үшін
мадақтау.
-
Үйге тапсырма: Отбасы мүшелеріне арнау
өлең жазу немесе тілек айту.
|
Қосымша
тапсырмалар:
-
“Менің отбасымның шежіресі”
жобасын жасау.
-
“Отбасылық альбом”
жасау.
-
“Менің отбасымның аспаздық
құпиялары” кітапшасын жасау.
-
“Отбасылық квест” ойынын
ұйымдастыру.
|
|