7-сынып. Қазақ тілі. Бұлт. Жаңбыр.

Тақырып бойынша 31 материал табылды

7-сынып. Қазақ тілі. Бұлт. Жаңбыр.

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл сабақта оқушылар табиғаттағы маңызды құбылыс – бұлт пен жаңбыр туралы білім алады. Сабақ барысында оқушылар әртүрлі стильдегі мәтіндерді (көркем және публицистикалық) салыстырып, олардың тақырыбы, құрылымы, тілдік ерекшеліктерін талдайды. Сонымен қатар, көптік және тәуелдік жалғауларды дұрыс қолдануды, үндестік заңына сай жазуды үйренеді. Оқушылар диалог құрып, өз ойларын дәлелдеп айтуға жаттығады. Сабақ оқылым, грамматикалық талдау және шығармашылық тапсырмалар арқылы жүзеге асады. Мақсат – тілдік біліммен қатар, табиғат құбылыстары туралы түсінікті кеңейту.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім: Ауа райы және климаттық өзгерістер

Мектеп:

Сыныбы: 7

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні:

Пәні: қазақ тілі

Қатысқан оқушылар саны:

Қатыспағаны:

Сабақтың тақырыбы:

Бұлт. Жаңбыр

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

7.2.4.1 идеясы ұқсас публицистикалық және көркем әдебиет стиліндегі мәтіндердің тақырыбы, құрылымы, мақсатты аудиториясы, тілдік ерекшелігін салыстыра талдау;

7.4.1.1 жалғаулар мен шылаулардың ерекшелігін ескере отырып, үндестік заңына сәйкес орфографиялық нормаға сай жазу.

Сабақ мақсаттары:

Оқушылардың барлығы: мәтіндердің стильдік ерекшелігін білу, жалғаулар мен шылаулардың, жалғаулар мен шылаулардың ерекшелігін ескере отырып, үндестік заңына сәйкес орфографиялық нормаға сай жазу;

Оқушылардың көбісі: мәтінді тақырыбы, құрылымы, мақсатты аудиториясы, тілдік ерекшелігіне талдау, жалғаулар мен шылаулардың ерекшелігін ескере отырып, қосымшаларды үндестік заңын ескере отырып жалғау;

Оқушылардың кейбірі: мәтінді тақырыбы, құрылымы, мақсатты аудиториясы, тілдік ерекшелігіне талдау, жалғаулар мен шылаулардың ерекшелігін ескере отырып, үндестік заңына сәйкес орфографиялық нормаға сай жазып, қосымшаларды орынды қолдану.

Ойлау дағдыларының деңгейі

Қолдану

Бағалау критерийлері:

  • мәтінді тақырыбы, құрылымы, мақсатты аудиториясы, тілдік ерекшелігіне талдау жасайды;

  • Қосымшаларды үндестік заңын ескере отырып жалғайды;

  • Орфографиялық нормаға сай жазады.

Құндылықтарға баулу

  • Индустрияландыру мен инновацияларға негізделген экономикалық өсу (4-құндылық)

Пәнаралық байланыстар:

биология

Алдыңғы білім

Желдің пайда болуы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы


















































Сабақтың ортасы:



















Ұйымдастыру кезеңі. Сынып оқушылары түгенделеді. Оқушылар назары сабаққа аударылады.

Сыныпта жағымды ахуал қалыптастыру. Топқа бөлу.

Оқушыларға «Сен жылдың қай мезгілін ұнатасың?» деген сұрақ қойып, сыныптың 4 бұрышындағы «ЖАЗ», «КҮЗ», «ҚЫС», «КӨКТЕМ» деп жазылған жыл мезгілдерінің атауының қасына өзі ұнататын мезгіл атауының қасына топтасады.

ОҚЫЛЫМ АЛДЫ. Қызығушылықты ояту

8-беттегі 1-оқылым тапсырмасы.

«Үштік сұхбат» әдісі ақпаратты сараптау мен бақылаушы рөлі арқылы талдау дағдысын дамытуға бағытталған. Оқушылар үш-үштен топтарға бөлінеді, олардың екеуі бір-біріне қарама-қарсы тұрады (шешен, тілші), үшіншісі (хатшы) бөлек тұрып сыртынан бақылап тұрады.

Шешен – мәселеге қатысты өз пікірін білдіреді немесе комментарий айтады.

Тілші – сұрақ қойып, түсінгісі келеді.

"Яғни, сенің айтуын бойынша ол…?",

"Егер мен дұрыс ұқсам, онда …?",

"Менің қателесуім мүмкін, бірақ, Сіздің ойыңызша…?" деген қыстырма сөздерді қолдана отырып, мәтінге сараптама жасайды.

Хатшы – әңгімені тыңдау барысында белгілеп отырады, әңгіме аяқталысымен ақпараттық мәтін ұсынады.

Дескриптор:

  • Тақырыпқа байланысты сұраққа жауап береді;

  • Сұраққа жауап бере отырып, сабақ тақырыбын анықтайды.

ҚБ

ІІ. ОҚЫЛЫМ ТАПСЫРМАСЫ. Тапсырма. Оқылым мәтінінің тақырыбын, құрылымын, мақсатты аудиториясын, тілдік ерекшелігіне талдау жасау.

Мәтіннің тақырыбы:


Идеясы


Стилі


Құрылымы


Мақсатты аудиториясы


Тілдік ерекшелігі


Дескриптор:

  • Мәтіннің тақырыбын анықтайды;

  • Идеясын анықтайды;

  • Стилін анықтайды;

  • Мәтінді құрылымына талдайды;

  • Мақсатты аудиториясына талдайды;

  • Тілдік ерекшелігіне талдайды;

  • Ойын дәлелдейді.

ҚБ

ОҚЫЛЫМНАН КЕЙІН. ӘТН. Көптік және тәуелдік жалғаулары.

Теорияны еске түсіру.

8-беттегі 2- тапсырма. ДЕҢГЕЙЛІК ТАПСЫРМА.

Бөлінген 4 топ бойынша деңгейлік тапсырмалар жарысын ұйымдастырыңдар.

1-деңгей. Мәтіндегі 5 сөзге көптік жалғауын жалғаңдар.

2-деңгей. Тәуелдік жалғауларын пайдаланып, тақырып туралы 3 сөйлем жазыңдар.

3-деңгей. Жаңбырға сипаттама беріңдер.

Бағалау критерийі:

Дескриптор:

  • Қосымшаларды үндестік заңын ескере отырып жалғайды

  • Орфографиялық нормаға сай жазады

- Мәтіндегі 5 сөзге көптік жалғауын жалғайды ;

- Тәуелдік жалғауларын пайдаланып, тақырып туралы 3 сөйлем жазады;

- Жаңбырға сипаттама береді.

ҚБ

Сынып оқушылары түгенделеді. Оқушылар назары сабаққа аударылады.

Оқушылар жазылған жыл мезгілдерінің атауының қасына өзі ұнататын мезгіл атауының қасына топтасады.





«Үштік сұхбат» әдісі ақпаратты сараптау мен бақылаушы рөлі арқылы талдау дағдысын дамытуға бағытталған. Оқушылар үш-үштен топтарға бөлінеді, олардың екеуі бір-біріне қарама-қарсы тұрады (шешен, тілші), үшіншісі (хатшы) бөлек тұрып сыртынан бақылап тұрады.

Тақырыпқа байланысты сұраққа жауап береді;

Сұраққа жауап бере отырып, сабақ тақырыбын анықтайды.







Оқылым мәтінінің тақырыбын, құрылымын, мақсатты аудиториясын, тілдік ерекшелігіне талдау жасау.











Грамматикалық тақырыпты меңгереді.










Грамматикалық тапсырмалар орындайды.

ДЕҢГЕЙЛІК ТАПСЫРМА.

Бөлінген 4 топ бойынша деңгейлік тапсырмалар жарысын ұйымдастырыңдар.

Мәтіндегі 5 сөзге көптік жалғауын жалғайды ;

Тәуелдік жалғауларын пайдаланып, тақырып туралы 3 сөйлем жазады;

Жаңбырға сипаттама береді.


ҚБ «Күн мен бұлт»





















ҚБ «Күн мен бұлт»















ҚБ «Күн мен бұлт»




























ҚБ «Күн мен бұлт»



https://www.google.kz/search?biw=1600&bih=745&tbm=
















(«Негеш» балалар энциклопедясынан)





















«Негеш» балалар энциклопедиясы.



















Сабақтың соңы:







Үй тапсырмасы:

2 мин.

5-тапсырма


Саралау

Бағалау

Денсаулық және қауіпсіздік;

Рефлексия


Өзін-өзі бағалау

Кері байланыс парағы

Төменде берілген бос орынды өз сабағыңызға рефлекция жүргізу үшін пайдаланыңыз. Сабағыңызға қатысты деген сол жақта келтірілген сұрақтарға жауап беріңіз.

Сабақ мақсаттары

Оқыту мақсаттары шынайы болды ма?

Бүгін оқушылар нені үйренді?

Оқыту ортасы қандай болды?

Менің бөліп оқытқаным өз мәнінде жүзеге асты ма?

Мен өз уақытымды ұтымды пайдалана алдым ба?

Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен?

Егер осы сабақты қайталап өткізсем нені өзгертер едім?

Тақырыптың өмірмен байланысы болды ма?



























Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.07.2025
132
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі