9 сынып ТЖБ ІІІ тоқсан

Тақырып бойынша 31 материал табылды

9 сынып ТЖБ ІІІ тоқсан

Материал туралы қысқаша түсінік
9 сынып ТЖБ ІІІ тоқсан
Материалдың қысқаша нұсқасы

Тапсырмалар мен балл қою кестесінің үлгісі «Биология» пәні бойынша 3-тоқсанға арналған жиынтық бағалау тапсырмалары

1.Бұлшық ет ұлпасының қасиетін анықтаңыз

Жиырылғыштық, созылмалық, эластикалық

[1]

2.(а) Берілген ДНҚ молекуласының құрылымдарының құрамбөліктерін анықтаңыздар.

Shape2 Shape1

F

А азоттық негіз

В дезоксирибоза

С фосфор қышқыл қалдығы

Д қантты фосфатты арқау

Е сутектік байланыс

Ф Ковалентті байланыс

[3]

(б) ДНҚ молекуласының фосфодиэфирлі байланысын түсіндіріңіз

Әрбір тізбектегі қантты фосфатты көпірше ішіндегі байланыс ковалентті байланыс, ол дезоксирибоза мен фосфор қышқылындағы оттек атомдары арасында түзіледі, сондақытан оны фосфодиэфирлі байланыс деп атайды.

[1]



3.Биологиялық диктант. Қажет сөзді анықтаңыз

G1 кезеңі жас енді ғана бөлінген жасушалардың өсуі, органоидтардың қалыпты санынның қалпына келуі. S кезеңі соңында жасушаның барлық хромосомасы ДНҚ екі молекуласынан хроматидадан тұрады. Жасушаның бөлінуге дайындығы бөлінуге қажет құрылым бөліну ұршығы қалыптасумен жалғасады.

[3]

4.Компоненттерді анықта

[3]

5.Гаплоидты жасушалардың түзілуі, центрамера үзілмейді, еншілес жасушалар екі хроматидадан тұратын тұтас хромосомалар алады. Бұл процестер тән

  1. Интерфаза

  2. Митоз

  3. МейозІ

  4. мейозІІ

[1]

6.Венн диаграмасы. Төменде берілген сөздерді пайдаланып митиз бен мейоз үдерісін салыстырыңдар

Shape4 Shape3

Мейоз

8 фаза

коньюгация және кроссинговер гаплоидты

бастапқы жасушаларға қарағанда екі есе аз

Митоз

дене жасушаға тән көпжасушалылардың регенерациясы













[2]

7. Иттерде қара жүн түсі қоңырға қарағанда басым, ал қысқа жүні ұзын жүннен басым. Екі ген жұбы бір-бірімен байланысты емес. Екі белгі бойынша гетерозиготалы екі итті будандастырудан қара қысқа жүнді күшіктердің қанша пайызын күтуге болады?

56,25%





[1]

(б) Мендельдің ІІІ заңының толық анықтамасын жазыңыз.

[1]

(в) Сырттай көрінбейтін рецессивті аллельдің болуын анықтауға мүмкіндік береді

Талдаушы будандастыру

[1]

8.Суретті пайдаланып кестені толықтырыңдар.



Толымды доминантты

Толымсыз доминантты



[1]

9.Дұрыс сипаттаманы тап

Ағза типі

Гетерогаметалық тип

Жыныс хромосома

А

Қаракүйе

Еркек гетерогаметалы

ХО

ХХ

Б

Шекшек

Әйел гетерогаметалы

ХУ

ХО

В

Дрозофила

Еркек гетерогаметалы

ХО

ХУ

Г

Құстар

Әйел гетерогаметалы

ХУ

ХХ

[1]

10. Төменде берілген шежірені талдаңыз, белгінің доминантты ма әлде рецессивті ген екенін және жыныспен тіркескен немесе тіркеспегенін анықтаңыз, шежіре кілтін жасаңыз:

(а) Жауап: Бұл шежіреде зерттелген белгі аутосомды-рецессивті сипатта болады.

1. Белгінің доминантты немесе рецессивті екенін анықтау:

Шежіреде ауру белгісі қара түспен белгіленген.

Бірінші ұрпақта (ата-аналар) ауруы жоқ даралардан ауру балалар туылған.

Бұл белгі рецессивті, өйткені ата-аналарда белгі көрінбесе де, олардың балаларының кейбірінде көрінеді. Егер ол доминантты болса, онда ата-аналардың кем дегенде біреуі міндетті түрде ауру болар еді.

2. Белгінің жыныспен тіркескен-тіркеспегенін анықтау:

  • Ауру ер адамдарда да, әйел адамдарда да кездеседі.

  • Егер белгі Х-хромосомамен тіркескен болса, онда тек ер адамдар немесе тек әйел адамдар көбірек ауыруы керек еді.

  • Бұл белгі аутосомды, өйткені ол екі жыныста да бірдей дерлік кездеседі.



Шежіре кілті:

Ақ шеңбер – дені сау әйел

Ақ шаршы – дені сау ер адам

Қара шеңбер – ауру әйел

Қара шаршы – ауру ер адам

[2]

(б) Сызбада неше ұрпақ берілген. _______3_____

[1]

11. Цитогенетикалық әдісті қай ғалымдар анықтаған?

А.Дж.Тио мен Х.Де Фриз

Б.Дж.Тио мен Ф.Меллер

С.А.Леван мен К.Корренс

Д.Дж.Тио мен А.Леван [1]

12. Салыстырыңыз

Гетерозис

Ортақ қасиет

Полиплоидия

? Генетикалық әртүрлі ата-аналарды будандастыру арқылы алынған ұрпақтардың ата-аналарынан артық болуы.

? Тек бірінші буында (F₁) айқын көрінеді, кейінгі ұрпақтарда әлсірейді.

? Гетерозиготалықтың жоғары деңгейіне байланысты пайда болады.

? Ауыл шаруашылығында өнімділікті арттыру үшін қолданылады (мысалы, жүгері, бидай, мал шаруашылығында).

Екеуі де өсімдіктер мен жануарларда өнімділікті, өсімталдықты және төзімділікті арттыру үшін қолданылады.

Генетикалық деңгейде өзгерістерге байланысты организмнің қасиеттерін жақсартады.

Селекция мен гендік инженерияда маңызды рөл атқарады.

? Хромосома жиынтығының еселеніп көбеюі (3n, 4n, 6n және т.б.).

? Барлық ұрпақтарда сақталатын тұрақты өзгеріс.

? Көп жағдайда өсімдіктерде кездеседі (мысалы, бидай – гексаплоид, банан – триплоид).

? Көлемі ірі, стресске төзімді, жоғары өнімді өсімдіктер алу үшін қолданылады.

[3]

13.Берілген кілт сөздерді қолдана отырып, инсулин өндірісі мысалында биотехнологиялқ үрдістің жалпы сызбасын сипаттаңыз (инсулин гені, бакттерия плазмидасы, инсулин, адам ДНҚ-сы, кесіп алады, орналастырады, қос сақиналы ДНҚ, бактерия, өндіреді, фермент арқылы кесіп алады, плазмида, бактерия көбейеді).



Инсулин өндірісінің биотехнологиялық үдерісі

Адам ДНҚ-сынан инсулин генін кесіп алады.

Ферменттің көмегімен адам ДНҚ-сынан инсулин гені бөлініп алынады.

Бактерия плазмидасын кесіп алады.

Бактериялардың қос сақиналы ДНҚ түріндегі плазмидасы фермент арқылы кесіліп, оған жаңа ген енгізуге дайындалады.

Инсулин генін плазмидаға орналастырады.

Адам инсулин гені бактерия плазмидасына енгізіледі, осылайша рекомбинантты ДНҚ түзіледі.

Генетикалық өзгертілген плазмида бактерияға енгізіледі.

Бактерия плазмидасын қабылдап, инсулин генін өзіне қосады.

Бактерия көбейеді және инсулин өндіреді.

Өсіп-өнген бактериялар инсулин өндіреді, содан кейін ол медицинада қолдану үшін тазартылады. [3]

13.Ағаш сүрегі мен целлюлозаны бұзатын биотехнологиялық нысан

  1. қарапайымдылар

  2. бактерия

  3. саңырауқұлақ

  4. балдыр

[1]





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
18.03.2025
150
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі