Материалдар / 7 сыныпқа қмж Биосфера және оның құрамдас бөліктері
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

7 сыныпқа қмж Биосфера және оның құрамдас бөліктері

Материал туралы қысқаша түсінік
7 сыныпқа арналған қысқа мерзімді жоспар Биосфера және оның құрамдас бөліктері
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
03 Ақпан 2024
81
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Бөлім


Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып

Қатысушылар саны

Қатыспағандар саны

Сабақтың тақырыбы


Биосфера және оның құрамдас бөліктері

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

7.3.4.1 -биосфераның құрамын, құрылымын, шекаралары мен қасиеттерін анықтайды

Сабақтың мақсаты


Барлық оқушылар биосфераның құрамы мен құрылымын, шекараларын анықтайды.

Басым бөлігі ағзалардың көптүрлілігін сипаттай алады.

Кейбір оқушылар биосферадағы зат айналымын суреттеп көрсете алады

Бағалау критерииі

Биосфераның шекараларын анықтайды

Биосферадағы зат айналымын түсіндіреді

Биосфераның құрамы мен қасиетін сипаттайды

Биосфераға үлес қосқан ғалымдарды біледі

Ағзалардың көптүрлілігін сипаттайды

Биосфераның құрамдас бөліктерін сипаттап өз болжамын визуалды дәлелдермен қорытындылайды

Сабақтың кезеңі/ уақыты

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

Қызығушылықты ояту үшін миға шабуыл.

Ұйымдастыру кезеңі

Сәлемдесу, оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру, сабаққа дайындығына назар аудару.

Психологиялық ахуал туғызу

«Арна» әдіс.(Топқа бөлінген оқушылар алдарындағы дәптерлерін бір-бірімен жалғастырып арна жасайды. Сол арна арқылы кішкентай доп жүгіртеді. Доп арна бойынша басынан аяғына дейін домалап жету керек. Тиімділігі топтың ынтымақтастығын және бір-біріне қолдау көрсетуін нығайтады).

Топқа бөлу (түрлі түсті қағаздар арқылы)

  1. топ- Атмосфера(ақ түс)

  2. топ-Гидросфера (көк түс)

  3. топ-Биосфера (жасыл)

Білімді тексеру кезеңі:\топпен жұмыс\

Жетістік критерийлерін болжайды;

Жетістік критерийлерімен және дескрипторлармен танысады

Оқушы өз жұбын табады

Әдіс арқылы қайталау

Сұрақ жауап орындайды

Қол шапалақ













Слайд 6-7

Дидактикалық материалдар №1


Ортасы

Берілген мәтіндерді балалар оқып алады.

В.И. Вернадский биосфера туралы ілімінде биосфераны құрайтын заттарға ерекше мән берді. Оның тұжырымы бойынша биосфера жеті түрлі құрамдас заттардың жиынтығынан тұрады. В.И.Вернадский тіршілік атаулының негізі “тірі заттар” мен “өлі заттар” деп түсіндірді. Ол “тірі заттар ” деп, жер бетінде кеңінен таралған барлық тірі организмдер жиынтығын атады.
Жалпы, биосфера эволюциясында және күнднлікті тіршілік процесінде тірі организмдердің басты рөл атқаратындығын В.И.Вернадский ерекше атап көрсетті. Биосферада болатын заттар мен энергияның алмасуы тікелей тірі организмдердің тіршілік әрекеті арқылы жүріп отырады. Жер ғаламшарында биосфера қабығының пайда болуының өзін вернадскийтірі организмдердің тіршілік әрекетімен тығыз байланыста қарастырды.
В.И.Вернадский ілімі бойынша тірі организмдердің тіршілік етуі үшін оларды қоршаған “өлі заттардың ” болуы шарт. Ол “өлі заттар” деп бастапқы тау жыныстарын атады. Қазіргі кезде “өлі заттар”дегеннің орнына “қоршаған орта” деген ұғым қлоданылады. Биосфераның құрамына бұл айтылған екі заттан басқа “биогненді заттар” да жатады. Биогенді заттарға тікелей тірі организмдердің қалдықтары және олардың тіршілік әрекектінің нәтижесінде пайда болған заттар жатады. Оған тас көмір, шымтезек, с басқа да органикалық шөгінді жыныстарды атауға болады. В.И.Вернадский биосфераның құрамды бір бөлігін “биожинама заттар” деп атады. Биожинама заттарға ірі тірі организмдердің, әрі өлі заттардың қосылуынан пайда болған топырақ, ауа, т.б. жатада. Биожинама заттар биосфера эволюциясында біртіндеп пайда болып, кейіннен тіршңлңк процесінде елеулі рөл атқарған және атқарып та келеді. Биосфераның құрамына бұлардан басқа табиғи түрдегі радиоактивті заттар, шашыранды атомдар және ғарыш кеңістігіндегі шаң-тозаңдар, метеориттер жатады. Биосферанвы құрайтын бұл атадған заттардың бәрі бір-бірімен өзара тығыз байланысты әрі біріне-бірі тәуелді .
Қорыта айтқанда, биосферадағы тірі организмдер химиялық және геологиялық тұрғыдан да өте сирек белсенділік көрсетеді. Биосферағы негізгі биохимилық тығыз өзгерістер тікелей тірі организмдердің қатысуымен жүреді және олар сол процестерді де реттеп отырады. 

«Миға шабуыл» әдіс. Мұғалім жаңа сабақты бастау үшін оқушылардың назарына суретті көрсету арқылы и және арнайы ресур арқылы айқындайды.

1. Балалар суреттен не көріп отырсыңдар?

2. Суретте көріп отырған тірі ағзалар жердің қай қабығына жатады?











. 1 тапсырма.«Құпия сурет» әдісі конверттен алынған сурет бойынша әр топ сурет мәтінін ашатын бес сұрақ құрастырып бір-бірімен алмастыра отырып жауап береді.

Сурет бойынша биосфераның шекарасын және басқа жер қабықтарымен байланысын,биосферадағы зат айналымын анықтаңыз

1- топ: Биосфера шекаралары

2- топ: Заттардың биологиялық айналымы

3-топ: Биосфераның құрамы мен қасиетін



Критерий

Дескриптор

Биосфера шекарасын анықтайды Биосферадағы зат айналымын, құрамы мен қасиетін түсіндіреді


- бисофераның шекарасын анықтай алды;

-биосферадағы зат айналымын түсінді;

-құрамы мен қасиетін

сипаттады

Қалыптастырушы бағалау.«Шапалақ» әдісі арқылы

жүргізіледі.

2 тапсырма «Географиялық диктант»

«Сөйлемді толықтыр» әдісі. Оқушылар берілген сөйлемнің арасынан көп нүктенің орнына дұрыс сөзді тауып жазады.


«Биосфера» ұғымын ғылымға ............. жылы австриялық геолог ғалым ............... енгізді. Вернадский тірі заттардың аса тығыз топтануын «.............................» деп атады. Биосфераның құрамы ..................................................тұрады. Айналымдардың биосфералық циклі ................. бөлімнен тұрады. Биосфераның қасиеті..........................................

Толық биологиялық айналымға Жерде таралған барлық ........................................... қатысады. Органикалық заттардың ыдырау үрдістері ........................... барлық аумағында жүреді. Биосфераның ұсақ құрылым элементтеріне .................................................................................. ..........кіреді.


Критерий

Дескриптор

Биосфераға үлес қосқан ғалымдарды біледі

Ағзалардың көптүрлілігін анықтайды


Биосфераға үлес қосқан ғалымдарды білді.

Ағзалардың көптүрлілігін сипаттады

Қалыптастырушы бағалау«Көңілді смайликтер»

арқылы бағалау.

3 тапсырма.

«Скрайбинг» әдісі арқылы әр топқа биосфераның құрамдас бөліктері атмосфера, гидросфера, литосфера қабаттары бөлініп беріледі.


Критерий

Дескриптор

Биосфераның құрамдас бөліктерін сипаттап өз болжамын визуалды дәлелдермен қорытындылайды

-биосфераның құрамдас бөліктеріне талдау жасайды;

-зерттейді;

-өз болжамын айтады;

-себебін түсіндіреді;

-қорытынды жасайды;


Қалыптастырушы бағалау. «ҚҚҚ» әдісі арқылы

бағаланады


Слайдта көрсетілген ресурстарды талқылайды



Видеороликтан тақырыпқа сай берілген түсініктерді дамыту арқылы, мәтіндегі тапсырмаларды орындау барысында ой өрісін жетілдіру арқылы бәсекелеседі













Слайдта берілген сұрақ жауапты орындайды

Сұрақ жауап арқылы сұраққа жауап береді, логикалық ойлай білуі мен сыни көзқарасы таныта білу дағдылары қалыптасады

Смаликтер арқылы

ҚБ өзін өзі бағалау






































ҚБ: «Баспалдақ» әдісі 1.Білімім төмен

2.Орташа 3.Орташадан жоғары 4. Жоғары

ҚБ: Мұғалім тарапынан жүретін бағалау «Ауызша мадақтау



Слайдар



















Ашық сұрап-жауаптар

Сабақтыңсоңы


Рефлексия. Оқушылар қиық қағаздарға жазып береді.

Сабақта маған не пайдалы болды?
Сабақта маған не қызықты болды?
Сабақта маған не қиын болды?

Бүгінгі сабақтан түйген ойлары мен тұжырымдарына байланысты кері байланыс жасайды.


Рефлексия парағы

Үйге тапсырма

Үйге тапсырма:

БАҚ-тан тіл туралы мақала оқып,өз пікірін дайындау

Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау


Саралау: Оқушылардың тақырыпты теориялық тұрғыда жеңіл меңгеруі үшін және негізгі ойды толық түсінуін қолдау мақсатында мына тәсілдерді пайдаландым:

1.Бейнебаян көру , оқулықпен жұмыстану арқылы «Дереккөздер » арқылы сараладым.


2. Веендиограммасы, бинго әдісі арқылы қарқындылын сараладым.

3. «1минуттық әңгіме» арқылы әңгіме-диологқа түседі.




Сабақ өң бойында оқушыларды алға жетелеу мақсатымда, мадақтап, қолдап отырдым. Оларды дескриптор бойынша, смайликтер, «толық ай, жарты ай, жаңа ай», от шашу әдістерін пайданаландым.


Сабақ бойынша рефлексия


Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы, қолжетімді болды ма?

Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен?



Жалпы бағалау

Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:

2:

Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:

Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?










Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!