Түсінік хат
Күнтізбелік-тақырыптық жоспарлау келесі нормативтік құжаттардың негізінде жасалды:
1. «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы» (ҚР Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы №348 бұйрығы, 23.09.2022 ж. №406 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен).
2. «Қазақстан Республикасында бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы» (ҚР БҒМ 08.11.2012 ж. №500 бұйрығы, ҚР Оқу-ағарту министрінің 12.08.2022 ж. №365; 30.09.2022 ж. №412 бұйрығымен енгізілген өзгерістер)
3. «Жалпы білім беру ұйымдарына арналған жалпы білім беретін пәндер, таңдау курстары мен факультативтер бойынша үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы» ҚР Оқу-ағарту министрінің 16.09.2022 ж. №399 бұйрығы, 21.11.2022 ж. №467, 05.07.2022 ж. №199 бұйрығымен енгізілген өзгерістер.
"Қазақстан тарихы" оқу пәні
Қазақстан Республикасы Білім Министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген негізгі орта және жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына сәйкес 5-11 сыныптарда "Қазақстан тарихы" міндетті оқу пәні ретінде оқытылады.
Жалпы білім беретін мектептердегі оқу процесі үлгілік оқу жоспарлары бойынша жүргізіледі - "Қазақстан Республикасының бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы" ҚР БҒМ 08.11.2012 ж. № 500 бұйрығы (өзгерістермен, , ҚР Оқу-ағарту министрінің 12 бұйрығымен енгізілген). 08. 2022 ж. № 365п 30.09.2022 ж. № 412 өзгерту енгізілді – , ҚР Оқу-ағарту министрінің 03.07.2023 № 194 бұйрығымен (кіріспе).
"Қазақстан тарихы" оқу пәні бойынша 5-11 сыныптарға арналған оқу жүктемесінің көлемі
5 сынып-аптасына 2 сағат (жылына 68 сағат)
6-сынып-аптасына 2 сағат (жылына 68 сағат)
7 сынып-аптасына 2 сағат (жылына 68 сағат)
8 сынып-аптасына 2 сағат (жылына 68 сағат)
9 сынып-аптасына 2 сағат (жылына 68 сағат)
10-11 сынып-аптасына 1 сағат (жылына 34 сағат) – оқу жүктемесінің қысқаруымен
Бөліктегі жиынтық бағалау саны блімі алушылардың оқу жетістіктерін бағалауға қойылатын нормативтік талаптарға сәйкес айқындалады.
Білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау «Орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары үшін білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылауды, аралық және қорытынды аттестаттауды жүргізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы» ҚР БҒМ 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125 бұйрығына (2022 жылғы 12 мамырдағы №193 өзгерістер мен толықтырулармен) сәйкес жүзеге асырылады.
Бұйрықтың тиісті тармақтарына енгізілген толықтыруларға сәйкес:
- Нысанды (бақылау, практикалық немесе шығармашылық жұмыс, жоба, эссе, диктант, презентация, эссе, тестілеу) және БЖБ орындау үшін сабақта өткізілетін уақытты педагог дербес айқындайды.
- БЖТ үшін ең жоғары балл 1-4 сыныптарда кемінде 7 және 15 баллдан, 5-11(12) сыныптарда кемінде 7 және 20 баллдан аспауы тиіс.
- Аптасына 1 сағат оқу жүктемесі кезінде БЖБ бөлімдерді біріктіре отырып, тоқсанына екі реттен артық өткізілмейді, қорытынды баға жартыжылдықта қойылады.
- БЖБ тоқсанына үш реттен артық емес жүргізіледі. Бөлімдер/тақырыптар тоқсандағы төрт немесе одан да көп бөлімдер / тақырыптарды зерттеу кезінде тақырыптардың ерекшеліктерін және оқу мақсаттарының санын ескере отырып біріктіріледі. Оны екі кезеңде жүргізуге рұқсат етіледі.
Үлгілік оқу бағдарламаларына сәйкес (жаңартылған мазмұны бойынша және оқу жүктемесін қысқартумен) 5-11 сыныптарда оқытылатын «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша өткізілетін бөлімге жиынтық бағалау саны :
|
Сынып |
Бөлімдегі жиынтық бағалар саны |
|||||||
|
Үлгілік оқу жоспары |
Үлгілік оқу жоспары (оқу жүктемесін қысқартумен) |
|||||||
|
1 тоқсан |
2 тоқсан |
3 тоқсан |
4 тоқсан |
1 тоқсан |
2 тоқсан |
3 тоқсан |
4 тоқсан |
|
|
5 |
1 |
2 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
6 |
1 |
1 |
3 |
2 |
|
|
|
|
|
7 |
2 |
2 |
3 |
1 |
2 |
2 |
2 |
1 |
|
8 |
1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
2 |
|
9 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
10 (ОГН, ЖМН) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
11 (ОГН, ЖМН) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Ежелгі Қазақстан тарихы 5-сынып, аптасына – 2 сағат, барлығы 68 сағат
|
№ р/с |
Бөлім/Ауыспалы тақырыптар |
Сабақтың тақырыбы |
Оқу мақсаттары |
Cағат саны |
Мерзімі |
Ескерту |
|
1- тоқсан (16 сағат) |
||||||
|
1 |
5.1. Қазақстанда ғы ежелгі адамдардың өмірі |
Кіріспе сабақ. Зерттеу сұрағы: Қазақстанның ежелгі тарихында не оқытылады? |
Ежелгі Қазақстан тарихына жалпы шолу |
1 |
|
|
|
2 |
Алғашқы адамдардың өмірі. Зерттеу сұрағы: Алғашқы адамдар қалай өмір сүрді? |
5.1.1.1 алғашқы адамдардың антропологиялық белгілерін сипаттау; |
1 |
|
|
|
|
3 |
5.1.2.1 алғашқы адамдардың тұрмыс-тіршілігін шығармашылық түрде көрсету |
1 |
|
|
||
|
4 |
Қазақстан аумағындағы тас дәуірінің тұрақтары. Зерттеу сұрағы: Археологтар Қазақстан жерінен тас дәуіріне жататын қандай олжаларды тапты? |
5.2.3.1 қазақстандық ғалымдардың археологиялық жаңалықтарын білу; |
1 |
|
|
|
|
5 |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; |
1 |
|
|
||
|
6 |
5.4.2.1 еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау |
1 |
|
|
||
|
7 |
Адамдардың шаруашылық өміріндегі өзгерістер және еңбек құралдарының жетілдірілуі. Зерттеу сұрағы: Мезолит пен неолит дәуірлерінде алғашқы адамдардың өмірі қалай өзгерді? |
5.4.1.1 ежелгі адамдардың кәсібін сипаттау; 5.4.2.1 еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау |
1 |
|
|
|
|
8 |
||||||
|
9 |
Ботай мәдениеті. Зерттеу сұрағы: Не себепті ботайлықтарды жылқыны алғашқы қолға үйретушілер деп атайды? |
5.4.1.1 ежелгі адамдардың кәсібін сипаттау |
1 |
|
|
|
|
10 |
Қазақстан аумағында металлургияның пайда болуы. Зерттеу сұрағы: Қазақстан жерінде металды өндіру ежелгі адамдардың өмірін қалай өзгертті? |
5.4.2.2 металл өндірісі жетілуінің шаруашылық салаларына тигізген ықпалын түсіндіру |
1 |
|
|
|
|
11 |
Андронов және Беғазы-Дәндібай мәдениеттері. Зерттеу сұрағы: Қазақстандағы қола дәуірі ескерткіштерінің қандай ерекшеліктері бар? |
5.2.2.2 археологиялық деректерге сүйене отырып, андронов және беғазы-дәндібай мәдениеттерінің белгілерін анықтау; |
1 |
|
|
|
|
12 |
5.2.2.5 Ә.Марғұланның Қазақстан археологиясының дамуына қосқан үлесін айқындау |
1 |
|
|
||
|
13 |
Қазақстандағы жартастарға салынған ежелгі суреттер. Зерттеу сұрағы: Тасқа салынған суреттер ежелгі адамдардың дүниетанымын қалай бейнелейді? БЖБ-№1 |
5.2.1.1 алғашқы адамдардың наным-сенімдерін сипаттау; |
1 |
|
|
|
|
14 |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау |
1
|
|
|
||
|
15 |
|
Ежелгі адамдардың өміріне саяхат |
5.1.2.1 алғашқы адамдардың тұрмыс- тіршілігін шығармашылық түрде көрсету |
1 |
|
|
|
16 |
ТЖБ- 1 тоқсан |
1 оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары |
1 |
|
|
|
|
17 |
Өлкетану |
Туған өлкенің аңыз ертегілері |
5.2.2.9өлкенің аңыз ертегілерінің мән мағынасын түсіндіру |
1 |
|
|
|
2- тоқсан (16 сағат) |
||||||
|
18 |
5.2. Ежелгі көшпелілер өмірі |
Қазақстан аумағында темірдің игерілуі. Зерттеу сұрағы: Темір өндіру адамдар өмірін қалай өзгертті? |
5.4.2.2металл өндірісі жетілуінің шаруашылық салаларына тигізген ықпалын түсіндіру |
1 |
|
|
|
19 |
Көшпелі мал шаруашылығының қалыптасуы. Зерттеу сұрағы: Көшпелі мал шаруашылығы неліктен Қазақстанның ежелгі тұрғындары шаруашылығының негізгі түріне айналды? |
5.4.1.2 көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын түсіндіру |
1 |
|
|
|
|
20 |
5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін білу |
1 |
|
|
||
|
21 |
Ежелгі көшпелілердің материалдық мәдениеті. Зерттеу сұрағы: Көшпелілер баспанасының ерекшелігі неде? |
5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау; |
1 |
|
|
|
|
22 |
5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну |
1 |
|
|
||
|
23 |
Ежелгі көшпелілердің дүниетанымы. Зерттеу сұрағы: Көшпелілердің қандай салт-дәстүрлері бүгінгі күнге дейін сақталды? |
5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау |
1 |
|
|
|
|
|
|
Ежелгі көшпелілердің дүниетанымы. Зерттеу сұрағы: Көшпелілердің қандай салт-дәстүрлері бүгінгі күнге дейін сақталды? БЖБ-№2 |
5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау |
1 |
|
|
|
24 |
5.2. Сақтар |
Сақтар туралы тарихи мәліметтер. Зерттеу сұрағы: Қандай тарихи дереккөздер сақтар туралы мәлімет береді? |
5.3.1.1 картадан тайпалық одақтардың орналасуын көрсету |
1 |
|
|
|
25 |
5.3.1.1 картадан тайпалық одақтардың орналасуын көрсету |
1 |
|
|
||
|
26 |
5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру |
1 |
|
|
||
|
27 |
«Алтын адам» археологиялық олжасы. Зерттеу сұрағы: Есік обасынан табылған «Алтын адам» кім болды? БЖБ-№3
|
5.2.3.1 қазақстандық ғалымдардың археологиялық жаңалықтарын білу; |
1 |
|
|
|
|
28 |
5.2.2.4 Есік обасынан табылған «Алтын адам» археологиялық олжасының ерекшеліктерін анықтау |
1 |
|
|
||
|
29 |
5.2.2.4 Есік обасынан табылған «Алтын адам» археологиялық олжасының ерекшеліктерін анықтау |
1 |
|
|
||
|
30 |
5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау |
1 |
|
|
||
|
31 |
ТЖБ – 2 тоқсан |
ІІ оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары |
1 |
|
|
|
|
32 |
Өлкетану |
Өлкенің тарихи ескерткіштері |
5.2.2.8 өлкедегі тарихи ескерткіштердің құндылығын түсіну |
1 |
|
|
|
3- тоқсан (20 сағат) |
||||||
|
33 |
5.3. Сақтар |
Шілікті және Бесшатыр патша қорғандары. Зерттеу сұрағы: Неліктен Шілікті мен Бесшатыр «патша қорғандары» деп аталады? |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; |
1 |
|
|
|
34 |
5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшелік терін түсіндіру; |
1 |
|
|
||
|
35 |
5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау |
1 |
|
|
||
|
36 |
Берел қорғандары. Зерттеу сұрағы. Берел қорымынан табылған олжалар сақтардың мәдениетін қалай сипаттайды? |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; |
1 |
|
|
|
|
37 |
5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау; 5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау |
1 |
|
|
||
|
38 |
Тасмола археологиялық мәдениеті. Зерттеу сұрағы: «Мұртты обалардың» ерекшелігі неде? |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; 5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау |
1
|
|
|
|
|
39 |
Сақ патшайымы Томирис. Зерттеу сұрағы: Тарихи деректерде Томиристің бейнесі қалай сипатталған? |
5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау |
1 |
|
|
|
|
40 |
Шырақтың ерлігі. Зерттеу сұрағы: Сақтар тәуелсіздік үшін қалай күресті? |
5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау |
1 |
|
|
|
|
41 |
Сақтардың Александр Македонский әскеріне қарсы күресі. Зерттеу сұрағы: Неліктен Александр Македонскийдің сақтарға жасаған жорығы сәтсіз аяқталды? БЖБ-№4 |
5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау |
1 |
|
|
|
|
42 |
5.3. Үйсіндер мен қаңлылар |
Үйсіндер туралы жазба деректер. Зерттеу сұрағы: Қытай авторлары үйсіндердің өмірін қалай сипаттады? |
5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру; |
1 |
|
|
|
43 |
5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру; |
1 |
|
|
||
|
44 |
5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау |
1 |
|
|
||
|
45 |
Қаңлылардың қалалық мәдениетінің дамуы. Зерттеу сұрағы: Қаңлыларда қала мәдениетінің дамуы немен байланысты? |
5.4.2.3 Ұлы Жібек жолының пайда болуын түсіндіру; |
1 |
|
|
|
|
46 |
5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау |
1 |
|
|
||
|
47 |
Қаңлылардың қоғамдық құрылысы. Зерттеу сұрағы: Сыма Цянь қаңлы қоғамын қалай сипаттады? |
5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру; |
1 |
|
|
|
|
48 |
5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру |
1 |
|
|
||
|
49 |
Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті. Зерттеу сұрағы: Үйсіндер мен қаңлылар мәдениетінің ерекшеліктері қандай? БЖБ-№5 |
5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау; |
1 |
|
|
|
|
50 |
5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну |
1 |
|
|
||
|
51 |
ТЖБ –3 тоқсан |
ІІІ оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары |
1 |
|
|
|
|
52 |
Өлкетану |
Өңірдің тарихи тұлғалары: билер, батырлар және ақындар |
5.3.1.3 тарихи тұлғалардың туған өлке тарихындағы ролін түсіндіру |
1 |
|
|
|
4- тоқсан (16сағат) |
||||||
|
53 |
5.4. Ғұндар |
Ғұн тайпаларының бірігуі. Зерттеу сұрағы: Неге Мөде шаньюй «Жер - мемлекеттің негізі» деді? |
5.3.1.1 картада тайпалық одақтардың орналасуын көрсету; 5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру |
1 |
|
|
|
54 |
Ғұндардың көрші мемлекеттермен қарым-қатынастары. Зерттеу сұрағы: Ғұндармен Ұлы Қытай қорғанының салынуы арасында қандай байланыс бар? |
5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау |
1 |
|
|
|
|
55 |
Ғұндардың Батысқа қоныс аударуы. Зерттеу сұрағы: Ғұндардың Батысқа қоныстануы қандай өзгерістерге әкелді? |
5.1.1.3 ғұндардың қоныс аудару бағыттарын тарихи картадан көрсету |
1 |
|
|
|
|
56 |
Аттила және оның жаулаушылық жорықтары. Зерттеу сұрағы: Ежелгі авторлар Аттилаға қандай баға береді? БЖБ-№6 |
5.1.1.3 ғұндардың қоныс аудару бағыттарын тарихи картадан көрсету; |
1
|
|
|
|
|
57 |
5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау |
1 |
|
|
||
|
58 |
5.4 Сарматтар |
Сарматтардың қоғамдық құрылысы мен шаруашылық өмірі. Зерттеу сұрақтары: Сармат қоғамы несімен ерекшеленеді? |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; 5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау; |
1 |
|
|
|
59 |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; 5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау; |
1 |
|
|
||
|
60 |
5.3.1.1 картада тайпалық одақтардың орналасуын көрсету; 5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру |
1 |
|
|
||
|
61 |
Сарматтардың саяси тарихы. Зерттеу сұрағы: Сарматтар қандай мемлекеттермен өзара қарым-қатынаста болды? БЖБ-№7 |
5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау |
1 |
|
|
|
|
62 |
5.4 ЕжелгіҚазақстантарихынашолу |
Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты. Зерттеу сұрағы: Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты қалай өзгерді? |
5.1.1.2 Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпатын анықтау |
1 |
|
|
|
63 |
Ежелгі Қазақстанға саяхат БЖБ-№8 |
5.4.1.1 ежелгі адамдардың алғашқы кәсібін сипаттау; 5.4.1.2 көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын түсіндіру; |
1 |
|
|
|
|
64 |
5.4.2.1 еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау; |
1 |
|
|
||
|
65 |
5.4.2.3 Ұлы Жібек жолының пайда болуын түсіндіру |
1 |
|
|
||
|
66 |
ТЖБ –4тоқсан |
ІV оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары |
1 |
|
|
|
|
67 |
Өлкетану |
Өлкетану мұражайы және тарихи жәдігерлер |
5.2.2.7тарихи мұраны жеткізудегі жәдігерлердің рөлін сипаттау |
1 |
|
|
|
68 |
Қайталау |
Өткен мақсаттарды қорытындылау |
1 |
|
|
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
5-сынып.КТЖ. Түсінік хат.2024-2025 ж
5-сынып.КТЖ. Түсінік хат.2024-2025 ж
Түсінік хат
Күнтізбелік-тақырыптық жоспарлау келесі нормативтік құжаттардың негізінде жасалды:
1. «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы» (ҚР Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы №348 бұйрығы, 23.09.2022 ж. №406 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен).
2. «Қазақстан Республикасында бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы» (ҚР БҒМ 08.11.2012 ж. №500 бұйрығы, ҚР Оқу-ағарту министрінің 12.08.2022 ж. №365; 30.09.2022 ж. №412 бұйрығымен енгізілген өзгерістер)
3. «Жалпы білім беру ұйымдарына арналған жалпы білім беретін пәндер, таңдау курстары мен факультативтер бойынша үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы» ҚР Оқу-ағарту министрінің 16.09.2022 ж. №399 бұйрығы, 21.11.2022 ж. №467, 05.07.2022 ж. №199 бұйрығымен енгізілген өзгерістер.
"Қазақстан тарихы" оқу пәні
Қазақстан Республикасы Білім Министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген негізгі орта және жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына сәйкес 5-11 сыныптарда "Қазақстан тарихы" міндетті оқу пәні ретінде оқытылады.
Жалпы білім беретін мектептердегі оқу процесі үлгілік оқу жоспарлары бойынша жүргізіледі - "Қазақстан Республикасының бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы" ҚР БҒМ 08.11.2012 ж. № 500 бұйрығы (өзгерістермен, , ҚР Оқу-ағарту министрінің 12 бұйрығымен енгізілген). 08. 2022 ж. № 365п 30.09.2022 ж. № 412 өзгерту енгізілді – , ҚР Оқу-ағарту министрінің 03.07.2023 № 194 бұйрығымен (кіріспе).
"Қазақстан тарихы" оқу пәні бойынша 5-11 сыныптарға арналған оқу жүктемесінің көлемі
5 сынып-аптасына 2 сағат (жылына 68 сағат)
6-сынып-аптасына 2 сағат (жылына 68 сағат)
7 сынып-аптасына 2 сағат (жылына 68 сағат)
8 сынып-аптасына 2 сағат (жылына 68 сағат)
9 сынып-аптасына 2 сағат (жылына 68 сағат)
10-11 сынып-аптасына 1 сағат (жылына 34 сағат) – оқу жүктемесінің қысқаруымен
Бөліктегі жиынтық бағалау саны блімі алушылардың оқу жетістіктерін бағалауға қойылатын нормативтік талаптарға сәйкес айқындалады.
Білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау «Орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары үшін білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылауды, аралық және қорытынды аттестаттауды жүргізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы» ҚР БҒМ 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125 бұйрығына (2022 жылғы 12 мамырдағы №193 өзгерістер мен толықтырулармен) сәйкес жүзеге асырылады.
Бұйрықтың тиісті тармақтарына енгізілген толықтыруларға сәйкес:
- Нысанды (бақылау, практикалық немесе шығармашылық жұмыс, жоба, эссе, диктант, презентация, эссе, тестілеу) және БЖБ орындау үшін сабақта өткізілетін уақытты педагог дербес айқындайды.
- БЖТ үшін ең жоғары балл 1-4 сыныптарда кемінде 7 және 15 баллдан, 5-11(12) сыныптарда кемінде 7 және 20 баллдан аспауы тиіс.
- Аптасына 1 сағат оқу жүктемесі кезінде БЖБ бөлімдерді біріктіре отырып, тоқсанына екі реттен артық өткізілмейді, қорытынды баға жартыжылдықта қойылады.
- БЖБ тоқсанына үш реттен артық емес жүргізіледі. Бөлімдер/тақырыптар тоқсандағы төрт немесе одан да көп бөлімдер / тақырыптарды зерттеу кезінде тақырыптардың ерекшеліктерін және оқу мақсаттарының санын ескере отырып біріктіріледі. Оны екі кезеңде жүргізуге рұқсат етіледі.
Үлгілік оқу бағдарламаларына сәйкес (жаңартылған мазмұны бойынша және оқу жүктемесін қысқартумен) 5-11 сыныптарда оқытылатын «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша өткізілетін бөлімге жиынтық бағалау саны :
|
Сынып |
Бөлімдегі жиынтық бағалар саны |
|||||||
|
Үлгілік оқу жоспары |
Үлгілік оқу жоспары (оқу жүктемесін қысқартумен) |
|||||||
|
1 тоқсан |
2 тоқсан |
3 тоқсан |
4 тоқсан |
1 тоқсан |
2 тоқсан |
3 тоқсан |
4 тоқсан |
|
|
5 |
1 |
2 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
6 |
1 |
1 |
3 |
2 |
|
|
|
|
|
7 |
2 |
2 |
3 |
1 |
2 |
2 |
2 |
1 |
|
8 |
1 |
1 |
2 |
2 |
1 |
1 |
2 |
2 |
|
9 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
10 (ОГН, ЖМН) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
11 (ОГН, ЖМН) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Ежелгі Қазақстан тарихы 5-сынып, аптасына – 2 сағат, барлығы 68 сағат
|
№ р/с |
Бөлім/Ауыспалы тақырыптар |
Сабақтың тақырыбы |
Оқу мақсаттары |
Cағат саны |
Мерзімі |
Ескерту |
|
1- тоқсан (16 сағат) |
||||||
|
1 |
5.1. Қазақстанда ғы ежелгі адамдардың өмірі |
Кіріспе сабақ. Зерттеу сұрағы: Қазақстанның ежелгі тарихында не оқытылады? |
Ежелгі Қазақстан тарихына жалпы шолу |
1 |
|
|
|
2 |
Алғашқы адамдардың өмірі. Зерттеу сұрағы: Алғашқы адамдар қалай өмір сүрді? |
5.1.1.1 алғашқы адамдардың антропологиялық белгілерін сипаттау; |
1 |
|
|
|
|
3 |
5.1.2.1 алғашқы адамдардың тұрмыс-тіршілігін шығармашылық түрде көрсету |
1 |
|
|
||
|
4 |
Қазақстан аумағындағы тас дәуірінің тұрақтары. Зерттеу сұрағы: Археологтар Қазақстан жерінен тас дәуіріне жататын қандай олжаларды тапты? |
5.2.3.1 қазақстандық ғалымдардың археологиялық жаңалықтарын білу; |
1 |
|
|
|
|
5 |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; |
1 |
|
|
||
|
6 |
5.4.2.1 еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау |
1 |
|
|
||
|
7 |
Адамдардың шаруашылық өміріндегі өзгерістер және еңбек құралдарының жетілдірілуі. Зерттеу сұрағы: Мезолит пен неолит дәуірлерінде алғашқы адамдардың өмірі қалай өзгерді? |
5.4.1.1 ежелгі адамдардың кәсібін сипаттау; 5.4.2.1 еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау |
1 |
|
|
|
|
8 |
||||||
|
9 |
Ботай мәдениеті. Зерттеу сұрағы: Не себепті ботайлықтарды жылқыны алғашқы қолға үйретушілер деп атайды? |
5.4.1.1 ежелгі адамдардың кәсібін сипаттау |
1 |
|
|
|
|
10 |
Қазақстан аумағында металлургияның пайда болуы. Зерттеу сұрағы: Қазақстан жерінде металды өндіру ежелгі адамдардың өмірін қалай өзгертті? |
5.4.2.2 металл өндірісі жетілуінің шаруашылық салаларына тигізген ықпалын түсіндіру |
1 |
|
|
|
|
11 |
Андронов және Беғазы-Дәндібай мәдениеттері. Зерттеу сұрағы: Қазақстандағы қола дәуірі ескерткіштерінің қандай ерекшеліктері бар? |
5.2.2.2 археологиялық деректерге сүйене отырып, андронов және беғазы-дәндібай мәдениеттерінің белгілерін анықтау; |
1 |
|
|
|
|
12 |
5.2.2.5 Ә.Марғұланның Қазақстан археологиясының дамуына қосқан үлесін айқындау |
1 |
|
|
||
|
13 |
Қазақстандағы жартастарға салынған ежелгі суреттер. Зерттеу сұрағы: Тасқа салынған суреттер ежелгі адамдардың дүниетанымын қалай бейнелейді? БЖБ-№1 |
5.2.1.1 алғашқы адамдардың наным-сенімдерін сипаттау; |
1 |
|
|
|
|
14 |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау |
1
|
|
|
||
|
15 |
|
Ежелгі адамдардың өміріне саяхат |
5.1.2.1 алғашқы адамдардың тұрмыс- тіршілігін шығармашылық түрде көрсету |
1 |
|
|
|
16 |
ТЖБ- 1 тоқсан |
1 оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары |
1 |
|
|
|
|
17 |
Өлкетану |
Туған өлкенің аңыз ертегілері |
5.2.2.9өлкенің аңыз ертегілерінің мән мағынасын түсіндіру |
1 |
|
|
|
2- тоқсан (16 сағат) |
||||||
|
18 |
5.2. Ежелгі көшпелілер өмірі |
Қазақстан аумағында темірдің игерілуі. Зерттеу сұрағы: Темір өндіру адамдар өмірін қалай өзгертті? |
5.4.2.2металл өндірісі жетілуінің шаруашылық салаларына тигізген ықпалын түсіндіру |
1 |
|
|
|
19 |
Көшпелі мал шаруашылығының қалыптасуы. Зерттеу сұрағы: Көшпелі мал шаруашылығы неліктен Қазақстанның ежелгі тұрғындары шаруашылығының негізгі түріне айналды? |
5.4.1.2 көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын түсіндіру |
1 |
|
|
|
|
20 |
5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін білу |
1 |
|
|
||
|
21 |
Ежелгі көшпелілердің материалдық мәдениеті. Зерттеу сұрағы: Көшпелілер баспанасының ерекшелігі неде? |
5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау; |
1 |
|
|
|
|
22 |
5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну |
1 |
|
|
||
|
23 |
Ежелгі көшпелілердің дүниетанымы. Зерттеу сұрағы: Көшпелілердің қандай салт-дәстүрлері бүгінгі күнге дейін сақталды? |
5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау |
1 |
|
|
|
|
|
|
Ежелгі көшпелілердің дүниетанымы. Зерттеу сұрағы: Көшпелілердің қандай салт-дәстүрлері бүгінгі күнге дейін сақталды? БЖБ-№2 |
5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау |
1 |
|
|
|
24 |
5.2. Сақтар |
Сақтар туралы тарихи мәліметтер. Зерттеу сұрағы: Қандай тарихи дереккөздер сақтар туралы мәлімет береді? |
5.3.1.1 картадан тайпалық одақтардың орналасуын көрсету |
1 |
|
|
|
25 |
5.3.1.1 картадан тайпалық одақтардың орналасуын көрсету |
1 |
|
|
||
|
26 |
5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру |
1 |
|
|
||
|
27 |
«Алтын адам» археологиялық олжасы. Зерттеу сұрағы: Есік обасынан табылған «Алтын адам» кім болды? БЖБ-№3
|
5.2.3.1 қазақстандық ғалымдардың археологиялық жаңалықтарын білу; |
1 |
|
|
|
|
28 |
5.2.2.4 Есік обасынан табылған «Алтын адам» археологиялық олжасының ерекшеліктерін анықтау |
1 |
|
|
||
|
29 |
5.2.2.4 Есік обасынан табылған «Алтын адам» археологиялық олжасының ерекшеліктерін анықтау |
1 |
|
|
||
|
30 |
5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау |
1 |
|
|
||
|
31 |
ТЖБ – 2 тоқсан |
ІІ оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары |
1 |
|
|
|
|
32 |
Өлкетану |
Өлкенің тарихи ескерткіштері |
5.2.2.8 өлкедегі тарихи ескерткіштердің құндылығын түсіну |
1 |
|
|
|
3- тоқсан (20 сағат) |
||||||
|
33 |
5.3. Сақтар |
Шілікті және Бесшатыр патша қорғандары. Зерттеу сұрағы: Неліктен Шілікті мен Бесшатыр «патша қорғандары» деп аталады? |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; |
1 |
|
|
|
34 |
5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшелік терін түсіндіру; |
1 |
|
|
||
|
35 |
5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау |
1 |
|
|
||
|
36 |
Берел қорғандары. Зерттеу сұрағы. Берел қорымынан табылған олжалар сақтардың мәдениетін қалай сипаттайды? |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; |
1 |
|
|
|
|
37 |
5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау; 5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау |
1 |
|
|
||
|
38 |
Тасмола археологиялық мәдениеті. Зерттеу сұрағы: «Мұртты обалардың» ерекшелігі неде? |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; 5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау |
1
|
|
|
|
|
39 |
Сақ патшайымы Томирис. Зерттеу сұрағы: Тарихи деректерде Томиристің бейнесі қалай сипатталған? |
5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау |
1 |
|
|
|
|
40 |
Шырақтың ерлігі. Зерттеу сұрағы: Сақтар тәуелсіздік үшін қалай күресті? |
5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау |
1 |
|
|
|
|
41 |
Сақтардың Александр Македонский әскеріне қарсы күресі. Зерттеу сұрағы: Неліктен Александр Македонскийдің сақтарға жасаған жорығы сәтсіз аяқталды? БЖБ-№4 |
5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау |
1 |
|
|
|
|
42 |
5.3. Үйсіндер мен қаңлылар |
Үйсіндер туралы жазба деректер. Зерттеу сұрағы: Қытай авторлары үйсіндердің өмірін қалай сипаттады? |
5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру; |
1 |
|
|
|
43 |
5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру; |
1 |
|
|
||
|
44 |
5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау |
1 |
|
|
||
|
45 |
Қаңлылардың қалалық мәдениетінің дамуы. Зерттеу сұрағы: Қаңлыларда қала мәдениетінің дамуы немен байланысты? |
5.4.2.3 Ұлы Жібек жолының пайда болуын түсіндіру; |
1 |
|
|
|
|
46 |
5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау |
1 |
|
|
||
|
47 |
Қаңлылардың қоғамдық құрылысы. Зерттеу сұрағы: Сыма Цянь қаңлы қоғамын қалай сипаттады? |
5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру; |
1 |
|
|
|
|
48 |
5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру |
1 |
|
|
||
|
49 |
Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті. Зерттеу сұрағы: Үйсіндер мен қаңлылар мәдениетінің ерекшеліктері қандай? БЖБ-№5 |
5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау; |
1 |
|
|
|
|
50 |
5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну |
1 |
|
|
||
|
51 |
ТЖБ –3 тоқсан |
ІІІ оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары |
1 |
|
|
|
|
52 |
Өлкетану |
Өңірдің тарихи тұлғалары: билер, батырлар және ақындар |
5.3.1.3 тарихи тұлғалардың туған өлке тарихындағы ролін түсіндіру |
1 |
|
|
|
4- тоқсан (16сағат) |
||||||
|
53 |
5.4. Ғұндар |
Ғұн тайпаларының бірігуі. Зерттеу сұрағы: Неге Мөде шаньюй «Жер - мемлекеттің негізі» деді? |
5.3.1.1 картада тайпалық одақтардың орналасуын көрсету; 5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру |
1 |
|
|
|
54 |
Ғұндардың көрші мемлекеттермен қарым-қатынастары. Зерттеу сұрағы: Ғұндармен Ұлы Қытай қорғанының салынуы арасында қандай байланыс бар? |
5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау |
1 |
|
|
|
|
55 |
Ғұндардың Батысқа қоныс аударуы. Зерттеу сұрағы: Ғұндардың Батысқа қоныстануы қандай өзгерістерге әкелді? |
5.1.1.3 ғұндардың қоныс аудару бағыттарын тарихи картадан көрсету |
1 |
|
|
|
|
56 |
Аттила және оның жаулаушылық жорықтары. Зерттеу сұрағы: Ежелгі авторлар Аттилаға қандай баға береді? БЖБ-№6 |
5.1.1.3 ғұндардың қоныс аудару бағыттарын тарихи картадан көрсету; |
1
|
|
|
|
|
57 |
5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау |
1 |
|
|
||
|
58 |
5.4 Сарматтар |
Сарматтардың қоғамдық құрылысы мен шаруашылық өмірі. Зерттеу сұрақтары: Сармат қоғамы несімен ерекшеленеді? |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; 5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау; |
1 |
|
|
|
59 |
5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау; 5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау; |
1 |
|
|
||
|
60 |
5.3.1.1 картада тайпалық одақтардың орналасуын көрсету; 5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру |
1 |
|
|
||
|
61 |
Сарматтардың саяси тарихы. Зерттеу сұрағы: Сарматтар қандай мемлекеттермен өзара қарым-қатынаста болды? БЖБ-№7 |
5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау |
1 |
|
|
|
|
62 |
5.4 ЕжелгіҚазақстантарихынашолу |
Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты. Зерттеу сұрағы: Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты қалай өзгерді? |
5.1.1.2 Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпатын анықтау |
1 |
|
|
|
63 |
Ежелгі Қазақстанға саяхат БЖБ-№8 |
5.4.1.1 ежелгі адамдардың алғашқы кәсібін сипаттау; 5.4.1.2 көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын түсіндіру; |
1 |
|
|
|
|
64 |
5.4.2.1 еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау; |
1 |
|
|
||
|
65 |
5.4.2.3 Ұлы Жібек жолының пайда болуын түсіндіру |
1 |
|
|
||
|
66 |
ТЖБ –4тоқсан |
ІV оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары |
1 |
|
|
|
|
67 |
Өлкетану |
Өлкетану мұражайы және тарихи жәдігерлер |
5.2.2.7тарихи мұраны жеткізудегі жәдігерлердің рөлін сипаттау |
1 |
|
|
|
68 |
Қайталау |
Өткен мақсаттарды қорытындылау |
1 |
|
|
|
шағым қалдыра аласыз













