Сабақтың
басы
Қызығушылықты
ояту
7
мин.
|
Ұйымдастыру
кезеңі:
Амандасу;
Түгендеу;
Психологиялық жағымды
ахуал қалыптастыру;
(Ұ)“Гүлмен тілек”
әдісі арқылы оқушылардың бір-біріне
жақсы тілек айту арқылы жағымды ахуал
қалыптастыру.
Оқушыларды топқа
бөлу
Үй тапсырмасын
сұрау
|

Өлең жолдарын сыныппен
экраннан оқиды, гүлді беру арқылы тілектер айта отырып, жағымды
ахуал қалыптастырады.
«Киіз
үй» әдісі арқылы оқушылар топқа
бөлінеді.
«Арқан тартыс
ойыны» әдісі арқылы үй тапсырмасын
сұрау.
Оқушылар өткен тақырып
бойынша берілген сұрақтарға жауап
береді.
|
Ауызша кері байланыс
беру.
Дескриптор
1 балл
-Сұрақтарға жауап
береді
|
Оқулық, жұмыс
дәптерлері
ДК
экраны
Презентация
А.
Әлімов
«Белсенді әдіс
тәсілдер»
|
Жаңа сабаққа
кіріспе

|
(Ұ) «Миға
шабуыл» әдісі арқылы оқушыларға
видеоролик көрсету.
Мұғалім оқушыларға
сабақтың тақырыбы, мақсатымен
таныстырады.
|
Видеороликті көріп сабақ
тақырыбын анықтайды. Өз ойымен
бөліседі.

Биотехнология терминімен
танысады.
|
Өз ойын дұрыс мағынада
білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан
оқушыға «Жарайсың!» деген
мадақтау
сөзімен ынталандыру.
|
Видеоролик
Интербелсенді
тақта
|
Сабақтың
ортасы
Мағынаны
ашу.
33
мин.
|
Сөздік
жұмысы
Мұғалім оқушыларға
бағыт- бағдар береді.

|
Сөздік
жұмысы
Ағза-дене
мүшесі
Белсенді –
қажырлы, ынталы,
активті;
Топырақ –
жердің үстіңгі жұмсақ
қабаты;
Асылтұқымды –
өнімді көп беретін, таза
тұқым;
Жасанды –
табиғи емес, қолдан
жасалған;
Өңдеу -заттың сапасын арттыру,
сапасын жақсарту.
|

|
9-сынып
оқулығы
Жұмыс
дәптерлері
|



|
№1-тапсырма
Топтық
жұмыс
№ 2-тапсырма
Жеке
жұмыс
№3-тапсырма
Жеке
жұмыс
Мұғалім оқушыларға
шартты бағыныңқылы сабақтас құрмалас сөйлемдерді
түсіндіреді.

№4-тапсырма
Жұптық
жұмыс
№5-тапсырма
Жеке
жұмыс
|
Тыңдалым алды
тапсырма
Биотехнологияның
қазіргі кезде адам өмірінде алатын орны туралы
ойларын диаграмма арқылы көрсетеді. Топпен
қорғайды.
Тыңдалым
тапсырмасы
Аудиомәтінді тыңдап,
тапсырманы орындайды.
Биотехнология –
ғылым мен өндірістің жаңа
саласы. Биотехнология кез келген өнімді жасап шығаруда, тірі ағзаны
қолдану дегенді білдіреді. Мысалы, оған сүттің ашуын, айран, қымыз,
шұбаттың дайындалуын жатқызамыз. Бұларды адамзат баласы ерте
заманнан қолданып келе жатыр. Міне, бұл ең қарапайым технология.
Қазіргі кезде биотехнология мағынасы әлде қайда күрделірек. Ол
ғарыш, экология, медицина, ауыл шаруашылық салаларында кездеседі.
Мысалы, медицинада биотехнологиялық жолмен биологиялық белсенді
заттар мен дәрі -дәрмек алу, ауылшаруашылықта
топырақ құнарлылығын арттыру, малдың асыл тұқымды сұрыптарын алу,
экологияда өндірістік және тұрмыстық қалдықтарды, ағын сулар,
топырақ пен ауаны тазарту. Өнеркәсіпте сүт өнімдерін, тамақ
қышқылдарын алу, энергияның өзге көздерін табу, жасанды қоспалар,
көмірсулар мен кейбір металлдарды жаңа технологиямен
өңдеу.
Тапсырма 1.
Мәтін мазмұны бойынша
ақпараттың шынайылығын
анықтаңыз.
Ақпарат
|
дұрыс
|
бұрыс
|
айтылмаған
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тапсырма 2.
«Биотехнология» сөзінің
мағынасын ашып, кестені
толтырыңыз.
ТБ: Түсінік
беру
Шартты бағыныңқылы
сабақтас құрмалас сөйлем дегеніміз бағыныңқы сөйлем басыңқы
сөйлемдегі ойдың шартын білдіреді. Сұрақтары: қайтсе? Не етсе?
қайткенде? Қайтпей? Қайтпейінше?
Тапсырма: Сөйлемдерді
аяқтаңыз.
Медицина саласы қарқынды
дамығанда, ...(биотехнологиялық жолмен биологиялық белсенді заттар
мен дәрі дәрмек алуға болады). Ауылшаруашылық бағытында ғалымдар
жақсы жұмыс жүргізсе, ... (малдың асылтұқымды сұрыптарын алуғада
болады.) Экологияға дұрыс көзқарас болмай, ... (ағын суларды,
топырақ пен ауаны тазарту мүмкін
емес).
Тыңдалымнан кейін
тапсырма
Берілген сөздердің
мағынасын ашып жазыңыз, қай салаға жататынын
анықтаңыз.
Сөздер
|
Түсіндірмесі
|
Саласы
|
Дәрі-дәрмек
|
|
|
Топырақ
құнарлығы
|
|
|
Ауа
|
|
|
Ағын
сулар
|
|
|
металл
|
|
|
Саралау
тапсырмасы.
Мәтін мазмұнына
сәйкес өз ойыңызды білдіріп, сөйлемдерді
аяқтаңыз.
1. Мәтіннен ...
білдім.
|
2. Маған ... қызық
болды.
|
3. Мен ...
түсіндім.
|
4. Менің қолымнан ...
келеді.
|
|
Дескриптор
1
балл
-Биотехнологияның адам
өмірінде алатын орны туралы ақпарат
береді.
Дескриптор
3балл
-Мәтінді
тыңдап,негізгі мазмұнын
түсінеді;
-Ақпараттың
шынайылығы мен нақтылығын
анықтайды;
-«Биотехнология» сөзінің
мағынасын ашып, кестені
толтырады.
Дескриптор
1балл
-Сөйлемдерді
аяқтайды.
Дескриптор
2 балл
-Сөздердің мағынасын ашып
жазады;
- қай салаға жататынын
анықтайды.
Дескриптор
2 балл
-Мәтін мазмұнына
сәйкес ойын білдіреді;
-Сөйлемдерді аяқтап
жазады.
|
А3
парағы,
маркерлер
9-сынып
оқулығы
Жұмыс
дәптерлері
Кесте
|
Сабақтың
соңы
Ой
толғаныс.
Рефлексия
5
мин.

|
«Шығу парағы»
әдісі.
Мұғалім оқушылардың
рефлексиясын тыңдайды.
Үйге
тапсырма
|
Жеке
жұмыс:
1. Сен үшін сабақтың
құнды жайттары қандай болды?
2.Бүгінгі үйренгенің
болашақта қажет болама?
3.Өзіңнің білімін
бағала? Көңілің толды ма?
4. Осы тақырып бойынша
тағы не білгің келеді?
Биотехнологияға «Бес
жолды өлең»
|
Мұғалім
оқушыларды 1-10 баллдық жүйемен
бағалайды
|
|