Материалдар / 4 сынып. Киіз үйдің ішкі көрінісі. Ұлттық төсеніш түрлері.

4 сынып. Киіз үйдің ішкі көрінісі. Ұлттық төсеніш түрлері.

Материал туралы қысқаша түсінік
4 сынып. Киіз үйдің ішкі көрінісі. Ұлттық төсеніш түрлері.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қазан 2024
202
3 рет жүктелген
250 ₸
Бүгін алсаңыз
+13 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +13 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Көркем еңбек

Мектеп: Педагогтің аты-жөні:

Бөлім:

Мәдени мұра

Сынып: 4 Күні:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Киіз үйдің ішкі көрінісі. Ұлттық төсеніш түрлері.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

4.1.1.1 – табиғатпен жасалған сәндік өрнектер (ою-өрнек) мен формаларды анықтау және тану, оларды өз жұмыстарында интерпретациялау

Сабақтың мақсаты

Табиғатпен жасалған сәндік өрнектер (ою-өрнек) мен формаларды анықтайды және таниды, оларды өз жұмыстарында интерпретациялайды.

Құндылықтарды дарыту

ЕҢБЕКҚОРЛЫҚ ЖӘНЕ КӘСІБИ БІЛІКТІЛІК

  • тапсырмаларды тиімді орындау үшін қажетті академиялық және техникалық, заманауи технологиялар мен әдістер туралы білімінің болуы;

Сабақтың барысы.

Сабақтың кезең

уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы



  1. Ұйымдастырылу кезеңі (сәлемдесу, түгендеу).

Психологиялық дайындық. «Еңбекқорлық және кәсіби біліктілік» тақырыбында ой қозғау.
Оқушылар арасында шағын әңгіме қозғау.

Жұмбақ

Жүз мүйізі бар,

Үстінде киізі бар. (Киіз үй)

Үй тапсырмасын сұрау:

а) Оқушының сурет альбомын қарап, бағалау
ә) Өтілген тақырыпты «Сұрақ-жауап» әдісімен сұрау.
1. Киіз үй дегеніміз не?

2. Киіз үй бөліктерін атаңыз?

3. Қандай киіз үй түрлерін білесіздер?

Мадақтау сөздері арқылы бағалау.

  1. БЖӘ сұрақтар:

Бастама: Мәдени тұрмыстық заттар дегеніміз не?

Жауап: құмыра,торсық, киіз үй т.б

Кейінгі әрекет: Дұрыс

Дұрыс жауап берген оқушы мадақтау арқылы бағаланады

Түрткі сұрақ: Неліктен киіз үй қазақ халқының сәндік қолданбалы өнер түріне жатады?

Сынама сұрақ: мысал келтіре аласыз ба?

Қайта бағыттау сұрағы: Көмектесе алатындарыңыз бар ма?

Жауап берген оқушыны басбармақ арқылы бағалау.

  1. Оқушыларды жаңаша топтастыру: «Торсық», «Кебеже», «Сандық» сөздері жазылған қиықшаларды таңдап аталған сөздерді құрастыру арқылы үш топ құрылады.

Психологиялық ахуалға берілген тақпақтарды дауыстап айтып, тілді жаттықтыру және жаңа сабаққа назар аудару.


«Еңбекқорлық және кәсіби біліктілік» тақырыбында ой қозғап, сұрақтарға жауап береді.



ҚБ: От шашу арқылы бір-бірін бағалау.

Психологиялық ахуал.

Алдыңғы білімді еске түсірутапсырмалары.

Ортасы




Жаңа  сабақ:

Жаңа сабаққа кіріспе:

Киіз үй жиһаздары мен бұйымдары- үй тұрмысында қолданылатын жабдықтар, халық арасында олардың алуан түрлері бар. Кейбір түрлері қазіргі заманға дейін өз мәнін жоғалтқан жоқ. Мысалы: Әбдіре, Ағаш төсек, Адалбақан, Кебеже, Жастықағаш, Жүкаяқ, Сандық, Сандыққап, Асадал, Алаша, Бөстек, Жастық, Көрпе, Құстөсек, Сырмақ, Текемет

Әбдіре - киім-кешек немесе басқа да бағалы бұйымдарды сақтауға арналған сандық.

Ағаш төсек - адамның жатып тынығуы үшін пайданылатын үй жиһазы.

Адалбақан - киім т.б. үй мүліктерін ілуге арналған жабдық. 

Кебеже - тамақ сақтауға арналған сандыққа ұқсас ағаш бұйым

Жастықағаш - жер төсекте жатқан адамның басын биіктету үшін жастықтың астына қоюға ыңғайлап жасалған тиянақ ағаш. 

Жүкаяқ - жиған жүктің астына қоюға арналған ағаш тұғыр. 

Сандық - киім-кешек, тағы басқа да заттарды салуға арналған, ағаштан жасалған бұйым. 

Сандыққап - сандықты бүлінуден сақтау үшін сыртына кигізетін киіз қап.

Асадал - тамақ пен ыдыс-аяқ сақтауға арналған кебеже тектес ыдыс. 

Алаша - әр түрлі жүннен немесе әр түрлі түске боялған мақта мен жүннен тоқылған төсеніш. 

Бөстек - адамдардың астына төсеуге арналған жұмсақ төсеніш. 

Жастық - адамның басына жастауға арналған үй жиһазы. 

Көрпе - матаның арасына мақта немесе жүн (әсіресе түйенің) салып тіккен жамылғы әрі төсеніш. 

Құстөсек - құс жүнінен (мамығынан) жасалған жұмсақ төсеніш. 

Сырмақ - киізден сырып, оюлап жасалған төсеніш. 

Текемет - бетіне түрлі-түсті ою-өрнек басылған киіз. 

  1. АКТ пайдалану арқылы «Киіз үйдің ішкі көрінісі.» туралы бейнематериал көрсетіледі.

  2. Түсінгендері туралы баяндалады.

Оқушылар мадақтау сөздері арқылы бағаланады.

Топпен жұмыс. Концептуалдық кесте толтырады

Қазақ халқының мәдени тұрмыстық заттары

Қолданылуы

Жасалуы

Суреті

Текемет

Төсеніш

бетіне түрлі-түсті ою-өрнек басылған киіз

Жастық

Адамның басына жастауға арналған

Құс үпелегінен жасалады

Асадал

Тамақ пен ыдыс-аяқ сақтауға арналған кебеже тектес ыдыс. 

Ағаштан


Берілген сұраққа жауап беріп, тапсырмаларды талапқа сай орындайды.





ҚБ: От шашу арқылы бір-бірін бағалау.


Оқылым, жазылым тапсырмалары.





Тапсырма жазылған үлестірмелер.







Бағдаршам



Слайд арқылы дұрыс жауап үлгісі көрсетіледі.











Жұмысдәптері, қалам немесе жай қарындаш.

Соңы

Сабақты  қорытындылау:                          

Әр топ тапсырманы постерге түсіріп оны қорғайды.

«2 жұлдыз 1 ұсыныс» арқылы екі топ бір-бірін бағалайды

Shape3 орындалған тапсырмаға жағымды пікір білдіру

Shape4 тапсырманың орындалуына оң пікір.

Shape5 ұсыныс білдіру, дегенмен…


Кері байланыс

  1. Сіз үшін топта жұмыс жасау қаншалықты тиімді болды?


Сергіту сәті.

Саусақтарға арналған жаттығулар

Ақ парақты алайық,

Алақанды қояйық.

Жағалатып сызайық,

Не болғанын қарайық.

Екі оқушы бірігіп,

Бір киіз үй жасайық!


2. Жұптық жұмыс. Түзетулерді орындау. (Берілген тапсырмаға қате сурет салынған, оқушы түзетулер жасап дұрыс суретін салуы қажет.)

Тапсырма

Орындалуы

Түзетулер

Адалбақанның суретін салыңыз.


Жұптардың жауап парақтары ауыстырылып беріледі, жұптар бір-бірін тексеріп, бағалайды.

Бірін-бірі бағдаршам арқылы бағалайды

Shape6 Shape7 Shape8



Кері байланыс

  1. Сізге жұппен жұмыс жасаған ұнадыма, несімен ұнады немесе ұнамады?

Бағалау:

Үйге  тапсырма: «Менің  ауламдағы  пейзаж  көрінісі» атты  тақырыпта  бейнелеу  жұмысын жүргізу.


Оқулықтағы қосымша тапсырмалар.

ҚБ: Бас бармақ арқылы бір-бірін бағалау.

Топтық тапсырмалар.

Кері байланыс

  1. Жеке жұмыс: Құмыраны бояңыз.


Кері байланыс «Рефлексия тақташасы» арқылы

«Қызыл алма»-бүгінгі сабақта жасап үйрендім

« Сары алма» - бүгінгі сабақта қандай мәліметтер алдым

«Жасыл алма»- бүгінгі сабақта маған қиындық тудырған...

Үйге тапсырма: Текеметтің суретін салып, әдемілеп бояңыз.




Оқушылар бүгінгі сабақты қандай деңгейде түсініп,білгендерін айтады


Оқушылардың айтқан жауаптарына пікір қалдыру.

«Ашық микрофон»

кері байланыс парағы




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ