Материалдар / §61. «Түртүзілу» ұғымы, оның формалары мен механизмдері.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

§61. «Түртүзілу» ұғымы, оның формалары мен механизмдері.

Материал туралы қысқаша түсінік
9.2.5.6 - түр түзілу үдерісін түсіндіру;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
05 Мамыр 2024
60
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

9 сынып №68

ДӘІЖО___________

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
«» КММ
(білім беру ұйымының атауы)
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары
Түр критерийлері. «Түр түзілу» ұғымы. Түр түзілудің тәсілдері мен механизмдері. §61. «Түртүзілу» ұғымы, оның формалары мен механизмдері.

(Сабақ тақырыбы)


Бөлім:

«Эволюциялық даму»

Педагогтің аты-жөні:


Күні:

24.05 24.05 24.05

Сыныбы: 9 «а,ә,б»

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Түр критерийлері. «Түр түзілу» ұғымы. Түр түзілудің тәсілдері мен механизмдері. §61. «Түртүзілу» ұғымы, оның формалары мен механизмдері.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

9.2.5.6 - түр түзілу үдерісін түсіндіру;

Сабақтың мақсаты:

түр түзілу үдерісін түсіндіреді;

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



Бұрынғы білімін еске түсіру

Оқушылармен амандасу, түгендеу, сынып тәртібін қадағалау.

«Айырмашылығы неде?»

Оқушыларға екі түрлі сурет немесе сөз көрсету. Екеуінің арасындағы айырмашылықты анықтауды сұрау. Жауаптарын дəлелдеп отыру.


Морфологиялық

Физиологиялық

Генетикалық

Экологиялық

Оқушылар амандасады, сынып тәртібін сақтайды.


Оқушының логикалық ойлау қабілеті дамиды.

Өз ойын, ой-пікірін білдіреді.

«Ашық журнал» әдісі.


Дескриптор:

-кілт сөздердің айырмашылығын сипаттайды -1 балл;

Интерактивті панель Презентация




Оқушылардың назарын аудару

«Құндылық» Талап (Сыни және креативті ойлау)

«Менен сұрақ-сенен жауап» әдісі бойынша оқу мақсатына сай сұрақ қойылады.

Менен сұрақ-сенен жауап әдісінде қойылған сұрақтарға жауап береді, ой қозғау жүзеге асады.

«Ашық журнал» әдісі.


Дескриптор:

- бір құндылық айтты – 1 балл;

- оқу мақсатына сай қойылған сұрақтарға жауап береді -2 балл;

Интерактивті панель Презентация




Сабақтың мақсатын таныстыру

Сабақтың оқу мақсаты:

9.2.5.6 - түр түзілу үдерісін түсіндіру;


Сабақтың мақсаты:

түр түзілу үдерісін түсіндіреді;

Жаңа сабақтың оқу мақсатын жазады.

Кері байланыс:

«Өте жақсы!»

«Жақсы!»

«Талпын!»

Интерактивті панель

Презентация


Биология 9-сынып,Автор: Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева,Б.Т.Ибрагимова . «Атамұра» баспасы 2019ж

Жаңа тақырыпты таныстыру

«Инсерт» кесте әдісі.

Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланып, танысып шығу. INSERT - оқығанын түсінуге, өз ойына басшылық етуге, ойын білдіруге үйрететін ұтымды әдіс.

Оқушылар мәтінді оқиды.

Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланады, танысып шығады. Кестені толтырады. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.

Кері байланыс:

«Мадақтау» әдісі

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»

т.б

Интерактивті панель

Презентация


Сабақтың ортасы


Оқушыларға бағыт бағдар беру

«Атаулар мекені»

Тақырып бойынша термин сөздердер беріледі. Тыңдаушылар қосымша ақпараттан жауаптарын сипаттау, теориялық білімдерін молайту.


Микроэволюция

Оқшаулану

Географиялық түртүзілу

Экологиялық түртүзілу

Эндемиктер

Тыңдаушылар қосымша ақпараттан жауаптарын жазып, теориялық білімдерін молайтады.


«Ашық журнал» әдісі


Дескриптор:

-кілт сөздердің мазмұнын сипаттайды – 2 балл;

Интерактивті панель

Презентация





Практикалық тапсырмалар беру

Жеке жұмыс ҚБ тапсырмалары ҚМЖ қосымшасында орналасқан




Оқушылар жеке ҚБ тапсырмаларын орындайды. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.



Жеке жұмыс ҚБ тапсырмаларының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан

Интерактивті панель

Презентация


Жеке жұмысқа арналған үлестірме парақтар.

Бағалау

Жеке жұмыс ҚБ тапсырмалары ҚМЖ қосымшасында орналасқан




Оқушылар жеке ҚБ тапсырмаларын орындайды. Бір-бірімен пікір алмасады. Ой қозғау жүзеге асады.



Жеке жұмыс ҚБ тапсырмаларының дескрипторы ҚМЖ қосымшасында орналасқан

Интерактивті панель

Презентация


Жеке жұмысқа арналған үлестірме парақтар.

Сабақтың соңы



Кері байланыс беру

Кері байланыс

«Екі түрлі түсініктеме күнделігі»

Оқушылардан дәптердің бетін (не таратылып берген парақты) ортасынан тік сызықпен бөлу сұралады.


Оқушылар мәтінді оқу барысында олар:

Бөліктің оң жағына

Бүгінгі тақырыптан / сабақтан/ қатты әсер еткен тұстарды, үзінділерді жазады.

Бөліктің сол жағына

Сол әсер еткен үзінділер жайында пікір жазады (нені еске түсіреді, себеп-салдары қандай, қандай сұрақ бар т.б.)


Кері байланыс:

«Мадақтау» әдісі

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»

т.б


Интерактивті панель Презентация


Жұмыс дәптері






Білімді игеруді жақсарту және оны тәжірибеге көшіру

Үй тапсырма: қайталау

Білім алушылар алдыңғы өткен оқу мақсаттарын қайталайды. Ой қозғау жүзеге асады.

«Ду қол шапалақ» әдісі арқылы бағалау.

«Мадақтау!»

«Жарайсың!»

Биология 9-сынып,Автор: Н.Г.Асанов, А.Р.Соловьева,Б.Т.Ибрагимова . «Атамұра» баспасы 2019ж



ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАРҒА ҚОСЫМША


Құндылықтарды енгізу шарттары:

  • Құндылықтың атын айтпау;

  • Лекция ретінде болмауы;

  • Максималды ұзақтық-10 минут;

  • Жас ерекшелігіне сай болуы;

  • Іс-шаралардың әртүрлі болуы;


«Тақырып» §60.Түр, оның критерийлері мен құрылымы.

«Құндылық» Талап (Сыни және креативті ойлау)

«Түрі» Сұрақ

«Атауы» Жаңа түр пайда болуының ерекшелігі неде?


Берілген мәтінді «Түртіп алу» әдісін пайдаланып, танысып шығу. INSERT - оқығанын түсінуге, өз ойына басшылық етуге, ойын білдіруге үйрететін ұтымды әдіс.


«V» - «Білемін»

«-» «мен үшін түсініксіз»

«+» - «мен үшін жаңа ақпарат»

«?» - «мені таңғалдырады»









§61. Түртүзілу ұғымы, оның формалары мен механизмдері

    • Микроэволюция – жаңа түрдің және олардың едәуір ұсақ түрішілік санатының – түр тармақатары мен популяцияның түзілу үдерісі

    • Түртүзілу негізінде жатыр: Оқшаулану

    • Түртүзілудің екі түрі: Географиялық және Экологиялық


Географиялық түртүзілу

Экологиялық түртүзілу


Бастапқы түрдің таралу аймағы бөлінген, яғни оның популяциясы географиялық тұрғыда оқшауланған


Бастапқы түрдің едәуір аймақта таралу нәтижесі




Жаңа формалар бір аумақта пайда болады,

яғни таралу аймағы бөлінбейді

Мысалы

  • Аралдардағы тотықұстар

  • Сібір және Даур қарағайы

  • Сарышымшықтың қоректік мамандануы

  • Көл экожүйесі

  • Байкалдағы шаяндар


    • Эндемиктер - ғаламшарда тек бір жерде тіршілік ететін ағзалар

    • Байкалда тек шаяндардың бүйір жүзгіштердің шамамен 250 эндемик түрі с

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!