2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / 6-сынып қазақ тілі пәнінен емтихан тапсырмалары (Т1)
«Ustaz tilegi» - Республикалық кәсіби педагогтар қауымдастығына қосылып, сайттағы 381 569 материалды тегін жүктеп алу мүмкіндігіне ие болыңыз
Толығырақ

6-сынып қазақ тілі пәнінен емтихан тапсырмалары (Т1)

Материал туралы қысқаша түсінік
6-сынып қазақ тілі пәнінен емтихан тапсырмалары (Т1)
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

6-сынып қазақ тілі пәнінен емтихан тапсырмалары (Т1)

1-нұсқа

1) Оқылым. (1 балл) оқылым стратегияларын қолдану: комментарий жасау, іріктеп оқу, рөлге бөліп оқу

1-тапсырма. Берілген мәтінді оқып, нақты ақпараттарды теріп жазыңыз

2-тапсырма. Нақты ақпараттарға коментарий жасаңыз.

Қазақстанның көркем жерлері

Қазақстанның көркем жерлері өзінің әсемдігімен әлемге әйгілі жерлерден кем түспейді. Оның солтүстік бөлігінде Қазақстанның ең әдемі жерлерінің бірі-Бурабай орналасқан. Жергілікті тұрғындар Бурабайды "Жергілікті Швейцария" деп атайды.

Шығыс Қазақстан Қазақстандағы ең әдемі жер болып саналады. Таулы Алтай әрдайым көптеген туристерді тартты. Қазақстан мен Ресей шекарасында Алтайдың ең биік шыңы-Белуха тауы орналасқан. Сондай-ақ, Шығыс Қазақстанның інжу-маржаны тауларда орналасқан Маракөл көлі болып саналады. Көл өте әдемі, күн шуақты күнде бай көк немесе көк түске ие, бірақ күн болмаған кезде ол түсін танымастай өзгертеді және қара түске айналады.

Қазақстанның батысында Каспий теңізі орналасқан. Каспий теңізі-Еуропа мен Азия арасында орналасқан әлемдегі ең ірі жабық су қоймасы. Жыл сайын мыңдаған туристер Каспий теңізінің жағасында демалуға келеді. Каспий жағалауы құмды жағажайларымен демалу үшін өте ыңғайлы.

Қазақстан бұдан да басқа көрікті жерлерге бай. Өз еліміздің табиғатын бағалайық.

Ақпарат дереккөзі: https://znanija.com/task/46124558#:~:text=Қазақстанның%20көркем%20жерлері%20өзінің%20әсемдігімен,туристерді%20тартатын%20жалғыз%20нәрсе%20емес


Нақты ақпараттар

Коментарий








2) Жазылым. (3 балл)

«Әркім өз елінде демалу керек» тақырыбынан ауытқымай, абзац түрлерін жүйелі құрастырып, көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетіп эссе жаз.

3) Әдеби тіл нормалары (1 балл).

Етістіктің етіс түрлері мен салт-сабақты етістіктердің тіркесімдік мүмкіндігін жазбаша тілдесім барысында қолдану

Эссе мәтінінен етіс түрлерін, салт, сабақты етістіктерді тауып кестені толтыр

Етіс

Салт

сабақты




Бағалау критерийлері:


Оқу дағдысы

Бағалау критерийлері

Тапсыр

ма реті

Дескриптор

Балл

Оқылым

6.2.6.1. Оқылым стратегияларын қолдану:

комментарий жасау, іріктеп оқу, рөлге бөліп оқу

1

қылым стратегияларын қолданады (0,5 балл);

-комментарий жасап, іріктеп оқиды, рөлге бөліп оқиды (0,5 балл).

1

Жазылым


6.3.4.1. Эссе тақырыбынан ауытқымай, абзац түрлерін жүйелі құрастырып, көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетіп жазу(«келісу, келіспеу» эссесі)

.

2

-Эссенің тақырыбынан ауытқымайды (1 балл);

-абзац түрлерін жүйелі құрастырады (0,5 балл);

- көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетеді(0,5 балл)

-орфографиялық, пунктуациялық нормаға сай жазады (1 балл).


3


Әдеби тілдің нормалары

6.4.4.2. Етістіктің етіс түрлері мен салт-сабақты етістіктердің тіркесімдік мүмкіндігін ауызша және жазбаша тілдесім барысында қолдану


3

-Мәтіннен етісті табады (0,25 балл);

- мәтіннен салт етістікті табады (0,25 балл);

- мәтіннен сабақты етістікті табады (0,25 балл);

- сауатты жазады (0,25 балл);

1


2-нұсқа (Т1)

1) Оқылым. (1 балл) оқылым стратегияларын қолдану:

комментарий жасау, іріктеп оқу, рөлге бөліп оқу


1-тапсырма. Берілген мәтінді оқып, нақты ақпараттарды теріп жазыңыз

2-тапсырма. Нақты ақпараттарға коментарий жасаңыз.

Астанам – «Бас қалам»!

Бүгінгі Астана – асыл  тастан тұрғызылған асқақ қала. Ерке Есілдің жағасында орналасқан, жаңа ғасыр ғажабынан жаралған ертегідей елорда, әлемдегі ең жас қала. Кең даладағы жай қала ғана емес, саяси ерік-жігер, үкілі үміт, көркею, тәуелсіздік көрінісінің нышаны.

«Астана» сөзі негізінен парсы сөзі, қазақша түсінігі  астана — табалдырық, босаға, кіреберіс, сарайдың қақпасы, салтанатты орда есігі деген ұғымдарды білдіреді.  Ару қаланың әрбір оралымы ашық бұрқақты аулалар, әсем безендірілген гүлзарлар мен көмкерген орманды алқаптарда бойтүзеген «Нұр Астана» мешіті мен «Бәйтерек», «Пирамида», «Ханшатыр», т.б. саяси және мәдени думан орталықтары мен түрлі тарихи мемориалды кешендері алуан түрлі.

Астана – Қазақстанның бас қаласы.  Астана қаласы әлемнің түкпір-түкпірінен келген түрлі мәдениеттер үніне толуымен қатар әсем қала өзінің көрікті бейнесімен қызығушылық әсерін мол туғызды деп сенемін.

Ақпарат дереккөзі: https://bilim-all.kz/article/5796-Astana


Нақты ақпараттар

Коментарий





2) Жазылым. (3 балл)

«Астана елімнің жүрегі ме?» тақырыбынан ауытқымай, абзац түрлерін жүйелі құрастырып, көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетіп эссе жаз. (120 сөз)

3) Әдеби тіл нормалары (1 балл).

Етістіктің етіс түрлері мен салт-сабақты етістіктердің тіркесімдік мүмкіндігін жазбаша тілдесім барысында қолдану

Эссе мәтінінен етіс түрлерін, салт, сабақты етістіктерді тауып кестені толтыр

Етіс

Салт

сабақты






Бағалау критерийлері:

Оқу дағдысы

Бағалау критерийлері

Тапсыр

ма реті

Дескриптор

Балл

Оқылым

6.2.6.1. Оқылым стратегияларын қолдану:

комментарий жасау, іріктеп оқу, рөлге бөліп оқу

1

қылым стратегияларын қолданады (0,5 балл);

  • -комментарий жасап, іріктеп оқиды, рөлге бөліп оқиды (0,5 балл).

1

Жазылым


6.3.4.1. Эссе тақырыбынан ауытқымай, абзац түрлерін жүйелі құрастырып, көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетіп жазу(«келісу, келіспеу» эссесі)

2

-Эссенің тақырыбынан ауытқымайды (1 балл);

-абзац түрлерін жүйелі құрастырады (0,5 балл);

- көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетеді(0,5 балл)

-орфографиялық, пунктуациялық нормаға сай жазады (1 балл).


3


Әдеби тілдің нормалары

6.4.4.2. Етістіктің етіс түрлері мен салт-сабақты етістіктердің тіркесімдік мүмкіндігін ауызша және жазбаша тілдесім барысында қолдану

3

-Мәтіннен етісті табады (0,25 балл);

- мәтіннен салт етістікті табады (0,25 балл);

- мәтіннен сабақты етістікті табады (0,25 балл);

- сауатты жазады (0,25 балл);

1



3-нұсқа (Т1)

1) Оқылым. (1 балл) оқылым стратегияларын қолдану: комментарий жасау, іріктеп оқу, рөлге бөліп оқу


1-тапсырма. Берілген мәтінді оқып, нақты ақпараттарды теріп жазыңыз

Қазақстан – бейбітшілік пен келісім мекені

Бейбітшілік пен келісім – адамзаттың асыл құндылықтарының бірі. Бүгінгі таңда Қазақстанда бейбітшілік пен өзара келісімде 140 ұлт өкілдері өмір сүруде. «Қазақстан – бұл ортақ мекен, ортақ ұлт пен діннің тоғысқан жері.

Жалпы бейбітшілікке, тыныш өмір сүруге ұмтылу – қазақ халқының қанына сіңген асыл қасиеттерінің бірі. Біздің елімізде 1 наурыз – Алғыс айту күні. Бұл күні жыл сайын барлық этностардың бір-біріне  мейірбандық танытатын күні ретінде атап өтілуде. Ол күн бізді бұрынғыдан да гөрі жақындастыра түспек.

«Сырт көз – сыншы» деген мақал бар ғой қазақта, қазақ жерін зерттеген саяхатшылар, ғалымдар, елшілер қазақ халқының меймандос, сабырлы, момын, ешкімге жамандық, қаскөйлік жасамайтын халық екенін, қазақ елі ежелден бейбітшілік сүйгіш, өз бетімен ешкімге ұрынбаған, соғыс ашпаған ел екенін сүйсіне жазған.

«Бірлік бар жерде – тірлік бар дейді» біздің дана халық. Дана жұрт мұны тегіннен тегін айтпаса керек. Біздің елімізде қалыптасқан ұлттар тұтастығы мен халықтар достығының арқасында бүгінде мемлекетіміз өркендеп, ілгері басып келеді.(140 сөз)

Ақпарат дереккөзі: https://bilimainasy.kz/қазақстан-бейбітшілік-пен-келісім-м/



Нақты ақпараттар

Коментарий








2) Жазылым. (3 балл)

«Мен бейбіт өмірді қалаймын» тақырыбынан ауытқымай, абзац түрлерін жүйелі құрастырып, көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетіп эссе жаз.

3) Әдеби тіл нормалары (1 балл). Сөйлемдегі есімдіктің қызметін түсініп, есімдікті зат есім, сын есімнің орнына қолданады.


Эссе мәтінінен есімдіктерді тауып қызметін анықтаңыз. Оны зат есім, сын есімнің орнына қолданып, сөйлем құраңыз.

Қызметі

Зат есімнің орнында

Сын есімнің орнында





Бағалау критерийлері:


Оқу дағдысы

Бағалау критерийлері

Тапсыр

ма реті

Дескриптор

Балл

Оқылым

6.2.6.1. Оқылым стратегияларын қолдану:

комментарий жасау, іріктеп оқу, рөлге бөліп оқу

1

-Оқылым стратегияларын қолданады (0,5 балл);

  • -комментарий жасап, іріктеп оқиды, рөлге бөліп оқиды (0,5 балл).

1

Жазылым


6.3.4.1. Эссе тақырыбынан ауытқымай, абзац түрлерін жүйелі құрастырып, көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетіп жазу(«келісу, келіспеу» эссесі)

2

-Эссенің тақырыбынан ауытқымайды (1 балл);

-абзац түрлерін жүйелі құрастырады (0,5 балл);

- көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетеді(0,5 балл)

-орфографиялық, пунктуациялық нормаға сай жазады (1 балл).


3


Әдеби тілдің нормалары

6.4.4.1 сөйлемдегі есімдіктің қызметін түсіну, есімдікті зат есім, сын есімнің орнына қолдану


3

-Мәтіннен есімдікті табады (0,25 балл);

- есімдіктің сөйлемдегі қызметін анықтайды(0,25 балл);

- есімдікті зат есімнің, сын есімнің орнына қолданады (0,25 балл);

- сауатты жазады (0,25 балл);

1


4-нұсқа (Т1)

1) Оқылым. (1 балл) оқылым стратегияларын қолдану:

комментарий жасау, іріктеп оқу, рөлге бөліп оқу


1-тапсырма. Берілген мәтінді оқып, нақты ақпараттарды теріп жазыңыз


Кітап – білім бұлағы

Кітап! Бұл сөз әр адам баласына таныс. Кейбір жандар үшін баға жетпес оқу құралы болса, кейбір жандарға жұмбақ әлем болып қала бермек. Кітаптың құдіретін сөзбен жеткізу мүмкін емес. Сол құдіретті кітаптың бізге тигізер пайдасы өте мол.

Кітап-таңғажайып әлем іспеттес. Бұл әлемде сен өзіңе керекті дүниелерді алып қана қоймай,сол әлемде болған қателіктерді шынайы өмірде жібермеуге күресесің.


«Кітап – білім бұлағы, білім - өмір шырағы» деген екен дана халқымыз. Бүгінде бұл сөздердің мағынасы әлі де жойылған емес. Себебі кітап арқылы біз жастар білім алсақ, сол білім арқылы өміріміздің соңына дейін нәр аламыз.

Қазіргі заманның талабы өте өзгеше. Өткені біздің қазіргі мақсатымыз 30 озық елдің қатарына кіру. Ал осы алып мемлекеттердің арасында жырқырап тұру үшін аянбай еңбек етіп,білім жолында тер төгуіміз керек. Елбасы Н. Ә. Назарбаев «Бар білімнің қайнар көзі - кітапта» деген болатын. Расында, кітап-озық елдің қатарына кірудін басты кілті деп ойлаймын. 139

Ақпарат дереккөзі: https://www.zharar.com/kz/shygarma/esse/34270-2020.html


Нақты ақпараттар

Коментарий








2) Жазылым. (3 балл)

«Кітап – асыл қазына» тақырыбынан ауытқымай, абзац түрлерін жүйелі құрастырып, көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетіп эссе жаз. /120 сөз/

3) Әдеби тіл нормалары (1 балл).Үстеудің мағыналық түрлерін ажырату, синонимдік қатарларын түрлендіріп қолдану

Эссе мәтінінен үстеулерді табыңыз.

Үстеу

синоним





Бағалау критерийлері:


Оқу дағдысы

Бағалау критерийлері

Тапсыр

ма реті

Дескриптор

Балл

Оқылым

6.2.6.1. Оқылым стратегияларын қолдану:

комментарий жасау, іріктеп оқу, рөлге бөліп оқу

1

-Оқылым стратегияларын қолданады (0,5 балл);

  • -комментарий жасап, іріктеп оқиды, рөлге бөліп оқиды (0,5 балл).

1

Жазылым


6.3.4.1.Эссе тақырыбынан ауытқымай, абзац түрлерін жүйелі құрастырып, көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетіп жазу(«келісу, келіспеу» эссесі)

2

-Эссенің тақырыбынан ауытқымайды (1 балл);

-абзац түрлерін жүйелі құрастырады (0,5 балл);

- көтерілген мәселе бойынша келісу-келіспеу себептерін айқын көрсетеді(0,5 балл)

-орфографиялық, пунктуациялық нормаға сай жазады (1 балл).


3


Әдеби тілдің нормалары

6.4.4.3. Үстеудің мағыналық түрлерін ажырату, синонимдік қатарларын түрлендіріп қолдану


3

-Мәтіннен үстеулерді табады (0,25 балл);

- үстеудің мағыналық түрін ажыратады (0,25 балл);

- үстеуге синоним жазады (0,25 балл);

- сауатты жазады (0,25 балл);

1








1-кесте - Бес балдықты 30-балдыққа ауыстыру шкаласы

(оқыту қазақ тілінде)


р/с

Сөйлесім әрекеті

Балл қою нормативі, ең жоғары балл

5-балдық шкала бойынша ең жоғары жиынтық балы

30-балдық шкала бойынша ең жоғары жиынтық балы

1

Оқылым

1-тапсырма - 0,5 балл;

2-тапсырма - 0,5 балл

1

6

2

Жазылым

- құрылымын сақтауы – 0,5 балл;

- мазмұны - 2 балл;

- лексика-грамматикалық норманы сақтауы – 0,5 балл

3

18

3

Әдеби тіл нормалары

1 балл

1

6




5

30


14. Байқау емтиханының қорытындыларына талдау жасау


3-кесте - Байқау емтиханына қатысушылар туралы мәлімет

Өңірі (қаласы, ауданы, мектебі)________________________________


Сыныбы

Білім алушылардың саны

Қатысқандар саны

Қатыспағандар саны, себебі







4-кесте - Емтихан тізімдемесі


Сыныбы

Қатысқандар саны

Оның ішінде

«2»

«3»

«4»

«5»














5-кесте - Білім сапасы (пайыздық көрсеткішпен)


(оқыту қазақ тілінде)

Сөйлесім әрекеті

Қатысқан білім алушы саны

Оқу мақсаты коды

Жиынтық бағалау балдарының пайыздық мазмұны

Сапа %

Үлгерім %

төмен

орта

жоғары

0 - 39 %

40 - 84 %

85 - 100 %

Оқылым








Жазылым








Әдеби тіл нормалары








Білім сапасы көрсеткішіне комментарий

Сынып бойынша меңгерілген мақсаттар

Қиындық тудырған мақсаттар







Жариялаған:
Ильясова Х
24 Ақпан 2025
102
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі