«Үстел
үсті» әдісі
арқылы үй тапсырмасын сұрау
Сұрақтар:
1.Еркін тербелістер дегеніміз не?
2.Еріксіз тербелістер дегеніміз не?
3.Математикалық маятник дегеніміз не?
Формуласы
4.Серіппелі маятник дегеніміз не?
Формуласы
5.«QazSmart» бесігінің тербелісі жайлы
сұрау.
|
Оқушылар
үй тапсырмасы бойынша сұрақтарға тез-тез жауап беріп бүгінгі
сабақпен танысады.
Оқушылар
проблемалық сұрақтарға жауап береді
|
ҚБ:
«Жарайсың!»
«Жақсы!»
«Тамаша!»
|
Оқулық 9
сынып
Физика
Қазақша
оюланып жасалынған А3 кілемше, төртбұрышты
асықтар
|
Сабақтың ортасы
12 мин
10
мин
8
мин
|
Жаңа
білім. Толқынды
сипаттайтын шамалар:
1. Толқынның
ұзындығы.
2. Толқынның
жылдамдығы.
Толқын ұзындығы – Т
периодқа тең уақыт аралығында толқын таралатын арақашықтық.
Ол (lambda) әрпімен белгіленеді.Басқаша айтқанда, толқын
ұзындығы деп толқын ішіндегі бірдей қозғалатын және тепе-теңдік
күйінен ауытқулары да бірдей болатын бір-біріне ең жақын жатқан екі
нүктенің арақашықтығын айтамыз.
λ толқын ұзындығының бөлшектердің Т
тербеліс периодына қатынасы арқылы
анықталатын физикалық шама
толқын жылдамдығы деп
аталады. ν=λ/Т.Суға
лақтырылған тастың түскен жерінде пайда
болады. Тас түскен жердегі су ығысады да, ол жерде
ойыс пайда болады. Ойыс төңірегінде ығысқан су дөңгелек сақина
пішінді өркеш түзеді. Бұл өркеш сол мезетте-ақ жан-жағына қарай
кеңейе отырып, тастың түскен жерінен алыстай бастайды. Біріншіден
кейін екінші, содан соң үшінші, т.с.с. өркештер пайда болады.
Өркештер бір-бірінен ойыстармен бөлшеді. Бұл процесс – толқындық
қозғалыс.
Топтық
жұмыс. №1-тапсырма.
Ы дыстың ішіндегі суға гір 200 г тасталғаннан кейінгі
пайда болған толқындық қозғалыстың таралу жылдамдығын және
ұзындығын анықтайды.
Жеке
жұмыс. Тақтамен жұмыс.(Оқулықпен жұмыс) 29
жаттығу
№1.Жиілігі 0,165 кГц тербеліс көзінен 330 м/с
жылдамдықен таралатын толқын ұзындығын
анықтаңдар.
№2.Толқын көл бетінде 6 м/с жылдамдықпен
таралады.Егер толқын ұзындығы 30 дм болса,су бетіндегі қалқыманың
тербеліс периоды мен жиілігін анықтаңдар.
|
Оқушылар
анықтаманы жұмыс дәптерлеріне жазып алады.
Оқушы қауіпсіздік
ережелерін сақтайды.
Топпен бірлесе
отырып,жылдамдық датчигін қолданып,судың таралу жылдамдығын және
сызғышпен ұзындығын өлшейді.
|
Дескриптор:
- Sparkvue
программасында жылдамдық датчигін ашады
-Толқынның
таралу жылдамдығының мәнін анықтайды
-Сызғышпен
толқын ұзындығын өлшейді
-Толқын
көзінің тербеліс периодын анықтайды
Жалпы
балл-4 балл
Дескриптор:
-Жиілікті
ХБЖ-не айналдырады;
-Толқын
ұзындығының формуласын қолданып,мәнін анықтайды
Жалпы
балл-1
Дескриптор:
-Толқын
ұзындығын ХБЖ-не айналдырады;
-Тербеліс
периоды мен жиіліктің формуласын қолданып,мәнін
анықтайды
Жалпы
балл-2
|
Оқулық 9
сынып
Физика
Толқындық
қозғалысқа арналған құрал
Ыдыс,гірлер жиынтығы,сызғыш,жылдамдық
датчигі,sparlvue программасы
Уақыт
тілшесі таратпа материалы
Оқулық 9
сынып Физика
|
Сабақтың соңы
7
мин
|
Қорытындылау мақсатында оқушыларға
тапсырманы «Веен
диаграммасы» әдісімен беремін
(Бір-бірімен
айқасқан екі шеңбердің екі жағына салыстыруға көлденең толқын және
бойлық толқын сипаттамалары жазылады. Ал айқасқан жерге екеуіне
ортақ сипаттар тізіледі. Салыстыруға арналған тапсырмаларды осы
диаграммаға салып, оқушылар қызыға толтырады, яғни, салыстыру
сияқты күрделі ойлау операциясын
меңгереді)
|
|
Дескриптор
-Бойлық
толқын мен көлденең толқындардың айырмашылықтарын
жазады.
-Екі
толқынның қандай ортада таралатынын ажыратады.
-Толқындардың сұйықтардың қасиеттеріне қарай
таралатынын атайды.
Екі
толқынды ерекшеліктерін салыстырады.
Жалпы
балл-3
|
Таратпа
қағаздары
|
Кері байланыс: «3Қ»
Бағалау:«Уақыт тілшесі» арқылы әр тапсырма
орындаған соң,дескрипторға сәйкес баға қойып
отырады.
|
Сабаққа байланысты сұрақтар қойылады,қойылған
сұрақтарға жауап береді
Бүгінгі
сабаққа байланысты Қызықты,құнды,қажет ақпараттарға байланысты кері
байланыс береді.
Үй жүмысын
күнделікке тіркейді
|
Уақыт
тілшесіне аты-жөндерімен,дсикрипторға сәйкес қойған баллдарын
белгілеп тапсырады
Жалпы
балл-10
|
Уақыт
тілшесі таратпа материалы
|