-Қане, балалар мына ленталарды бір-бірден
ұстаңдар.
-Не пайда
болды?
Шаңырақ, уықтар, кереге. Киіз
үйге ұқсадық.
-Балалар біздің шеңберіміз
киіз үйге ұқсайды екен. Жоғарғы шеңбер шаңырақ деп
аталады.
-Шаңырақтың суреті қай рәмізде
бейнеленген?
-Елтаңбада.
-Ал шаңырақ ненің
белгісі?
-Шаңырақ отбасының
белгісі
-Ендеше бүгінгі тәрбие
сағатымыз отбасы туралы болмақ.
Әр адам, үлкен болсын, кіші
болсын өз үйін жақсы көреді. Себебі ол үйде оның отбасы тұрады.
Отбасының болуы үлкен бақыт. «Адамға ең қымбат-отбасы» деген халық
даналары. Отбасы-бұл сенің жақын адамдарың. Қане атаңдаршы,
олар кімдер?
-Ата, әже, ана, аға, іні,
әпке, сіңілі, қарындас.
-Отбасы дегеніміз
не?
-Отбасы деген бір үйде тұратын
жақын адамдар.
-Сен отбасында
кімсің?
Балалардың жауаптары:- Мен
отбасының мүшесімін, әкем мен анамның
баласымын.
-Отбасы мүшелері бір-бірімен
қандай қарым-қатынас жасайды?
-Бірге отырып тамақ ішеді,
әңгімелеседі, бір-бірін сыйлайды, қамқор болады. Балалар үлкендерді
тыңдайды, бірге демалады, қыдырады.
Сергіту сәті: (қимылмен
көрсету)
Асқар таудай
әкем,
Мен сені жақсы
көремін.
Кең даладай
анам,
Мен сені жақсы
көремін.
-Қазір барлығымыз экранға
назар аударайық бейнеролик «Отбасындағы
міндеттер».
-Балалар, міндет деген
не?(Біреуге жүктелген және орындауға міндетті
әрекеттер).
Үй міндеттері-бұл әрдайым,
ескертусіз орындалатын нәрсе.
- Отбасында ата-аналардың
міндеттері бар, олар қандай?
-Сендерде өсіп келе
жатқандықтан, сенде олардың бір бөлігін ала
аласың.
- Бұл не үшін
қажет?
Балалар үй міндеттерін орындау
арқылы ата-аналарына көмектескенде, олар отбасында өз үлестерін
қоса алатын отбасында қажет сезінеді.
Ата-аналарға көмектесу арқылы
олардың жұмысын жеңілдетесің, олардың бос уақыты көбірек болады
және бұл уақытты ата-аналар сенімен бірге өткізе
алады.
- Балалардың үй міндеттері не
үшін қажет?(Олар ересектерге де, саған де
пайдалы).
-Еңбекті жақсы көретін
адамдарды қалай атауға болады?
Еңбекқорлық-адамның маңызды
қасиеттерінің бірі.
-Сен не істегенді ұнатасың?
Сен ата-анаңа көмектескенді ұнатасың ба?
-Үйде қандай міндеттерің бар?
(балалар жауаптарын тыңдау)
Отбасына көмектесу ұйымшыл,
жауапты және тәуелсіз болуға үйретеді. Үйден тыс жерде
жауапкершіліктен қорықпауға дайындайды. Мұндай дайындықсыз балалар
тұтынушыға айналады және болашақта басқа адамдардан бір нәрсе
алғысы келеді. Отбасы - ортақ үй. Ата-аналар "қызмет көрсету
персоналы"рөлін атқаратын адамдар емес. Мықты, тату отбасында әркім
өзіне қандай да бір міндеттер алады-ақша табады, дүкенге барады,
тамақ дайындайды, жуады, тазалайды, демалуды ұйымдастырады және т.
б. Қажет болса, Бір отбасы мүшесі қиындыққа тап болса, екіншісіне
көмекке келеді. Әрине, міндеттерді отбасының әрбір мүшесіне
мәңгілікке бекіту мүмкін емес, тіпті одан да көп оларды "менікі"
және "сенікі"деп бөлуге болмайды. Бұл барлық отбасы мүшелерінің
ортақ міндеттері, өйткені шынымен бақытты отбасыларда оның барлық
мүшелері бір-біріне көмектеседі және бәрін бірге жасайды. Анаң
сорпа дайындайды, ал сен оған картопты тазартуға көмектестің. Сен
өз бөлмеңді тазалап, содан кейін бүкіл үйді
тазаладың.
Бір сөзбен айтқанда, сенің
отбасың бақытты өмір сүруі үшін үй міндеттерін бірге орындау
керек.
Егер сен шынымен де ата-анаңа
үй шаруасында көмектескің келсе, олар көмектес деп сұрағанша күтпе,
өз еркіңмен жаса, өйткені үйдегі кез – келген көмек оларға тек
қуаныш сыйлайды, өйткені отбасы сендердің ортақ
үйлерің.
Ойын: «Сиқырлы қалта
» (әке, ана, ата, әже,
бала)
Балалар сиқырлы қалтадан
отбасы мүшелерінің суреттерін алады. Кімге қай отбасы мүшесінің
суреті түссе, сол адамның отбасындағы міндеттерін
атайды.
Логикалық
сұрақтар:
1.Әкеңнің әкесі саған
кім?
2.Сен атаңа
кімсің?
3.Анаңның анасы саған кім
болады?
4.Сеннен үлкен ер бала саған
кім?
5.Өзіңнен кіші ұл
ше?
6.Сеннен үлкен қыз
бала?
7.Сеннен кіші қыз
бала?
8. Сенің отбасыңда неше адам
тұрады?
Қорытынды: «Отбасыма тілек сөйлем
құрау»
Ата, әже, ана, аға, іні, әпке,
сіңілі, қарындас- сөздерін қатыстырып.