2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / 6-сынып 2-тоқсан бжб тапсырмалары

6-сынып 2-тоқсан бжб тапсырмалары

Материал туралы қысқаша түсінік
Бжб тапсырмалары 2-тоқсан 6-сынып
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

2-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға арналған тапсырмалар

6-cынып. № 2 БЖБ

Бөлім «Тарихи тұлғалар. Лексика»

Оқу мақсаты : 6.2.4.1 ауызекі және ресми стильдегі мәтіндердің тақырыбын, мазмұнын,

тілдік ерекшелігін салыстыру

6.3.1.1 әртүрлі жанрдағы мәтіндерді жазу үшін құрылымын ескере отырып, қарапайым жоспар құру;

6.4.3.1. Көнерген сөз, эвфемизм, дисфемизм, табу сөздердің қолданыс аясын түсіну және ажырата білу.

Бағалау критерийі Білім алушы

            • мәтіндердің тақырыбын, стилін, тілдік

            • ерекшеліктерін салыстырады;

            • Құрылымына сай мәтіндерге қарапайым жоспар құрады;

            • Тарихи сөздер мен көнерген сөздерді ажырата біледі.


Ойлау дағдыларының деңгейі талдау, жинақтау


Орындау уақыты 15 -20 минут


1-тапсырма. Мәтіндерді салыстырып оқыңдар. Тілдік құралдар арқылы мәтіннің стилін ажыратыңдар.

Қаныш Сәтбаев – 1950 жылдары аты бүкіл Кеңес үкіметіне белгілі болған геолог ғалым. Ол Қазақ Ғылым Академиясының құрылтайшысы, ал 1945 жылы оның тұңғыш президенті болады. ХХ ғасырдың орта шенінде минерология ғылымдарының докторы Қаныш Имантайұлы Қазақстанның орталық бөлігіндегі табиғи қазба байлықтар шоғырланған ірі кен орындарын ашады. Көп уақыт өтпей оның аты бүкіл Кеңес үкіметіне белгілі болады.

Әйгілі ғалым соғыс кезінде немістер Украинадағы жез кендерін басып алған кезде, Қазақстанның орталығынан жез өндіретін кен орындарын ашады. Орыс ғалымдары оның жетістігіне таңдана қарайтын. Қаныш Сәтбаевтың топонимикалық білімі жоғары еді.

Қаныш Сәтбаев жастайынан этнографияға қызыққан. Бала кезінен әртүрлі жер-су атауы туралы аңыз әңгімелерді тыңдап өседі. Ер жеткен соң геология ғылымы саласына қатысты зерттеу жұмыстарымен айналысады. Дегенмен өзінің топонимикаға деген қызығушылығын да жоғалтқан емес. Кейіннен мұның оған орасан зор пайдасы тиеді. Яғни жер атауларына байланысты ірі кен орындарын қысқа мерзімде анықтап, қоғамды жаңа ресурс көзімен қамтамасыз етеді.

Қаныш Имантайұлы Қарағанды облысында өмір сүретін ақсақалдардан топонимикалық атаулардың шығу тарихы туралы деректер іздейді. Нәтижесінде ата-бабаларымыздың мыс, қола, темір сынды пайдалы қазбаларды көне заманнан бері пайдаланғаны анықталады.

Қаныш Сәтбаевтың Қазақстан елі мен халқының алдындағы басты еңбегі – геологиялық зерттеулердің дамуына қосқан зор үлесі.

2-мәтін

Кеше:
- Уа, кімсіз?
- Ыбыраймыз.
- Жаймысыз?
- Жаймыз.
- Уа, қайдан келесіз?
- Сайлаудан келеміз.
Елге ойран сап
Ойнаудан келеміз.
Төске таққан шеніміз бар,
Патшаға жаққан ебіміз бар,
Құдайға шүкір,
Қойдан жуас,
Момақан ғана еліміз бар.
Біз бай,
Біз құдай!
Күш сынасса,
Жым болады.
Кім келеді сайма-сай! 

1. Дұрыс жауапты таңдау арқылы мәтіндердің стилін анықтаңыз.

1-мәтін

А)Ауызша тіл

Ә) Жазбаша тіл


2-мәтін

А)Ауызша тіл

Ә) Жазбаша тіл


2. Мәтіндердің тілдік ерекшелігін салыстырыңыз, ойыңызды дәлелдеңіз.

1-мәтін ________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2-мәтін ________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


2-тапсырма. Бірінші мәтінді құрылымдық бөліктерге бөле отырып, жоспар құрыңыз. Әр бөлімге атау беріңіз.

Жоспар:

Кіріспе бөлім __________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

Негізгі бөлім ___________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

Қорытынды бөлім _____________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________

3-тапсырма. Берілген мысалдардан тарихи сөздер мен архаизмдерді ажыратып жазыңдар.

Болыс, патсайы, сұлтан, торсық, кебеже, барымта, қылыш, сандық, күбі, саба, айбалта, дүрия, сәукеле, хан.

Көнерген сөздер

Тарихи сөздер

Архпизмдер









Бағалау критерийі

Тапсырма

Дескриптор

Балл

Білім алушы

Мәтіндерді салыстырып, стилін анықтайды;

1

1

Мәтіндердің тілдік ерекшелігін салыстырады;

1

1

Ойын дәлелдейді.;

1

Мәтінді құрылымдық бөліктерге бөліп, мазмұны бойынша жоспар құрады:

Кіріспе бөлім

Негізгі бөлім

Қорытынды бөлім



1

1

1

Тарихи сөздер мен көнерген сөздерді ажырата біледі.


Тарихи сөздерді іріктеп жазады;

1

Архаизмдерді іріктеп жазады.

1

Барлығы 10 балл

Дұрыс жауаптар


1-тапсырма. Мәтіндерді салыстырып оқыңдар. Тілдік құралдар арқылы мәтіннің стилін ажыратыңдар.

Қаныш Сәтбаев – 1950 жылдары аты бүкіл Кеңес үкіметіне белгілі болған геолог ғалым. Ол Қазақ Ғылым Академиясының құрылтайшысы, ал 1945 жылы оның тұңғыш президенті болады. ХХ ғасырдың орта шенінде минерология ғылымдарының докторы Қаныш Имантайұлы Қазақстанның орталық бөлігіндегі табиғи қазба байлықтар шоғырланған ірі кен орындарын ашады. Көп уақыт өтпей оның аты бүкіл Кеңес үкіметіне белгілі болады.

Әйгілі ғалым соғыс кезінде немістер Украинадағы жез кендерін басып алған кезде, Қазақстанның орталығынан жез өндіретін кен орындарын ашады. Орыс ғалымдары оның жетістігіне таңдана қарайтын. Қаныш Сәтбаевтың топонимикалық білімі жоғары еді.

Қаныш Сәтбаев жастайынан этнографияға қызыққан. Бала кезінен әртүрлі жер-су атауы туралы аңыз әңгімелерді тыңдап өседі. Ер жеткен соң геология ғылымы саласына қатысты зерттеу жұмыстарымен айналысады. Дегенмен өзінің топонимикаға деген қызығушылығын да жоғалтқан емес. Кейіннен мұның оған орасан зор пайдасы тиеді. Яғни жер атауларына байланысты ірі кен орындарын қысқа мерзімде анықтап, қоғамды жаңа ресурс көзімен қамтамасыз етеді.

Қаныш Имантайұлы Қарағанды облысында өмір сүретін ақсақалдардан топонимикалық атаулардың шығу тарихы туралы деректер іздейді. Нәтижесінде ата-бабаларымыздың мыс, қола, темір сынды пайдалы қазбаларды көне заманнан бері пайдаланғаны анықталады.

Қаныш Сәтбаевтың Қазақстан елі мен халқының алдындағы басты еңбегі – геологиялық зерттеулердің дамуына қосқан зор үлесі.

2-мәтін

Кеше:
- Уа, кімсіз?
- Ыбыраймыз.
- Жаймысыз?
- Жаймыз.
- Уа, қайдан келесіз?
- Сайлаудан келеміз.
Елге ойран сап
Ойнаудан келеміз.
Төске таққан шеніміз бар,
Патшаға жаққан ебіміз бар,
Құдайға шүкір,
Қойдан жуас,
Момақан ғана еліміз бар.
Біз бай,
Біз құдай!
Күш сынасса,
Жым болады.
Кім келеді сайма-сай! 

1. Дұрыс жауапты таңдау арқылы мәтіндердің стилін анықтаңыз.

1-мәтін

А)Ауызша тіл

Ә) Жазбаша тіл


2-мәтін

А)Ауызша тіл

Ә) Жазбаша тіл


2. Мәтіндердің тілдік ерекшелігін салыстырыңыз, ойыңызды дәлелдеңіз.

1-мәтін Тарихи-өмірбаяндық мәтін. Тарихи даталар көптеп кездеседі: 1950 ж. 1945 ж. ХХ ғасыр. Етістіктері өткен шақта жазылған.

________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2-мәтін Ауызекі сөйлеу стилінде жазылған. Мәтінде сұраулы сөйлемдер қолданылған: - Уа, кімсіз? - Жаймысыз?

Толымсыз сөйлемдер қолданылған: - Жаймысыз? - Жаймыз.

Лепті сөйлемдер қолданылған: Біз құдай! Кім келеді сайма-сай!

________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


2-тапсырма. Бірінші мәтінді құрылымдық бөліктерге бөле отырып, жоспар құрыңыз. Әр бөлімге атау беріңіз.

Жоспар:

Кіріспе бөлім ____________________________ Қаныш Сәтбаев – геолог ғалым

Негізгі бөлім ____________________________Сегіз қырлы, бір сырлы ғалым

Қорытынды бөлім __________________Қаныш Сәтбаевтың Қазақстан елі мен халқының мақтанышы.


3-тапсырма. Берілген мысалдардан тарихи сөздер мен архаизмдерді ажыратып жазыңдар.

Болыс, патсайы, сұлтан, торсық, кебеже, барымта, қылыш, сандық, күбі, саба, айбалта, дүрия, сәукеле, хан.

Көнерген сөздер

Тарихи сөздер

Архпизмдер

Болыс, сұлтан, барымта, қылыш, айбалта, хан.


Патсайы, торсық, кебеже, сандық, күбі, саба, дүрия, сәукеле.






























































«Тарихи тұлғалар. Лексика» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика

Білім алушының аты-жөні ____________________________________________________


Shape1 Shape2 Shape3 Shape4 Бағалау критерийі

Оқу жетістігі деңгейі

Төмен

Орта

Жоғары

Ресми стильдегі мәтіндердің тақырыбын, мазмұнын, тілдік ерекшеліктерін салыстырады



МShape5 әтіндерді тақырыбы, мазмұны және тілдік қолданыстары тұрғысынан салыстырып, мысал келтіруде қиналады

МShape6 әтіндерді тақырыбы, мазмұны және тілдік қолданыстары тұрғысынан салыстырып, мысал келтіруде қателіктер жібереді

МShape8 Shape7 әтіндерді тақырыбы, мазмұны және тілдік қолданыстары тұрғысынан салыстырып, мысал келтіреді

Құрылымына сай мәтіндерге қарапайым жоспар құрады

МShape9 әтіндердің құрылымы бойынша қарапайым жоспар құруда қиналады

МShape10 әтіндердің құрылымы бойынша қарапайым жоспар құруда қателеседі

МShape13 Shape12 Shape11 әтіндердің құрылымы бойынша қарапайым жоспар құрады







Жариялаған:
Нурбайқызы Жайна
13 Желтоқсан 2024
213
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі