|
Білім беру ұйымының атауы |
|
|
|
Бөлім: |
|
|
|
Педагогтің Т.А. Ә |
|
|
|
Күні: |
|
|
|
Сынып: |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
Қоректік тізбектер және қоректік торлар. Модельдеу №1 «Қоректік тізбек пен торды құру». |
|
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
7.3.1.3 - қоректік тізбектер және қоректік торларды құрастыру |
|
|
Сабақтың мақсаты |
Қоректік торлады құрастыру Қоректік тізбектер мен қоректік торларды ажырату |
|
|
Бағалау критерийлері |
Қоректік торлады құрастырады Қоректік тізбектер мен қоректік торларды ажыратады ЕБҚЕ оқушысы (диагнозы) қоректік тордың сызбасын құрастырады |
|
|
Ойлау дағдыларының деңгейі |
Білу, түсіну, қолдану |
|
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің іс - әрекеті |
Оқушының іс - әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың басы 0-3 мин
3-5 мин
5-12 мин |
Сәлемдесу, оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру.
Оқушылар бір – біріне жақсы сөздер арқылы бүгінгі күнге сәттілік тілейді.
1 топ: Сары күлте 2 топ: Қызыл күлте 3 топ: Ақ күлте Алдыңғы білімді пысықтау: «Суреттер сөйлейді» әдісі Төмендегі суреттерді қолдана отырып жалпы қоректік тізбек құрастыру және детриттік тізбекті бөліп көрсету керек
|
Оқушылар сабаққа дайындалады. Оқушылар дөңгелек шеңбер болып, «Сен білімдісің!» , «Сен көшбасшысың!» секілді жақсы сөздермен бір – бірінің көңілдерін көтереді, сабаққа деген қызығушылықтары артады. Оқушылар 3 топқа бөлінеді. оқушылар берілген материалдар арқылы қоректік тізбекті анықтайды;. |
Жақсы! ҚБ. «Жақсы», «Талпын» мұғалім тарапынан бағалау |
Биология оқулығы, кестелер, сызба қағаздар Сұрақтар жазылған стикерлер |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
С 12-15 мин 15-22 мин 22-27 мин Функ-қ сауаттылық тапсырмалары 27-35 мин |
Суретке мұқият қараңыз.
Оқушыларға бүгінгі тақырыпты дәптерлеріне жаздырып, негізгі терминдермен, мәліметтер туралы ақпараттар беремін. Бүгінгі сабақтың мақсаты мен бағалау парағымен таныстырамын.
Мәтіндік тапсырмалар Топтық жұмыс
Қоректік тізбектер бір бірінен оқшауланбай, қайта керісінше, айқасып жатады. Олар қоректік торлар деп аталатын құрылымдар түзеді. Қоректік торлардың құрылу принципі мынадай: әрбір продуценттің бір емес, бірнеше консументтері болады. Өз кезегінде олардың арасындағы полифагтар, яғни консументтердің қоректің бір емес, бірнеше көзін пайдаланады 1-топ Суретке қарап отырып, жайылымдық қоректік тордың 3 мысалын келтіріңіздер
2-топ Суреттен судағы қоректік тордың 3 мысалын анықтаңыз
3-топ Экологиялық пирамида ережесін түсіндіріп суретті сипаттаңыздар
«Кел жұптасайық» әдісімен тапсырмалар орындату Қоректік деңгейлерді анықтаңыз. Берліген тарсырманы сәйкестендіріңіз.
1-ші трофикалық деңгейге жататын ағзаны атаңыздар 1-ші трофикалық деңгейді сәйкестендір Дәл осы түрде 2,3,4 трофикалық деңгейлерін көрсет Экожүйенің қоректік құрылымы Қоректік тізбектегі қарым-қатынастың нәтижесінде энергияның тасымалдануы арқылы әрбір бірлестіктің белгілі қоректік құрылымы болады. Қоректік құрылымды аудан бірлестігінде жиналған энергия мөлшерін анықтап, экологиялық пирамида түрінде көрсетуге болады. Пирамида негізін 1-ші деңгей (продуценттер деңгейі) құрайды, ал келесі деңгейлері пирамиданың қатар және төбесін түзеді. Бұл құбылысты 1927 жылы Ч.Элтон зерттеді. Экологиялық пирамиданың негізгі үш түрі болады. 1-тапсырма
Т Шөпқоректі ағзалардың қалдық өнімдерінде қанша энергия жоғалады? Өз жұмысыңызды көрсетіңіз. ............................................................................................................ ..........................................................................................................
|
Оқушылар өз ойларымен бөліседі. Табиғатта барлық тірі ағзалар бір –бірімен қоректеніп, күрделі қоректік байланыстар құрады деген болжамды сөз айтуы мүмкін. Оқушылар бүгінгі тақырыптағы ерекшеліктерді анықтап, қажетті мәліметтерді, терминдерді дәптерге түсіреді. Алған білімдерін келесі тапсырмаларды орындауға қолданады. Оқушылар топта берілген мәтінмен жұмыс жасап суреттегі қоректік тордың моделін құрастырады. Продуценттер, Консументтер1,2 Редуценттерді анықтап сызба құрады Оқушылар топта жұптасады, мұғалімнің ұсынған тапсырмасын бірлесіп орындайды. Әр деңгейді анықтап сәйкестендіреді Өз ойларынан 1 мысал келтіреді Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Білім беру ұйымының
атауы
Бөлім:
Педагогтің Т.А.
Ә
Күні:
Сынып:
Қатысушылар
саны: Қатыспағандар
саны:
Сабақтың
тақырыбы:
Қоректік тізбектер және
қоректік торлар. Модельдеу №1 «Қоректік тізбек пен торды
құру».
Оқу бағдарламасына сәйкес
оқыту мақсаттары 7.3.1.3 - қоректік
тізбектер және қоректік торларды
құрастыру
Сабақтың
мақсаты Қоректік торлады
құрастыру Қоректік тізбектер мен
қоректік торларды ажырату Бағалау
критерийлері Қоректік торлады
құрастырады
Қоректік тізбектер мен
қоректік торларды ажыратады
ЕБҚЕ оқушысы (диагнозы)
қоректік тордың сызбасын
құрастырады
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Білу, түсіну,
қолдану
Сабақтың кезеңі/
уақыт Педагогтің іс -
әрекеті Оқушының іс -
әрекеті Бағалау Ресурстар Сабақтың
басы 0-3
мин
3-5
мин
5-12
мин
Ұйымдастыру
кезеңі: Сәлемдесу, оқушылардың
сабаққа қатысуын
тексеру. Психологиялық жағымды ахуал қалыптастыру:
«Жылы лебіз» әдісі
арқылы. Оқушылар бір – біріне жақсы
сөздер арқылы бүгінгі күнге сәттілік
тілейді.
Топқа бөлу:
қағаз қиындылары арқылы жасалынған гүл
күлтелері арқылы 3 топқа
бөлінеді.
1 топ: Сары
күлте
2 топ: Қызыл
күлте
3 топ: Ақ
күлте
Алдыңғы білімді
пысықтау: «Суреттер
сөйлейді» әдісі
Төмендегі суреттерді
қолдана отырып жалпы қоректік тізбек құрастыру және детриттік
тізбекті бөліп көрсету керек
Оқушылар сабаққа
дайындалады. Оқушылар дөңгелек шеңбер
болып, «Сен білімдісің!» , «Сен көшбасшысың!» секілді жақсы
сөздермен бір – бірінің көңілдерін көтереді, сабаққа деген
қызығушылықтары артады. Оқушылар 3 топқа
бөлінеді. оқушылар берілген
материалдар арқылы қоректік тізбекті
анықтайды;. Жақсы! ҚБ.
«Жақсы», «Талпын» мұғалім
тарапынан бағалау Биология оқулығы, кестелер, сызба
қағаздар Сұрақтар жазылған
стикерлер С 12-15
мин 15-22
мин 22-27
мин Функ-қ сауаттылық
тапсырмалары 27-35
мин Жаңа сабаққа
кіріспе «Ойлан, бөліс»
әдісі арқылы сынып оқушыларына
төмендегі суреттерді
көрсетемін.
Суретке мұқият
қараңыз. суретті сипаттап беріңіз не
бейнеленге? Сурет неліктен төменнен жоғары
қарай кеміген?
Оқушыларға бүгінгі тақырыпты дәптерлеріне жаздырып, негізгі
терминдермен, мәліметтер туралы ақпараттар
беремін. Бүгінгі сабақтың мақсаты мен бағалау парағымен
таныстырамын.
Мәтіндік тапсырмалар Топтық
жұмыс
Қоректік тізбектер бір бірінен
оқшауланбай, қайта керісінше, айқасып жатады.
Олар қоректік
торлар деп аталатын
құрылымдар түзеді. Қоректік торлардың құрылу принципі мынадай:
әрбір продуценттің бір емес, бірнеше консументтері болады. Өз
кезегінде олардың арасындағы полифагтар, яғни консументтердің
қоректің бір емес, бірнеше көзін
пайдаланады 1-топ Суретке қарап
отырып, жайылымдық қоректік тордың 3 мысалын
келтіріңіздер 2-топ Суреттен судағы
қоректік тордың 3 мысалын
анықтаңыз 3-топ Экологиялық
пирамида ережесін түсіндіріп суретті
сипаттаңыздар «Кел жұптасайық»
әдісімен тапсырмалар
орындату Қоректік деңгейлерді
анықтаңыз. Берліген тарсырманы
сәйкестендіріңіз.
1-ші трофикалық деңгейге жататын ағзаны
атаңыздар 1-ші трофикалық деңгейді
сәйкестендір Дәл осы түрде 2,3,4
трофикалық деңгейлерін
көрсет Экожүйенің
қоректік құрылымы Қоректік
тізбектегі қарым-қатынастың нәтижесінде энергияның тасымалдануы
арқылы әрбір бірлестіктің белгілі қоректік құрылымы болады.
Қоректік құрылымды аудан бірлестігінде жиналған энергия мөлшерін
анықтап, экологиялық пирамида түрінде көрсетуге
болады. Пирамида негізін
1-ші деңгей (продуценттер деңгейі) құрайды, ал келесі деңгейлері
пирамиданың қатар және төбесін түзеді. Бұл құбылысты 1927 жылы
Ч.Элтон зерттеді. Экологиялық пирамиданың негізгі үш түрі
болады.
1-тапсырма
Т
Шөпқоректі ағзалардың қалдық өнімдерінде қанша энергия
жоғалады?
Өз жұмысыңызды
көрсетіңіз.
............................................................................................................
..........................................................................................................
Оқушылар өз ойларымен бөліседі. Табиғатта барлық тірі
ағзалар бір –бірімен қоректеніп, күрделі қоректік байланыстар
құрады деген болжамды сөз айтуы
мүмкін. Оқушылар бүгінгі тақырыптағы ерекшеліктерді анықтап,
қажетті мәліметтерді, терминдерді дәптерге түсіреді. Алған
білімдерін келесі тапсырмаларды орындауға
қолданады. Оқушылар топта берілген мәтінмен жұмыс жасап суреттегі
қоректік тордың моделін
құрастырады. Продуценттер,
Консументтер1,2 Редуценттерді анықтап сызба
құрады Оқушылар топта жұптасады, мұғалімнің ұсынған тапсырмасын
бірлесіп орындайды. Әр деңгейді анықтап
сәйкестендіреді Өз ойларынан 1 мысал
келтіреді | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||







өменде қоректік тізбегі арқылы энергия ағынын көрсету
үшін жеңілдетілген диаграмма берілген.Әр ағзаның астындағы сандар
тізбектегі келесі ағзаға келетін энергия мөлшерін
көрсетеді.












