Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan 1



    Term 2

    Unit 3 "Entertainment and media"

    School:

    Date:

    Teacher’s name:


    Grade 8

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Television.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    8.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

    8.S2 ask more complex questions to get information about a growing range of general topics and some curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Apply vocabulary to do with television and key phrases for comparing opinions.

    Use was/were, there was/there were.

    Most learners will be able to:

    • Do a quiz on TV.

    Discuss and give opinions about TV.

    Some learners will be able to:

    • Express opinions about TV building extended sentences.

    Create a TV quiz.

    Plan


    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    Beginning

    the lesson

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm up.

    Start thinking p.32. Answering questions.

    1. What's a reality show? (A reality show is a TV show which uses real people instead of actors).

    2. How much TV do you watch?

    3. What are the most popular TV programmes in your country?


    Students respond to greeting



    Answer the questions

    Emoticon



    Formative assessment

    Internet



    CD

    Main Activities

    Ex.4 p.33. Expressing opinion.


    Ex.5 p.33. Sentence completion task.

    Answers:

    1) was 2) wasn't 3) weren't 4) Was 5) was 6) were 7) was


    Ex.6 p.33. Blank-filling.

    Answers:

    1) was 2) was 3) was 4) Was 5) wasn't 6) was 7) Were 8) weren't 9) were 10) weren't 11) wasn't

    12) was.

    Extra task. Writing practice.


    Students complete the information.

    Emoticon

    Presentation




    Handouts with task

    Ending the lesson

    Giving the hometask. WB p.24.

    Self-reflection. Most ……. thing

    Ask learners what was the most, e.g. useful, interesting, surprising, etc. thing they learned today. 


    Marks

    Emoticon



    Short term plan 2



    Term 2

    Unit 3 "Entertainment and media"

    School:

    Date:

    Teacher’s name:


    Grade 8

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Reality TV

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    8.C7 develop and sustain a consistent argument when speaking or writing

    8.R2 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • identify the meaning of the text about reality TV.

    • apply regular and irregular verbs.

    • Most learners will be able to:

    • discuss and give opinions about reality TV.

    Some learners will be able to:

    express ideas about reality TV building extended sentences.


    Plan


    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    Beginning

    the lesson

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm up. Free talk.

    • What does it mean "reality show"?

    • What reality shows do you watch?

    • Do you know any reality shows that are about teenagers?

    Would you like to go on a reality show?

    Students respond to greeting





    Answer the questions

    Formative Assessment



    Comments

    Internet



    CD

    Main Activities

    Ex.1 p.34. Prediction based on the title, pictures. Skimming.

    Answers:

    C

    Ex.2 p.34. Detailed reading. Answering multiple-choice questions.

    Answers:

    1) b 2) c 3) b 4) c 5) a

    Ex.3 p.34. Word formation activity. Classifying words.

    Answers:

    Regular verbs: live-lived, show-showed, love-loved, try-tried, attract-attracted, solve-solved, receive-received, follow-followed

    Irregular verbs: make-made, choose-chose, leave-left, win-won, broadcast-broadcast, become-became, do-did, try-tried

    Ex.4 p.34. Quiz.

    Ex.5 p.34. Speaking in a form of discussion.


    Students complete the information.

    Emoticon

    Presentation




    Handouts with task

    Ending the lesson

    Giving the hometask. WB p.28.

    Self-assessment.

    “ Five”. Children draw a picture of their hand and write the most important things about the lesson on each finger. The thumb - something interesting, the index finger - something difficult, the middle one - something that was not enough, the ring finger - the mood, the little finger - the suggestions


    Marks

    Emoticon











    Short term plan 3



    Term 2

    Unit 3 "Entertainment and media"

    School:

    Date:

    Teacher’s name:


    Grade 8

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Past simple.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    8.C6 organise and present information clearly to others

    8.W2 write with minimal support about real and imaginary past events, activities and experiences on a range of familiar general topics and some curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    recognize the negative and questions forms of the past simple.

    Most learners will be able to:

    practice use of the past simple in a conversation.

    Some learners will be able to:

    apply the past simple in a discussion.

    Plan


    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    Beginning

    the lesson

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm up.

    Brainstorming.

    • Were the first reality shows popular? (Yes, they were.)

    • Were there any adults in Kid Nation? (No, there weren't).

    Were some participants unhappy in Kid Nation? (Yes, they were).

    Students respond to greeting





    Answer the questions

    Formative Assessment



    Comments

    Internet



    CD

    Main Activities

    Ex.1 p.35. Recognition exercise.

    Answers:

    1) followed

    2) attracted

    3) didn't make

    4) Did, enjoy

    More past simple sentences from the text:

    Participants did amusing, but fun, tasks within a time limit.

    The young people tried to organize their life without adults.

    The youngsters all received $5,000 for taking part in the show.

    The group chose this person.

    Ex.2 p.35. Opening the brackets.

    Answers:

    1) took

    2) didn't see

    3) won

    4) didn't like

    5) made

    Ex.3 p.35. Gap-filling.

    Answers:

    1) appeared

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Асқарова Айнамкөз Ермекқызы
    11 Желтоқсан 2023
    477
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    8-сынып Ағылшын тілінен 2-тоқсанға ҚМЖ

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    8-сынып Ағылшын тілінен 2-тоқсанға ҚМЖ

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Excell оқулығы бойынша құрылған ҚМЖ
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan 1



    Term 2

    Unit 3 "Entertainment and media"

    School:

    Date:

    Teacher’s name:


    Grade 8

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Television.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    8.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

    8.S2 ask more complex questions to get information about a growing range of general topics and some curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Apply vocabulary to do with television and key phrases for comparing opinions.

    Use was/were, there was/there were.

    Most learners will be able to:

    • Do a quiz on TV.

    Discuss and give opinions about TV.

    Some learners will be able to:

    • Express opinions about TV building extended sentences.

    Create a TV quiz.

    Plan


    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    Beginning

    the lesson

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm up.

    Start thinking p.32. Answering questions.

    1. What's a reality show? (A reality show is a TV show which uses real people instead of actors).

    2. How much TV do you watch?

    3. What are the most popular TV programmes in your country?


    Students respond to greeting



    Answer the questions

    Emoticon



    Formative assessment

    Internet



    CD

    Main Activities

    Ex.4 p.33. Expressing opinion.


    Ex.5 p.33. Sentence completion task.

    Answers:

    1) was 2) wasn't 3) weren't 4) Was 5) was 6) were 7) was


    Ex.6 p.33. Blank-filling.

    Answers:

    1) was 2) was 3) was 4) Was 5) wasn't 6) was 7) Were 8) weren't 9) were 10) weren't 11) wasn't

    12) was.

    Extra task. Writing practice.


    Students complete the information.

    Emoticon

    Presentation




    Handouts with task

    Ending the lesson

    Giving the hometask. WB p.24.

    Self-reflection. Most ……. thing

    Ask learners what was the most, e.g. useful, interesting, surprising, etc. thing they learned today. 


    Marks

    Emoticon



    Short term plan 2



    Term 2

    Unit 3 "Entertainment and media"

    School:

    Date:

    Teacher’s name:


    Grade 8

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Reality TV

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    8.C7 develop and sustain a consistent argument when speaking or writing

    8.R2 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • identify the meaning of the text about reality TV.

    • apply regular and irregular verbs.

    • Most learners will be able to:

    • discuss and give opinions about reality TV.

    Some learners will be able to:

    express ideas about reality TV building extended sentences.


    Plan


    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    Beginning

    the lesson

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm up. Free talk.

    • What does it mean "reality show"?

    • What reality shows do you watch?

    • Do you know any reality shows that are about teenagers?

    Would you like to go on a reality show?

    Students respond to greeting





    Answer the questions

    Formative Assessment



    Comments

    Internet



    CD

    Main Activities

    Ex.1 p.34. Prediction based on the title, pictures. Skimming.

    Answers:

    C

    Ex.2 p.34. Detailed reading. Answering multiple-choice questions.

    Answers:

    1) b 2) c 3) b 4) c 5) a

    Ex.3 p.34. Word formation activity. Classifying words.

    Answers:

    Regular verbs: live-lived, show-showed, love-loved, try-tried, attract-attracted, solve-solved, receive-received, follow-followed

    Irregular verbs: make-made, choose-chose, leave-left, win-won, broadcast-broadcast, become-became, do-did, try-tried

    Ex.4 p.34. Quiz.

    Ex.5 p.34. Speaking in a form of discussion.


    Students complete the information.

    Emoticon

    Presentation




    Handouts with task

    Ending the lesson

    Giving the hometask. WB p.28.

    Self-assessment.

    “ Five”. Children draw a picture of their hand and write the most important things about the lesson on each finger. The thumb - something interesting, the index finger - something difficult, the middle one - something that was not enough, the ring finger - the mood, the little finger - the suggestions


    Marks

    Emoticon











    Short term plan 3



    Term 2

    Unit 3 "Entertainment and media"

    School:

    Date:

    Teacher’s name:


    Grade 8

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Past simple.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    8.C6 organise and present information clearly to others

    8.W2 write with minimal support about real and imaginary past events, activities and experiences on a range of familiar general topics and some curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    recognize the negative and questions forms of the past simple.

    Most learners will be able to:

    practice use of the past simple in a conversation.

    Some learners will be able to:

    apply the past simple in a discussion.

    Plan


    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    Beginning

    the lesson

    The lesson greeting.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm up.

    Brainstorming.

    • Were the first reality shows popular? (Yes, they were.)

    • Were there any adults in Kid Nation? (No, there weren't).

    Were some participants unhappy in Kid Nation? (Yes, they were).

    Students respond to greeting





    Answer the questions

    Formative Assessment



    Comments

    Internet



    CD

    Main Activities

    Ex.1 p.35. Recognition exercise.

    Answers:

    1) followed

    2) attracted

    3) didn't make

    4) Did, enjoy

    More past simple sentences from the text:

    Participants did amusing, but fun, tasks within a time limit.

    The young people tried to organize their life without adults.

    The youngsters all received $5,000 for taking part in the show.

    The group chose this person.

    Ex.2 p.35. Opening the brackets.

    Answers:

    1) took

    2) didn't see

    3) won

    4) didn't like

    5) made

    Ex.3 p.35. Gap-filling.

    Answers:

    1) appeared

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 8 сынып
    11.12.2023
    477
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Асқарова Айнамкөз Ермекқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации