Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 53

    Unit 7: Journey into Space

    School: Stavropolka Secondary School



    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 4

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Into Space 1


    Learning objectives

    4.L5 identify initial, middle and final phonemes and blends

    4.R3 recognise basic opinions in short, simple texts on an increasing range of general range of general and some curricular topics

    4.W7 spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently

    4.UE3 use adjectives, including possessive adjectives, on a

    growing range of general and some curricular topics to

    describe things, use simple one- syllable and some two-syllable adjectives [comparative form] to make comparisons

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    recognise and use some target language correctly and show comprehension of some written and spoken familiar words in simple sentences To talk about space.

    Most learners will be able to:

    recognise and use most target language correctly and show comprehension of most written and spoken familiar words in simple sentences To talk about space.

    Some learners will be able to:

    recognise and use target language correctly with clear pronunciation and good comprehension of written and spoken familiar words in simple sentences To talk about space.

    Previous learning

    Unit revision

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETINGS.

    INTRODUCE THE LESSON OBJECTIVES.

    Hand out the completed Progress Report Cards for the previous module and ask the pupils to file them in their Language Portfolios.


    Greeting



    Cards



    TPR

    Middle

    30 min

    PRESENTATION AND PRACTICE

    Ask the pupils if they would like to travel into space and why.


    Step 1 Look at the picture.

    Pupils' books open. Would you like to travel into space? Why?/Why not?

    Point to the pictures, one at a time, and say the corresponding words.The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each picture in random order. Ask individual pupils to name them.


    Step 2 The pupils should read new words and match the pictures on page 100 with the correct words.

    The pupils write down their answers in their copybook.


    Step 3 Explane to the pupils that they should guess the missing words. The first letters are given for them.



    Step 4 Look and read. Write yes or no. Refer the pupils to the picture and look at the example. Read it and do the task.

    The pupils write down their answers in their copybook.

    Answer key

    2 no 3 no 4 yes 5 no


    Learners do the instructions














    Learners read new words and match the pictures



    The pupils read and writw the right words.



    Learners look at the picure, read the sentences and write yes or no.


    Verbal evaluation















    Individual avaluation












    Mutual avaluation






















    End

    5 min

    REFLECTION

    An activity to consolidate the language of the lesson. Pupils play Hangman using the word from the lesson.

    Ask the questions.

    • What have uoy learnt today?

    • What task was easy for you?

    • What task was hard for you?

    Ask the pupils to name the words they learnt.

    Hometask: to learn new words and Ex: 1 p:70 Look, read and complete.


    Saying goodbye


    Self-assessment









    LESSON 54

    Unit 7: Journey into Space

    School: Stavropolka Secondary School



    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 4

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Into Space 2


    Learning objectives

    4.S3 give short, basic description of people and objects on a limited range of general and some curricular topics, begin to describe past experiences on an increasing range of general and some curricular topics

    4.R6 understand with some support, some specific

    information and detail in short, simple texts on a growing range of general and some curricular topics

    4.W4 write with support short basic sentences with appropriate spaces between words

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    recognise and use some target language correctly and show comprehension of some written and spoken familiar words in simple sentences To talk about holidays.

    Most learners will be able to:

    recognise and use most target language correctly and show comprehension of most written and spoken familiar words in simple sentences To talk about holidays.

    Some learners will be able to:

    recognise and use target language correctly with clear pronunciation and good comprehension of written and spoken familiar words in simple sentences To talk about holidays.

    Previous learning

    Into Space 1

    Plan

    Planned timings



    Planned activities



    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETINGS.

    INTRODUCE THE LESSON OBJECTIVES.

    Put the Journey into space poster upon the board. Say aloud one of the words and ask individual pupils to come to the board and point to the correct picture. Ask the rest of the class for verification.

    Greeting



    Learners do the instructions


    Verbal evaluation



    Middle

    30 min

    PRESENTATION AND PRACTICE

    Step 1 Listen, point and repeat.

    Pupils' books closed. Put the picture flashcards up on the board. Point to them, one at a time, and name them. The pupils repeat, chorally and/or individually. Then point to the picture flashcards in random order. Ask individual pupils to name them.


    Step 2 The Zorby family is visiting Earth on holiday. What do they want to do?

    Refer the pupils to the pictures and elicit the new vocabulary. Read the example aloud and explain the activity. Allow the pupils some time to complete it. Check their answers.


    Step 3 Flop is getting ready for holiday.

    Pupils' books open. Go through the Study spot section briefly. Read the example aloud and explain the activity. Go through the text and elicit/explain any unknown words. Allow the pupils some time to complete it. Check their answers.


    Step 4 (activity 7) Imagine you are going on holiday in space. Talk with your friend.

    Refer the pupils to the questions and explain the activity. Allow the pupils some time to brainstorm answers to the questions. Then the pupils, in pairs, use their answers and act out similar dialogues as the one in Ex.7.

    Learners listen, point and repeat.










    Learners read and complete. Then match the pictures to the aliens.







    Learners read and complete the dialogue.






    Learners answer the questions

    And act out similar dialogues




    Mutual avaluation











    Individual avaluation




















    End

    5 min

    REFLECTION

    Hold up the picture flashcards, one at a time an individual pupils to correct your statements. e.g. Teacher: (holding the 'go fishing'picture flashcard) Go sightseeing.

    Pupil 1: No! Go fishing, etc

    Hometask: to learn new words and do Ex: 4 p:71 Look, read and complete.

    Saying goodbye


    Self-assessment





    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Айнамкөз Ермекқызы
    14 Наурыз 2024
    619
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    4-сынып Ағылшын тілі пәнінен 4-тоқсан барлық тақырыптары бойынша ҚМЖ

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    4-сынып Ағылшын тілі пәнінен 4-тоқсан барлық тақырыптары бойынша ҚМЖ

    Материал туралы қысқаша түсінік
    4-тоқсан тақырыптары бойынша барлық сабақ жоспарлары
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 53

    Unit 7: Journey into Space

    School: Stavropolka Secondary School



    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 4

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Into Space 1


    Learning objectives

    4.L5 identify initial, middle and final phonemes and blends

    4.R3 recognise basic opinions in short, simple texts on an increasing range of general range of general and some curricular topics

    4.W7 spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently

    4.UE3 use adjectives, including possessive adjectives, on a

    growing range of general and some curricular topics to

    describe things, use simple one- syllable and some two-syllable adjectives [comparative form] to make comparisons

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    recognise and use some target language correctly and show comprehension of some written and spoken familiar words in simple sentences To talk about space.

    Most learners will be able to:

    recognise and use most target language correctly and show comprehension of most written and spoken familiar words in simple sentences To talk about space.

    Some learners will be able to:

    recognise and use target language correctly with clear pronunciation and good comprehension of written and spoken familiar words in simple sentences To talk about space.

    Previous learning

    Unit revision

    Plan

    Planned timings



    Planned activities




    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETINGS.

    INTRODUCE THE LESSON OBJECTIVES.

    Hand out the completed Progress Report Cards for the previous module and ask the pupils to file them in their Language Portfolios.


    Greeting



    Cards



    TPR

    Middle

    30 min

    PRESENTATION AND PRACTICE

    Ask the pupils if they would like to travel into space and why.


    Step 1 Look at the picture.

    Pupils' books open. Would you like to travel into space? Why?/Why not?

    Point to the pictures, one at a time, and say the corresponding words.The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each picture in random order. Ask individual pupils to name them.


    Step 2 The pupils should read new words and match the pictures on page 100 with the correct words.

    The pupils write down their answers in their copybook.


    Step 3 Explane to the pupils that they should guess the missing words. The first letters are given for them.



    Step 4 Look and read. Write yes or no. Refer the pupils to the picture and look at the example. Read it and do the task.

    The pupils write down their answers in their copybook.

    Answer key

    2 no 3 no 4 yes 5 no


    Learners do the instructions














    Learners read new words and match the pictures



    The pupils read and writw the right words.



    Learners look at the picure, read the sentences and write yes or no.


    Verbal evaluation















    Individual avaluation












    Mutual avaluation






















    End

    5 min

    REFLECTION

    An activity to consolidate the language of the lesson. Pupils play Hangman using the word from the lesson.

    Ask the questions.

    • What have uoy learnt today?

    • What task was easy for you?

    • What task was hard for you?

    Ask the pupils to name the words they learnt.

    Hometask: to learn new words and Ex: 1 p:70 Look, read and complete.


    Saying goodbye


    Self-assessment









    LESSON 54

    Unit 7: Journey into Space

    School: Stavropolka Secondary School



    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 4

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Into Space 2


    Learning objectives

    4.S3 give short, basic description of people and objects on a limited range of general and some curricular topics, begin to describe past experiences on an increasing range of general and some curricular topics

    4.R6 understand with some support, some specific

    information and detail in short, simple texts on a growing range of general and some curricular topics

    4.W4 write with support short basic sentences with appropriate spaces between words

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    recognise and use some target language correctly and show comprehension of some written and spoken familiar words in simple sentences To talk about holidays.

    Most learners will be able to:

    recognise and use most target language correctly and show comprehension of most written and spoken familiar words in simple sentences To talk about holidays.

    Some learners will be able to:

    recognise and use target language correctly with clear pronunciation and good comprehension of written and spoken familiar words in simple sentences To talk about holidays.

    Previous learning

    Into Space 1

    Plan

    Planned timings



    Planned activities



    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETINGS.

    INTRODUCE THE LESSON OBJECTIVES.

    Put the Journey into space poster upon the board. Say aloud one of the words and ask individual pupils to come to the board and point to the correct picture. Ask the rest of the class for verification.

    Greeting



    Learners do the instructions


    Verbal evaluation



    Middle

    30 min

    PRESENTATION AND PRACTICE

    Step 1 Listen, point and repeat.

    Pupils' books closed. Put the picture flashcards up on the board. Point to them, one at a time, and name them. The pupils repeat, chorally and/or individually. Then point to the picture flashcards in random order. Ask individual pupils to name them.


    Step 2 The Zorby family is visiting Earth on holiday. What do they want to do?

    Refer the pupils to the pictures and elicit the new vocabulary. Read the example aloud and explain the activity. Allow the pupils some time to complete it. Check their answers.


    Step 3 Flop is getting ready for holiday.

    Pupils' books open. Go through the Study spot section briefly. Read the example aloud and explain the activity. Go through the text and elicit/explain any unknown words. Allow the pupils some time to complete it. Check their answers.


    Step 4 (activity 7) Imagine you are going on holiday in space. Talk with your friend.

    Refer the pupils to the questions and explain the activity. Allow the pupils some time to brainstorm answers to the questions. Then the pupils, in pairs, use their answers and act out similar dialogues as the one in Ex.7.

    Learners listen, point and repeat.










    Learners read and complete. Then match the pictures to the aliens.







    Learners read and complete the dialogue.






    Learners answer the questions

    And act out similar dialogues




    Mutual avaluation











    Individual avaluation




















    End

    5 min

    REFLECTION

    Hold up the picture flashcards, one at a time an individual pupils to correct your statements. e.g. Teacher: (holding the 'go fishing'picture flashcard) Go sightseeing.

    Pupil 1: No! Go fishing, etc

    Hometask: to learn new words and do Ex: 4 p:71 Look, read and complete.

    Saying goodbye


    Self-assessment





    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Сабақ жоспары 4 сынып
    14.03.2024
    619
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Айнамкөз Ермекқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации