№2 БЖБ 10-сынып ЖМБ қазақ тілі ІІІ тоқсан, 3-тоқсан

Тақырып бойынша 31 материал табылды

№2 БЖБ 10-сынып ЖМБ қазақ тілі ІІІ тоқсан, 3-тоқсан

Материал туралы қысқаша түсінік
№2 БЖБ 10-сынып ЖМБ қазақ тілі ІІІ тоқсан, 3-тоқсан
Материалдың қысқаша нұсқасы

3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР «Әлемді өзгерткен өнертабыстар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау

2 БЖБ қазақ тілі жаратылыстану бағыты 11-сынып ЖМБ

Оқу мақсаты

11.2.5.1 мәтіндегі негізгі ойды анықтау, берілген мәліметтер мен пікірлерді өңдеу және

толықтыру;

10.4.4.1 мәтін нормаларын сақтап жазу (мәтін құрылымы, абзац, мәтін бөліктері, тақырып).

Бағалау критерийі Білім алушы

        • мәтіндегі негізгі ойды анықтап, берілген мәліметтер мен пікірлерді өңдейді және толықтырады; ;

        • мәтін нормаларын сақтап жазады.

Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану

Орындау уақыты 15-20 минут

1-тапсырма. Мәтінді мұқият оқыңыз. Негізгі тірек сөздердің, астын сызыңыз.


Өзі тербелетін бесік

Астаналық өнертапқыш Серікбол Шәймардан өздігінен тербелетін бесік ойлап тапты. Баланың дауысына қарай қозғалатын құрылғы дене қызуы мен жаялық дымқылдығын өлшеп тұрады.

Баланың жылаған дауысына қарай өздігінен тербелетін, 12 вольттық батарейкамен-ақ қозғала беретін бесік ойлап тапқан астаналық жас өнертапқыш көпшілік жас қазақ отбасыларының мұқтаждығын дөп басқандай.

23 жастағы Серікбол Шәймардан – Қытайдың Алтай өлкесінің тумасы. Қазақстанға 2007 жылы көшіп келген. Орта мектепті Өскемен қаласында бітіріп, 2009 жылы Астанадағы Еуразия ұлттық университетінің физика-техникалық факультетіне оқуға түседі. Қазір осы оқу орнында магистратурада оқиды. Ол тербелетін бесік жасап шығуға 6 жыл уақытын жұмсаған. Өзінің айтуынша, Қытайда оқып жүргенде физикадан мектепаралық өнертапқыштар жарысы өтіп, жасап апарған бесігінің алғашқы нұсқасы үшін жүлделі орын алады.

«Smart Бесік ұзындығы – 100, ені – 40, биіктігі – 60 сантиметр болатын, стандарт бесіктің сыртына кигізілетін қалып немесе бесікті орнататын жиналмалы тұғыр. Қалыпқа арнайы Қытайда тапсырыспен жасалған қондырғы қойылады. Ал бесіктің өзіне магнит орналастырылады. Соның арқасында бесік 5 режим бойынша ақырын я жылдам тербеледі. Тербетілу уақытын 90 минутқа дейін созуға болады» деп сипаттады ол құрылғысын Азаттық тілшісіне.

Серікболдың бесігінде баланың күйінен хабар беретін бірнеше құрылғы бар екені байқалады. Оның бірі бөбектің дене қызуын бақыласа, екіншісі жөргектің ылғалдығын анықтайды. Егер баланың қызуы бөлме температурасынан түсіп не асып кетсе: «Балаңыз тоңып қалды» немесе «Балаңыз ауырып қалды» деген дыбысты ескерту айтылады. Бесік тербетілгенде қондырғыға енгізілген «Бесік жырын» ойнатып қоюға болады.

«Smart Бесік ата-анаға тек көмекші емес, сонымен бірге тәрбие құралы болса деймін. Алдағы уақытта қондырғы жадындағы «Бесік жырларының» санын арттыруды ойлап жүрмін. Ол үшін бірнеше әншінің келісімін алдым» дейді өнертапқыш.


2-тапсырма. Мәтіннен негізгі ойға қатысты сөйлемдерді іріктеп жазыңыз. Анықталған сөйлемдердегі негізгі ойға өз пікіріңізді білдіріңіз.

Негізгі ойға қатысты сөйлемдерді

Менің пікірім














3-тапсырма. «Өнерде ақыл мен фантазия одақтасуы керек» деген пікірмен келісесіңдер ме? Ойларыңды жинақтап, құрылымы мен азатжолдарын сақтап, мәтін дайындаңдар (сөз саны 70-80)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________


Бағалау критерийі

тапсырма

Дескриптор

Балл

Білім алушы

мәтіндегі негізгі ойды анықтап, берілген мәліметтер мен пікірлерді өңдейді және толықтырады;

мәтін нормаларын сақтап жазады.

1




2

Мәтіндегі негізгі тірек сөздерді анықтап, астын сызады;

1

1

Мәтіннен негізгі ойға қатысты сөйлемдерді іріктеп жазады;

1

1

Анықталған сөйлемдердегі негізгі ойға өз пікірін білдіреді.

1

1

Берілген пікірге байланысты ойларын жинақтап, мәтін жазады;

1

1

құрылымы мен азатжолдарын сақтайды.

1

Сөз санын сақтайды.

1

Барлығы



10

Ықтимал жауаптар


1-тапсырма. Мәтінді мұқият оқыңыз. Негізгі тірек сөздердің, астын сызыңыз.

Өзі тербелетін бесік

Астаналық өнертапқыш Серікбол Шәймардан өздігінен тербелетін бесік ойлап тапты. Баланың дауысына қарай қозғалатын құрылғы дене қызуы мен жаялық дымқылдығын өлшеп тұрады.

Баланың жылаған дауысына қарай өздігінен тербелетін, 12 вольттық батарейкамен-ақ қозғала беретін бесік ойлап тапқан астаналық жас өнертапқыш көпшілік жас қазақ отбасыларының мұқтаждығын дөп басқандай.

23 жастағы Серікбол Шәймардан – Қытайдың Алтай өлкесінің тумасы. Қазақстанға 2007 жылы көшіп келген. Орта мектепті Өскемен қаласында бітіріп, 2009 жылы Астанадағы Еуразия ұлттық университетінің физика-техникалық факультетіне оқуға түседі. Қазір осы оқу орнында магистратурада оқиды. Ол тербелетін бесік жасап шығуға 6 жыл уақытын жұмсаған. Өзінің айтуынша, Қытайда оқып жүргенде физикадан мектепаралық өнертапқыштар жарысы өтіп, жасап апарған бесігінің алғашқы нұсқасы үшін жүлделі орын алады.

«Smart Бесік ұзындығы – 100, ені – 40, биіктігі – 60 сантиметр болатын, стандарт бесіктің сыртына кигізілетін қалып немесе бесікті орнататын жиналмалы тұғыр. Қалыпқа арнайы Қытайда тапсырыспен жасалған қондырғы қойылады. Ал бесіктің өзіне магнит орналастырылады. Соның арқасында бесік 5 режим бойынша ақырын я жылдам тербеледі. Тербетілу уақытын 90 минутқа дейін созуға болады» деп сипаттады ол құрылғысын Азаттық тілшісіне.

Серікболдың бесігінде баланың күйінен хабар беретін бірнеше құрылғы бар екені байқалады. Оның бірі бөбектің дене қызуын бақыласа, екіншісі жөргектің ылғалдығын анықтайды. Егер баланың қызуы бөлме температурасынан түсіп не асып кетсе: «Балаңыз тоңып қалды» немесе «Балаңыз ауырып қалды» деген дыбысты ескерту айтылады. Бесік тербетілгенде қондырғыға енгізілген «Бесік жырын» ойнатып қоюға болады.

«Smart Бесік ата-анаға тек көмекші емес, сонымен бірге тәрбие құралы болса деймін. Алдағы уақытта қондырғы жадындағы «Бесік жырларының» санын арттыруды ойлап жүрмін. Ол үшін бірнеше әншінің келісімін алдым» дейді өнертапқыш.


2-тапсырма. Мәтіннен негізгі ойға қатысты сөйлемдерді іріктеп жазыңыз. Анықталған сөйлемдердегі негізгі ойға өз пікіріңізді білдіріңіз.

Негізгі ойға қатысты сөйлемдерді

Менің пікірім

1. Баланың дауысына қарай қозғалатын құрылғы дене қызуы мен жаялық дымқылдығын өлшеп тұрады.

2. Серікболдың бесігінде баланың күйінен хабар беретін бірнеше құрылғы бар екені байқалады. Оның бірі бөбектің дене қызуын бақыласа, екіншісі жөргектің ылғалдығын анықтайды.

3. Егер баланың қызуы бөлме температурасынан түсіп не асып кетсе: «Балаңыз тоңып қалды» немесе «Балаңыз ауырып қалды» деген дыбысты ескерту айтылады.

4. Бесік тербетілгенде қондырғыға енгізілген «Бесік жырын» ойнатып қоюға болады.

5. «Smart Бесік ата-анаға тек көмекші емес, сонымен бірге тәрбие құралы болса деймін.

Бұл заманауи бесікті ойлап тапқан өнертапқыш көпшілік жас қазақ отбасыларының мұқтаждығын дөп басқандай. Себебі бұл бесік жаса аналарға нағыз көмекші. Тек өнертапқыштың жасап шыққан арнайы құрылғылары бала денсаулығына зиянын тигізбесе болды.


3-тапсырма. «Өнерде ақыл мен фантазия одақтасуы керек» деген пікірмен келісесіңдер ме? Ойларыңды жинақтап, құрылымы мен азатжолдарын сақтап, мәтін дайындаңдар (сөз саны 70-80)

Фантазия - бұл әр түрлі мүмкіндіктерді зерттейтін адамның ақыл-ойы, бұл кем дегенде ғылыми зерттеулер сияқты маңызды, бәрі жаңа нәрселерге әкеледі

Қиял - бұл нәрсені жүзеге асыратын немесе жаңа түсініктер беретін құрал. Қиял оған «қанат» беру үшін қиялды қажет етпейді, бірақ қиял қиялды қажет етеді немесе ол ешқашан жерден түспейді.

Қиял - бұл идеяны шындыққа айналдыратын құрал. Фантазия - шындықпен шектелмеген қиял. Қиял прогресске әкелетін немесе қандай-да бір өнертабысқа әкелетін тұқымды отырғыза алады, бірақ бұл шын мәнінде тек ұшқын. Бір нәрсені шындыққа айналдыру үшін қиял мен қисын қажет. Адам бастаған кезде ұшуды армандайды , бұл нақты арманды тудырған қиял емес еді. Бұл құсқа қарап тұрды. Бұл оның қиялы мен сол кішкентай шындықты түсіндіру қабілеті еді оны мүмкіндікке айналдырды . Ол, сөзсіз, ұша аламын деп қиялдады, бірақ логикалық үрдіс шындықты (құсты) бақылаудан және адамның ұшуына мүмкіндік беру үшін сол шындықты қалай бейімдеу керектігін елестетуден келді.






































Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
06.02.2025
247
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі