Материалдар / 9 сынып аяқталмаған осы шақ
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

9 сынып аяқталмаған осы шақ

Материал туралы қысқаша түсінік
ҚМЖ жаңа форматта
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
01 Наурыз 2023
344
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқа мерзімді жоспар бөлімі:

Lesson plan. Unit: Reading for pleasure



Күні:

Date:

Мұғалімнің аты-жөні:

Teacher name: Бурабаева Айгерім

Қатысқандар саны:

Number of students participating

Қатыспағандар саны :

Number of non-participants

Сабақ тақырыбы

Theme of the lesson:

Abai Qunanbaiuli.


Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары

Learning objective(s)

that this lesson is contributing to

9.3.8.1 recount extended stories and events on a wide range of general and curricular topics

9.4.5.1 deduce meaning from context in short texts on a limited range of familiar general and curricular topics

9.5.1.1 plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics

Сабақ мақсаттары

Lesson objectives

Read a text about Abai Qunanbaiuli.

Learn compound nouns.

Write a paragraph about a Kazakh writer.


Сабақ барысы

During the classes

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Part of the lesson/Time

Педагогтің әрекеті

Teacher's actions

1.Greeting.

Ask about the weather.

I divided the students into two groups



Student task requiring special knowledge

Closed books. Ask students to brainstorm Kazakh writers

both contemporary and from the past.

Tell students to add the genre of writing they are famous

for.




Check knowledge on the previous topic


Оқушының әрекеті

Pupils` actions





1 group 1st

2 group 2nd



The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.

The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .

Activate method . Follow the steps in the writing guade

Бағалау

Assessment








At the organization moment T tries to award active Ss.

«The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”


Ресурстар

Resources

Сабақтың басы

Lesson start


Warm-up

With books closed, ask students how they would go about writing a novel. Allow students to give answers in their own language but ask questions to encourage them to think about the process

What do you know about Abai Kunanbaiuly?

What is his most famous book called?

These free story worksheets with colourful illustrations are perfect for encouraging children to create their stories and write them down. It is a brilliant way to help children develop expression in their writing and check their spelling, punctuation and grammar!

Ағылшынша тез сөйлеуге үйрететін JAM техникасы




Video Abai Qunanbaev






















Students express their ideas







Just A Minute

1-----2-----3

Talk about a topic for 1 minute

Watching and listening

















Smart watch





Descriptor:

Talks about topic and connection
















Сабақтың ортасы

Middle of the lesson


Exercise 1

Draw students’ attention to the photo.

Ask who the statue is of to elicit Abai Qunanbaiuli.

Put students in small groups to discuss what they know

about him and what his most famous book is.

Ask students if they have ever read any of the book or if

they know what it is about.

Descriptor: answer the question 1p

Read out loud English


Exercise 2 $ 2.18

Students read the questions individually.

In a stronger class, you may want to play the recording

without students reading the text at the same time to

gauge how much they understand.

Students answer the questions while listening or listening

and reading.


Allow them a few minutes at the end to go back

ANSWERS read the text to find any answers they missed.

In a stronger class, you might want students to give

corrected answers to false questions.

Students check their answers in pairs. U

Descriptor: are the sentences true or false 1-6 1p

Strup- test Find the translation , colour, read 3p


Струп – тест





ANSWER

Students’ own answers.

The Book of Words














ANSWERS

1 False. He studied them at secrondary school.

2 True.

3 True.

4 False. He was thirty-one when he wrote Summer.

5 False.

6 True.


Allow them a few minutes at the end to go back

ANSWERS read the text to find any answers they missed.

In a stronger class, you might want students to give

corrected answers to false questions.

Students check their answers in pairs. U




  1. Religious- 2. Classical- 3. Local- 4. Head of – 5. Wise- 6. Spiritual –

Діни , классикалық, жергілікті, басшысы, рухани, дана



















Descriptor: Determine false and true






















Descriptor: are the sentences true or false 1-6 1p

Strup- test Find the translation , colour, read 3p



Picture















Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!