№2 практикалық жұмыс «Бейорганикалық қосылыстар құрамының сапалық талдауы»

Тақырып бойынша 11 материал табылды

№2 практикалық жұмыс «Бейорганикалық қосылыстар құрамының сапалық талдауы»

Материал туралы қысқаша түсінік
Ерекше білімді қажет ететін оқушыларға жоспарланып жасақталған, практикалық сабақ.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Тіл мүкістігі бар балаларға арналған облыстық №3 арнайы мектеп-интернаты




Ашық сабақ

Тақырыбы: 2 практикалық жұмыс «Бейорганикалық қосылыстар құрамының сапалық талдауы»

(9 - сынып)









Химия пәні мұғалімі: Есенова А.С.









2025-2026 оқу жылы

Бекітемін:____________

Оқу ісінің орынбасары: Хасанова Г.Қ


Бөлім:

9.1В Бейорганикалық қосылыстардың сапалық талдауы

Педагогтің аты-жөні:

Есенова А

Күн: 17.11.2025ж

Сыныбы : 9 а

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Тақырыбы:

2 практикалық жұмыс «Бейорганикалық қосылыстар құрамынының сапалық талдауы»

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

9.4.1.10 -хлорид-, бромид-, йодид-, сульфат, карбонат-, фосфат-, нитрат-, силикат- иондарына сапалық реакцияларды тәжірибе жүзінде жүргізу және ион алмасу реакцияларын бақылап нәтижесін сипаттау

9.4.1.11 -белгісіз заттардағы катион және аниондарды анықтау тәжірибесінің жоспарын құру және оны практикада жүзеге асыру

Сабақтың мақсаты:

- аниондарды анықтау үшін қолданылатын тестілердің кең спектілерін пайдалана білу

- хлорид, бромид, йодид, сульфат, карбонат және фосфат-иондарын сапалық анықтау

Құндылықтар

  • Озық ойлы ұлт:еңбекқорлық және кәсіби біліктілік

  • Адал азамат: Әділдік және жауапкершілік


Сабақтың барысы:

Сабақ барысы

Мұғалімнің әрекеті


Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



7 мин

І. Ынтымақтастыру атмосферасын құру. Оқушылармен амандасып, көңіл – күйлерін қалыптастыру.

ІІ. Сыныпты «Иондар» тәсілімен топқа бөлу.

ІІІ.(Ұ) Оқушылардың назарын шоғырландыру

Химия кабинетіндегі қауіпсіздік техникасы ережелерін еске түсіру:

1. Қышқылды суға құямыз (иә)

2. Спиртшамды сумен сөндіреміз (жоқ)

3. Химиялық заттардың дәмін татуға болады (жоқ)

4. Газды желпіп иіскейміз (иә)

5. Жарақат алғанда мұғалімге хабар береміз (иә)

6. Заттардың қалдығын қайта ыдысқа саламыз (жоқ)

7. Этикеткасыз затпен жұмыс істеуге болады (жоқ)

8. Аздаған шытынаған бар ыдыспен жұмыс істеуге болады (жоқ)

9. Газ бөлетін жұмысты тартпа шкафта жасаймыз (иә)

10. Ыдыстардың бұрандамаларын ауыстырып жабуға болады (жоқ)

Өткенді қайталау «Сұрақ ілмегі» әдісі

1.Сапалық реакция дегеніміз?


2.Аналитикалық химияғылымы нені зерттейді?


3.Заттардың құрамын сапалық талдау қандай жағдайларда қажет болады?

Білім алушы

Оқушылар қораптағы түрлі түсті фигураларды таңдау арқылы 2 топқа бөлінеді.

1-топ: Катион

2-топ: Анион

- Химия кабинетіндегі қауіпсіздік ережелерін біледі.

- спиртшаммен жұмыс жасауды біледі

- химиялық заттарды қолдану ережелерін біледі


Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту.

Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға мүмкіндік береді.

Саралау: Бұл жерде саралаудың Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.



Қауіпсіздік ережесінің стенді

Заттардың ерігіштік кестесі

Интерактивті тақта

1-3 слайд

Сабақ ортасы

30 мин

ІV.Ұ «Ой қозғау» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтарын ұжымдық талқылау. Оқушыларға жалпылама төмендегі сұрақтар және жаттығу түрлері беріледі.







«Ой қозғау» сұрақтары:

1.Сапалық реакция дегеніміз не?

2. Иондар дегеніміз не және олардың түрлері?

3. Анион дегеніміз не?

4. Катион дегеніміз не?






Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»т .б

Дескриптор:

Сұрақтарға жауап береді. Сұраққа жауап бере алмай қалған жағдайда келесі оқушыға кезек ауысады.

Әр оқушы өз оймен бөліседі.

Өзгенің пікірін толықтырады.

Әр сұраққа 1 балл

Интер-активті тақта

4 слайд

Экран

Окулык

Химия

9-сынып


ТЖ.Тапсырма №1.

2 – практикалық жұмыс.

Бейорганикалық қосылыстар құрамының сапалық талдауы.

Әр топтың ерілген реактивтермен жұмыс істеу барысын қадағалайды. Әр топтың жұмысына бағыт-бағдар береді.

Оқушыларға тапсырмалардың дұрыс жауабын көрсету арқылы өздеріне бағалауға мүмкіндік беру.

Теориялық матрица

Практикалық матрица (оқушы тапсырманы орындау барысында толтырады)

ТЖ. Тапсырма №1.

2 – практикалық жұмыс.

Бейорганикалық қосылыстар құрамының сапалық талдауы.

Реактивтер: FeSO4,CaCl2, Na2CO3, Na2SO4, NaCl, КOH, CuSO4,HCl, AgNO3, BaCl2 ерітінділері.

1-тәжірибе. Мына заттардың сапалық құрамын талдаңдар:

а) FeSO4 ә) CaCl2 б)Na2CO3

2-тәжірибе

Нөмірленген үш сынауықта: NaCl, BaCI2, AgNO3, Na2SO4 ерітінділері бар. Әр сынауықтағы заттарды тәжірибе арқылы дәлеледеңдер. Жүргізілген реакциялардың теңдеулерін жазыңдар

Әр топ өздерінің жұмыстарын тақтадағы дұрыс жауаптармен салыстырып, өздерін бағалайды. (өзін бағалау әдісі)

Дескриптор: Жалпы - 5 балл

- ерігіштік кестені пайдаланып, тәжірибе жоспарын құрады

- қажетті иондарды табады

- сәйкес ионға сапалық реактив таңдайды

- сапалық реакция теңдеуін жазады

- реакция теңдеулерін жазып, теңестіреді

- сапалық анықтауды практикада жүзеге асырады

Өзін бағалау әдісі




Интер-активті тақта

5-10 слайд

Жұмыс парағы

Реактив-тер: FeSO4, CaCl2, Na2CO3, Na2SO4, NaCl, КOH, CuSO4, HCl, AgNO3, BaCl2 ерітінді-лері.


Сабақтың соңы

8 мин

Сабақты бекіту тапсырмалары. ЕБҚ

« Кім жылдам?» тәсілі арқылы жұптық жұмыс ұйымдастырады, бақылау жасайды, ЕБҚ оқушыға қолдау көрсетеді



wordwall.net/resource/101991504




Топтық тапсырма

Катиондар мен аниондарды бөлу, ажырату

.1-тапсырма

QR-код” әдісі арқылы жеке тапсырма орындау. https://wordwall.net/resource/72209454

Learningapps бағдарламасы бойынша сәйкестендіру тапсырмасын орындау

Learningapps платформасында тапсырма орындайды

ИОНДАРҒА САПАЛЫҚ РЕАКЦИЯ

https://learningapps.org/watch?v=pke57kw4c23

Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»т .б




А4 парағы


Маркер

флипчарт


ИОНДАРҒА САПАЛЫҚ РЕАКЦИЯ

https://learningapps.org/watch?v=pke57kw4c23


11-14 слайд


Кері байланыс

«Бір ауыз сөз» әдісі.

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.


baamboozle платформасында
тапсырма орындайды
ИОНДАРҒА САПАЛЫҚ РЕАКЦИЯ


https://www.baamboozle.com/game/3675086

Мұғалім оқушылардың сабаққа қатысқан белсенілігіне қарай 1-10 баллдық жүйе бойынша әр оқушының өзіне тиісті баллын қойып бағалайды. Сонымен қатар, оқушыларды ынталандыру үшін

«Қошеметтеу» әдісі арқылы бағалайды.


Интер-активті тақта

15 слайд


Үй тапсырмасы: Катиондарды сапалық анықтау § 12 оку 50 бет 4-кесте








































Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.12.2025
14
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі