Жамбыл
облысы,
Шуқаласы,
Тұрар Рысқұлов атындағы
орта мектебі
Физика пәнінің мұғалімі:
Алжанбаева Молдир Серикбековна
Сабақтың
тақырыбы: Инерция.Кеңістік және
уақыт.
Сабақтың
мақсаты:
Инерция құбылысының
анықтамасының тұжырымдамасын беру, уақыт, кеңістік түсініктерін
математикалық тұрғыда түсіндіру.
Сабақтың
міндеті:
-
Қоршаған ортадан, күнделікті
тіршілктен ,мысалдар келтіру арқылы инерция ұғымын оқушы ойында
қалыптастыру.
-
Оқушылардың ойлау
қабілеттерін, есеп шығару, тестпен жұмыс істеу қабілеттерін
дамыту,
-
Оқушыларды физикадан алған
білімін өмірде қолдана білуге тәрбиелеу.
Сабақтың
типі: Жаңа материалды меңгерту
сабағы
Сабақтың
түрі: аралас
сабақ
Оқыту технологиясы
:ауызша, жазбаша, сұрақ-жауап,
а0паратты0 технология.
Көрнекілігі: Интерактивті тақта,үлестірме
қағаздар,электронды оқулық.
Сабақтың әдісі
:
1.Иллюстрациялық
түсіндіру. Оқушыларға ақпаратты
әңгімелеу,лекция, семинар, коллоквиум, демонстрациялық
жеткізу.
2.Репродуктивті әдіс.
.Білім – білік дағдыларын қайта
жаңғырту арқылы білімді белсенді игерту.
Сабақтың
жоспары:
1.Ұйымдастыру
кезеңі.
2.Үй тапсырмаларын тексеру
кезеңі.
Бірқалыпты қозғалыс дегеніміз
не?
Бірқалыпсыз қозғалыс дегеніміз
не?
Жол дегеніміз
не?
Орынауыстыру дегеніміз
не?Трактория дегеніміз не?
Жылдамдықтың
формуласы?
Орташа жылдамдықтың
формуласы.
Уақыттың
формуласы
Жолдың
формуласы
3.Білімдерін жан-жақты тексеру
кезеңі.
4.Жаңа сабақты түсіндіру
кезеңі.
5.Жаңа сабақты қорытып ,
бекіту кезеңі.
6.Оқушылардың білімін
бағалау.
7.Үй тапсырмасын хабарлау және
орындалуы бойынша нұсқау беру кезеңі.
Сабақтың
барысы:
1.Ұйымдастыру
кезеңі:
Сәлемдесу. Түгелдеу. Оқушы
назарын сабаққа аудару.
2.Үй жұмысы бойынша есептерін
тексеру.
Сұрақтар қою. Көпір
тапсырмалырын орындату.
3.Білімдерін жан жақты тексеру
кезеңі. (Тест жұмысы)
4.Жаңа сабақты түсіндіру
кезеңі.( Интерактивті тақтадан электронды оқулықты және орыс
тіліндегі «Физика для маленьких» мультфильмін
пайдалану.
Инерция
Галилей
тұжырымдамасы.
Денеге басқа денелер әрекет
етпесе, онда ол тыныштық күйінде болады немесе Жермен салыстырғанда
түзусызықты бірқалыпты қозғалады.
Денеге басқа денелер әрекет
етпеген кездегі жылдамдығын сақтау құбылысы
инерция деп
аталады.
Кеңістік және
уақыт
Оқиғаның бәрі әйтеуір бір
жерде және қандай да бір мезгілде, басқаша айтқанда, кеңістік пен
уақыт ішінде өтеді.
Кеңістіктің негізгі
қасиеттері: Шынайы болуы,материямен біртұтастығы,шексіздігі, үш
өлшемділігі.
Уақыт материямен, қозғалыспен,
кеңстікпен тығыз байланысты.
-
Жылдымдық. Уақыт. Қашықтықтың
формуласы.
V=s:t; t=s:v;
s=v*t.
-
Бір-біріне және бірінен бірі
қарама-қарсы бағыттардағы қозғалыс
формуласы.
Жаңа сабақты бекіту .
Тапсырмалар орнату.
Қорыту. Сөзжұмбақ
шештірту.
Бағалау.
Рефлексия.
Үй тапсырмасы: § 21-22 оқу.
III тараудың маңызды мәселелерін оқу жаттау. Сынақ жұмысына
дайындық.
Жұмыс
дәптері.
Аты-жөні:_____________________________________
Күні:_________
Көпір
тапсырмалары.
Физикалық
диктант.
Жауап дұрыс болса «иә», қате
болса «жоқ» деп жауап жаз.
1.Жылдамдықтың өлшем бірлігі
м/с___________________________________
2.Дене кез келген тең уақыт
аралығында бірдей жол жүрсе ондай қозғалыс бірқалыпты
емес.___________________________________________________
3.36 км/сағ=
10м/с__________________________________________________
4.Дененің жүрген жолының
ұзындығы орынауыстырудың ұзындығынан кіші
болады.___________________________________________________________
5. орташа жылдамдықтың
формуласы_____________________________
6. уақытты анықтайтын
формуласы_______________________________
7. бірқалыпты түзусызықты
қозғалыстың теңдеуі._____________
8. Бірқалыпты түзусызықты
қозғалыстың графигі
түзусызық.______________
Ф ормулаларды
жаз.
Жылдамдықтың
формуласы:
У ақыттың
жартысындағы орташа жылдамдықтың
формуласы:
Орынауыстыруды анықтайтын
формула:
Қозғалыс теңдеуін
жаз:
Уақытты анықтайтын формуланы
жаз:
Жаңа сабақты бекіту
тапсырмалары:
Галлилей
тұжырымдамасы:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Инерция:__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Кеңістік:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Уақыт:__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ұзындықтың өлшем
бірлігі:__________________________________________
Уақыттың өлшем
бірлігі:____________________________________________
Деңгей бойынша
сұрақ.
1-деңгей.
1. Егер өзен трамвайының жолаушылары кенет оңға қисайса, онда
трамвай қозғалысында қандай өзгерістің болғаны?
2. Сыртқы киімді қатты сілкігенде неліктен жаңбыр тамшылары ұшып
түседі?
2-деңгей.
1. Неліктен көтергіш кранмен
жүкті бірден көтеруге болмайды?
2. Жер сілкінгенде күйреудің негізгі себебі
не?
3-деңгей.
1. Стақанның аузын қатты
қағазбен жауып, оның үстіне тиын қойыңдар. Қағазды саусақтарыңның
ұшымен шертіп қалыңдар. Қағаз ыршып кеткенде тиын неліктен
стақанның ішіне түседі?
2. Ағашты жарғанда шөңкеде балта қалып қояды. Осындай жағдайда
балтаны шөңкеден қалай алуға болатындығы көрсетілген. Осыны
түсіріндіріңдер.
Cөзжұмбақ
«ИНЕРЦИЯ»
1.Инерция құбылысына ең алғаш
түсінік берген ғалым
2. «Ергежейлі планета» аталып,
астероидтық нөмірі бар планета
3.Ұзындықтың өлшем
бірлігі
4. Күннен қашықтығы бойынша
үшінші планета
5. Температураның өлшем
бірлігі
6.Табиғат туралы
ғылым
7.Бізді қоршаған орта ғылыми
тілде.
Рефлексия.
10.Рефлексия кезеңі.
-Маған
ұнады.____________________________________________________
-Маған__________________________________________________қиын
болды
-Мен
тілеймін._______________________________________________________