5 сынып Қазақстан тарихы бжб

Тақырып бойынша 31 материал табылды

5 сынып Қазақстан тарихы бжб

Материал туралы қысқаша түсінік
5 сынып бойынша бжб жұмысы
Материалдың қысқаша нұсқасы
























Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар




Қазақстан тарихы




5-сынып

Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 5-сынып білім алушыларына «Қазақстан тарихы» пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған. Әдістемелік ұсыныстар «Қазақстан тарихы» пәні бойынша оқу бағдарламасы негізінде дайындалған.

Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге білім алушының тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.

Әдістемелік ұсыныстарда бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта білім алушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныстар түрінде берілген.

Әдістемелік ұсыныстар негізгі сынып мұғалімдеріне, мектеп әкімшілігіне, білім беру бөлімінің әдіскерлеріне, критериалды бағалау бойынша мектеп, өңірлік үйлестірушілеріне және басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.




Әдістемелік ұсыныстарды дайындау барысында ресми интернетайттағы қолжетімді ресурстар (суреттер, фотосуреттер, мәтіндер, аудио және бейнематериалдар) қолданылды.










































2

Мазмұны



1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...........4



«Қазақстандағы ежелгі адамдардың өмірі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау...................4



2-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР ...........8



"Ежелгі көшпелілер өмірі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау..............................................8



«Сақтар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау..........................................................................12



3-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР .........16



«Сақтар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау..........................................................................16



«Үйсіндер мен қаңлылар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау..............................................19



4-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР .........23



«Ғұндар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау..........................................................................23



«Сарматтар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау....................................................................27



«Ежелгі Қазақстан тарихына шолу» бөлімі бойынша жиынтық бағалау.............................31









































3

1-ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР



«Қазақстандағы ежелгі адамдардың өмірі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау



Тақырып





Оқу мақсаты







Бағалау критерийі









Ойлау дағдыларының деңгейі



Орындау уақыты

Алғашқы адамдардың өмірі

Қазақстан территориясындағы тас дәуірінің тұрақтары Андронов және Беғазы-Дәндібай мәдениеттері



5.4.1.1 Ежелгі адамдардың кәсібін сипаттау 5.2.2.1 Археологиялық ескерткіштерді сипаттау

5.2.2.2 Археологиялық деректерге сүйене отырып, Андронов және Беғазы-Дәндібай мәдениеттерінің белгілерін анықтау



Білім алушы

Алғашқы адамдардың ұжымдасуын, олардың еңбек түрлерін анықтайды

Қазақстандағы археологиялық ескерткіштер мен археологтардың еңбектерін анықтайды

Қазақстандағы қола дәуірінің ерекшеліктерін көрсетеді



Білу және түсіну Қолдану



20 минут



Тапсырма



1. Төменде берілген ұғымдарды тиісті қатардың біріне орналастырыңыз.


1.Бірнеше ондаған туыс адамдар топтасты. 2. Ұжым тұрақсыз болды.

3. Бірлесіп шаруашылық және қоғамдық істерді шешті. 4. Еңбек құралдары ортақ болды.

5. Жыртқыш аңдардан қорғану үшін топтасты. 6. Ортақ қалыптасқан тіл болмады.

7. Ортақ тіл мен дәстүр қалыптасты. 8. Кездейсоқ құрылым түрі.



Тобыр

Ру






















4

2. Төмендегі кестені толтырыңыз.



Археологиялық ескерткіштер

Хронологиясы

Қаратау


Шақпақата


Атбасар


Батпақ



Археологтар

Зерттеулері

К. Ақышев


Ә. Марғұлан


Х. Алпысбаев


М. Медоев





3. Андронов мәдениетінің ең басты белгілерін берілген бөлімдер бойынша анықтаңыз. (Тірек-сызбаны толықтырыңыздар)



Shape3 Shape1 Қоғамдық бірлестіктері:



Андронов мәдениетінің

белгілері



Shape10 Шаруашылықтары:



Shape11 Діни нанымдары:



Shape12 Баспаналары:




Shape13 Ерекшелігі:



























5

Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білім алушы

Алғашқы адамдардың ұжымдасуын, олардың еңбек түрлерін анықтайды

1

тобырға тән белгілерді ажыратады;

1

руға тән белгілерді ажыратады;

1

Қазақстандағы археологиялық ескерткіштер мен археологтардың еңбектерін анықтайды

2

Қаратау археологиялық ескерткішінің хронологиясын көрсетеді;

1

Шақпақата археологиялық ескерткішінің хронологиясын көрсетеді;

1

Атбасар археологиялық ескерткішінің хронологияясын көрсетеді;

1

Батпақ археологиялық ескерткішінің хронологияясын көрсетеді;

1

К. Ақышевтің археологтардың зерттеген аймақтарын жазады;

1

Ә. Марғұланның археологтардың зерттеген аймақтарын жазады;

1

Х. Алпысбаевтың археологтардың зерттеген аймақтарын жазады;

1

М. Медоевтың археологтардың зерттеген аймақтарын жазады;

1

Қазақстандағы қола дәуірінің ерекшеліктерін көрсетеді

3

Андрондықтардың қоғамдық бірлестігін көрсетеді;

1

Андрондықтардың шаруашылығын көрсетеді;

1

Андрондықтардың діни-нанымдарын көрсетеді;

1

Андрондықтардың баспана түрлерін сипаттайды;

1

Андрон мәдениетінің ерекшелігін көрсетеді.

1

Жалпы балл

15
























6

7

Білім алушының аты-жөні ________________________________________________

Бағалау критерийі

Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен

Орта

Жоғары

қола

Shape15 Shape14 Picture 22 Picture 16 Picture 26 Picture 20 Picture 28 Picture 18 Picture 24 Shape16 Shape17 Shape18 Shape19 Shape20 Shape21 Shape22 Shape23 Shape24 Shape25 Shape26 Shape27 Shape28 Shape29



Білім алушының аты-жөні _________________________________________________

Сынып 5 «А»


«Ежелгі көшпелілер өмірі» бөлімі бойынша жиынтық бағалау



Тақырып






Оқу мақсаты







Бағалау критерийі









Ойлау дағдыларының деңгейі



Орындау уақыты


Қазақстан территориясында темірдің игерілуі Көшпелі мал шаруашылығының қалыптасуы Ежелгі көшпелілердің дүниетанымы



5.4.2.2 Металл өндірісі жетілуінің шаруашылық салаларына тигізген ықпалын түсіндіру

5.2.2.6 Көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін білу 5.2.1.2 Ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау



Білім алушы

Металл өндірудің шаруашылыққа ықпалын сипаттайды

Көшпелілер өркениетінің жаңалықтарын анықтайды

Ежелгі адамдардың дүниетанымын анықтайды



Білу және түсіну Қолдану



20 минут



Тапсырма



1. Суретке мұқият қарап, тірек сөздерді қолдана отырып, әңгіме құрастырыңыз. Тірек сөздер: алғашқы адамдар, металл, мыс, балқыту, еңбек құралдары















__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



8

2. Берілген тұжырымдардың ақиқат, жалғандығын анықтаңыз.



Тұжырымдар

Ақиқат

Жалған

Жылқыны алғаш қолға үйреткен – ботайлықтар



Киіз үйдің алғашқы түпнұсқасы андрондықтарда қолданылған



Көшпелілер өркениеті тек Қазақстанда қалыптасты



Көшпелілер өз бұйымдарын тері мен ағаштан жасаған



Көшпелілер жыл мезгілдеріне қарай мал жайылымдарын ауыстырды





3. Сұрақтарды мұқият оқып, оларға жауап беріңіз.











  1. Петроглифтер деген не? ____________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

2. Қазақстанда петроглифтер қай аймақтардан табылды? __________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

3. Суреттерге қарап, суретті салған адамдардың дүниетанымы жайлы не айтасыз? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Осы ежелгі тайпаларда қандай салт-дәстүрлер болды? __________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

5. Суреттің мазмұнына қарай қандай тақырып қояр едіңіз? ____________________________________________________________________________
















9

Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білім алушы

Металл өндірудің шаруашылыққа ықпалын сипаттайды

1

алғашқы адамдар сөзін қолданады;

1

металл сөзін қолданады;

1

мыс сөзін қолданады;

1

балқыту сөзін қолданады;

1

еңбек құралдары сөзін қолданады;

1

логикалық байланысты сақтайды

1

Көшпелілер өркениетінің жаңалықтарын анықтайды

2

тұжырымның ақиқат/жалғандығын анықтайды

1

тұжырымның ақиқат/жалғандығын анықтайды

1

тұжырымның ақиқат/жалғандығын анықтайды

1

тұжырымның ақиқат/жалғандығын анықтайды

1

тұжырымның ақиқат/жалғандығын анықтайды

1

Ежелгі адамдардың дүниетанымын анықтайды

3

Қазақстандағы ежелгі петроглифтерді атайды;

1

таңбалар мен суреттердің мағынасын сипаттайды;

1

суреттегі петроглифтердің қайдан табылғандығын атайды;

1

ежелгі тайпалардың дүниетанымдарын сипаттайды;

1

Жалпы балл

15




































10

11

Білім алушының аты-жөні ________________________________________________

Оқу жетістігінің деңгейі

Бағалау критерийлері

Төмен

Орта

Жоғары

Shape31 Shape112 Shape113 Shape111 Picture 180 Picture 189 Picture 191 Picture 187 Shape30 Shape114 Shape115 Shape116 Shape121 Shape125 Shape129 Shape133 Shape139 Shape143 Shape148 Shape153 Shape158 Shape159

Білім алушының аты-жөні _______________________________________________

Сынып 5 «А»

«Сақтар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау


Тақырып




Оқу мақсаты







Бағалау критерийі










Ойлау дағдыларының деңгейі



Орындау уақыты

Сақтар туралы тарихи мәліметтер «Алтын адам» археологиялық олжасы



5.3.1.1 Картадан тайпалық одақтардың орналасуын көрсету 5.3.1.2 Ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру

5.2.2.4 Есік обасынан табылған «Алтын адам» археологиялық олжасының ерекшеліктерін сипаттау



Білім алушы

Сақ тайпаларының қоныстану аумақтарын картадан көрсетеді

Сақ тайпалық одағының Қазақстандағы алғашқы мемлекеттік бірлестік екенін анықтайды

«Алтын адам» жәдігері жайлы зерттеу мәліметтерін жинақтайды



Білу және түсіну Қолдану



20 минут



Тапсырма



1. Кескін картаға сақ-массагеттерді, сақ-исседондарды, аргиппей, аримаспылардың мекендеген аумағын әр түрлі түсті пайдаланып, белгілеңіз.





























12

2. Сақ тайпалық бірлестіктердің құрылу алғышарттарын таңдап, шаршы ішіне жинақтаңыз. Артық анықтамаларды сыртында қалдырыңыз.



1.Сақ тайпаларында әскери демократия түріндегі қоғамдық құрылыс қалыптасты. 2. Сақтар ерте темір дәуірінде Қазақстанда қалыптасқан тайпалық одақ.

4. Сақтар өз ішінде бірнеше тайпаға бөлінді

Shape163 3. Сақ тайпасында билік мұрагерлік жолмен берілді. ------------------------------------------5. Сақтардың негізгі тілі түркі тілі болды. ------------------------------------------

6. Сақтар негізінен көшпелі мал шаруашылығымен ------------------------------------------айналысқан. ------------------------------------------

Shape167 7. Сақтар мәдениетінде «аңдық стиль» қалыптасты. ------------------------------------------

8. Сақтарды абыздар басқарды. ------------------------------------------


10. Сақ тайпалары Қазақстан аумағын б. з. б. VII-IV ғғ. ------------------------------------------мекендеген.



3. «Алтын киімді адам» кім болған? (50 сөзден тұратын шағын ой толғау жазыңыз)



________________________________________________________________ ________________________________________________________________ ________________________________________________________________ ________________________________________________________________ ________________________________________________________________ ________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________























13

Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білім алушы

Сақ тайпаларының қоныстану аумақтарын картада көрсетеді

1

сақ-массагеттердің аумағын кескін картада көрсетеді;

1

исседондардың аумағын кескін картада көрсетеді;

1

аргиппейлердің аумағын кескін картада көрсетеді;

1

аримаспылардың аумағын картада көрсетеді;

1

Сақ тайпалық одағының Қазақстандағы алғашқы мемлекеттік бірлестік екенін анықтайды

2

сақ тайпаларында әскери демократия түріндегі қоғамдық құрылыс ретінде қалыптасқандығын көрсетеді;

1

сақтар ерте темір дәуірінде Қазақстанда қалыптасқан тайпалық одақ екендігін көрсетеді;

1

сақ тайпалары Қазақстан аумағын б. з. б. VII-IV ғғ. мекендегендігін көрсетеді;

1

сақтар өз ішінде бірнеше тайпаға бөлінгендігін көрсетеді;

1

сақ тайпасында билік мұрагерлік жолмен берілгендігін көрсетеді;

1

«Алтын адам» жәдігері жайлы зерттеу мәліметтерін жинақтайды

3

Есік обасының зерттелуі жайлы жазады;

1

«Алтын адам» жайлы ғалымдардың болжамдарын келтіреді;

1

"Алтын адам" ескерткішінің хронологиясын келтіреді;

1

"Алтын адам" ескерткішін сипаттайды;

1

"Алтын адам" ескерткішінің құндылығын анықтайд;

1

«Алтын адам» жәдігерінің мәдени туынды ретіндегі ерекшелігін сипаттайды.

1

Жалпы балл

15




















14

15

Оқу жетістігінің деңгейі

Бағалау критерийлері

Төмен

Орта

Жоғары

Shape170 Shape174 Shape175 Shape173 Shape178 Shape176 Picture 342 Picture 338 Picture 340 Shape177 Shape179 Shape180 Shape181 Shape185 Shape186 Shape187 Shape188 Shape189 Shape190 Shape191 Shape192 Shape193 Shape194



Білім алушының аты-жөні __________________________________________ Сынып 5 « »


«Сақтар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау


Тақырып







Оқу мақсаты







Бағалау критерийі








Ойлау дағдыларының деңгейі



Орындау уақыты

Шілікті және Бесшатыр патша қорғандары Берел қорғандары

Шырақтың ерлігі




5.2.2.1 Археологиялық ескерткіштерді сипаттау 5.2.1.2 Ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау

5.3.2.1 Қазақстан территориясяндағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау



Білім алушы

Археологиялық ескерткіштерді салыстырады

Ежелгі тайпалардың дүниетанымын ажыратады

Сақ, сармат тайпаларының халықаралық сахнадағы еркіндік үшін күрестерінің маңызын анықтайды



Білу және түсіну Қолдану



20 минут




Тапсырмалар



1. Төмендегі берілген сұрақтарға жауап беріп, Венн диаграммасын толтырыңыз.

1) Ескерткіш қай өңірде орналасқан?

2) Обалар қандай тайпалардан қалған? 3) Қай ғалым-археолог зерттеген?

4) Обалардың ерекшеліктері қандай (көлемі, табылған жәдігерлерді салыстырыңыз)?
























16

2. Төмендегі ұғымдарды анықтамасымен сәйкестендіріңіз.





a

Тас, бойтұмар, су, аспан секілді жансыз заттарға табынушылық



Тотемизм


b

Адамдар мен жануарлардың тегі бір деп, жануарлар мен өсімдіктерге табыну нанымы



Анимизм


c

Алғашқы адамдар өлген адамның жаны өмір сүреді деп ойлаған, діни сенімнің мұндай түрі



Фетишизм



3. Кестеге тәуелсіздік үшін күрескен танымал сақ батырларының есімдерін жазып, ерліктерін сипаттаңыз.






Сақ батыры



Ерлігі

1









2






































Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білім алушы

Археологиялық ескерткіштерді салыстырады

1

қорымдар қай кезеңге жататынын анықтайды (әр қорымға бір балл);

1 1

қорымдар Қазақстанның қай аймағында орналасқанын айқындайды (әр қорымға бір балл);

1 1

обалар қай тайпаға тән екенін көрсетеді (әр қорымға бір балл);

1 1


қорымдарды зерттеген ғалымдарды атайды (әр қорымға бір балл);

1 1

обалардан қандай заттар табылғанын жазады (әр қорымға бір балл).

1 1

Ежелгі тайпалардың дүниетанымын ажыратады

2

тотемизм - қандай наным-сенім екенін көрсетеді;

1

анимизм- қандай наным-сенім екенін көрсетеді;

1

фетишизм- қандай наным-сенім екенін көрсетеді;

1

Сақ, сармат тайпаларының халықаралық сахнада еркіндік үшін күрестің маңызын анықтайды

3

Томирис патшайым туралы жазады;

1

Шырақтың ерлігі туралы жазады

1


Жалпы балл 15































18

18

«Сақтар» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика

Білім алушының аты-жөні _____________________________________________

Бағалау критерийі

Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен

Орта

Жоғары

Shape195 Shape196 Shape276 Shape277 Shape280 Shape278 Shape284 Shape279 Shape287 Shape291 Shape294 Shape298 Shape302 Shape305 Shape308 Shape312 Shape316 Shape319 Shape322 Shape323 Shape324 Shape325

«Үйсіндер мен қаңлылар» бөлімі бойынша жиынтық бағалауShape326 Shape327 Shape329 Shape331



Тақырып Үйсіндер туралы жазба деректер Қаңлылардың қалалық мәдениетінің дамуы

Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті



Оқу мақсаты








Бағалау критерийі










Ойлау дағдыларының деңгейі



Орындау уақыты

5.3.1.2 Ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру

5.4.2.3 Ұлы Жібек жолының пайда болуын түсіндіру

5.2.2.3 Ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау



Білім алушы

Ежелгі мемлекеттік бірлестігінің құрылу алғышарттарын анықтайды

Ұлы Жібек жолының пайда болуы мен мақсатын анықтайды

Ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттайды



Білу және түсіну Қолдану



20 минут



Тапсырма



1.Үйсiндердiң шығуы туралы аңызды оқып, сұрақтарға жауап берiңіз.



«Үйсiндердiң басшысын «Гуньмо» деп атайды. Оның әкесi сюннудың батыс шекараларындағы шағын патшалықты билеген. Сюнну оның әкесiне шабуыл жасаған кезде Гуньмо туған, оны далаға тастап кеткен. Тұмсығымен ет тiстеген қарғалар оның үстiнде айналып ұшып жүрдi, ал қасқырлар оны емiзген. Шаньюй бұған таңғалып, мұны таңғажайып нәрсе деп санап, оны тәрбиелеп өсiрдi».



Сюнну деген кiмдер?




Қай мемлекеттің билеушiсi «гуньмо» аталады?




Аңыздағы басты ой қандай?




Аңыз бойынша қандай қортынды шығаруға болады?











19

2. Ұлы Жібек жолының пайда болуын түсіндіріңіз. Ұлы Жібек жолының маңыздылығын талдаңызShape332 Shape335 Shape336 Shape337 Shape338





























3. Үйсiндер мен қаңлы мəдениетiн сипаттап, салыстырыңыз. Кемінде 3 дерек келтіріңіз



Үйсін мәдениеті

Қаңлы мәдениеті



1.



1.


2.



2.


3.


3.






















Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білім алушы

Ежелгі мемлекеттік бірлестігінің құрылу алғышарттарын анықтайды

1

«сюнну» ұғымын айтады;



1

«гуньмо» лауазымын айтады;

1

аңыздағы басты ойды көрсетеді;

1

аңыз бойынша қортынды ой жазады;

1

Ұлы Жібек жолының пайда болуы мен мақсатын анықтайды

2

тарихи карта арқылы ұлы жібек жолы мен тармақтарына сипаттама береді;

1

Ұлы Жібек жолының пайда болу себептерін келтіреді;

1

Ұлы Жібек жолының Батыс пен Шығысты байланыстарғанын жазады;

1

сауда-саттықтың дамуы туралы жазады;

1

Ұлы Жібек жолының тарихи маңызын көрсетеді;



1

Ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттайды

3

үйсіндердің қолданбалы өнер туындыларын анықтайды;

1

қаңлылардың қолданбалы өнер туындыларын анықтайды;

1

үйсіндердің қолданбалы өнерінің ерекшеліктерін ажыратады;

1

қаңлылардың қолданбалы өнерінің ерекшеліктерін ажыратады;



1

үйсіндердің қолданбалы өнер туындысының ерекшеліктерін сипаттайды;

1

қаңлылардың қолданбалы өнер туындысының ерекшеліктерін сипаттайды.

1

Жалпы балл 15


















21

22

Бағалау критерийі

Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен

Орта

Жоғары

Shape339 Shape340 Shape341 Shape342 Shape343 Shape344 Shape345 Shape346 Shape347 Shape348 Shape429 Shape430 Shape431 Shape432 Shape433 Shape434 Shape438 Shape441 Shape445 Shape448 Shape453 Shape458 Shape464

Білім алушының аты-жөні _____________________________________________________

Сынып 5 « »

«Ғұндар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау



Тақырып





Оқу мақсаты










Бағалау критерийі









Ойлау дағдыларының деңгейі



Орындау уақыты

Ғұн тайпаларының бірігуі

Ғұндардың көрші мемлекеттермен қарым-қатынастары Аттила және оның жаулаушылық жорықтары



5.3.1.2 Ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру

5.1.1.3 Ғұндардың қоныс аудару бағыттарын тарихи картадан көрсету

5.3.2.2. Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау



Білім алушы

Ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылу алғышарттарын анықтайды

Картада тайпалық одақтардың орналасуын сипаттайды Мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-

қатынасын көрсетеді



Білу және түсіну Қолдану



20 минут



Тапсырма



1. Ақпараттардың «ақиқат» немесе «жалған» екенін анықтаңыз:



Ақпарат

Ақиқат

Жалған

1

Б.з.б. 55 жылы ғұн мемлекеті өзара ішкі тартыстар мен сыртқы қысымдардың әсерінен күйреуге ұшырап, оңтүстік, орталық және солтүстік ғұндар мемлекеті болып үшке бөлінеді



2

Солтүстік ғұндардың ордасы Монғолияның солтүстік-батысындағы Қырғыз-Нұр көлінің маңына орналасқан.



3

Б.з.б. 55 жылы Қазақстан жеріне бірінші қоныс аударуда ғұндарды Мөде басқарды.



4

Қаңлылармен одақтаса отырып, ғұндарды біріктіру мақсатын көздеген Чжи-Чжи өз қарауындағы ғұн тайпаларымен бірге Оңтүстік-Шығыс Қазақстан жеріне қоныс аударады










24

2. Ғұндардың мекендеген жерлерін, көршілес мемлекеттерді, қоныс аудару бағыттарын кескін картаға түсіріңіз.Shape469 Shape473 Shape478 Shape483 Shape488 Shape492 Shape493





























3. Кілт сөздерді пайдалана отырып, «Ғұндардың көрші мемлекеттермен қарым-қатынасы» тақырыбында әңгіме құрастырыңыз.


(Ғұндар, б.з.б. ІІІ ғасырдың соңы, Тұман шаньюй, Мөде шаньюй, «Шығыс империясы», 5 мың шақырым, «Ұлы Қытай қорғаны», Гао-Цзу, «тыныштық пен бейбітшілік», Байкалдан Тибетке, Шығыс Түркістаннан Хуанхэ)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________










________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________






25

Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білім алушы

Ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылу алғышарттарын анықтайды

1

ақпараттың ақиқат/жалғандығын көрсетеді

1

ақпараттың ақиқат/жалғандығын көрсетеді

1

ақпараттың ақиқат/жалғандығын көрсетеді

1

ақпараттың ақиқат/жалғандығын көрсетеді

1

Картада тайпалық одақтардың орналасуын сипаттайды

2

ғұн тайпаларының орналасуын көрсетеді;

1

көршілес мемлекеттерді анықтайды;

1

тайпаның қоныс аудару бағыттарын көрсетеді;

1

Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын көрсетеді

3

Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктер туралы жазады;

1

Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің сыртқы байланыстарын көрсетеді;

1

кілт сөздерді қолдана отырып, шағын әңгіме құрастырады;

1

шағын әңгімеде тарихи фактілерді тиімді қолданады.

1

мемлекеттік бірлестіктің көрші елдермен қарыматынасын көрсетеді;

1

мемлекеттік бірлестіктің көрші елдермен қарым-қатынасының ерекшеліктерін анықтайды;

1

тарихи оқиғалардың байланысын көрсетеді.

1

өз қорытындысын жасайды.

1

Жалпы балл 15





























26

26

Білім алушының аты-жөні ________________________________________________

Бағалау критерийі

Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен

Орта

Жоғары

Shape499 Shape502 Shape500 Shape501 Shape494 Shape495 Shape496 Shape497 Shape498 Shape503 Shape504 Shape505 Shape585 Shape586 Shape587 Shape588 Shape589 Shape590 Shape594 Shape600 Shape605 Shape609 Shape613

«Сарматтар» бөлімі бойынша жиынтық бағалау



Тақырып




Оқу мақсаты





Бағалау критерийі








Ойлау дағдыларының деңгейі



Орындау уақыты

Сарматтардың қоғамдық құрылысы мен шаруашылық өмірі Сарматтардың саяси тарихы



5.3.1.1 Картада тайпалық одақтардың орналасуын көрсету 5.2.2.1 Археологиялық ескерткіштерді сипаттау



Білім алушы

Сармат тайпаларының ерекшелігін анықтайды

Картада тайпалық одақтардың орналасуын сипаттайды

Археологиялық ескерткіштерді салыстырады



Білу және түсіну Қолдану



20 минут



Тапсырма



1. «Ақиқат» немесе «жалған» ақпараттарды анықтаңыздар



Ақпараттар

Ақиқат

Жалған

Елімізде сарматтар қоныстанған аймақ Оңтүстік Қазақстан



Тарихшы Дидордың айтуынша савроматтар «биік турлардың бауырында» тұрған агипилермен көрші



Гиркан сармат дәуіріндегі Каспий теңізінің атауы



Каспий жағалауында өмір сүрген сармат тайпасы иседондар



Сарматтардың қоғамдық басқару құрылымы әскери демократия



Аршакиддер әулеті билігінің негізін салған сармат тайпасы сақ масагертер



Аландар Б. з. б. 248 — 247 жылдары Парфияны басып алған сармат тайпасы.













27

2. Кескін картада сарматтардың орналасу аймағын, көршілес мемлекеттерді көрсетіңіз.
























3 Археологиялық ескерткіштерді салыстырыңыз.



Сақтардың ескерткіштері

Сарматтардың ескерткіштері

1.



2.



3.

1.



2.



3.






























28



Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білім алушы

Сармат тайпаларының ерекшелігін анықтайды

1

ақпараттық ақиқат/жалғандығын анықтайды;

1

ақпараттық ақиқат/жалғандығын анықтайды;

1

ақпараттық ақиқат/жалғандығын анықтайды;

1

ақпараттық ақиқат/жалғандығын анықтайды;

ақпараттық ақиқат/жалғандығын анықтайды;

ақпараттық ақиқат/жалғандығын анықтайды;

1

1

1

ақпараттық ақиқат/жалғандығын анықтайды;

1

Картада тайпалық одақтардың орналасуын сипаттайды

2

сарматтардың орналасу аймағын көрсетеді;

1

көршілес мемлекеттердің орналасуын көрстеді;

1

Археологиялық ескерткіштерді салыстырады

3

археологиялық ескерткіштердің хронологиясын жазады;

1

археологиялық ескерткіштердің орналасқан аймағын анықтайды

1

табылған жәдігерлерге сипаттама береді;

1

ескерткіштің қай дәуірге жататынын анықтайды;

1

археологиялық ескерткіштердің ерекшеліктерін салыстырады;

1

археологиялық ескерткіштердің маңызын көрсетеді;

1

Жалпы балл 15

































29

30

Білім алушының аты-жөні ________________________________________________

Бағалау критерийі

Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен

Орта

Жоғары

Shape620 Shape637 Shape633 Shape623 Picture 989 Picture 987 Picture 985 Picture 991 Shape617 Shape629 Shape642 Shape643 Shape644 Shape645 Shape646 Shape647 Shape648 Shape649 Shape650 Shape651 Shape652 Shape653


Білім алушының аты-жөні _________________________________________________

Сынып 5 « »


«Ежелгі Қазақстан тарихына шолу» бөлімі бойынша жиынтық бағалау



Тақырып




Оқу мақсаты








Бағалау критерийі










Ойлау дағдыларының деңгейі



Орындау уақыты

Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты Ежелгі Қазақстанға саяхат



5.1.1.2 Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпатын анықтау

5.4.1.1 Ежелгі адамдардың алғашқы кәсібін сипаттау

5.4.1.2 Көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын түсіндіру



Білім алушы

Тайпаларды нәсілдік ерекшеліктеріне қарай салыстырады

Ежелгі адамдардың алғашқы кәсібінің пайда болу себептерін анықтайды

Көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын анықтайды



Білу және түсіну Қолдану



20 минут



Тапсырма



1. Ежелгі тайпалардың антропологиялық тұрпатын сәйкес ұяшыққа орналастырыңыз.



Тайпалар

Монғолоидтік

Еуропеоидтік

Ғұндар



Үйсіндер



Қаңлылар



Сарматтар





2. Көшпелi мал шаруашылығы пайда болуының себептерiн маңыздылығына қарай атап көрсетiңіз

1.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 2.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________3.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



3. Суреттi пайдаланып, "Көш" тақырыбында әңгiме құрастырыңыз. амамен 40-50 сөз)



32















"Көш" суреті. (Қазiргi заманғы суретшiн салған суретi). ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


















33



Балл қою кестесі



Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білім алушы

Тайпаларды нәсілдік ерекшеліктеріне қарай салыстырады

1

Сарматтардың нәсілдік ерекшеліктерін жазады;

1

Ғұндардың нәсілдік ерекшеліктерін жазады;

1

Үйсін тайпаларының нәсілдік ерекшеліктерін сипаттайды;

1

Қаңлылардың нәсілдік ерекшеліктерін анықтайды;

1

Ежелгі адамдардың алғашқы кәсібінің пайда болу себептерін анықтайды

2

ежелгі адамдардың алғашқы кәсібі туралы жазады;

1

ежелгі адамдардың алғашқы кәсібінің пайда болуына әсер еткен факторларды анықтайды;

1

ежелгі адамдардың кәсіптерінің пайда болу себебін анықтайды;

1

егін шаруашылығының пайда болуы себебін анықтайды;

1

егін шаруашылығының пайда болған аймақтарын көрсетеді;

1

көшпелі мал шаруашылығының пайда болу себептерін көрсетеді;

1

мал шаруашылығы дамыған аймақтарды көрсетеді;

1

Көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын анықтайды

3

көшпелі мал шаруашылығының ерекшеліктерін жазады;

1

көшпелі мал шаруашылығы мен егіншілікті ажыратады;

1

көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің дамуына әсер ететін факторларды атайды

1

көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын талдап көрсетеді.

1

Жалпы балл

15












34

33

Білім алушының аты-жөні ________________________________________________

Бағалау критерийі

Оқу жетістіктерінің деңгейі

Төмен

Орта

Жоғары

Shape654 Shape657 Shape658 Shape655 Shape656 Shape659 Shape660 Shape661 Shape662 Shape663 Shape664 Shape665 Shape666 Shape667 Shape747 Shape748 Shape749 Shape750 Shape751 Shape752 Shape758 Shape763 Shape769




Shape774 Shape823 Shape822 Shape821 Shape820 Shape819 Shape818 Shape817 Shape816 Shape815 Shape814 Shape813 Shape809 Shape806 Shape802 Shape798 Shape793 Shape789 Shape783 Shape779 Shape824 Shape825 ɀɚɡɛɚɥɚɪԑɚɚɪɧɚɥԑɚɧɨɪɵɧ




Shape826 Shape950 Shape946 Shape943 Shape939 Shape934 Shape928 Shape922 Shape917 Shape916 Shape915 Shape914 Shape913 Shape912 Shape832 Shape831 Shape830 Shape829 Shape828 Shape827 Shape953 Shape960 ɀɚɡɛɚɥɚɪԑɚɚɪɧɚɥԑɚɧɨɪɵɧ

























































Теруге 25.07.2017. берілді. Басуға 27.07.2017. қол қойылды. Пішімі 60х84/8. Кеңсе қағаз 80 гр/м2. Сандық басылыс. Шартты б. т.3,78. Таралымы 18 дана. Тапсырыс № 1574

«Педагогикалық шеберлік орталығы» ЖМ типографиясында басылды. 010000, Астана қ., №31 көше, 37а үй. e-mail: info@cpm.kz.

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
01.04.2025
476
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі