7-сынып. Қазақ тілі. Желдің пайда болуы.

Тақырып бойынша 17 материал табылды

7-сынып. Қазақ тілі. Желдің пайда болуы.

Материал туралы қысқаша түсінік
2-сабақ: «Желдің пайда болуы» Бұл сабақта оқушылар желдің пайда болу процесін мәтін және графикалық ақпарат арқылы түсінеді. Оқылым мен грамматикалық тапсырмалар арқылы мәтіндегі тірек сөздерді анықтап, солар арқылы сөйлем құрастырады. Сонымен бірге, буын және ілгерінді ықпал заңдылықтарын меңгеріп, оларды орынды қолдануды үйренеді. Сабақ барысында интерактивті ойындар мен деңгейлік тапсырмалар арқылы оқушылардың шығармашылық және талдау қабілеті дамиды.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бөлім: Ауа райы және климаттық өзгерістер

Мектеп:

Сыныбы: 7

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні:

Пәні: қазақ тілі

Қатысқан оқушылар саны:

Қатыспағаны:

Сабақтың тақырыбы:

Желдің пайда болуы

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

7.2.1.1. Мәтіндік және графиктік (кесте, диаграмма, сурет, шартты белгілер) ақпаратты интерпретациялау;

7.4.2.1. Сөйлеу тіліндегі интонация, кідіріс, логикалық екпіннің мәнін түсініп қолдану.

Сабақ мақсаттары:

Барлық оқушылар: Оқушылар берілген ақпаратты түсіну, жалғаулар мен шылаулардың, үндестік заңының ерекшелігін ажырата білу;

Көпшілігі: Оқушылар кесте, диаграмма, сызба, шартты белгілер түрінде берілген ақпаратты түсініп, берілген ақпаратты қолдана отырып мәтін құрастыру. Жалғаулар мен шылаулардың ерекшелігін ескере отырып, қосымшаларды үндестік заңын ескере отырып жалғау;

Кейбір оқушылар: Мәтіндік және ақпаратты интерпретациялау.

Жалғаулар мен шылаулардың ерекшелігін ескере отырып, үндестік заңына сәйкес орфографиялық нормаға сай жазып, қосымшаларды орынды қолдану.

Бағалау критерийлері:

  • Берілген ақпаратты қолдана отырып мәтін құрастырады.

  • Қосымшаларды үндестік заңын ескере отырып жалғайды

Орфографиялық нормаға сай жазады

Ойлау дағдыларының деңгейі

Қолдану, талдау

Құндылықтарға баулу

  • Индустрияландыру мен инновацияларға негізделген экономикалық өсу (4-құндылық)

Пәнаралық байланыстар:

биология

Алдыңғы білім

Тұманның пайда болуы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы


















Сабақтың ортасы:



















Ұйымдастыру кезеңі. Сынып оқушылары түгенделеді. Оқушылар назары сабаққа аударылады.

Сыныпта жағымды ахуал қалыптастыру.

Қызығушылықты ояту. «Белсенді тапсырма»

Оқушылар өз қалаулары не мұғалім таңдауы бойынша тақта алдына шығып, табиғаттағы ауа райының түрлі құбылыстарын қимыл-қозғалысымен, дыбыстармен салады. Оны оқушылар сипаттап табуы керек. Келесі бір оқушы оның әрекетіне комментарий айтып, оны тағы басқаша қалай жеткізуге болатынын бейнелеп көрсетеді. Осылай бірнеше оқушы жасап жалғастырады. Соңында сәтті шыққан әрекеттерді іріктеп алады. Бұл тапсырма алдағы оқу мақсатына жетелей түседі.

Мұғалім ауа райы тақырыбына қатысты сөздердің біреуін айтып, кез келген оқушыға кішкене допты лақтырады. Допты қағып алған оқушы мұғалім айтқан сөздің мағынасын түсіндіріп, басқа бір сөзді айтады да, допты айналысындағы біреуіне лақтырады.

ОҚЫЛЫМ АЛДЫ.

Климаттың өзгеруіне байланысты түрлі статистикалық мәліметтер жазылған шағын мәтін ұсынылады.

Мәселен, «Биыл ауа райы сан түрлі құбылып тұр. Бірде қыс ішінде жаңбыр жауса, көктем кетіп, жаз шыға белуардан келетін қар басып қалды. Өмірі қар жаумаған оңтүстік өлкелерде тізеден жоғары қар жауып, үлкендігі басбармақтай бұршақтар да талай шаруа қожалықтарының мазасын алған еді.»

"Яғни, сенің айтуың бойынша ол…?",

"Егер мен дұрыс ұқсам, онда …?",

"Менің қателесуім мүмкін, бірақ,

Сіздің ойыңызша…?" деген қыстырма сөздерді қолдана отырып, мәтінге сараптама жасайды.

Дескриптор:

  • Тақырыпқа байланысты сұраққа жауап береді;

  • Сұраққа жауап бере отырып, сабақ тақырыбын анықтайды.

ҚБ

ІІ. ОҚЫЛЫМ ТАПСЫРМАСЫ

6-беттегі 1-оқылым тапсырмасы. Мәтіндік ақпаратты түсіну, қолдана білу.

Тапсырма

1.Берілген ақпартты түсініп оқып, өз сөздеріңізбен айтып беріңіздер.
2. Бұл мәтін екенін дәлелдеңіздер.
3. Мәтіннің тақырыбын, негізгі ойын анықтаңыздар.

4. Мәтіндегі тірек сөздерді теріп жазыңыз.

5. Тірек сөздерді қатыстырып, 3 жай сөйлем, 3 құрмалас сөйлем құрастырыңыздар.

Дескриптор:

  • Мәтіндегі негізгі ақпаратты іріктейді;

  • Мәтіннің тақырыбын, негізгі ойын анықтайды ;

  • Мәтіндегі тірек сөздерді теріп жазады;

  • Тірек сөздерді қатыстырып, 3 жай сөйлем, 3 құрмалас сөйлем құрастырады.

ҚБ

ІІІ. ОҚЫЛЫМНАН КЕЙІН. ӘТН.

3-тапсырма. Оқылым мәтінінен ілгерінді ықпалға мысалдар тауып, кестеге жазыңдар. (үлгерімі төмен оқушылармен жұптық жұмыс).

Дескриптор:

  • Оқылым мәтінінен ілгерінді ықпалға мысалдар тауып жазады;

  • Мысалдарын заңдылыққа сәйкес қолданылуын түсіндіреді.

ҚБ

2-тапсырма. ДЕҢГЕЙЛІК ТАПСЫРМА.

Топқа бөлініп, деңгейлік тапсырмаларды орындаңдар.

1-деңгей. Мәтіннен буын үндестігіне мысалдар келтіріңдер.

2-деңгей. Тақырып туралы диалог жазыңдар.

3-деңгей. Желге сипаттама беріңдер.

«Аялы алақан» стратегиясы бойынша мәтінге негіз болып отырған тірек сөздерді анықтап, әр саусаққа жазып шығады. Әркім жазған тірек сөздерін ортаға шығып оқып береді де тақтаға жапсырып қояды.

Дескриптор:

  • мәтіннен буын үндестігіне мысалдар келтіреді;

  • тақырып туралы диалог жазады;

  • желге сипаттама береді;

  • мәтінге негіз болып отырған тірек сөздерді анықтап жазады.

ҚБ

Сынып оқушылары түгенделеді. Оқушылар назары сабаққа аударылады.

Сыныпта жағымды ахуал қалыптастыру.









Климаттың өзгеруіне байланысты түрлі статистикалық мәліметтер жазылған шағын мәтін ұсынылады, қыстырма сөздерді қолдана отырып, мәтінге сараптама жасайды.






Мәтіндік ақпаратты түсіну, қолдана білу. -Мәтіндегі негізгі ақпаратты іріктейді;

- Мәтіннің тақырыбын, негізгі ойын анықтайды ;

- Мәтіндегі тірек сөздерді теріп жазады;

- Тірек сөздерді қатыстырып,

3 жай сөйлем,

3 құрмалас сөйлем құрастырады.



Грамматикалық тақырыпты меңгереді.






Грамматикалық тапсырмалар орындайды.


Үлгерімі төмен оқушылармен жұптық жұмыс.










ДЕҢГЕЙЛІК ТАПСЫРМА. • мәтіннен буын үндестігіне мысалдар келтіреді;

тақырып туралы диалог жазады;

желге сипаттама береді;

мәтінге негіз болып отырған тірек сөздерді анықтап жазады.


ҚБ «Күн мен бұлт»






ҚБ «Күн мен бұлт»














ҚБ «Күн мен бұлт»














ҚБ «Күн мен бұлт»

















ҚБ «Күн мен бұлт»



7-сынып «Қазақ тілі» оқулығы




































Alashainasy.kz/…kazaktyin-kaysar-ulyi-kasym-batur



















Сабақтың соңы:

3 мин.



Үй тапсырмасы:

2 мин.

4-тапсырма


Саралау

Бағалау

Денсаулық және қауіпсіздік;

Рефлексия


Өзін-өзі бағалау

Кері байланыс парағы

Төменде берілген бос орынды өз сабағыңызға рефлекция жүргізу үшін пайдаланыңыз. Сабағыңызға қатысты деген сол жақта келтірілген сұрақтарға жауап беріңіз.

Сабақ мақсаттары

Оқыту мақсаттары шынайы болды ма?

Бүгін оқушылар нені үйренді?

Оқыту ортасы қандай болды?

Менің бөліп оқытқаным өз мәнінде жүзеге асты ма?

Мен өз уақытымды ұтымды пайдалана алдым ба?

Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен?

Егер осы сабақты қайталап өткізсем нені өзгертер едім?

Тақырыптың өмірмен байланысы болды ма?

























Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.07.2025
110
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі