Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
6-сынып 2-тоқсан бжб тапсырмалары
2-тоқсан бойынша жиынтық бағалауға арналған тапсырмалар
6-cынып. № 2 БЖБ
Бөлім «Тарихи тұлғалар. Лексика»
Оқу мақсаты : 6.2.4.1 ауызекі және ресми стильдегі мәтіндердің тақырыбын, мазмұнын,
тілдік ерекшелігін салыстыру
6.3.1.1 әртүрлі жанрдағы мәтіндерді жазу үшін құрылымын ескере отырып, қарапайым жоспар құру;
6.4.3.1. Көнерген сөз, эвфемизм, дисфемизм, табу сөздердің қолданыс аясын түсіну және ажырата білу.
Бағалау критерийі Білім алушы
-
мәтіндердің тақырыбын, стилін, тілдік
-
ерекшеліктерін салыстырады;
-
Құрылымына сай мәтіндерге қарапайым жоспар құрады;
-
Тарихи сөздер мен көнерген сөздерді ажырата біледі.
Ойлау дағдыларының деңгейі талдау, жинақтау
Орындау уақыты 15 -20 минут
1-тапсырма. Мәтіндерді салыстырып оқыңдар. Тілдік құралдар арқылы мәтіннің стилін ажыратыңдар.
Қаныш Сәтбаев – 1950 жылдары аты бүкіл Кеңес үкіметіне белгілі болған геолог ғалым. Ол Қазақ Ғылым Академиясының құрылтайшысы, ал 1945 жылы оның тұңғыш президенті болады. ХХ ғасырдың орта шенінде минерология ғылымдарының докторы Қаныш Имантайұлы Қазақстанның орталық бөлігіндегі табиғи қазба байлықтар шоғырланған ірі кен орындарын ашады. Көп уақыт өтпей оның аты бүкіл Кеңес үкіметіне белгілі болады.
Әйгілі ғалым соғыс кезінде немістер Украинадағы жез кендерін басып алған кезде, Қазақстанның орталығынан жез өндіретін кен орындарын ашады. Орыс ғалымдары оның жетістігіне таңдана қарайтын. Қаныш Сәтбаевтың топонимикалық білімі жоғары еді.
Қаныш Сәтбаев жастайынан этнографияға қызыққан. Бала кезінен әртүрлі жер-су атауы туралы аңыз әңгімелерді тыңдап өседі. Ер жеткен соң геология ғылымы саласына қатысты зерттеу жұмыстарымен айналысады. Дегенмен өзінің топонимикаға деген қызығушылығын да жоғалтқан емес. Кейіннен мұның оған орасан зор пайдасы тиеді. Яғни жер атауларына байланысты ірі кен орындарын қысқа мерзімде анықтап, қоғамды жаңа ресурс көзімен қамтамасыз етеді.
Қаныш Имантайұлы Қарағанды облысында өмір сүретін ақсақалдардан топонимикалық атаулардың шығу тарихы туралы деректер іздейді. Нәтижесінде ата-бабаларымыздың мыс, қола, темір сынды пайдалы қазбаларды көне заманнан бері пайдаланғаны анықталады.
Қаныш Сәтбаевтың Қазақстан елі мен халқының алдындағы басты еңбегі – геологиялық зерттеулердің дамуына қосқан зор үлесі.
2-мәтін
Кеше:
- Уа,
кімсіз?
-
Ыбыраймыз.
-
Жаймысыз?
-
Жаймыз.
- Уа, қайдан
келесіз?
- Сайлаудан
келеміз.
Елге ойран
сап
Ойнаудан
келеміз.
Төске таққан шеніміз
бар,
Патшаға жаққан ебіміз
бар,
Құдайға
шүкір,
Қойдан
жуас,
Момақан ғана еліміз
бар.
Біз
бай,
Біз
құдай!
Күш
сынасса,
Жым
болады.
Кім келеді
сайма-сай!
1. Дұрыс жауапты таңдау арқылы мәтіндердің стилін анықтаңыз.
1-мәтін
А)Ауызша тіл
Ә) Жазбаша тіл
2-мәтін
А)Ауызша тіл
Ә) Жазбаша тіл
2. Мәтіндердің тілдік ерекшелігін салыстырыңыз, ойыңызды дәлелдеңіз.
1-мәтін ________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2-мәтін ________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2-тапсырма. Бірінші мәтінді құрылымдық бөліктерге бөле отырып, жоспар құрыңыз. Әр бөлімге атау беріңіз.
Жоспар:
Кіріспе бөлім __________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Негізгі бөлім ___________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Қорытынды бөлім _____________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
3-тапсырма. Берілген мысалдардан тарихи сөздер мен архаизмдерді ажыратып жазыңдар.
Болыс, патсайы, сұлтан, торсық, кебеже, барымта, қылыш, сандық, күбі, саба, айбалта, дүрия, сәукеле, хан.
Көнерген сөздер |
|
Тарихи сөздер |
Архпизмдер |
|
|
Бағалау критерийі |
Тапсырма № |
Дескриптор |
Балл |
Білім алушы |
|||
Мәтіндерді салыстырып, стилін анықтайды; |
1 1 |
||
Мәтіндердің тілдік ерекшелігін салыстырады; |
1 1 |
||
Ойын дәлелдейді.; |
1 |
||
Мәтінді құрылымдық бөліктерге бөліп, мазмұны бойынша жоспар құрады: Кіріспе бөлім Негізгі бөлім Қорытынды бөлім |
1 1 1 |
||
Тарихи сөздер мен көнерген сөздерді ажырата біледі. |
|
Тарихи сөздерді іріктеп жазады; |
1 |
Архаизмдерді іріктеп жазады. |
1 |
||
Барлығы 10 балл |
Дұрыс жауаптар
1-тапсырма. Мәтіндерді салыстырып оқыңдар. Тілдік құралдар арқылы мәтіннің стилін ажыратыңдар.
Қаныш Сәтбаев – 1950 жылдары аты бүкіл Кеңес үкіметіне белгілі болған геолог ғалым. Ол Қазақ Ғылым Академиясының құрылтайшысы, ал 1945 жылы оның тұңғыш президенті болады. ХХ ғасырдың орта шенінде минерология ғылымдарының докторы Қаныш Имантайұлы Қазақстанның орталық бөлігіндегі табиғи қазба байлықтар шоғырланған ірі кен орындарын ашады. Көп уақыт өтпей оның аты бүкіл Кеңес үкіметіне белгілі болады.
Әйгілі ғалым соғыс кезінде немістер Украинадағы жез кендерін басып алған кезде, Қазақстанның орталығынан жез өндіретін кен орындарын ашады. Орыс ғалымдары оның жетістігіне таңдана қарайтын. Қаныш Сәтбаевтың топонимикалық білімі жоғары еді.
Қаныш Сәтбаев жастайынан этнографияға қызыққан. Бала кезінен әртүрлі жер-су атауы туралы аңыз әңгімелерді тыңдап өседі. Ер жеткен соң геология ғылымы саласына қатысты зерттеу жұмыстарымен айналысады. Дегенмен өзінің топонимикаға деген қызығушылығын да жоғалтқан емес. Кейіннен мұның оған орасан зор пайдасы тиеді. Яғни жер атауларына байланысты ірі кен орындарын қысқа мерзімде анықтап, қоғамды жаңа ресурс көзімен қамтамасыз етеді.
Қаныш Имантайұлы Қарағанды облысында өмір сүретін ақсақалдардан топонимикалық атаулардың шығу тарихы туралы деректер іздейді. Нәтижесінде ата-бабаларымыздың мыс, қола, темір сынды пайдалы қазбаларды көне заманнан бері пайдаланғаны анықталады.
Қаныш Сәтбаевтың Қазақстан елі мен халқының алдындағы басты еңбегі – геологиялық зерттеулердің дамуына қосқан зор үлесі.
2-мәтін
Кеше:
- Уа,
кімсіз?
-
Ыбыраймыз.
-
Жаймысыз?
-
Жаймыз.
- Уа, қайдан
келесіз?
- Сайлаудан
келеміз.
Елге ойран
сап
Ойнаудан
келеміз.
Төске таққан шеніміз
бар,
Патшаға жаққан ебіміз
бар,
Құдайға
шүкір,
Қойдан
жуас,
Момақан ғана еліміз
бар.
Біз
бай,
Біз
құдай!
Күш
сынасса,
Жым
болады.
Кім келеді
сайма-сай!
1. Дұрыс жауапты таңдау арқылы мәтіндердің стилін анықтаңыз.
1-мәтін
А)Ауызша тіл
Ә) Жазбаша тіл
2-мәтін
А)Ауызша тіл
Ә) Жазбаша тіл
2. Мәтіндердің тілдік ерекшелігін салыстырыңыз, ойыңызды дәлелдеңіз.
1-мәтін Тарихи-өмірбаяндық мәтін. Тарихи даталар көптеп кездеседі: 1950 ж. 1945 ж. ХХ ғасыр. Етістіктері өткен шақта жазылған.
________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2-мәтін Ауызекі сөйлеу стилінде жазылған. Мәтінде сұраулы сөйлемдер қолданылған: - Уа, кімсіз? - Жаймысыз?
Толымсыз сөйлемдер қолданылған: - Жаймысыз? - Жаймыз.
Лепті сөйлемдер қолданылған: Біз құдай! Кім келеді сайма-сай!
________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2-тапсырма. Бірінші мәтінді құрылымдық бөліктерге бөле отырып, жоспар құрыңыз. Әр бөлімге атау беріңіз.
Жоспар:
Кіріспе бөлім ____________________________ Қаныш Сәтбаев – геолог ғалым
Негізгі бөлім ____________________________Сегіз қырлы, бір сырлы ғалым
Қорытынды бөлім __________________Қаныш Сәтбаевтың Қазақстан елі мен халқының мақтанышы.
3-тапсырма. Берілген мысалдардан тарихи сөздер мен архаизмдерді ажыратып жазыңдар.
Болыс, патсайы, сұлтан, торсық, кебеже, барымта, қылыш, сандық, күбі, саба, айбалта, дүрия, сәукеле, хан.
Көнерген сөздер |
|
Тарихи сөздер |
Архпизмдер |
Болыс, сұлтан, барымта, қылыш, айбалта, хан. |
Патсайы, торсық, кебеже, сандық, күбі, саба, дүрия, сәукеле. |
«Тарихи тұлғалар. Лексика» бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ____________________________________________________
|
Оқу жетістігі деңгейі |
||
Төмен |
Орта |
Жоғары |
|
Ресми стильдегі мәтіндердің тақырыбын, мазмұнын, тілдік ерекшеліктерін салыстырады |
М |
М |
М |
Құрылымына сай мәтіндерге қарапайым жоспар құрады |
М |
М |
М |

