Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
§21. Заттардың балқу және қайнау температурасы.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
6 сынып №19
ДӘІЖО___________
Қазақстан Республикасының
Білім және ғылым министрлігі
«»
КММ
(білім беру ұйымының
атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары
Заттардың құрылысы мен
қасиеттері. §21. Заттардың балқу және қайнау
температурасы.
(Сабақ тақырыбы)
Бөлім: |
Заттар және материалдар |
Педагогтің аты-жөні: |
|
Күні: |
|
Сыныбы: 6 «А» |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
Сабақтың тақырыбы: |
Заттардың құрылысы мен қасиеттері. §21. Заттардың балқу және қайнау температурасы. |
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
6.3.1.3 заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) сипаттау; |
Сабақтың мақсаты: |
заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) сипаттайды; |
Сабақтың барысы:
Сабақ кезеңі |
Мұғалімнің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
Сабақтың басы Бұрынғы білімін еске түсіру |
Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау. 2.Салыстыру тапсырмасы: Протондар мен нейтрондардың атомдағы рөлдерін салыстырыңыз. Олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтары қандай? |
Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды. Протондар мен нейтрондардың атомдағы рөлдерін салыстырады. Жауабы: 2.Протондар оң зарядты және ядроның ішінде орналасқан, ал нейтрондарда заряд жоқ және ядроның ішінде де орналасқан. Екеуі де атомның құрылымына маңызды, бірақ электр зарядында айырмашылық бар. |
Дескриптор: - Протондар мен нейтрондардың атомдағы рөлдерін салыстырады - 2 балл; |
Интерактивті панель, презентация Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық. Авторлары: Әбдіманапов Б., Нүркенова С., Әбілғазиев А., Әуезова Г. |
Оқушылардың назарын аудару |
1.Ашық тест: Мәтінде балқу температурасы мен қайнау температурасының анықтамалары қандай? 2.Жабық тест: Мұздың балқу температурасы қандай? |
Білім алушылар берілген сұраққа жауап береді. Ой қозғау жүзеге асады. Жауабы: 1.Балқу температурасы — қатты заттың сұйыққа айналатын температурасы. Қайнау температурасы — сұйық заттың газға айналатын температурасы. 2.0°C |
Дескриптор: -берілген сұраққа жауап береді -2 балл; |
Интерактивті панель, презентация |
Сабақтың мақсатын таныстыру |
6.3.1.3 заттардың қасиеттерін (балқу және қайнау температураларын) сипаттау; |
Жаңа сабақтың оқу мақсатын жазады. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Интерактивті панель, презентация Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық. Авторлары: Әбдіманапов Б., Нүркенова С., Әбілғазиев А., Әуезова Г. |
Жаңа тақырыпты таныстыру |
«Мәтінмен жұмыс» Мұғалім сабақ басында жаңа тақырып бойынша тақтада шағын мәтінмен түсіндірме жұмысын жасайды. |
Білім алушылар мәтінді мұқият тыңдай отырып ой қозғау жүзеге асады. Өз ойлары мен пікірлерін білдіреді. |
Дескриптор: - мәтінді оқиды және өз түсінгенін сипаттайды -1 балл; |
Интерактивті панель, презентация |
Сабақтың ортасы Оқушыларға бағыт бағдар беру |
3.Дұрыс жауабын анықта: Дұрыс немесе жалған: Су қалыпты атмосфералық қысымда 100°C температурада қайнайды. 4.Салыстыр: Мәтінде берілген ақпарат негізінде судың балқу температурасы мен қайнау температурасын салыстырыңыз. 5.Сәйкестендір: Төмендегі температураларды олардың сәйкес күйімен сәйкестендіріңіз: а) Мұздың балқу температурасы б) Су қайнау температурасы i) 0°C ii) 100°C 6.Шындық немесе жалған: Заттың қайнау температурасын білу химиялық заттарды өңдеуде қауіпсіздік үшін маңызды емес. |
Мәлімдеменің дұрыс немесе жалған екенін атайды. Судың балқу температурасы мен қайнау температурасын салыстырады. Температураларды олардың қасиетімен сәйкестендіреді. Мәлімдеменің шындық немесе жалған екенін атайды. Жауабы: 3.Дұрыс 4.Судын балқу температурасы 0°C; қайнау температурасы 100°C. 5.а) i) 0°C, б) ii) 100°C 6.Жалған |
Дескриптор: - Мәлімдеменің дұрыс немесе жалған екенін атайды – 1 балл; - Судың балқу температурасы мен қайнау температурасын салыстырады – 1 балл; - Температураларды олардың қасиетімен сәйкестендіреді – 1 балл; - Мәлімдеменің шындық немесе жалған екенін атайды – 1 балл; |
Интерактивті панель, презентация |
Практикалық тапсырмалар беру. |
7.Дұрыс реттілікті анықта: Қатты заттың балқу температурасын анықтау үшін келесі қадамдарды дұрыс реттілікпен орналастырыңыз: а) Контейнерді баяу қыздырыңыз. b) Қатты заттың кішкене үлгісін тест түтігіне салыңыз. c) Температураны бақылаңыз. d) Қатты заттың сұйыққа айнала бастағанын бақылаңыз. 8.Дұрыс немесе бұрыс: Ас әзірлеу үшін балқу және қайнау температураларын білу қажет. 9.Тест: Мәтінде айтылған қандай материалдар балқу және қайнау температураларын білу үшін қажет? 10.Негізгі ойды анықта: Мәтіннің қорытындысында заттардың балқу және қайнау температураларын білудің маңызы неде? |
Қатты заттың балқу температурасын анықтау үшін келесі қадамдарды дұрыс реттілікпен орналастырады. Мәлімдеменің дұрыс немесе бұрыс екенін атайды. Балқу және қайнау температураларын білу үшін қажет ақпаратты сипаттайды. Заттардың балқу және қайнау температураларын білудің маңызын сипаттайды. Жауабы: 7.b, a, c, d 8.Дұрыс 9.Химия, тамақ пісіру және өндіріс. 10.Олар заттардың мінез-құлқын түсінуге көмектеседі және түрлі салаларда қолдану үшін маңызды. |
Дескриптор: - Қатты заттың балқу температурасын анықтау үшін келесі қадамдарды дұрыс реттілікпен орналастырады - 1 балл; - Мәлімдеменің дұрыс немесе бұрыс екенін атайды - 1 балл; - Балқу және қайнау температураларын білу үшін қажет ақпаратты сипаттайды - 1 балл; - Заттардың балқу және қайнау температураларын білудің маңызын сипаттайды - 1 балл; |
Интерактивті панель, презентация |
Бағалау |
Жеке жұмыс. Қалыптастырушы бағалау тапсырмасы ҚМЖ қосымшасында орналасқан. |
Білім алушылар ҚБ тапсырмаларын орындайды. Ой қозғау жүзеге асады. |
Қалыптастырушы бағалау тапсырмасының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан. |
Интерактивті панель, презентация Жұмыс дәптері |
Сабақтың соңы Кері байланыс беру |
«Бір ауыз сөз» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды. |
Оқушылар бір ауыз сөзбен сабақ туралы өз ойларын түсіндіріп береді. Бір ауыз сөздеріне сабақты бағалайтын келесі сөздерді айтуға болады ұнады, пайдалы, қажет, білдім, үйрендім, қызықтым, ұмтылдым, есте сақтадым, жасай аламын. т.б. |
Мұғалім оқушыларды «Бас бармақ» әдісі арқылы бағалайды. Жарайсың! Жақсы! Талпын! |
Интерактивті панель Презентация |
Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру |
Шығармашылық жұмыс. Тірек сызба §22. Органикалық және бейорганикалық заттар. |
Білім алушылар келесі тақырыптың тақырыбымен және тірек сызба сызады. Ой қозғау жүзеге асады. |
Кері байланыс: «Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады. «Керемет!» және т.б |
Жұмыс дәптері Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық. Авторлары: Әбдіманапов Б., Нүркенова С., Әбілғазиев А., Әуезова Г. |
ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША
Мәтінмен жұмыс
Заттардың құрылысы мен қасиеттері: Балқу және қайнау температуралары
Ғылымда біз әртүрлі заттарды және олардың қасиеттерін зерттейміз, бұл материалдардың әртүрлі жағдайларда қалай әрекет ететінін түсінуге көмектеседі. Бұл ақпараттық мәтін заттардың балқу және қайнау температураларына, яғни материалдардың қатты күйден сұйық күйге және сұйық күйден газ күйіне қалай өтетінін сипаттайтын маңызды қасиеттерге назар аударады.
Балқу және қайнау температуралары дегеніміз не?
Балқу температурасы — қатты заттың сұйыққа айналатын температурасы. Мысалы, мұзды қыздырғанда, ол 0°C (32°F) температурада суға балқиды. Ал қайнау температурасы — сұйық заттың газға айналатын температурасы. Су қалыпты атмосфералық қысымда 100°C (212°F) температурада қайнайды.
Бұл температуралардың маңызы неде?
Заттардың балқу және қайнау температураларын білу ғылым мен техника салаларында, мысалы, химия, тамақ пісіру және өндірісте маңызды. Бұл температуралардың маңыздылығына бірнеше себептер бар:
-
Қауіпсіздік: Заттың қайнау температурасын білу химиялық заттарды өңдегенде апаттардың алдын алу үшін өте маңызды.
-
Тамақ пісіру: Ас әзірлеушілер балқу және қайнау температураларын білуді дәмді рецепттер жасау үшін қолданады, мысалы, ингредиенттерді қажетті консистенцияға жету үшін қашан қосу керектігін білу.
-
Өндіріс: Өнеркәсіпте материалдардың балқу және қайнау температураларын білу өнімдерді жасау кезінде нақты температуралық бақылауды қажет етеді.
Балқу және қайнау температураларын қалай анықтауға болады?
Заттардың балқу және қайнау температураларын анықтау үшін қарапайым процедураларды қолдана аласыз:
-
Балқу температурасы үшін:
-
Қатты заттың кішкене үлгісін алыңыз.
-
Оны тест түтігіне немесе кішкене контейнерге салыңыз.
-
Контейнерді баяу қыздырыңыз, мысалы, ыстық плитка немесе Бунзен жанарғысы пайдаланып.
-
Температураны бақылау үшін термометрді қолданыңыз.
-
Затты бақылаңыз. Сұйыққа айнала бастаған температура балқу температурасы болып табылады.
-
-
Қайнау температурасы үшін:
-
Сұйықтың өлшенген мөлшерін колбаға құйыңыз.
-
Колбаны ыстық плиткаға қойыңыз.
-
Термометрді сұйыққа салыңыз.
-
Сұйықты баяу қыздырыңыз.
-
Бubbles пайда болған және сұйықтың буға айнала бастаған температура қайнау температурасы болып табылады.
-
Қорытынды
Қорытындылай келе, балқу және қайнау температуралары — заттардың маңызды қасиеттері, олар бізге олардың мінез-құлқын түсінуге көмектеседі. Бұл температураларды өлшеуді білу арқылы студенттер мен ғалымдар бұл білімді нақты өмірде, тамақ пісіруден өнеркәсіптік қолдануларға дейін қолдана алады. Заттардың құрылысын және қасиеттерін түсіну — ғылымның маңызды бөлігі, ол бізге айналамыздағы әлемді зерттеуге көмектеседі.
Заттардың құрылысы мен қасиеттері: Балқу және Қайнау Температуралары
Заттың Аты |
Балқу Температурасы (°C) |
Қайнау Температурасы (°C) |
Су |
0 |
100 |
Темір |
1538 |
2862 |
Мыс |
1085 |
2562 |
Алтын |
1064 |
2856 |
Көміртек |
3550 |
4027 |
Мұз |
0 |
100 |
Түсініктеме: Бұл кестеде заттардың балқу және қайнау температуралары көрсетілген. Балқу температурасы заттың қатты күйден сұйық күйге ауысу температурасы, ал қайнау температурасы сұйық күйден газ күйіне ауысу температурасы болып табылады. Оқушылар бұл мәліметтерді пайдалана отырып, заттардың қасиеттерін салыстыра алады.
Сұрақтар:
-
Су мен темірдің қайнау температураларын салыстырыңыз.
-
Кестедегі ең төменгі балқу температурасы бар зат қайсы?
-
Алтын мен мыстың балқу температураларының айырмашылығы қанша градус?
-
Көміртектің балқу мен қайнау температураларының арақатынасы қандай?
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАР
Оқушының аты-жөні: _____________________________________________сыныбы___________
Заттардың құрылысы мен
қасиеттері: балқу және қайнау
температуралары
Ғылымда біз әртүрлі заттарды және олардың қасиеттерін зерттейміз,
бұл материалдардың әртүрлі жағдайларда қалай әрекет ететінін
түсінуге көмектеседі. Бұл ақпараттық мәтін заттардың балқу және
қайнау температураларына, яғни материалдардың қатты күйден сұйық
күйге және сұйық күйден газ күйіне қалай өтетінін сипаттайтын
маңызды қасиеттерге назар аударады.
Бос Орындарды Толтырыңыз: Бос орындарды дұрыс сөздермен толтырыңыз.
-
Балқу температурасы — қатты заттың __ айналатын температурасы.
-
Мұзды қыздырғанда, ол 0°C температурада __ балқиды.
-
Қайнау температурасы — сұйық заттың __ айналатын температурасы.
-
Су 100°C температурада қалыпты атмосфералық қысымда __.
-
Өнеркәсіпте балқу және қайнау температураларын білу өнімдерді жасау кезінде __ бақылауды қажет етеді.
Сөз Банкі: суға, сұйыққа, газға, қайнайды, температуралық
Көп Нұсқалы Сұрақтар: Әр сұраққа берілген нұсқалардан дұрыс жауапты таңдаңыз.
-
Балқу температурасы заттың қандай күйден қандай күйге өтуін сипаттайды?
a) Сұйықтан газға
b) Газдан сұйыққа
c) Қаттыдан сұйыққа
d) Газдан қаттыға -
Су қалыпты атмосфералық қысымда қай температурада қайнайды?
a) 0°C
b) 50°C
c) 100°C
d) 200°C -
Қай заттың балқу температурасы 0°C?
a) Темір
b) Мұз
c) Алтын
d) Мыс -
Қайнау температурасы қалай анықталады?
a) Сұйықты салқындату арқылы
b) Сұйықты баяу қыздыру арқылы
c) Қатты затты еріту арқылы
d) Қатты затты салқындату арқылы -
Неліктен балқу және қайнау температуралары өндірісте маңызды?
a) Дәмді рецепттер жасау үшін
b) Жануарларды қорғау үшін
c) Нақты температуралық бақылауды қамтамасыз ету үшін
d) Өрттерді болдырмау үшін
Ашық Сұрақтар: Келесі сұрақтарға толық сөйлемдермен жауап беріңіз:
-
Балқу және қайнау температуралары неліктен қауіпсіздік үшін маңызды?
-
Тамақ дайындау кезінде балқу және қайнау температураларын қалай қолдануға болады?
-
Заттардың балқу және қайнау температураларын қалай өлшеуге болады?
Жауап Кілті:
Бос Орындарды Толтырыңыз:
-
сұйыққа
-
суға
-
газға
-
қайнайды
-
температуралық
Көп Нұсқалы Сұрақтар:
-
c) Қаттыдан сұйыққа
-
c) 100°C
-
b) Мұз
-
b) Сұйықты баяу қыздыру арқылы
-
c) Нақты температуралық бақылауды қамтамасыз ету үшін
Ашық Сұрақтар:
-
Балқу және қайнау температуралары апаттардың алдын алу үшін маңызды, өйткені олар химиялық заттарды өңдегенде қауіпсіздікті қамтамасыз етеді.
-
Тамақ дайындау кезінде аспаздар ингредиенттердің қажетті консистенцияға жетуі үшін балқу және қайнау температураларын пайдаланады.
-
Заттардың балқу және қайнау температураларын анықтау үшін термометрді қолдана отырып, заттарды баяу қыздыру арқылы өлшеуге болады.