2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / 5-9 cыныпқа арналған БЖБ жинағы

5-9 cыныпқа арналған БЖБ жинағы

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу-әдістемелік құрал
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Кіріспе


Информатика пәні қазіргі қоғамда ақпараттық технологияларды тиімді пайдалану, ақпаратты өңдеу және сақтау дағдыларын қалыптастыруда маңызды рөл атқарады. Бұл пән жас ұрпақтың компьютерлік сауаттылығын дамытуға, цифрлық әлемде дұрыс бағдарлауға, сондай-ақ қазіргі заманғы ақпараттық жүйелермен жұмыс істеуге қабілетті тұлға қалыптастыруға бағытталған. Информатика пәні оқушыларға ақпараттық технологияларды терең меңгеру, оларды күнделікті өмірде пайдалану және шығармашылық тұрғыда қолдану дағдыларын үйретеді.


Қазіргі уақытта ақпараттық технологиялар барлық салада, әсіресе білім, медицина, экономика, өнеркәсіп және қоғам өмірінде үлкен рөл атқарады. Сондықтан, информатика пәнін оқыту оқушыларды заман талабына сай даярлаудың, шығармашылық пен логикалық ойлауды дамытуға, сондай-ақ жаңа технологиялармен жұмыс істеуге дайындаудың тиімді әдістерінің бірі болып табылады. Бұл пән ақпараттық қоғамда өмір сүру үшін қажетті дағдыларды қалыптастыруға мүмкіндік береді.


Бөлім бойынша жиынтық бағалау тапсырмалары 5-9 сынып оқушыларының информатика пәнінен алған білімдері мен дағдыларын бағалау мақсатында дайындалған. Бұл тапсырмалар оқушылардың алған теориялық білімдерін практикада қолдану, алгоритмдер мен бағдарламалар құрастыру, компьютерлік жүйелерді басқару, мәліметтерді өңдеу және сақтаудағы дағдыларын тексеруге арналған. Сондай-ақ, бұл бағалау арқылы оқушылардың зерттеу және шығармашылық қабілеттерін, ақпараттық технологиялар саласындағы практикалық дағдыларын дамытуға бағытталған тапсырмалар ұсынылады.


Жиынтық бағалаудың нәтижелері оқушылардың пәнді қаншалықты меңгергенін, олардың логикалық және шығармашылық тұрғыдан ойлау қабілеттерін, сондай-ақ қазіргі заманғы ақпараттық құралдармен жұмыс істеу дағдыларын анықтайды. Тапсырмалар әр түрлі деңгейде құрылып, оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырып, білімдерін тереңдетуге көмектеседі.
























5 сыныпқа арналған «Ақпаратты ұсыну» бөлімі бойынша БЖБ №1


Оқу мақсаты:


5.2.1.1 әртүрлі ақпараттың мысалдарын келтіру және ақпаратты әртүрлі нысандарда ұсыну;

5.2.1.2 байланыс арналары, ақпарат көздері және қабылдағыштарының мысалын келтіру;

5.2.1.3 мәтіндік ақпаратты кодтау және декодтау;

5.2.1.4 компьютерге арналған барлық ақпарат екілік түрінде ұсынылғанын түсіндіру

Бағалау критерийі:


Білім алушы:

  • Ақпаратты берудің әртүрлі нысандарын анықтайды

  • Ақпарат көзі мен қабылдағышын анықтайды

  • Мәтіндік ақпаратты кодтайды және декодтайды

  • Ақпаратты екілік кодта ұсынады

Ойлау дағдыларының деңгейі:

Қолдану


Орындау уақыты: 20 минут


ТАПСЫРМАЛАР

№ 1 нұсқа


1. Сезімнің, белгілердің және сигналдардың түрлі ағзаларының көмегімен қабылданатын бізді қоршаған әлем туралы мәліметтер....

  1. компьютер

  2. мұғалім

  3. ақпарат

  4. дұрыс жауабы жоқ [1]

2. Берілген сурет бойынша ақпарат түрін анықта.


А) , , бұл ___________ақпарат.


В) бұл ___________ақпарат.


Г) бұл ___________ақпарат.


Д) бұл ___________ақпарат. [2]



3. Ақпарат көзі мен қабылдағышын, сондай-ақ ақпарат беру сипатын (бір жақты, екі жақты) анықта.

  1. Алмаз үзілісте музыка тыңдады.

  2. Достар футбол ойнады.

  3. Теледидардан жаңалықтар бағдарламасын көрсетті.

  4. Анна деректерді компьютерге енгізді.


Жағдайлар

Ақпарат көзі

Ақпарат қабылдағыш

Беру сипаты

















[4]

4. Кестенің көмегімен берілген сөзді кері шифрла:

-- . -.- - . .--.


[1]










5. ASCII кодтау кестесін пайдаланып келесі сөздерді шифрла.


Byte

Binary coding

Rykhani jangyru




[2]


Бағалау критерийлері

тапсырма

Дескриптор

Ұпай

Білім алушы

Ақпаратты ұсыну нысандарын жазады.

1

анықтаманы жазады

1


2

ақпарат түрін сипаттайды

2

Байланыс арналарын, ақпарат көздері мен қабылдағыштарын анықтайды

3

кестені толтырады

4

Ақпаратты кодталған түрде ұсынады

4

кестенің көмегімен ақпараттың мағынасын ашады

1

Ұсынылған сөздерді кодтайды

5

сөздерді кестенің көмегімен кодтайды

2

Барлық ұпайлар:

10




5 сыныпқа арналған

«Ақпаратты ұсыну» бөлімі бойынша БЖБ №1


Оқу мақсаты:


5.2.1.1 әртүрлі ақпараттың мысалдарын келтіру және ақпаратты әртүрлі нысандарда ұсыну;

5.2.1.2 байланыс арналары, ақпарат көздері және қабылдағыштарының мысалын келтіру;

5.2.1.3 мәтіндік ақпаратты кодтау және декодтау;

5.2.1.4 компьютерге арналған барлық ақпарат екілік түрінде ұсынылғанын түсіндіру

Бағалау критерийі:


Білім алушы:

  • Ақпаратты берудің әртүрлі нысандарын анықтайды

  • Ақпарат көзі мен қабылдағышын анықтайды

  • Мәтіндік ақпаратты кодтайды және декодтайды

  • Ақпаратты екілік кодта ұсынады

Ойлау дағдыларының деңгейі:

Қолдану


Орындау уақыты: 20 минут

ТАПСЫРМАЛАР

№ 2 нұсқа


1. 1. ____________ бұл біз қоршаған әлемнен алатын мәліметтер, білім, командалар.

  1. информатика

  2. ақпарат

  3. кесте

  4. дұрыс жауап жоқ [1]


2. Берілген сурет бойынша ақпарат түрін анықта.



А) , , бұл ___________ақпарат.


В) бұл ___________ақпарат.


Г) бұл ___________ақпарат.


Д) бұл ___________ақпарат. [2]




3. Ақпарат көзі мен қабылдағышын, сондай-ақ ақпарат беру сипатын (бір жақты, екі жақты) анықта.

  1. Марат концертте музыка тыңдады.

  2. Достар дойбы ойнады.

  3. Теледидардан жаңалықтар бағдарламасын көрсетті.

  4. Михаил деректерді компьютерге енгізді.


Жағдайлар

Ақпарат көзі

Ақпарат қабылдағыш

Беру сипаты

















[4]

4. Кестенің көмегімен берілген сөзді кері шифрла:

... .. -. -.-- .--.


[1]










5. ASCII кодтау кестесін пайдаланып келесі сөздерді шифрла.

Informatica

Binary coding

Kazakhstan




[2]

Бағалау критерийлері

тапсырма

Дескриптор

Ұпай

Білім алушы

Ақпаратты ұсыну нысандарын жазады.

1

анықтаманы жазады

1


2

ақпарат түрін сипаттайды

2

Байланыс арналарын, ақпарат көздері мен қабылдағыштарын анықтайды

3

кестені толтырады

4

Ақпаратты кодталған түрде ұсынады

4

кестенің көмегімен ақпараттың мағынасын ашады

1

Ұсынылған сөздерді кодтайды

5

сөздерді кестенің көмегімен кодтайды

2

Барлық ұпайлар:

10





5 сыныпқа арналған

«Компьютерлік графика» бөлімі бойынша БЖБ №2

1 нұсқа


Оқу мақсаты:


5.2.2.2 растрлық кескіндерді жасау және өңдеу;

5.2.2.3 векторлық суреттер жасау және өңдеу;

5.2.2.4 растрлық және векторлық графиканың артықшылықтары мен кемшіліктерін бағалау

Бағалау критерийі:


Білім алушы

  • Растрлық кескіндерді жасайды

  • Векторлық кескіндерді жасайды

  • Растрлық және векторлық графиканың артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтайды

Ойлау дағдыларының деңгейі:

Қолдану


Орындау уақыты

15 минут

Тапсырмалар


1. Растрлық кескіндерді жасауға және өңдеуге арналған бағдарламаны белгіле:

А) Scratch

В) Paint
С) Inkscаpe

Жауабы: __________


2. Берілген суреттерді қарастыр.
Векторлық және растрлық графиканы ажырат:


А) В)

Жауабы: А) __________ В) __________


3. Графикалық редактор құралдарының атауын жаз:

1.

2.

3.


Жауабы: 1) __________, 2) __________, 3) __________



4. Inkscаpe редакторында объектілерді құрамдастыру әдісін анықта:

Shape1


А) Объектілерді біріктіру;

В) Объектілерді қосу;

С) Объектілерді бөлу;

D) Объектілердің қиылысуы.

Жауабы: __________

5. Векторлық графиканың ерекшеліктерін сипаттайтын жауаптарды белгіле (2 дұрыс жауап):

А) Сурет графикалық примитивтерден (фигуралардан) тұрады

В) Суреттердің сапасы жоғары, үлкен форматты қамтиды

С) Кескіннің көлемін өзгерту, созу кезінде сапасын жоғалтуы мүмкін

D) Суреттер салыстырмалы түрде жадта аз орын алады.

Жауабы: __________


Бағалау критерийлері

тапсырма

Дескриптор

Ұпай

Білім алушы


Растрлық кескіндерді жасайды


1


Программаны белгілейді

1


Растрлық және векторлық кескіндерді жасайды


2

Растрлық графиканы анықтайды

1

Векторлық графиканы анықтайды

1

Растрлық кескіндерді жасайды



3


Бірінші құралды анықтайды

Екінші құралды анықтайды

Үшінші құралды анықтайды



1

1

1

Векторлық кескіндерді жасайды

4

Құрамдастыру әдісін анықтайды

2


Растрлық және векторлық графиканың артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтайды

5

Векторлық графиканың ерекшеліктерін көрсетеді


1

1

Барлық ұпайлар


10






5 сыныпқа арналған

«Компьютерлік графика» бөлімі бойынша БЖБ №2

2 нұсқа


Оқу мақсаты:


5.2.2.2 растрлық кескіндерді жасау және өңдеу;

5.2.2.3 векторлық суреттер жасау және өңдеу;

5.2.2.4 растрлық және векторлық графиканың артықшылықтары мен кемшіліктерін бағалау

Бағалау критерийі:


Білім алушы

  • Растрлық кескіндерді жасайды

  • Векторлық кескіндерді жасайды

  • Растрлық және векторлық графиканың артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтайды

Ойлау дағдыларының деңгейі:

Қолдану


Орындау уақыты

15 минут



Тапсырмалар


1. Векторлық кескіндерді жасауға және өңдеуге арналған бағдарламаны белгіле:

А) Scratch

В) Paint
С) Inkscаpe

Жауабы: __________


2. Берілген суреттерді қарастыр.
Векторлық және растрлық графиканы ажырат

А) В)

Жауабы: А) __________ В) __________


3. Графикалық редактор құралдарының атауын жаз:

1.

2.

3.


Жауабы: 1) __________, 2) __________, 3) __________



4. Inkscаpe редакторында объектілерді құрамдастыру әдісін анықта:

А) Объектілерді біріктіру;

В) Объектілерді қосу;

С) Объектілерді бөлу;

D) Объектілердің қиылысуы.

Жауабы: __________


5. Растрлық графиканың ерекшеліктерін сипаттайтын жауаптарды белгіле (2 дұрыс жауап):

А) Сурет графикалық примитивтерден (фигуралардан) тұрады

В) Суреттердің сапасы жоғары, үлкен форматты қамтиды

С) Кескіннің көлемін өзгерту, созу кезінде сапасын жоғалтуы мүмкін

D) Суреттер салыстырмалы түрде жадта аз орын алады.

Жауабы: __________



Бағалау критерийлері

тапсырма

Дескриптор

Ұпай

Білім алушы


Растрлық кескіндерді жасайды


1


Программаны белгілейді

1


Растрлық және векторлық кескіндерді жасайды


2

Растрлық графиканы анықтайды

1

Векторлық графиканы анықтайды

1

Растрлық кескіндерді жасайды



3


Бірінші құралды анықтайды

Екінші құралды анықтайды

Үшінші құралды анықтайды



1

1

1

Векторлық кескіндерді жасайды

4

Құрамдастыру әдісін анықтайды

2


Растрлық және векторлық графиканың артықшылықтары мен кемшіліктерін анықтайды

5

Растрлық графиканың ерекшеліктерін көрсетеді


1

1

Барлық ұпайлар


10






5 сыныпқа арналған

«Робототехника» бөлімі бойынша БЖБ №3


Оқу мақсаты:


5.3.4.2 Роботтардың түрлерінің үлгілері және оларды қолдану салаларына мысал келтіру;

5.3.4.3 робототехника саласындағы адамзаттың техникалық жетістіктеріне мысалдар келтіру;

5.3.4.4 гироскопиялық датчик жұмыс істеу принципін түсіндіру;

Бағалау критерийі:


Білім алушы

Робот анықтамасын жазады

Қолдану саласына қарай робот түрлерін жазады

Аталған роботты нешінші буын роботтарына жататынын жазады

Робот датчигі атауын жазады

Робот датчигі қызметін ажыратып, жазады

Ойлау дағдыларының деңгейі:

Білу

Түсіну

Қолдану


Орындау уақыты

20 минут

Тапсырмалар


1 Робот даму буыны қанша кезеңнен тұрады?






Жауабы: _____________________________________________________________________


2. Роботтың түрлерін сәйкестендір















3. «Ақылды» немесе «зияткер» деп аталатын роботтар нешінші буын роботтарына жатады?



Жауабы: ________________________________

4. Датчиктің түрлерін анықта


Shape5 Shape4 Shape3 Shape2




5.Суреттегі гироскопиялық датчиктің мәнін анықта:


Жауабы: ______________________________________________________________


6. Бағдарлама коды мен нәтиже арасындағы сәйкестікті орнат:


1)


А) Робот орнында күрт бұрылыс жасайды (180 градусқа)

2)

В) Робот 90 градусқа оңға бұрылады

3)

С) Робот 90 градусқа солға бұрылады



Бағалау критерийлері

тапсырма


Дескриптор

Ұпай



Білім алушы




Роботтың даму кеезеңдерін біледі

1


Роботтың даму кеезеңдерін жазады

1




Қолдану саласына қарай робот түрлерін біледі

2

Робот анықтамасын біледі

Қолдану саласына қарай робот түрлерін ажыратады

1

1




Аталған роботты нешінші буын роботтарына жататынын біледі

3


Аталған роботты нешінші буын роботтарына жататынын ажыратады


1



Робот датчигі атауын біледі

4

Робот датчигі атауын жазады

2




Роботтың бұрыштық бейімділігін анықтау үшін бағдарламалар құруды біледі

5

Роботтың бұрыштық бейімділігін анықтайды

1



Роботты көрсетілген градусқа бұру үшін бағдарламалар жасауды біледі

6

Бұрылыстың 1 әдісін анықтайды

Бұрылыстың 2 әдісін анықтайды

Бұрылыстың 3 әдісін анықтайды

1

1

1



Барлық ұпайлар

10




13


27 Наурыз 2025
132
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі