Материалдар / 2 сынып helping hands

2 сынып helping hands

Материал туралы қысқаша түсінік
1 тоқсанда өткен тақырыптарға қайталау жүргізуге арналған сабақ жоспары. Бұл сабақ жоспарында ағылшын тілінде отбасы мүшелерінің айтылуы, түстердің ағылшынша баламасы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
30 Қазан 2022
407
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit:

My family and friends


Teacher name:

Eleusizova Zhansaya

Grade: 2

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Helping hands review

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

2.1 read and spell out words for others

2.1 write with support short responses at phrase level to questions and other prompts

Lesson objectives

All learners will be able to: read and spell out words for others

Most learners will be able to:

use and pronounce new classroom routines

Some learners will be able to:

use and recognise some letter sounds and read/write them



Planned timings

Teacher's actions

Pupils` actions

Assessment

Resources

5

minutes


ORGANISATION MOMENT:

Greeting students


Students respond to greeting and take their places



Good

35

minutes


The theme of our lesson: - What did we learn at previous lesson ?

Teacher introduces pupils with the theme, learning objectives and assessment criteria.

Task 1:

Music letter

I will give the children a letter with questions, when the music runs out, who has the envelope left to answer the questions.

Descriptor:

-Use some new words

-Read and answer

-Spell this word correctly

Picture 5

New words

Girl-Қыз

Boy-Ұл

Pupils repeat after me.


Task 2

Listen and colour.

Blue t-shirt/Yellow pans/Green skirt etc.

Descriptor:

-Do not bother anyone

-With little support

Method Hot chair

The aim of the game is for the students in the teams to describe that word, using synonyms, antonyms, definitions etc. to their team mate who is in the hot seat - that person can't see the word! The student in the hot seat listens to their team mates and tries to guess the word.

Descriptor:

-Be active

-Listen to each others


A learner

Understand and answer the questions





Listen to music and play the game.


Choose the card


class checks the answer.




Clap your hands





Open the copybooks and write new words.






Look and complete



Colour














Answer the questions and translate


Formative assessment








Nice














Very good






Amazing







Nice


Paper












Book








Worksheet


















book






5

minutes

ENDING THE LESSON: Well what did we do in our lesson? Teacher asks students to take the pupils and to write: What have we learned today? How has today’s lesson made me feel?

Well if you understand this lesson rise Good If you don’t understand rise Bad mood





- Evaluation of the lesson




Feedback




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ