
«№68 Жібек жолы»ЖОМ
Ағылшын тілінің грамматикасының
ерекшеліктері
(Grammar)
Мұғалімге арналған әдістемелік құрал
Құрастырушылар: Дакенова Ж
Бұл бағдарламаны жасаудың негізгі мақсаты жалпы білім беретін мектептің орта буын оқушыларының тілге деген қызығушылығын арттыру мақсатында,құрамында ағылшын тілінде грамматикалық түсініктемелер, жаттығулар, сөздік қорын байытып,сөйлеу мәдениетін арттыруға шумақ өлеңдер,логикалық тұрғыда дамытуға түрлі тақырыптағы сөзжұмбақтар жинағы енгізілген. Жұмыс барысында оқушылыр өз-өзін тәрбиелеуге, жоба жұмыстарын қорғау барысында бір-бірлерін бағалап, талдауға дағдыланады. Бағдарламаның тиімділігі оқушыны жан жақты дамыту болып табылады. Әрбір алынған тақырып оқушының жас ерекшелігін ескере отырып жасалған.
Ағылшын тілі пәні бойынша құралған оқу-тақырыптық жоспары
6 -сынып
|
р/с |
Сабақтың тақырыбы |
Cаны |
|
Unit I |
||
|
1 |
Verb «to be» |
|
|
2 |
Articles |
|
|
3 |
Noun |
|
|
4 |
Countable and uncountable nouns |
|
|
5 |
Possessive case ‘s |
|
|
6 |
The verb «to have» |
|
|
7 |
There is/ there are |
|
|
8 |
Test yourself |
|
|
9 |
Pronouns |
|
|
10 |
Adjective |
|
|
11 |
Numbers |
|
|
12 |
The verb |
|
|
13 |
Preposition |
|
|
14 |
Conjunction |
|
|
15 |
Test yourself |
|
|
16 |
Project work |
|
|
Unit II |
||
|
17 |
Some and any |
|
|
18 |
Much and many |
|
|
19 |
A few and a little |
|
|
20 |
A lot of/ lots of |
|
|
21 |
Question words (who, what, where,when, how old,what kind of) |
|
|
22 |
Present Simple |
|
|
23 |
Past simple |
|
|
24 |
Future Simple |
|
|
25 |
Present Continous |
|
|
26 |
Test |
|
|
27 |
PastContinous |
|
|
28 |
Future Continous |
|
|
29 |
“To be going to” |
|
|
30 |
Present Perfect |
|
|
31 |
Past Perfect |
|
|
32 |
Future perfect |
|
|
33 |
Test |
|
|
34 |
Project work |
|
Lesson 1.To «be» етістігі
To be етістігініңмағынасы «болу, табылу» дегенұғымдарғакеледі.Ағылшынтіліндегіөзгедеетістіктерденерекшелігі to be етістігіжіктеледіжәнекөптеледі.
T
o
be
am are
is
I He,she,it You,are,they

COMPLETE THE SENTENCES WITH ¨TO BE¨
1. I _____ a girl.
2. My father_____ at work.
3. Alex and Dino _____ my cats.
4. Alex _____ in the garden.
5. Dino _____ on the floor.
6. My red pencil _____ on the floor, too.
7. The other pencils _____ in my pencil case.
8. My mother _____ in the living room.
Read more
antimoon.com›how/pronunc-soundsipa.htm
3
Lesson 2.Article – артикль
Article (артикль)
– сөзтабы,
затесімдердіңалдындақолданыладыжәнеоныанықтаптұрады: a table, the
pen
1. Indefinite
article (белгісізартикль)
– a, an
Бұлартикль one (бір, біреу)
санесіміненшыққан. Қолданылуы:
затесімніңжекешетүрінде: Take a pen, not two
pens.
көпзаттыңішіндебіреуіаталса: I am a
student.
a –
дауыссыз дыбыстардың алдындақолданылады: a table , a
dictionary
an –
дауысты дыбыстардың алдындақолданылады an apple, an orange
2. Definite
article (белгіліартикль)
– the
Белгіліартикльбұлдегенсөзденшыққан. Демеккөптегензаттардыңішіненбіреуітуралыайтатынболсақолзатесімдібелгіліартикльменайтамыз.
Белгіліжәнебелгісізартикльдердіңмағыналарынсалыстырыпкөрелік:
Take a pen.
– Қаламалыңыз (кез-келген).Take the pen.
– Мына қаламды
алыңыз.
Task.Crossword

Insert definite or indefinite articles, the an, a, where necessary:
1. Greeks like ...........coffee.
2. English like .......... tea.
3........... exercise he is writing is very easy.
4........... exercise is good for our health.
5. He lives in ........... Japan.
6. Is ,........ Chinese easy?
4
Lesson 3.The Noun – затесім
The
Noun (затесім) –
заттыңатынбілдіріп,
кім,
не,
кімдер,
нелердегенсұрақтарғажауапберетінсөздерзатесімдепаталады.
1) Жалқыесімдер (Proper)
– ат,
фамилия,
географиялықатаулар,
аптакүндеріт.
б.: John, Charles Dickens,
Trafalgar Square, Moscow, the United Kingdom
2) Жалпыесімдер (Common)
– заттар,
құралдар,
әрекеттер,
күйлер,
сезімдер.
-
дұрыс (көпшетүр–s жұрнағыарқылыжасалады):
-
a map (карта) – maps (карталар) a pen (қалам) – pens (қаламдар)
• егер сөз -o, -s, -ch, -sh, -x, ке аяқталатын болса -es жалғану арқылы жасалады:hero – heroes , dress – dresses
• егер сөз алдында дауыссыз тұрған -y әрпіне аяқталатын болса, -y -i болып ауысады , сөз соңы -ies болады; city – cities
• түбірдегі -f, -fe -ve ге ауысып, сөз соңында -ves болады;
leaf (жапырақ) – leaves (жапырақтар)
wife (әйел) – wives (әйелдер)

Task.Write 8 singular and plural nouns
Lesson
4. Countable and uncountable
nouns.
Countable nouns are used with the article. And we can count them. Countable nouns are used with the article. And we can count them. For example: For example: a table, an actor, a ball There is a table – There are two tables Саналатынзатесімдерартикльменқолданылады. Жәнебізолардысанайаламыз.
Uncountable nouns are not used with the article. We cant count them. For example: For example: water, sugar, tea,one sugar,two waters, ten teas, one sugar Саналмайтынзатесімдерартикльсізқолданыладыжәнебізолардысанайалмаймыз.
5
Now you can read the rheam and find the C and UC nouns
I can’t count food
But I can count fish
I can’t count peace
But I can for all I wish
I can’t count water
But I can count glasses
Lesson 5.The Possesive case
Тәуелді септіктегі зат есім сөйлемде өзінен кейінгі зат есімнің анықтауышы болып келіп, whose? – кімдікі?, кімнің?, кімдердің? деген сұрақтарға жауап береді. Бұл септік дәйекші (апостроф) – ‘ және – s жалғауы арқылы жасалады. e.g. Samal’s sister. The cow’s legs.
Егер затқа екі адам иелік ететін болса, тәуелді септіктің дәйекшісі – ‘ және – s жалғауы соңғы зат есімге жалғанады. e.g.Marat and Kasym’s flat.
Егер көптік жалғаулы зат есім тәуелді септікте тұрса, оған тек дәйекші қойыладыда, анықталушы зат есім артикльсіз жазылады. e.g. The students’ tests are good.
Көпше түрде қолданылатын көптік жалғаусыз зат есімдерге тәуелді септікте дәйекші және – s жалғанады. e.g.Children’s mother.
Task . Use the words in brackets in the possessive case
a)1. Last week was my (daughter) sixth birthday. 2. (Children) toys are very attractive these days. 3. Have you ever met (Denis) wife? 4. I'll see you in an (hour) time. 5. The house will be sold in two (week) time.
b) 1. The plant of my sister is one of the best. 2. Take the book of Mr. Brown and read it. 3. The work of that man is very interesting. 4. The children of these women want to know English. 5. The room of my brother is large.
2. Transform the following sentences using possessive case of nouns where possible.
1 I’m a great lover of the music of Mozart and Chopin.
6
2 The house of my Aunt Mary was surrounded by a beautiful old garden.
3 Manchester United Club spends millions of pounds on the wages of its players.
4 What do you think of the recent article on the problems of education?
Lesson 6.«Have» етістігі
Have’ етістігі “бар” деген мағынада қолданылады да, баршылықты білдіреді.Үшінші жақтың жеке түрінде ‘have’ етістігінің формасы ‘has’ етістігіне айналады. Қалған жақтар үшін ‘have’болып қалады.
|
Positive |
Negative |
Question |
|
I /You/We/They have He/She/It has |
I /You/We/They have not He/She/Ithas not |
have I /you/we/they? Has he/she/it? |
Task .Write in have got, has got, haven't got or hasn't got. About you
-
I _________ long fair hair. My mum _________ big blue eyes. My dad ________ short dark hair.
I _________a little mouth. My brother ______ little ears. My friend __________a big nose.
My granny __________ a small face.My teacher __________ short hair.
-
Have or has.
1 We _____ got a green parrot. 2 She _____ got seven games. 3 They _____ n’t got a kite.
4 I _____ got a big bag. 5_____ you got a blue pen? 6 _____it got a funny face? 7 He _____ n’t got a bike.
Lesson 7.«There is/are» тіркесі
Ағылшынтіліндебірзаттыңбарекендігінсипаттауүшін «There is (зериз)» және «There are (зера)» тіркестеріқолданылады. Екітіркестіңдемағынасыбір, текжекешежәнекөпшетүрдегіформалары.
Заттыңбарекендігінайтқандаолзаттыңбіреугетиесіліекендігінайтпайды. Мысалы, «Мендеалмабар» дегендеймағынадаемес, «Дастарханда (үстелдің7
үстінде) алмабар» дегенмағынадақолданылады.
Мысалы:There is an apple in garden .I have two apples
Task. Complete the sentences. There is/are

Lesson 9. Pronoun – есімдік
Есім сөздердің орнына жүретін сөз табы есімдік деп аталады.
1. Personal pronouns – жіктеуесімдіктері
|
I – мен |
we – біз |
|
you – сен |
you – сендер |
|
he – ол (ер адам) |
they – олар |
|
she – ол (әйел адам) |
|
|
it – ол (жансыз зат) |
|
2. Possessivepronouns – тәуелдік есімдіктері
|
my – менің |
our – біздің |
|
your – сенің |
your – сендердің |
|
his – оның |
their – олардың |
|
her – оның |
|
|
its – оның |
|
my book – менің кітабым
8
Lesson 10.(The Adjective) Сын есім
Ағылшын тіліндегі сын есім (the Adjective) де қазақ тіліндегі секілді анықтамаға ие, яғни, заттың сипатын, сынын, сапасын білдіреді. Мысалы: deep sea – терең теңіз, fresh air – таза ауа.Cын есім: big – үлкен, tall – биік, small – кішкентай, т.с.с.
Сын есімдер жай шырайда, салыстырмалы шырайда және күшейтпелі шырайда болады. Мысалы: big (үлкен) – bigger (үлкенірек) – the biggest (ең үлкен).
Соңы -y әрпіне бітетін бір буынды сын есімнің соңындағы -y әрпі -i әрпіне өзгереді.
|
Жай шырай (Normal form) |
Салыс-лы шырай (Comparative form) |
Күшейтпелішырай (Superlativeform) |
|
small |
smaller |
(the) smallest |
|
clean |
cleaner |
(the) cleanest |
|
new |
newer |
(the) newest |
|
dry |
drier |
(the) driest |
|
old |
older elder |
(the) oldest (the) eldest |
|
long |
longer |
(the) longest |
|
big |
bigger |
(the) biggest |
|
fat |
fatter |
(the) fattest |
Task.Complete the sentences
-
-
Old
longer
the fattest
clean
bigger
the smallest
dry
newer
-
9
Lesson 11.The Numeral – cанесім
The Numeral – заттың санын, ретін білідіретінсөзтабы:
1. Cardinal
Numerals –
есептіксанесімдер;
2. Ordinal
Numerals –
реттіксанесімдер;
Cardinal Numerals
Есептіксанесімдер how many? (неше?) сұрағынажауапбереді.
0 zero,1 one , 2
two
1. 13-тен 19-ғадейін -teen жұрнағыарқылыжасалады.
13 thirteen ,14
fourteen
2. (20 –
90)
ондықтары -tу жұрнағыарқылыжасалады.
20 twenty
3. Ондықтарбірліктермен дефис арқылыжазылады.
21 twenty-one ,22 twenty-two
Ordinal Numerals
1. Реттіксанесімдердіңалдында the белгіліартиклітұрады.
2. Біріншіүшреттіксанесімдердіңжасалужолыерекше.
1st the first,2nd the second,3rd the third
3. Төртіншіреттіксанесімненбастап –th жұрнағыжалғанады.
4th the fourth,
5th the
fifth
4. Ондықтарда -y
-ie-геөзгереді (-ieth).
20th the twentieth
5. Реттіксанесімдерде 20-данкейінтек соңғы бөлігіөзгереді.
22nd the twenty-second,30th the thirtieth
Task.Complete the sentences
-
-
-
-
Cardinal Numerals
Ordinal Numerals
One
first
-
-
-
10
Lesson 12.Verb – етістік
Verb (етістік)
– заттыңқимылын,
іс-әрекетін,
жай-күйінбілдіретінсөзтабы.
1. мағыналы етістіктер (Main
verbs);
work
– жұмысістеу
speak – сөйлеу
be
– болу
believe – сену
2. көмекші етістіктер (Auxiliary
verbs);
be, do, have, shall, will;
1) дұрысетістіктер (Regular
verbs)
|
answer |
answered |
|
act |
acted |
|
ask |
asked |
2) бұрысетістіктер (Irregular
verbs)
make-made
Do-did
Task. Write sentences using the verbs
Lesson 13.Preposition – предлог
Preposition (предлог) – затесімнің, есімдіктіңсөйлемніңбасқасөздерінеқатысынбілдіретінкөмекшісөзтабы.
1. Жай – біртүбірденғанатұратын: in, with, for
2. Туынды – құрамындапрефиксжәнесуффиксбар: across, along
3. Күрделі – бірнешетүбірдентұратын:into ,outside ,throughout
4. Құрамдас – бірнешесөздентұратын: because of
Мағынасынақарайүстеулербөлінеді:
1. Мезгілді білдіретінпредлогтар (at, on, in, by, since, for, before, after, during, until):
at three o’clock
– сағатүште
on Sunday – жексенбіде
11
in September – қыркүйекте, in 1980 –
1980 жылы
in the summer – жазда
in a week – біраптаданкейін
2. Мекен және бағыт предлогтары (at, on, in, behind, in front of, off, near, inside, outside, along, across, to, through, into, around, between, from, up, down, over, under):
at the theater
– театрда
on the wall – қабырғада
in the south – оңтүстікте
He took a book from the table.
3. Байланыс және себеп предлогтары (with, without, against, for, because of, in view of):
to buy with money
– ақшағасатыпалу
without end – шексіз
for sale – сатуғаарналған
Task.Write short story with this preposition
|
From on at in about into of than |

Lesson 14.Conjunction – жалғаулық
Conjunction (жалғаулық) – көмекшісөзтабы, сөйлемдегісөздердіжәнесөйлемдердібір-біріменбайланыстыруқызметінатқарады.
Құрамыжағынанжалғаулықтар:
1. Дара, біртүбірдентұратын:
and – және or – немесеbut – бірақif – егер
12
Task. Fill in the blanks.

Lesson 17.Some және any
Some есімдігіболымдысөйлемдерде, ал any есімдігіболымсыз, шарттыжәнесұраулысөйлемдердеқолданылады.Бұлар “бірнеше”, “кез-келген”, “қандайдабір” дегенмағыналардыбереді.
Мысалы:
Sara has some difficult questions — Сараныңбірнешеқиынсұрақтарыбар.
Do you have any questions — (Қандайдабір) сұрақтарыңызбарма?
My brother don’t like any meat — Меніңағамешқандайеттіұнатпайды.
Task.Some or any
______Pens
______Sugar
______Water
______ Glasses
Lesson 18.Many мен much
Many мен much — мөлшердібілдіретінсөздер (ағылшынша: мөлшересімдіктері – Quantitative pronouns).
Екеуініңдемағынасыбір, біраққолданылуыекітүрлі. Мысалы, заттардың арасында саналатын және саналмайтын заттар бар. Many саналатын заттардың мөлшері (саны) көп екендігін білдірсе (көпше түрдегі зат есімдермен бірге жазылады), much саналмайтын заттардың мөлшері көп екендігін білдіреді.
13
Many
My sister has many books — Меніңәпкемдекөпкітапбар.
My neighbor has many friends — Меніңкөршімніңкөпдосыбар.
much
My sister has much work to do — Меніңәпкемкөпжұмысістеукерек.
There is much money — Көпақшабар.
Task. Complete
|
Many |
Much |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lesson 19.Few and little
few (аз) – саналатын зат есімнің алдында қолданылады..
little (аз) – саналмайтын зат есімнің алдында қолданылады.
I have few books. (Менде аз кітап бар.)
I have little time. (менде уақыт аз)
Task. Make more words using few, little
ex: There are few apples on the table.
There is a little milk in the bottle.
Task. Complete
|
Few |
Little |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14
Lesson 20.A lot of = Lots of
Бір-біріне өте ұқсас үш тіркес бар. Олардың біреуінің мағынасы өз алдына бір бөлек болса, екеуінің мағынасы бірдей.
lot — көп.A lot of = Lots of — мөлшерді білдіретін сөздер (ағылшынша: мөлшер есімдіктері – Quantitative pronouns).A lot of және Lots of тіркестерінің мағыналары бірдей. Олар бір заттың немесе адамдардың мөлшерінің немесе санының көп екендігін білдіреді.Үнемі көпше түрдегі саналатын зат есімдердің және жекешетүрдегі саналмайтын зат есімдердің алдында тұрады.Мысалы:
A lot of students do not like mathematics.
Lots of students do not like mathematics.
Жоғарыдағыекісөйлемніңдемағынасыбірдей: Студенттердіңкөбісі (Көптегенстуденттер) математиканыұнатпайды.
A lot сөзінің сөзбе-сөз мағынасы «көп» дегенді білдіргенімен қолданылу аясы, яғни, сөйлемдегі мағынасы мүлдем бөлек. Ол adverb (үстеу) ретінде қолданылады. Мағынасы: өте көп, көп, өте жиі, жиі, (кейде әлдеқайда дегенді де білдіреді). A lot ешқашан зат есімнің алдында келмейді, көбінде сөйлемнің соңында келеді.
Мысалы:
Students play football a lot — Студенттер футболды өте көп (жиі) ойнайды.

15
Lesson 21.Questions
-
Who (asks about a person)—noun
-
What (asks about a thing, sometimes a quality)—noun/adj
-
When (asks about a time)—adv
-
Where (asks about a place)—adv
-
Why (asks about a reason)—adv
-
How (asks about a method or quality)—adv
Examples:
-
Who cooks the most in your family?
-
(My mom cooks the most in my family.)
-
-
What’s going on?
-
Nothing’s going on.
-
-
When are you walking over to the party?
-
I’m walking over to the party in an hour.
-
-
Where on the map does this train go?
-
This train goes to Wilmington on the map.
-
Task. Put the questions

16
Lesson
22.Present Indefinite
Tense
Бұндай сөйлемдерде баяндауыш –
1 формадағы мағыналы етістік (Infinitive, белгіленуі
– V1, жақ бойынша
өзгереді).Баяндауышформуласы: V1
Жиіқайталаныпотыратынқарапайыміс-әрекеттіжеткізуүшінқолданылады.always
(әрқашан), often
(жиі), usually
(әдетте), sometimes
(кейде), never
(ешуақытта), every
(әр)
т.б.
үстеулерменқолданылады.

Task . Using these
expressions write what you usually do.
Lesson
23.Past Indefinite
Tense
Бұндай сөйлемдерде баяндауыш – 2 формадағы мағыналы етістік
(Past
Indefinite, белгіленуі
– V2, жақ бойынша өзгермейді).
Өткен шақта болып кеткен іс-әрекетті білдіру үшін қолданылады.
during (бойы), an hour ago (бір сағат бұрын), yesterday (кеше),
last night (өткен түнде), two month ago (екі ай бұрын), last year
(өткен жылы) және т.б. (яғни іс-әрекеттің болған уақыты
беріледі).

17
I worked in Moscow last year.
– МенөткенжылыМәскеудежұмысістедім.
The ship moved slowly. – Кемеақырынқозғалды.
He opened the box yesterday. –
Олқораптыкешеашты.
Task. Write the verbs in the Past Tense
-
-
-
ask
walk
live
like
play
visit
go
read
-
-
Lesson
24.Future Indefinite
Tense
Бұндайсөйлемдердегібаяндауыш: shall/willкөмекшіетістігі
Мағыналыетістік 1 (Infinitive
– V1).
Бұлшақформасындажаққабайланысты shall немесе will қолданылады.
shall көмекшіетістігібіріншіжақта, will –
екінші,
үшіншіжақтардақолданылады.
Қазіргіағылшынтілінде will біріншіжақтадақолданылады.
Баяндауышформуласы: shall/will + V1
Болашақтаболатыніс-әрекеттердібілдіруүшінқолданылады.
Future
Indefinite шағындағыетістікуақыттыңнақтыкөрсеткішімен
(күн,
сағат),
соныменқатар tomorrow ертең, the day after
tomorrow бүрсігүні, next week (month,
year) келесіаптада (келесіайда,
жылда), in an
hour бірсағаттанкейін, in a day (a week, a month, a
year) біркүнненкейін (біраптадан,
айдан,
жылданкейін)
дегенсияқтысөздерменқолданылады.
I shall help you. – Менсағанкөмектесемін.
They will go to France next spring. –
ОларкелесікөктемдеФранцияғабарады.
He will be home tonight. – Олкешкеүйдеболады.
Task Write in l’ll, we'll, he'll, she'll, they'll, it’ll.
Task. Complete the sentences
I'd like to see animals. I think _______ go to the zoo today.
Wendy likes dinosaurs. I think _______ go to the Natural History Museum.
18
We like dancing. I think _______ go to the disco.
My parents want to buy presents. I think_______ go to the gift shop. '
Jim likes walking. I think_______ go to the park.
Put on your scarf and hat. I think _______ be cold today.
I want to watch a cartoon. I think _______ go to the cinema tomorrow.
Mike is ill. I don't think _______ go for a walk with him.
Lesson 25. Present Continuous Tense
Осышақтағы (Present
Indefinite) be көмекшіетістігіменмағыналыетістіктіңосышақтағыесімшесі
(Present
Participle – V4(PI)) көмегіменжасалады.
Баяндауыштың бірінші етістігіболыптабылатын be көмекшіетістігібастауышпенжақбойыншабайланысады.
Дәлқазіргіуақыттаболыпжатқанжалғаспалыіс-әрекеттібілдіруүшінқолданылады. Бұліс-әрекеттіңбұрындабасталып, қазіргіуақытқадейінжалғасыпжатқанынкөрсетеді.

Exercise 36 Write sentences in the Present Continuous Tense
1 I/play/tennis/with/my/friend/now.
2 We/walk/on/the/ beach/now.
3 They/have/a/great/time/at/the/camp/at/the/ moment.
4 Angela/paint/a/beautiful/picture/now.
5 Tina/ and/Pam/stay/in/a/five-star/hotel.
6 It/rain/outdoors/at/the/ moment.
19
7 Bobby/prepare/for/the/test/in/his/room.
8 The/ dog/bark/at/some/strangers.
9 The/water/in/the/kettle/boil.
10 Somebody/knock/at/the/door.
Lesson
27.Past Continuous
Tense
Past
Continuous шағы be көмекшіетістігініңөткеншақ
(Past
Indefinite)
формасы – was, were жәнемағыналыетістіктің 4
формасы – V4(PI) арқылыжасалады.Баяндауыштың бірінші етістігіболыптабылатын be (was, were)
көмекшіетістігібастауышпенжақбойыншабайланысады.Өткеншақтағыбелгілібіруақыттабасталып,
солтуралыайтқанкездеәлідежалғасыпжатқаноқиғаныбілдіреді.
I was working in my garden on Friday morning.
– Жұмакүнітаңертеңменбақтажұмысістепжаттым.
Бұлжағдайда Past Continuous
Tense бағыныңқықұрмалассөйлемдеөткеншақтыңбіртүріменқолданылады.
When I came in he was speaking to my friend. –
Менкелгенкездеолменіңдосымменсөйлесіпжатты.
Exercise 38 Упражнение Write in the Past Continuous Tense
She (to write) a letter at 6 p.m last evening. Her father (to go) to the art gallery when he (to meet) her mother. At 8.20 yesterday morning my mother (to drive) me to the university.They (to sit) at the café at that time. She (to study) in the library when they suddenly called.
Lesson
28.Future Continuous
Tense
Future Continuous
шағы be көмекші етістігінің
келер шақ (Future
Indefinite) формасы
– shall/will+ be, және мағыналы етістіктің 4
формасы – V4(PI) арқылы жасалады.Бұл шақ
формасындағы сөйлемдерде жаққа
байланысты shall немесе will қолданылады. shall көмекші етістігі бірінші
жақта, will – екінші, үшінші жақтарда
қолданылады. Қазіргі ағылшын
тілінде will бірінші жақта да
қолданылады.
Болашақта белгілі бір уақытта болатын оқиғаны баяндау үшін
қолданылады.
20
I will be answering his letter
in the evening. – Менкешкеоныңхатынажауапберіпжататынболамын.
I will be working when you return. –
Сізқайтаоралғандаменжұмысістепжататынболамын.
Task. Future Continuous . Make sentences
1 Sue/to do/homework/at 5 o’clock/tomorrow.
2 We/to sunbathe/from 9 to 12 o’clock/tomorrow morning.
3 Nick and Jack/to drive/to Berlin/at this time/next Monday.
4 You/to have/a conference/from 3 to 5 o’clock/tomorrow.
5 My cousin/ to practise/in the gym/at 7 o’clock/tomorrow evening.
6 Nelly and Diana/to rest/in Hawaii/at this time/next week.
7 We/to dance/at the party/all the evening/tomorrow.
8 Kate/to visit/ her grandparents/all day/next Saturday.
9 They/to prepare/ to the wedding party/all next week.
10 I/to travel/around Canada/for two weeks/next month.
Lesson 29. «Going to»
We use «going to» when we want to show the plan for the future or our purpose. (оқушыларғаболашақтағыжоспарменниеттібілдіргенде «going to» құрылымықолданылатындығытүсіндіріледіжәнедебұлжердедәстүрліоқытудыңпайдасызор.)We usually use «going to» in three ways:(«going to» құрылымыныңүшмағынасынтүсіндіру)
I’m going to see my friend tomorrow.-Ертеңмендосымдыкөрмекшімін.
Beforehand planning aims and intention. (алдын-алажоспарланғанниеттер, мақсаттар)
I’m going to be a journalist.-Менжурналистболмақпын.
It’s going to rain.-Жаңбыржауғалытұр.
Task. Write the sentences. Give answers about yourself.
summer / are / this / you / going I Where I ?
there / going / How / you I are I?
21
take / going / to / What / you are ?
with / are / you / Who / going / ?
do / going / to / you / there / What I are I ?
you / stay / going / to / are / Where I ?
Lesson
30. Present Perfect
Tense
Осышақтағы (Present
Indefinite) have көмекшіетістігіменмағыналыетістіктіңөткеншақтағыесімшесі
(Past
Participle – V3(PII))
арқылыжасалады.
Болғаноқиғаныңнәтижесітуралыайтылады.
Кейдеөткендебасталғаноқиғаәлідежалғасыпжатқанынбілдіреді.
I have made a map. – Менкартажасадым.
I have lived in Almaty all my life. –
МенөмірбойыАлматыдатұрыпжатырмын.
Task.Present Perfect.
1 He _____ (finish) training.
2 She _____ (score) twenty points in the match.
3 We _____ (watch) all the Champions League matches this season.
4 That's amazing! She _____ (run) fifteen kilometers this morning!
5 She _____ (buy) some really nice rollerblades!
6 Oh, no! I _____ (lose) my money!
7 My mum _____ (write) shopping list. It's on the kitchen table.
8 Dad, you _____ (eat) my biscuit!
9 I’m tired. I _____ (watch) three X-Files videos.
10 Hurry up! They _____ (start) the film!
Lesson
31. Past Perfect
Tense
Өткеншақтағы (Past
Indefinite) have – had көмекшіетістігіменмағыналыетістіктіңөткеншақтағыесімшесі
(Past
Participle – V3(PII))
арқылы
22
жасалады.had етістігіжақбойыншаөзгермейді.
Өткеншақтағыбелгілібіруақытқадейінаяқталғаноқиғаныбілдіреді.
I had learned all the words by six o'clock. –
Сағат 6-ғадейінменбарлықсөздердіжаттапалдым.
He had completed his work by five o'clock. –
Олсағат 5-кедейінөзжұмысынаяқтады.Оmar had learned English before
he came to America. – ОмарАмерикағакелгеншеағылшынтілінүйренді.
I saw that my friends had gone. – Мендостарымныңәлдеқашанкетіпқалғанынкөрдім.
Task. Write sentences in
the Past Perfect Tense.
1 Brian/to return/books to the library/before last Thursday.
2 We/to know/the results of the test/before two o’clock yesterday.
3 I/to come/to the office/before lunch time.
4 You/ to make/the order/before we came into the cafe.
5 Sally/to send/the letters/before her boss returned from the bank.
6 The ferry/to reach/the port/by three o’clock yesterday.
7 The performance/to finish/by eight o’clock in the evening.
8 They/ to build/a new hospital/before the end of April.
Lesson
32. Future Perfect
Tense
Келершақтағы (Future
Indefinite) have – shall/will + have көмекшіетістігіменмағыналыетістіктіңөткеншақтағыесімшесі
(Past
Participle – V3(PII))
арқылыжасалады.
Бұлшақформасындағысөйлемдердебаяндауыштыңбіріншіетістігіретінде shall немесе will жаққабайланыстықолданылады.
shall көмекшіетістігібіріншіжақта, will –
екінші,
үшіншіжақтардақолданылады.
Келешектегібелгілібіруақытқадейінорындалыпқоятыноқиғатуралыайтқандақолданылады.
23
By this time next month, you will have forgotten all your present troubles. – Келесі айдағы осы уақытқа дейін сіз барлық бүгінгі күнгі әурелеріңізді ұмытатын боласыз.
Task. Write in the Future Perfect.
1 I ________ a Londoner for five and a half years by next September. (be)
2 By Tuesday Jill ________ these novels by O’Henry. (finish)
3 Next year is Fred and Kate’s 10th wedding anniversary. They _________ happily married for ten years. (be)
4 Molly thinks the film _________ by the time she gets to Fred’s. (to start)
5 They _________ the plans by then. (to finish)
6 Before his holiday Tom _______ all his money. (to spend)
7 The train _________ by the time the couple get to the station. (to leave)
7 I __________ dinner by then. (cook)
9 I _______my chemistry homework before Jillian comes home. (finish)
10 Fernando __________ his operation by August and should be much fitter.
24
Қолданылған әдебиеттер:
1. Баданбекқызы З.Р. English grammar in tables. Almaty 1998
2. Бонк Н.А., Котий Г.А. Бонк Н.А., Котий Г.А. Ағылшын тілінің оқулығы. 1 бөлім
3. Васильев В.А. және басқалар. Ағылшын тілінің фонетикасы. Ленинград, 1980.
4. Голицинский Ю.Б. Грамматика. Жаттығулар жинағы.Санкт-Петербург.
5. ШЫҢ КІТАП. Ағылшын тілі. тест жинақтары. Алматы 2009.
6. Ahmetova S.G., Tursunbaeva English-Kazarh dictionary.Almaty 2004.
7. Broukal Milada. TOEFUL Test Assistant Мәскеу, Астрель *Аст 2004
8. Dubrovin I.M. Situational Grammar. / P. II. M., 1974.
9. Grammar Express. For Self-study and Classroom Use.Longman, 2000.
10. English Grammar in Use / Cambridge
11. Oxford Practice Grammar. Oxford University Press 2009
12. Thomson A.J., Martinet A.V. A Practical English Grammar.Oxford University Press.
13. Shershneva T.Y. Digest of Theoretical English Grammar.Almay 2001.
Оқушыға ұсынылған әдебиеттер:
-
Счастливый Английский. М.: Дрофа, 1977.-144с.:ил
-
«First steps»С.Д Рахимжанова, А.С.Волкова.-Алматы: «Алматыкітап баспасы», 2012 жыл
-
Английский язык: И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева.-Просвещение, 2002 -336с.:
-
4. Голицинский Ю.Б. Грамматика. Жаттығулар жинағы.Санкт-Петербург.
-
5 Исаева М.К Исева М.К Ағылшын тілінің фонетикасы.Алматы., 2007
-
6 Качалова К.Н. Ағылшын тілінің граматикасы. «Внешторгиздат», 1964.
-
7. Кеңесбаева Ҥ.А.. Ағылшын халқының мақал-мәтелдері.Алматы 2004
-
8. ШЫҢ КІТАП. Ағылшын тілі. тест жинақтары. Алматы 2009.
27
Қорытынды
Шетел тілі біздің мемлекетіміздің халықаралық байланыстарын дамытуға мүмкіндік беретін тұлғааралық және мәдени аралық қарым-қатынастардың аса маңызды құралы болып табылады. Мемлекеттік халықаралық байланыстардың сапалық өзерістері адамның практикалық және зияткерлік іс-әрекетінде шетел тілдерінің сұранысқа ие болу қажеттілігін туғызып отыр. Еліміздің басқа мемлекеттермен қарым-қатынасы артып отырған шақта ағылшын тілін еркін меңгерген, келешекте білімін түрлі саладағы қарым-қатынас жағдайында пайдалана алатын адамды мектеп қабырғасынан оқытып шығару – біздің міндетіміз. Ағылшын тілін тереңдетіп жан-жақты оқытуды қоғам, уақыт қажет етіп отыр. Шетел тілін оқытуда ойын түрлерін пайдалану оқушының басқа тілді үйрене алмамын деген сенімсіздігін азайтып, тілді үйренуге ынтасын арттырады. Ойын түрлерін дұрыс қолданып өткізілген сабақта оқушының шетел тілін үйренуге деген ықыласы артып, сөйлеп үйренуге, оның тілін білуге ынталанады. Ойын түрін пайдалану арқылы жаңа материалды жеңіл, тиянақты, нақты түсіндіруге жағдай жасалып, ақпарат оқушының санасында берік сақталады. Ойын түрін қолдану оқушыға ерекше әсер етеді.Бала – ұлттың болашағы, қоғамның байлығы, ал біздің мақсатымыз – олардың жоғары парасаттылығының, білімділігін, адамгершілігінің негіздерін қалыптастырып, рухани жан дүниесі бай, жан-жақты дамыған жеке тұлғаны тәрбиелеп шығару.
25
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
6grade " Grammar rules" grammar book
6grade " Grammar rules" grammar book

«№68 Жібек жолы»ЖОМ
Ағылшын тілінің грамматикасының
ерекшеліктері
(Grammar)
Мұғалімге арналған әдістемелік құрал
Құрастырушылар: Дакенова Ж
Бұл бағдарламаны жасаудың негізгі мақсаты жалпы білім беретін мектептің орта буын оқушыларының тілге деген қызығушылығын арттыру мақсатында,құрамында ағылшын тілінде грамматикалық түсініктемелер, жаттығулар, сөздік қорын байытып,сөйлеу мәдениетін арттыруға шумақ өлеңдер,логикалық тұрғыда дамытуға түрлі тақырыптағы сөзжұмбақтар жинағы енгізілген. Жұмыс барысында оқушылыр өз-өзін тәрбиелеуге, жоба жұмыстарын қорғау барысында бір-бірлерін бағалап, талдауға дағдыланады. Бағдарламаның тиімділігі оқушыны жан жақты дамыту болып табылады. Әрбір алынған тақырып оқушының жас ерекшелігін ескере отырып жасалған.
Ағылшын тілі пәні бойынша құралған оқу-тақырыптық жоспары
6 -сынып
|
р/с |
Сабақтың тақырыбы |
Cаны |
|
Unit I |
||
|
1 |
Verb «to be» |
|
|
2 |
Articles |
|
|
3 |
Noun |
|
|
4 |
Countable and uncountable nouns |
|
|
5 |
Possessive case ‘s |
|
|
6 |
The verb «to have» |
|
|
7 |
There is/ there are |
|
|
8 |
Test yourself |
|
|
9 |
Pronouns |
|
|
10 |
Adjective |
|
|
11 |
Numbers |
|
|
12 |
The verb |
|
|
13 |
Preposition |
|
|
14 |
Conjunction |
|
|
15 |
Test yourself |
|
|
16 |
Project work |
|
|
Unit II |
||
|
17 |
Some and any |
|
|
18 |
Much and many |
|
|
19 |
A few and a little |
|
|
20 |
A lot of/ lots of |
|
|
21 |
Question words (who, what, where,when, how old,what kind of) |
|
|
22 |
Present Simple |
|
|
23 |
Past simple |
|
|
24 |
Future Simple |
|
|
25 |
Present Continous |
|
|
26 |
Test |
|
|
27 |
PastContinous |
|
|
28 |
Future Continous |
|
|
29 |
“To be going to” |
|
|
30 |
Present Perfect |
|
|
31 |
Past Perfect |
|
|
32 |
Future perfect |
|
|
33 |
Test |
|
|
34 |
Project work |
|
Lesson 1.To «be» етістігі
To be етістігініңмағынасы «болу, табылу» дегенұғымдарғакеледі.Ағылшынтіліндегіөзгедеетістіктерденерекшелігі to be етістігіжіктеледіжәнекөптеледі.
T
o
be
am are
is
I He,she,it You,are,they

COMPLETE THE SENTENCES WITH ¨TO BE¨
1. I _____ a girl.
2. My father_____ at work.
3. Alex and Dino _____ my cats.
4. Alex _____ in the garden.
5. Dino _____ on the floor.
6. My red pencil _____ on the floor, too.
7. The other pencils _____ in my pencil case.
8. My mother _____ in the living room.
Read more
antimoon.com›how/pronunc-soundsipa.htm
3
Lesson 2.Article – артикль
Article (артикль)
– сөзтабы,
затесімдердіңалдындақолданыладыжәнеоныанықтаптұрады: a table, the
pen
1. Indefinite
article (белгісізартикль)
– a, an
Бұлартикль one (бір, біреу)
санесіміненшыққан. Қолданылуы:
затесімніңжекешетүрінде: Take a pen, not two
pens.
көпзаттыңішіндебіреуіаталса: I am a
student.
a –
дауыссыз дыбыстардың алдындақолданылады: a table , a
dictionary
an –
дауысты дыбыстардың алдындақолданылады an apple, an orange
2. Definite
article (белгіліартикль)
– the
Белгіліартикльбұлдегенсөзденшыққан. Демеккөптегензаттардыңішіненбіреуітуралыайтатынболсақолзатесімдібелгіліартикльменайтамыз.
Белгіліжәнебелгісізартикльдердіңмағыналарынсалыстырыпкөрелік:
Take a pen.
– Қаламалыңыз (кез-келген).Take the pen.
– Мына қаламды
алыңыз.
Task.Crossword

Insert definite or indefinite articles, the an, a, where necessary:
1. Greeks like ...........coffee.
2. English like .......... tea.
3........... exercise he is writing is very easy.
4........... exercise is good for our health.
5. He lives in ........... Japan.
6. Is ,........ Chinese easy?
4
Lesson 3.The Noun – затесім
The
Noun (затесім) –
заттыңатынбілдіріп,
кім,
не,
кімдер,
нелердегенсұрақтарғажауапберетінсөздерзатесімдепаталады.
1) Жалқыесімдер (Proper)
– ат,
фамилия,
географиялықатаулар,
аптакүндеріт.
б.: John, Charles Dickens,
Trafalgar Square, Moscow, the United Kingdom
2) Жалпыесімдер (Common)
– заттар,
құралдар,
әрекеттер,
күйлер,
сезімдер.
-
дұрыс (көпшетүр–s жұрнағыарқылыжасалады):
-
a map (карта) – maps (карталар) a pen (қалам) – pens (қаламдар)
• егер сөз -o, -s, -ch, -sh, -x, ке аяқталатын болса -es жалғану арқылы жасалады:hero – heroes , dress – dresses
• егер сөз алдында дауыссыз тұрған -y әрпіне аяқталатын болса, -y -i болып ауысады , сөз соңы -ies болады; city – cities
• түбірдегі -f, -fe -ve ге ауысып, сөз соңында -ves болады;
leaf (жапырақ) – leaves (жапырақтар)
wife (әйел) – wives (әйелдер)

Task.Write 8 singular and plural nouns
Lesson
4. Countable and uncountable
nouns.
Countable nouns are used with the article. And we can count them. Countable nouns are used with the article. And we can count them. For example: For example: a table, an actor, a ball There is a table – There are two tables Саналатынзатесімдерартикльменқолданылады. Жәнебізолардысанайаламыз.
Uncountable nouns are not used with the article. We cant count them. For example: For example: water, sugar, tea,one sugar,two waters, ten teas, one sugar Саналмайтынзатесімдерартикльсізқолданыладыжәнебізолардысанайалмаймыз.
5
Now you can read the rheam and find the C and UC nouns
I can’t count food
But I can count fish
I can’t count peace
But I can for all I wish
I can’t count water
But I can count glasses
Lesson 5.The Possesive case
Тәуелді септіктегі зат есім сөйлемде өзінен кейінгі зат есімнің анықтауышы болып келіп, whose? – кімдікі?, кімнің?, кімдердің? деген сұрақтарға жауап береді. Бұл септік дәйекші (апостроф) – ‘ және – s жалғауы арқылы жасалады. e.g. Samal’s sister. The cow’s legs.
Егер затқа екі адам иелік ететін болса, тәуелді септіктің дәйекшісі – ‘ және – s жалғауы соңғы зат есімге жалғанады. e.g.Marat and Kasym’s flat.
Егер көптік жалғаулы зат есім тәуелді септікте тұрса, оған тек дәйекші қойыладыда, анықталушы зат есім артикльсіз жазылады. e.g. The students’ tests are good.
Көпше түрде қолданылатын көптік жалғаусыз зат есімдерге тәуелді септікте дәйекші және – s жалғанады. e.g.Children’s mother.
Task . Use the words in brackets in the possessive case
a)1. Last week was my (daughter) sixth birthday. 2. (Children) toys are very attractive these days. 3. Have you ever met (Denis) wife? 4. I'll see you in an (hour) time. 5. The house will be sold in two (week) time.
b) 1. The plant of my sister is one of the best. 2. Take the book of Mr. Brown and read it. 3. The work of that man is very interesting. 4. The children of these women want to know English. 5. The room of my brother is large.
2. Transform the following sentences using possessive case of nouns where possible.
1 I’m a great lover of the music of Mozart and Chopin.
6
2 The house of my Aunt Mary was surrounded by a beautiful old garden.
3 Manchester United Club spends millions of pounds on the wages of its players.
4 What do you think of the recent article on the problems of education?
Lesson 6.«Have» етістігі
Have’ етістігі “бар” деген мағынада қолданылады да, баршылықты білдіреді.Үшінші жақтың жеке түрінде ‘have’ етістігінің формасы ‘has’ етістігіне айналады. Қалған жақтар үшін ‘have’болып қалады.
|
Positive |
Negative |
Question |
|
I /You/We/They have He/She/It has |
I /You/We/They have not He/She/Ithas not |
have I /you/we/they? Has he/she/it? |
Task .Write in have got, has got, haven't got or hasn't got. About you
-
I _________ long fair hair. My mum _________ big blue eyes. My dad ________ short dark hair.
I _________a little mouth. My brother ______ little ears. My friend __________a big nose.
My granny __________ a small face.My teacher __________ short hair.
-
Have or has.
1 We _____ got a green parrot. 2 She _____ got seven games. 3 They _____ n’t got a kite.
4 I _____ got a big bag. 5_____ you got a blue pen? 6 _____it got a funny face? 7 He _____ n’t got a bike.
Lesson 7.«There is/are» тіркесі
Ағылшынтіліндебірзаттыңбарекендігінсипаттауүшін «There is (зериз)» және «There are (зера)» тіркестеріқолданылады. Екітіркестіңдемағынасыбір, текжекешежәнекөпшетүрдегіформалары.
Заттыңбарекендігінайтқандаолзаттыңбіреугетиесіліекендігінайтпайды. Мысалы, «Мендеалмабар» дегендеймағынадаемес, «Дастарханда (үстелдің7
үстінде) алмабар» дегенмағынадақолданылады.
Мысалы:There is an apple in garden .I have two apples
Task. Complete the sentences. There is/are

Lesson 9. Pronoun – есімдік
Есім сөздердің орнына жүретін сөз табы есімдік деп аталады.
1. Personal pronouns – жіктеуесімдіктері
|
I – мен |
we – біз |
|
you – сен |
you – сендер |
|
he – ол (ер адам) |
they – олар |
|
she – ол (әйел адам) |
|
|
it – ол (жансыз зат) |
|
2. Possessivepronouns – тәуелдік есімдіктері
|
my – менің |
our – біздің |
|
your – сенің |
your – сендердің |
|
his – оның |
their – олардың |
|
her – оның |
|
|
its – оның |
|
my book – менің кітабым
8
Lesson 10.(The Adjective) Сын есім
Ағылшын тіліндегі сын есім (the Adjective) де қазақ тіліндегі секілді анықтамаға ие, яғни, заттың сипатын, сынын, сапасын білдіреді. Мысалы: deep sea – терең теңіз, fresh air – таза ауа.Cын есім: big – үлкен, tall – биік, small – кішкентай, т.с.с.
Сын есімдер жай шырайда, салыстырмалы шырайда және күшейтпелі шырайда болады. Мысалы: big (үлкен) – bigger (үлкенірек) – the biggest (ең үлкен).
Соңы -y әрпіне бітетін бір буынды сын есімнің соңындағы -y әрпі -i әрпіне өзгереді.
|
Жай шырай (Normal form) |
Салыс-лы шырай (Comparative form) |
Күшейтпелішырай (Superlativeform) |
|
small |
smaller |
(the) smallest |
|
clean |
cleaner |
(the) cleanest |
|
new |
newer |
(the) newest |
|
dry |
drier |
(the) driest |
|
old |
older elder |
(the) oldest (the) eldest |
|
long |
longer |
(the) longest |
|
big |
bigger |
(the) biggest |
|
fat |
fatter |
(the) fattest |
Task.Complete the sentences
-
-
Old
longer
the fattest
clean
bigger
the smallest
dry
newer
-
9
Lesson 11.The Numeral – cанесім
The Numeral – заттың санын, ретін білідіретінсөзтабы:
1. Cardinal
Numerals –
есептіксанесімдер;
2. Ordinal
Numerals –
реттіксанесімдер;
Cardinal Numerals
Есептіксанесімдер how many? (неше?) сұрағынажауапбереді.
0 zero,1 one , 2
two
1. 13-тен 19-ғадейін -teen жұрнағыарқылыжасалады.
13 thirteen ,14
fourteen
2. (20 –
90)
ондықтары -tу жұрнағыарқылыжасалады.
20 twenty
3. Ондықтарбірліктермен дефис арқылыжазылады.
21 twenty-one ,22 twenty-two
Ordinal Numerals
1. Реттіксанесімдердіңалдында the белгіліартиклітұрады.
2. Біріншіүшреттіксанесімдердіңжасалужолыерекше.
1st the first,2nd the second,3rd the third
3. Төртіншіреттіксанесімненбастап –th жұрнағыжалғанады.
4th the fourth,
5th the
fifth
4. Ондықтарда -y
-ie-геөзгереді (-ieth).
20th the twentieth
5. Реттіксанесімдерде 20-данкейінтек соңғы бөлігіөзгереді.
22nd the twenty-second,30th the thirtieth
Task.Complete the sentences
-
-
-
-
Cardinal Numerals
Ordinal Numerals
One
first
-
-
-
10
Lesson 12.Verb – етістік
Verb (етістік)
– заттыңқимылын,
іс-әрекетін,
жай-күйінбілдіретінсөзтабы.
1. мағыналы етістіктер (Main
verbs);
work
– жұмысістеу
speak – сөйлеу
be
– болу
believe – сену
2. көмекші етістіктер (Auxiliary
verbs);
be, do, have, shall, will;
1) дұрысетістіктер (Regular
verbs)
|
answer |
answered |
|
act |
acted |
|
ask |
asked |
2) бұрысетістіктер (Irregular
verbs)
make-made
Do-did
Task. Write sentences using the verbs
Lesson 13.Preposition – предлог
Preposition (предлог) – затесімнің, есімдіктіңсөйлемніңбасқасөздерінеқатысынбілдіретінкөмекшісөзтабы.
1. Жай – біртүбірденғанатұратын: in, with, for
2. Туынды – құрамындапрефиксжәнесуффиксбар: across, along
3. Күрделі – бірнешетүбірдентұратын:into ,outside ,throughout
4. Құрамдас – бірнешесөздентұратын: because of
Мағынасынақарайүстеулербөлінеді:
1. Мезгілді білдіретінпредлогтар (at, on, in, by, since, for, before, after, during, until):
at three o’clock
– сағатүште
on Sunday – жексенбіде
11
in September – қыркүйекте, in 1980 –
1980 жылы
in the summer – жазда
in a week – біраптаданкейін
2. Мекен және бағыт предлогтары (at, on, in, behind, in front of, off, near, inside, outside, along, across, to, through, into, around, between, from, up, down, over, under):
at the theater
– театрда
on the wall – қабырғада
in the south – оңтүстікте
He took a book from the table.
3. Байланыс және себеп предлогтары (with, without, against, for, because of, in view of):
to buy with money
– ақшағасатыпалу
without end – шексіз
for sale – сатуғаарналған
Task.Write short story with this preposition
|
From on at in about into of than |

Lesson 14.Conjunction – жалғаулық
Conjunction (жалғаулық) – көмекшісөзтабы, сөйлемдегісөздердіжәнесөйлемдердібір-біріменбайланыстыруқызметінатқарады.
Құрамыжағынанжалғаулықтар:
1. Дара, біртүбірдентұратын:
and – және or – немесеbut – бірақif – егер
12
Task. Fill in the blanks.

Lesson 17.Some және any
Some есімдігіболымдысөйлемдерде, ал any есімдігіболымсыз, шарттыжәнесұраулысөйлемдердеқолданылады.Бұлар “бірнеше”, “кез-келген”, “қандайдабір” дегенмағыналардыбереді.
Мысалы:
Sara has some difficult questions — Сараныңбірнешеқиынсұрақтарыбар.
Do you have any questions — (Қандайдабір) сұрақтарыңызбарма?
My brother don’t like any meat — Меніңағамешқандайеттіұнатпайды.
Task.Some or any
______Pens
______Sugar
______Water
______ Glasses
Lesson 18.Many мен much
Many мен much — мөлшердібілдіретінсөздер (ағылшынша: мөлшересімдіктері – Quantitative pronouns).
Екеуініңдемағынасыбір, біраққолданылуыекітүрлі. Мысалы, заттардың арасында саналатын және саналмайтын заттар бар. Many саналатын заттардың мөлшері (саны) көп екендігін білдірсе (көпше түрдегі зат есімдермен бірге жазылады), much саналмайтын заттардың мөлшері көп екендігін білдіреді.
13
Many
My sister has many books — Меніңәпкемдекөпкітапбар.
My neighbor has many friends — Меніңкөршімніңкөпдосыбар.
much
My sister has much work to do — Меніңәпкемкөпжұмысістеукерек.
There is much money — Көпақшабар.
Task. Complete
|
Many |
Much |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lesson 19.Few and little
few (аз) – саналатын зат есімнің алдында қолданылады..
little (аз) – саналмайтын зат есімнің алдында қолданылады.
I have few books. (Менде аз кітап бар.)
I have little time. (менде уақыт аз)
Task. Make more words using few, little
ex: There are few apples on the table.
There is a little milk in the bottle.
Task. Complete
|
Few |
Little |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14
Lesson 20.A lot of = Lots of
Бір-біріне өте ұқсас үш тіркес бар. Олардың біреуінің мағынасы өз алдына бір бөлек болса, екеуінің мағынасы бірдей.
lot — көп.A lot of = Lots of — мөлшерді білдіретін сөздер (ағылшынша: мөлшер есімдіктері – Quantitative pronouns).A lot of және Lots of тіркестерінің мағыналары бірдей. Олар бір заттың немесе адамдардың мөлшерінің немесе санының көп екендігін білдіреді.Үнемі көпше түрдегі саналатын зат есімдердің және жекешетүрдегі саналмайтын зат есімдердің алдында тұрады.Мысалы:
A lot of students do not like mathematics.
Lots of students do not like mathematics.
Жоғарыдағыекісөйлемніңдемағынасыбірдей: Студенттердіңкөбісі (Көптегенстуденттер) математиканыұнатпайды.
A lot сөзінің сөзбе-сөз мағынасы «көп» дегенді білдіргенімен қолданылу аясы, яғни, сөйлемдегі мағынасы мүлдем бөлек. Ол adverb (үстеу) ретінде қолданылады. Мағынасы: өте көп, көп, өте жиі, жиі, (кейде әлдеқайда дегенді де білдіреді). A lot ешқашан зат есімнің алдында келмейді, көбінде сөйлемнің соңында келеді.
Мысалы:
Students play football a lot — Студенттер футболды өте көп (жиі) ойнайды.

15
Lesson 21.Questions
-
Who (asks about a person)—noun
-
What (asks about a thing, sometimes a quality)—noun/adj
-
When (asks about a time)—adv
-
Where (asks about a place)—adv
-
Why (asks about a reason)—adv
-
How (asks about a method or quality)—adv
Examples:
-
Who cooks the most in your family?
-
(My mom cooks the most in my family.)
-
-
What’s going on?
-
Nothing’s going on.
-
-
When are you walking over to the party?
-
I’m walking over to the party in an hour.
-
-
Where on the map does this train go?
-
This train goes to Wilmington on the map.
-
Task. Put the questions

16
Lesson
22.Present Indefinite
Tense
Бұндай сөйлемдерде баяндауыш –
1 формадағы мағыналы етістік (Infinitive, белгіленуі
– V1, жақ бойынша
өзгереді).Баяндауышформуласы: V1
Жиіқайталаныпотыратынқарапайыміс-әрекеттіжеткізуүшінқолданылады.always
(әрқашан), often
(жиі), usually
(әдетте), sometimes
(кейде), never
(ешуақытта), every
(әр)
т.б.
үстеулерменқолданылады.

Task . Using these
expressions write what you usually do.
Lesson
23.Past Indefinite
Tense
Бұндай сөйлемдерде баяндауыш – 2 формадағы мағыналы етістік
(Past
Indefinite, белгіленуі
– V2, жақ бойынша өзгермейді).
Өткен шақта болып кеткен іс-әрекетті білдіру үшін қолданылады.
during (бойы), an hour ago (бір сағат бұрын), yesterday (кеше),
last night (өткен түнде), two month ago (екі ай бұрын), last year
(өткен жылы) және т.б. (яғни іс-әрекеттің болған уақыты
беріледі).

17
I worked in Moscow last year.
– МенөткенжылыМәскеудежұмысістедім.
The ship moved slowly. – Кемеақырынқозғалды.
He opened the box yesterday. –
Олқораптыкешеашты.
Task. Write the verbs in the Past Tense
-
-
-
ask
walk
live
like
play
visit
go
read
-
-
Lesson
24.Future Indefinite
Tense
Бұндайсөйлемдердегібаяндауыш: shall/willкөмекшіетістігі
Мағыналыетістік 1 (Infinitive
– V1).
Бұлшақформасындажаққабайланысты shall немесе will қолданылады.
shall көмекшіетістігібіріншіжақта, will –
екінші,
үшіншіжақтардақолданылады.
Қазіргіағылшынтілінде will біріншіжақтадақолданылады.
Баяндауышформуласы: shall/will + V1
Болашақтаболатыніс-әрекеттердібілдіруүшінқолданылады.
Future
Indefinite шағындағыетістікуақыттыңнақтыкөрсеткішімен
(күн,
сағат),
соныменқатар tomorrow ертең, the day after
tomorrow бүрсігүні, next week (month,
year) келесіаптада (келесіайда,
жылда), in an
hour бірсағаттанкейін, in a day (a week, a month, a
year) біркүнненкейін (біраптадан,
айдан,
жылданкейін)
дегенсияқтысөздерменқолданылады.
I shall help you. – Менсағанкөмектесемін.
They will go to France next spring. –
ОларкелесікөктемдеФранцияғабарады.
He will be home tonight. – Олкешкеүйдеболады.
Task Write in l’ll, we'll, he'll, she'll, they'll, it’ll.
Task. Complete the sentences
I'd like to see animals. I think _______ go to the zoo today.
Wendy likes dinosaurs. I think _______ go to the Natural History Museum.
18
We like dancing. I think _______ go to the disco.
My parents want to buy presents. I think_______ go to the gift shop. '
Jim likes walking. I think_______ go to the park.
Put on your scarf and hat. I think _______ be cold today.
I want to watch a cartoon. I think _______ go to the cinema tomorrow.
Mike is ill. I don't think _______ go for a walk with him.
Lesson 25. Present Continuous Tense
Осышақтағы (Present
Indefinite) be көмекшіетістігіменмағыналыетістіктіңосышақтағыесімшесі
(Present
Participle – V4(PI)) көмегіменжасалады.
Баяндауыштың бірінші етістігіболыптабылатын be көмекшіетістігібастауышпенжақбойыншабайланысады.
Дәлқазіргіуақыттаболыпжатқанжалғаспалыіс-әрекеттібілдіруүшінқолданылады. Бұліс-әрекеттіңбұрындабасталып, қазіргіуақытқадейінжалғасыпжатқанынкөрсетеді.

Exercise 36 Write sentences in the Present Continuous Tense
1 I/play/tennis/with/my/friend/now.
2 We/walk/on/the/ beach/now.
3 They/have/a/great/time/at/the/camp/at/the/ moment.
4 Angela/paint/a/beautiful/picture/now.
5 Tina/ and/Pam/stay/in/a/five-star/hotel.
6 It/rain/outdoors/at/the/ moment.
19
7 Bobby/prepare/for/the/test/in/his/room.
8 The/ dog/bark/at/some/strangers.
9 The/water/in/the/kettle/boil.
10 Somebody/knock/at/the/door.
Lesson
27.Past Continuous
Tense
Past
Continuous шағы be көмекшіетістігініңөткеншақ
(Past
Indefinite)
формасы – was, were жәнемағыналыетістіктің 4
формасы – V4(PI) арқылыжасалады.Баяндауыштың бірінші етістігіболыптабылатын be (was, were)
көмекшіетістігібастауышпенжақбойыншабайланысады.Өткеншақтағыбелгілібіруақыттабасталып,
солтуралыайтқанкездеәлідежалғасыпжатқаноқиғаныбілдіреді.
I was working in my garden on Friday morning.
– Жұмакүнітаңертеңменбақтажұмысістепжаттым.
Бұлжағдайда Past Continuous
Tense бағыныңқықұрмалассөйлемдеөткеншақтыңбіртүріменқолданылады.
When I came in he was speaking to my friend. –
Менкелгенкездеолменіңдосымменсөйлесіпжатты.
Exercise 38 Упражнение Write in the Past Continuous Tense
She (to write) a letter at 6 p.m last evening. Her father (to go) to the art gallery when he (to meet) her mother. At 8.20 yesterday morning my mother (to drive) me to the university.They (to sit) at the café at that time. She (to study) in the library when they suddenly called.
Lesson
28.Future Continuous
Tense
Future Continuous
шағы be көмекші етістігінің
келер шақ (Future
Indefinite) формасы
– shall/will+ be, және мағыналы етістіктің 4
формасы – V4(PI) арқылы жасалады.Бұл шақ
формасындағы сөйлемдерде жаққа
байланысты shall немесе will қолданылады. shall көмекші етістігі бірінші
жақта, will – екінші, үшінші жақтарда
қолданылады. Қазіргі ағылшын
тілінде will бірінші жақта да
қолданылады.
Болашақта белгілі бір уақытта болатын оқиғаны баяндау үшін
қолданылады.
20
I will be answering his letter
in the evening. – Менкешкеоныңхатынажауапберіпжататынболамын.
I will be working when you return. –
Сізқайтаоралғандаменжұмысістепжататынболамын.
Task. Future Continuous . Make sentences
1 Sue/to do/homework/at 5 o’clock/tomorrow.
2 We/to sunbathe/from 9 to 12 o’clock/tomorrow morning.
3 Nick and Jack/to drive/to Berlin/at this time/next Monday.
4 You/to have/a conference/from 3 to 5 o’clock/tomorrow.
5 My cousin/ to practise/in the gym/at 7 o’clock/tomorrow evening.
6 Nelly and Diana/to rest/in Hawaii/at this time/next week.
7 We/to dance/at the party/all the evening/tomorrow.
8 Kate/to visit/ her grandparents/all day/next Saturday.
9 They/to prepare/ to the wedding party/all next week.
10 I/to travel/around Canada/for two weeks/next month.
Lesson 29. «Going to»
We use «going to» when we want to show the plan for the future or our purpose. (оқушыларғаболашақтағыжоспарменниеттібілдіргенде «going to» құрылымықолданылатындығытүсіндіріледіжәнедебұлжердедәстүрліоқытудыңпайдасызор.)We usually use «going to» in three ways:(«going to» құрылымыныңүшмағынасынтүсіндіру)
I’m going to see my friend tomorrow.-Ертеңмендосымдыкөрмекшімін.
Beforehand planning aims and intention. (алдын-алажоспарланғанниеттер, мақсаттар)
I’m going to be a journalist.-Менжурналистболмақпын.
It’s going to rain.-Жаңбыржауғалытұр.
Task. Write the sentences. Give answers about yourself.
summer / are / this / you / going I Where I ?
there / going / How / you I are I?
21
take / going / to / What / you are ?
with / are / you / Who / going / ?
do / going / to / you / there / What I are I ?
you / stay / going / to / are / Where I ?
Lesson
30. Present Perfect
Tense
Осышақтағы (Present
Indefinite) have көмекшіетістігіменмағыналыетістіктіңөткеншақтағыесімшесі
(Past
Participle – V3(PII))
арқылыжасалады.
Болғаноқиғаныңнәтижесітуралыайтылады.
Кейдеөткендебасталғаноқиғаәлідежалғасыпжатқанынбілдіреді.
I have made a map. – Менкартажасадым.
I have lived in Almaty all my life. –
МенөмірбойыАлматыдатұрыпжатырмын.
Task.Present Perfect.
1 He _____ (finish) training.
2 She _____ (score) twenty points in the match.
3 We _____ (watch) all the Champions League matches this season.
4 That's amazing! She _____ (run) fifteen kilometers this morning!
5 She _____ (buy) some really nice rollerblades!
6 Oh, no! I _____ (lose) my money!
7 My mum _____ (write) shopping list. It's on the kitchen table.
8 Dad, you _____ (eat) my biscuit!
9 I’m tired. I _____ (watch) three X-Files videos.
10 Hurry up! They _____ (start) the film!
Lesson
31. Past Perfect
Tense
Өткеншақтағы (Past
Indefinite) have – had көмекшіетістігіменмағыналыетістіктіңөткеншақтағыесімшесі
(Past
Participle – V3(PII))
арқылы
22
жасалады.had етістігіжақбойыншаөзгермейді.
Өткеншақтағыбелгілібіруақытқадейінаяқталғаноқиғаныбілдіреді.
I had learned all the words by six o'clock. –
Сағат 6-ғадейінменбарлықсөздердіжаттапалдым.
He had completed his work by five o'clock. –
Олсағат 5-кедейінөзжұмысынаяқтады.Оmar had learned English before
he came to America. – ОмарАмерикағакелгеншеағылшынтілінүйренді.
I saw that my friends had gone. – Мендостарымныңәлдеқашанкетіпқалғанынкөрдім.
Task. Write sentences in
the Past Perfect Tense.
1 Brian/to return/books to the library/before last Thursday.
2 We/to know/the results of the test/before two o’clock yesterday.
3 I/to come/to the office/before lunch time.
4 You/ to make/the order/before we came into the cafe.
5 Sally/to send/the letters/before her boss returned from the bank.
6 The ferry/to reach/the port/by three o’clock yesterday.
7 The performance/to finish/by eight o’clock in the evening.
8 They/ to build/a new hospital/before the end of April.
Lesson
32. Future Perfect
Tense
Келершақтағы (Future
Indefinite) have – shall/will + have көмекшіетістігіменмағыналыетістіктіңөткеншақтағыесімшесі
(Past
Participle – V3(PII))
арқылыжасалады.
Бұлшақформасындағысөйлемдердебаяндауыштыңбіріншіетістігіретінде shall немесе will жаққабайланыстықолданылады.
shall көмекшіетістігібіріншіжақта, will –
екінші,
үшіншіжақтардақолданылады.
Келешектегібелгілібіруақытқадейінорындалыпқоятыноқиғатуралыайтқандақолданылады.
23
By this time next month, you will have forgotten all your present troubles. – Келесі айдағы осы уақытқа дейін сіз барлық бүгінгі күнгі әурелеріңізді ұмытатын боласыз.
Task. Write in the Future Perfect.
1 I ________ a Londoner for five and a half years by next September. (be)
2 By Tuesday Jill ________ these novels by O’Henry. (finish)
3 Next year is Fred and Kate’s 10th wedding anniversary. They _________ happily married for ten years. (be)
4 Molly thinks the film _________ by the time she gets to Fred’s. (to start)
5 They _________ the plans by then. (to finish)
6 Before his holiday Tom _______ all his money. (to spend)
7 The train _________ by the time the couple get to the station. (to leave)
7 I __________ dinner by then. (cook)
9 I _______my chemistry homework before Jillian comes home. (finish)
10 Fernando __________ his operation by August and should be much fitter.
24
Қолданылған әдебиеттер:
1. Баданбекқызы З.Р. English grammar in tables. Almaty 1998
2. Бонк Н.А., Котий Г.А. Бонк Н.А., Котий Г.А. Ағылшын тілінің оқулығы. 1 бөлім
3. Васильев В.А. және басқалар. Ағылшын тілінің фонетикасы. Ленинград, 1980.
4. Голицинский Ю.Б. Грамматика. Жаттығулар жинағы.Санкт-Петербург.
5. ШЫҢ КІТАП. Ағылшын тілі. тест жинақтары. Алматы 2009.
6. Ahmetova S.G., Tursunbaeva English-Kazarh dictionary.Almaty 2004.
7. Broukal Milada. TOEFUL Test Assistant Мәскеу, Астрель *Аст 2004
8. Dubrovin I.M. Situational Grammar. / P. II. M., 1974.
9. Grammar Express. For Self-study and Classroom Use.Longman, 2000.
10. English Grammar in Use / Cambridge
11. Oxford Practice Grammar. Oxford University Press 2009
12. Thomson A.J., Martinet A.V. A Practical English Grammar.Oxford University Press.
13. Shershneva T.Y. Digest of Theoretical English Grammar.Almay 2001.
Оқушыға ұсынылған әдебиеттер:
-
Счастливый Английский. М.: Дрофа, 1977.-144с.:ил
-
«First steps»С.Д Рахимжанова, А.С.Волкова.-Алматы: «Алматыкітап баспасы», 2012 жыл
-
Английский язык: И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева.-Просвещение, 2002 -336с.:
-
4. Голицинский Ю.Б. Грамматика. Жаттығулар жинағы.Санкт-Петербург.
-
5 Исаева М.К Исева М.К Ағылшын тілінің фонетикасы.Алматы., 2007
-
6 Качалова К.Н. Ағылшын тілінің граматикасы. «Внешторгиздат», 1964.
-
7. Кеңесбаева Ҥ.А.. Ағылшын халқының мақал-мәтелдері.Алматы 2004
-
8. ШЫҢ КІТАП. Ағылшын тілі. тест жинақтары. Алматы 2009.
27
Қорытынды
Шетел тілі біздің мемлекетіміздің халықаралық байланыстарын дамытуға мүмкіндік беретін тұлғааралық және мәдени аралық қарым-қатынастардың аса маңызды құралы болып табылады. Мемлекеттік халықаралық байланыстардың сапалық өзерістері адамның практикалық және зияткерлік іс-әрекетінде шетел тілдерінің сұранысқа ие болу қажеттілігін туғызып отыр. Еліміздің басқа мемлекеттермен қарым-қатынасы артып отырған шақта ағылшын тілін еркін меңгерген, келешекте білімін түрлі саладағы қарым-қатынас жағдайында пайдалана алатын адамды мектеп қабырғасынан оқытып шығару – біздің міндетіміз. Ағылшын тілін тереңдетіп жан-жақты оқытуды қоғам, уақыт қажет етіп отыр. Шетел тілін оқытуда ойын түрлерін пайдалану оқушының басқа тілді үйрене алмамын деген сенімсіздігін азайтып, тілді үйренуге ынтасын арттырады. Ойын түрлерін дұрыс қолданып өткізілген сабақта оқушының шетел тілін үйренуге деген ықыласы артып, сөйлеп үйренуге, оның тілін білуге ынталанады. Ойын түрін пайдалану арқылы жаңа материалды жеңіл, тиянақты, нақты түсіндіруге жағдай жасалып, ақпарат оқушының санасында берік сақталады. Ойын түрін қолдану оқушыға ерекше әсер етеді.Бала – ұлттың болашағы, қоғамның байлығы, ал біздің мақсатымыз – олардың жоғары парасаттылығының, білімділігін, адамгершілігінің негіздерін қалыптастырып, рухани жан дүниесі бай, жан-жақты дамыған жеке тұлғаны тәрбиелеп шығару.
25
шағым қалдыра аласыз













