Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 20

    Unit 3: Time

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Times of my day

    Learning objectives

    3.1.8.1- understand short, narratives on a limited range of general and some curricular topics;

    3.2.1.1- make basic statements which provide personal information on a limited range of general topics;

    3.4.1.1- plan, write and check short sentences with considerable support on a limited range of personal, general and some curricular topics;

    3.5.2.1- use cardinal numbers 1 -100 to count and ordinal numbers 1–10;

    3.5.14.1- use prepositions of location and position

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    use cardinal numbers 1 -50 to count

    use basic prepositions of location and position: in, in front of, near, on, to to describe where people and things are use prepositions of time: on, in, at to talk about days and times

    make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics and classroom routines

    ask questions in order to satisfy basic needs and find information on familiar topics and classroom routines

    Criteria

    Learners have met the learning objectives if they can: Talk about daily routine; talk about location.

    Previous learning

    Unit revision

    Plan

    Planned timings



    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Warm-up

    Teacher suggested to watch video daily routines to recall information about morning routines

    Hand out the completed Progress Report Cards for the previous module and ask the pupils to file them in their Language Portfolios.

    Learners watch the video




    https://www.youtube.com/watch?v=ajg1ebnm3lo

    Middle

    30 min

    Look at Gulnara’s daily routine and number.

    Have a class discussion, in L1 if necessary, about daily routines. Ask individual pupils what they do during the day. Write their answers on the board. Refer the pupils to the picture on the previous page and elicit the girl’s routine. Explain the activity. Allow the pupils some time to complete it. Check their answers.


    Presentation

    Teacher gives the instructions. According to the video about morning routines learners watch and repeat active verbs such as (wake, brush, wash, eat etc) Teacher pronounces and learners respond.


    Practice

    Teacher offers learners to start work with worksheet 1 and work straight to tasks: Look at the pictures, what can you see, tell your partner?

    What’s the time? / What time is it?


    Practice. Writing

    Teacher introduces another worksheet What time is it?

    Draw the time. Write the time IN ENGLISH.

    Teacher gives Leaners spell and write worksheet



    Present ordinals. Say, then write: (A) is the first letter of my name. Underline the word in bold. The pupils repeat after you. Explain to the pupils how the ordinal numbers are formed.

    Learners answer what they do during the day.











    learners watch and repeat active verbs such as wake, brush, wash, eat etc according to the video about morning routines



    Answer: It’s___ (one, two, three…) o’clock. / It’s ____ (one, two, three…) AM / PM.




    Leaners practice answering the questions activity.

    This activity will help to cover both time expressions a/an cardinal numbers.


    Look, read and say yes or no.


    Verbal evaluation
















    Individual avaluation









    Mutual avaluation









    Verbal evaluation










    Self-assessment




    https://www.youtube.com/watch?v=eyPfpSt-SXc


    End

    5 min

    Reflection

    Learners reflect on their learning:

    • What has been learned?

    • What remained unclear?

    • What is necessary to work on?

    Hometask: Ex;4 at page 27 Read and draw the time

    Saying goodbye

    Learners reflect on their learning

    Individual avaluation




    LESSON 21

    Unit 3: Time

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Times of my day

    Learning objectives

    3.2.2.1- ask questions to find out about present experiences on a limited range of general and some curricular topics;

    3.2.4.1- respond to questions on a limited range of general and some curricular topics;

    3.5.14.2 - use prepositions of time: on, in, at to talk about days and times and no preposition last week etc.

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    use prepositions of time: on, in, at to talk about days and times

    make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics and classroom routines

    respond to basic supported questions giving personal and factual information

    write with support short responses at phrase level to questions and other prompts

    understand short narratives spoken slowly and distinctly on routine and familiar topics

    Criteria

    Learners have met the learning objectives if they can: Talk about daily routines; tell the time.

    Previous learning

    Times of my day

    Plan

    Planned timings



    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Ask a few pupils to stand up and stand in a row. Ask the rest of the class questions to revise the ordinals.

    Teacher: Who’s third? Class: Kairat! etc.

    If you wish, repeat the activity with other pupils.

    Learners answer

    Verbal evaluation



    Middle

    30 min

    Listen, point and repeat.

    Pupils’ books closed. Put up the picture flashcards on the board. Point to them, one at a time, and name them.

    Repeat the procedure with the remaining flashcards. Then point to each flashcard in random order. Ask individual pupils to name them.

    Show the pupils picture flashcard 20. Ask: What time is it? Write the question on the board. Have the pupils repeat the question. Then say and write: It’s eight o’clock. Have the pupils repeat, chorally and/or individually. Write different times on the board. Elicit the time from the pupils.

    Pupils’ books open. Play the CD. If you wish, play the CD again, pausing after each word. The pupils repeat, chorally and/or individually.

    Rearrange the letters and complete the sentences. Then match.

    Point to the first clock and ask the pupils to say what time it is. Repeat the activity with the remaining clocks. Then read the example and explain the activity.

    Study Spot

    Choose. Then talk with your friend.

    Pupils’ books closed. Say and write on the board: I get up at seven o’clock. The pupils repeat, chorally and/or individually. Underline the words in bold. Elicit the use of present simple for routines. Follow the same procedure to present the other persons of the affirmative (singular) focusing on the -s ending in the third person. Present the spelling rules. Focus on the pronunciation of the suffixes (e.g. gets \s\, goes \z\, watches \iz\). Present the interrogative and negative in the same way. Explain how the short answers are formed. Pupils’ books open. Go through the Study spot section briefly. Refer the pupils to the example.

    The pupils repeat, chorally and/or individually.








    The pupils listen, point to the words and repeat.







    Allow the pupils some time to complete the activity.




    The pupils, in pairs, talk about their daily routines, as in the example.















    Individual avaluation





















    Mutual avaluation

    Self-assessment


    Flashcards (20-27). Interactive Whiteboard Software or Track 25 CD1






























    End

    5 min

    Reflection

    Learners do the ‘hotseat’ activity and have a learner come up with their timeline. The other learners can ask them questions. (i.e. What time do you go to school?) Did you go to the cinema last week?)

    Home task: draw your daily routines

    Saying goodbye

    Learners do the ‘hotseat’ activity and answer the questions.

    Self-assessment





    LESSON 22

    Unit 3: Time

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Days of the week

    Learning objectives

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Аманғали Жанерке Русланқызы
    16 Ақпан 2024
    254
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    3 сынып қысқа мерзімдік жоспар

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    3 сынып қысқа мерзімдік жоспар

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Қмж Tymes of my day, Days of the week, At the right time, Four walls, Our town, Around the house тақырыптары
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 20

    Unit 3: Time

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Times of my day

    Learning objectives

    3.1.8.1- understand short, narratives on a limited range of general and some curricular topics;

    3.2.1.1- make basic statements which provide personal information on a limited range of general topics;

    3.4.1.1- plan, write and check short sentences with considerable support on a limited range of personal, general and some curricular topics;

    3.5.2.1- use cardinal numbers 1 -100 to count and ordinal numbers 1–10;

    3.5.14.1- use prepositions of location and position

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    use cardinal numbers 1 -50 to count

    use basic prepositions of location and position: in, in front of, near, on, to to describe where people and things are use prepositions of time: on, in, at to talk about days and times

    make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics and classroom routines

    ask questions in order to satisfy basic needs and find information on familiar topics and classroom routines

    Criteria

    Learners have met the learning objectives if they can: Talk about daily routine; talk about location.

    Previous learning

    Unit revision

    Plan

    Planned timings



    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Warm-up

    Teacher suggested to watch video daily routines to recall information about morning routines

    Hand out the completed Progress Report Cards for the previous module and ask the pupils to file them in their Language Portfolios.

    Learners watch the video




    https://www.youtube.com/watch?v=ajg1ebnm3lo

    Middle

    30 min

    Look at Gulnara’s daily routine and number.

    Have a class discussion, in L1 if necessary, about daily routines. Ask individual pupils what they do during the day. Write their answers on the board. Refer the pupils to the picture on the previous page and elicit the girl’s routine. Explain the activity. Allow the pupils some time to complete it. Check their answers.


    Presentation

    Teacher gives the instructions. According to the video about morning routines learners watch and repeat active verbs such as (wake, brush, wash, eat etc) Teacher pronounces and learners respond.


    Practice

    Teacher offers learners to start work with worksheet 1 and work straight to tasks: Look at the pictures, what can you see, tell your partner?

    What’s the time? / What time is it?


    Practice. Writing

    Teacher introduces another worksheet What time is it?

    Draw the time. Write the time IN ENGLISH.

    Teacher gives Leaners spell and write worksheet



    Present ordinals. Say, then write: (A) is the first letter of my name. Underline the word in bold. The pupils repeat after you. Explain to the pupils how the ordinal numbers are formed.

    Learners answer what they do during the day.











    learners watch and repeat active verbs such as wake, brush, wash, eat etc according to the video about morning routines



    Answer: It’s___ (one, two, three…) o’clock. / It’s ____ (one, two, three…) AM / PM.




    Leaners practice answering the questions activity.

    This activity will help to cover both time expressions a/an cardinal numbers.


    Look, read and say yes or no.


    Verbal evaluation
















    Individual avaluation









    Mutual avaluation









    Verbal evaluation










    Self-assessment




    https://www.youtube.com/watch?v=eyPfpSt-SXc


    End

    5 min

    Reflection

    Learners reflect on their learning:

    • What has been learned?

    • What remained unclear?

    • What is necessary to work on?

    Hometask: Ex;4 at page 27 Read and draw the time

    Saying goodbye

    Learners reflect on their learning

    Individual avaluation




    LESSON 21

    Unit 3: Time

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Times of my day

    Learning objectives

    3.2.2.1- ask questions to find out about present experiences on a limited range of general and some curricular topics;

    3.2.4.1- respond to questions on a limited range of general and some curricular topics;

    3.5.14.2 - use prepositions of time: on, in, at to talk about days and times and no preposition last week etc.

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    use prepositions of time: on, in, at to talk about days and times

    make basic statements related to personal information, people and objects on familiar topics and classroom routines

    respond to basic supported questions giving personal and factual information

    write with support short responses at phrase level to questions and other prompts

    understand short narratives spoken slowly and distinctly on routine and familiar topics

    Criteria

    Learners have met the learning objectives if they can: Talk about daily routines; tell the time.

    Previous learning

    Times of my day

    Plan

    Planned timings



    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Ask a few pupils to stand up and stand in a row. Ask the rest of the class questions to revise the ordinals.

    Teacher: Who’s third? Class: Kairat! etc.

    If you wish, repeat the activity with other pupils.

    Learners answer

    Verbal evaluation



    Middle

    30 min

    Listen, point and repeat.

    Pupils’ books closed. Put up the picture flashcards on the board. Point to them, one at a time, and name them.

    Repeat the procedure with the remaining flashcards. Then point to each flashcard in random order. Ask individual pupils to name them.

    Show the pupils picture flashcard 20. Ask: What time is it? Write the question on the board. Have the pupils repeat the question. Then say and write: It’s eight o’clock. Have the pupils repeat, chorally and/or individually. Write different times on the board. Elicit the time from the pupils.

    Pupils’ books open. Play the CD. If you wish, play the CD again, pausing after each word. The pupils repeat, chorally and/or individually.

    Rearrange the letters and complete the sentences. Then match.

    Point to the first clock and ask the pupils to say what time it is. Repeat the activity with the remaining clocks. Then read the example and explain the activity.

    Study Spot

    Choose. Then talk with your friend.

    Pupils’ books closed. Say and write on the board: I get up at seven o’clock. The pupils repeat, chorally and/or individually. Underline the words in bold. Elicit the use of present simple for routines. Follow the same procedure to present the other persons of the affirmative (singular) focusing on the -s ending in the third person. Present the spelling rules. Focus on the pronunciation of the suffixes (e.g. gets \s\, goes \z\, watches \iz\). Present the interrogative and negative in the same way. Explain how the short answers are formed. Pupils’ books open. Go through the Study spot section briefly. Refer the pupils to the example.

    The pupils repeat, chorally and/or individually.








    The pupils listen, point to the words and repeat.







    Allow the pupils some time to complete the activity.




    The pupils, in pairs, talk about their daily routines, as in the example.















    Individual avaluation





















    Mutual avaluation

    Self-assessment


    Flashcards (20-27). Interactive Whiteboard Software or Track 25 CD1






























    End

    5 min

    Reflection

    Learners do the ‘hotseat’ activity and have a learner come up with their timeline. The other learners can ask them questions. (i.e. What time do you go to school?) Did you go to the cinema last week?)

    Home task: draw your daily routines

    Saying goodbye

    Learners do the ‘hotseat’ activity and answer the questions.

    Self-assessment





    LESSON 22

    Unit 3: Time

    School:

    Date:

    Teacher name:

    Grade: 3

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Days of the week

    Learning objectives

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Сабақ жоспары 3 сынып
    16.02.2024
    254
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Аманғали Жанерке Русланқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации